Проект «Культура рідного краю»,

Про матеріал

Запропоновані орієнтовні проекти з курсу «Я у світі» допоможуть вчителеві відійти від шаблонів, урізноманітнити навчальну діяльність учнів, навчити їх працювати творчо та самостійно �стрували не тільки учасники тієї групи, яка готувалася, але й учні всього класу. План уроку був складений за матеріалами у теках, які оформили групи. Пропоную розробки уроків, на яких відбувався захист проекту, обговорювались результати роботи, оцінювалась ця робота, а також робота учнів у групі.Працюючи протягом тривалого часу над проектом «Культура рідного краю», учні дізналися багато цікавого матеріалу на інших уроках. І тому необхідно було підготувати заключний урок із захисту проекту так, що свої знання продемонстрували не тільки учасники тієї групи, яка готувалася, але й учні всього класу. План уроку був складений за матеріалами у теках, які оформили групи. Пропоную розробки уроків, на яких відбувався захист проекту, обговорювались результати роботи, оцінювалась ця робота, а також робота учнів у групі.

Перегляд файлу

 

УРОК 1

 

Тема. «Стародавні памятки України»

Мета: познайомити учнів з архітектурними пам’ятками нашої     країни; сформувати уявлення про національну культуру українського народу; розвивати допитливість; виховувати інтерес до історії і культури рідного краю; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатства рідного краю.

Обладнання: ілюстрації із зображеннями шедеврів українського національного мистецтва, архітектурних споруд, природних об’єктів, книга-тека «Скарби України», мультимедійна дошка, комп’ютер, диски.

Хід

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

- Доброго дня, любі діти! Нарешті ми дочекалися презентації нашого проекту. Візьмемося за руки, привітаємося і подаруємо один одному тепло серця і щиру усмішку.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда.

  • Чи доводилося вам чути слово культура?
  • Як ви його розумієте?
  • Звернемося до великого тлумачного словника: «Культура – це досягнення суспільства в науці у мистецтві, в організації життя, або все, що створено людьми протягом свого існування».
  • Що належить до української національної культури?

Вправа «Мозковий штурм»

  • Культура – це все, що людина створила власними руками, а не одержала від природи. В іншому розумінні, культура – це творчі духовні надбання освічених верств народу, що передаються з покоління в покоління. Це наука, мистецтво, література, релігія, філософія, право, географія, мова.
  • Яку людину називають культурною?

Культурною називають людину, яка знає правила поведінки і виконує їх, уміє цінувати прекрасне, може розрізнити погане та добре.

  • А звідки людина бере всі знання? Чи може будівельник чи архітектор збудувати досконало споруду, якщо не здобуде певної професії?

Знання людина здобуває в процесі навчання, засвоєння основ наук. І тільки тих людей, які досконало виконують свою роботу називають митцями.

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ
  • На сьогоднішньому уроці ми говоритимемо про памятки українського народу. Це є темою нашого проекту.
  1. БЕСІДА ПРО ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
  • Спочатку давайте пригадаємо, як ми готувалися, які етапи роботи виконували. Це буде корисно нам, а також цікаво гостям.
  • Подивимося на «смужку часу», на якій відображені всі етапи нашої дослідницької роботи.
  • З чого все почалося? (З проблеми, яку запропонував учитель).
  • Якою була проблема? (Культура рідного краю).
  • Коли це було? (На початку вересня).
  • Вас зацікавила ця проблема? Чим? (Хотілося більше дізнатися про культуру рідного краю, щось зробити власноруч).
  • А мені дуже хотілося, щоб ви навчилися працювати з науковою літературою, статтями, були дуже розумними дітьми та дружними, уміли працювати у групі. Що було наступним кроком? (Обєдналися у групи за бажанням, обрали командира групи, розділили між собою, хто за що відповідає та яку інформацію добирає).
  • Хто допомагав вам на цьому етапі? (Ніхто).
  • Скільки у вас вийшло груп? (Три).
  • Які це групи? («Стародавні памятки України», «Народні свята», «Славетні українці»).
  • Що робили далі? (Збирали інформацію).
  • Де шукали інформацію? (У книжках, енциклопедіях, журналах, у бібліотеці, в Інтернеті, запитували батьків).
  • Хто допомагав вам на цьому етапі? (Батьки, вчитель, бібліотекар, вчитель інформатики).
  • Інформацію зібрано. А далі? Навіщо знову збиратися у групи? (Для того, щоб обговорити отримані дані, з’ясувати, чого ще бракує, обговорити, у якій формі буде подано зібраний матеріал, хто що оформлюватиме).
  • Хто допомагав вам на цьому етапі? (Учитель).
  • Інформацію зібрано, обговорено. Що з нею слід робити далі? (Оформлювати).
  • Як? (Клеїти, малювати, друкувати на компютері).
  • Хто допомагав вам? (Батьки, учитель).
  • Що відбувається на наступному етапі? (Робимо газети, колажі, брошури, мультимедійні презентації).
  • Чим повинна завершитися дослідницька діяльність? (Презентацією, захистом проекту).
  • Після того, як ми вислухаємо усі три групи, обов’язково повинен відбутися ще один етап роботи – це обговорення результатів, оцінювання роботи, підбиття підсумків. За якими критеріями можна оцінити роботу дослідницької групи? (Дружність, знання матеріалу, цікавість інформації, творчий підхід).
  1. ПРЕЗЕНТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ ГРУПИ ДОСЛІДНИКІВ «Стародавні памятки України»
  • Сьогодні перед нами виступає перша група дослідників. Діти цієї групи дуже багато назбирали інформації, дібрали цікавинки. Використовувались результати їхньої дослідницької роботи на наших уроках?
  • Усі роботи, поробки, твори можна побачити на нашій виставці робіт.
  • Сьогодні ми розпочинаємо захист проекту «Культура рідного краю». І першим надамо слово групі «Стародавні памятки України».

 

  1. ВИСТУП ГРУПИ ДОСЛІДНИКІВ «СТАРОДАВНІ ПАМ’ЯТКИ УКРАЇНИ»

 

 

ВСТУП

1 учень. Український народ шанує і поважає свою історію, свою культуру – як давню, так і сучасну. Він зберігає її  у народному мистецтві, літописах, архітектурних спорудах.

2 учень. Для українців визначну роль відіграють і різні природні обєкти. Це і великий Дніпро-Славутич, який пролягає через всю Україну і проходить через усю її історію Він оспіваний у численних піснях, думах, легендах. Дніпро справжня національна гордість, слава нашої країни.

3 учень. Це і острів Хортиця, що у Запоріжжі,  - символ історії козацтва, славної Запорізької Січі.

4 учень. Це і гора Говерла у Карпатах – найвища гора на українській землі.

5 учень. Неповторна, висока культура українського народу знайшла своє відтворення у народному мистецтві: у вишиванках, кераміці, килимарстві, лозоплетінні, писанкарстві, художньому ткацтві.

6 учень. Унікальні споруди, памятки архітектури теж належать до скарбів народної культури.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ СТАРОДАВНІХ ПАМЯТОК УКРАЇНИ

Гра «Хто найбільше назве стародавніх пам'яток»

     Гра проводиться за рядами, обирається контролер часу, підбиваються підсумки, порівнюється загальна кількість названих дітьми памяток.

ТВОРЧА РОБОТА

     Усне складання міні-твору «Маленька Україна чи велика?» за допомогою ілюстративного матеріалу (форма розповіді: лист до друга з іншої країни або заочна подорож памятками України).

ВІКТОРИНА

  • Що належить до національних скарбів України? (До національних скарбів України належать твори народного мистецтва, історичні та природні памятки, унікальні споруди, памятки архітектури).
  • Назвіть всесвітньо відомі пам’ятки-споруди, які знаходяться у Києві. (Софіївський собор, Золоті ворота, Києво-Печерська Лавра).
  • Хто за легендою дав назву столиці нашої країни? (За легендою Київ був названий на честь одного із засновників – старшого брата Кия).
  • Назва цього міста оповита легендами. За однією з них назва міста походить від імені хороброго князя Чорного. Що це за місто і де воно знаходиться? (Це місто Чернігів, розташоване на правому березі Десни).
  • Яке стародавнє місто розташоване біля підніжжя одного з відрогів Гологір на півночі Івано-Франківщини? (Це стародавнє місто Рогатин).

 

Гра «Ми - туристи»

     Ведучий називає місто, а той, на кого він укаже, коротко розповідає про нього. Хто не може нічого сказати або говорить неправильно, вибуває з гри.

Чайнворд «Міста України»

 

 

 

j0149407

 

 

 

 

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ
  • Кому сподобався сьогодні наш незвичайний урок? Чим?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Які завдання сьогодні виконували?
  • Що нового дізналися під час роботи над проектом?
  • Чого навчилися?
  • Кому можна подякувати за роботу на уроці?
  • Як оцінемо роботу дослідницької групи «Стародавні пам’ятки України» за критеріями: «Знання матеріалу», «Дружність», «Цікавість інформації»?

 

УРОК 2

 

Тема. «Народні свята»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів пр. народні свята в Україні, учити шанувати традиції, звичаї та обряди наших предків; пробуджувати інтерес до культурної спадщини рідного краю; створити народний календар; прищеплювати бажання розвивати і примножувати національні традиції своїх пращурів; виховувати любов до рідної землі.

Обладнання: «смужка часу» з відображенням етапів роботи над проектом, виставка малюнків, аплікацій, поробок, виставка книг, святкове коло.

 

ХІД

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
  • На землі великій є одна країна:

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І, скажу по правді, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні складають,

На бандурах грають і вірші співають.

  • Діти, як ви думаєте, про яку країну йдеться у вірші? Щоб бути справжнім патріотом своєї Батьківщини, потрібно не тільки любити свою рідну землю, а й знати її історію, вивчати культуру, звичаї, побут і традиції народу.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда.

  • Які бувають свята?
  • Які ви знаєте народні свята, що припадають на зимовий (весняний, літній, осінній) період?
  • Чому люди відзначають ці свята?
  • Хто навчав нас святкувати народні свята?

     Кожна нація, кожен народ, навіть кожна соціальна група мають свої традиції, звичаї, обряди та свята, становлення яких відбувається протягом багатьох століть. Святково-звичаєва спадщина, а також мова – це ті найміцніші елементи, що об’єднують, згуртовують окремих людей в один народ, в одну націю. Наш народ зумів зберегти ту скарбницю, донести до наших днів. А ми з вами повинні розвинути її і в подальшому передати прийдешнім поколінням традиції, звичаї, обряди.

     Традиція (від латинського «передача», «оповідання», «переказ») – це те, що передається від покоління до покоління як загальноприйняте, загальнообов’язкове, перевірене минулим досвідом, необхідне для існування колективу чи держави. Мета традиції полягає в тому, щоб закріпити і відтворити в нових поколіннях усталені способи життя, поведінку, мислення.

     Всі традиції реалізуються через звичаї, свята й обряди.

     Звичай – це те, що стало звичним, засвоєним, що ввійшло в ужиток, це масові дії, які відтворюються тривалий час.

     Український термін «обряд» походить від слова обряджати, що означає приводити у належний вигляд, упорядковувати, прикрашати, робити красивим.

Я хочу знать,

Яким же був колись мій рідний край,

Його традиції, звичаї і обряди,

Щоб душу завжди звеселять

Впродовж усіх народних свят.

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ
  • Сьогодні ми ознайомимося з традиціями нашого народу, поговоримо про те, як відзначають в Україні народні свята. Учні групи «Народні свята» зібрали багато інформації, зробили народний календар, підібрали цікавинки, прислівя, загадки, народні прикмети.
  1. БЕСІДА ПРО ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ

І етап. Підготовчий

Визначення теми і завдань

У чому полягає задум?

Для чого це потрібно?

Зібрати інформацію про звичаї свого народу

Виховувати повагу до традицій відзначення народних свят

ІІ етап. Планування діяльності для досягнення поставленої мети

Що я хочу зробити?

Зібрати інформацію про відзначення  народних свят

Що буде головним результатом роботи?

Книжечка-календар

До кого я буду звертатися, щоб отримати допомогу?

До вчителя, бібліотекаря, батьків

Мені треба прочитати ці книги

В.Скуратівський «Народний календар»

Т.Зеленченко «Українські народні свята»

 

ІІІ етап. Виконання проекту

Прізвище, імя учня

 

Завдання:

пошук інформації

Результати проекту

 

Зимові свята

1 сторінка календаря

 

Весняні свята

2 сторінка календаря

 

Літні свята

3 сторінка календаря

 

Осінні свята

4 сторінка календаря

 

  1. ВИСТУП ГРУПИ ДОСЛІДНИКІВ «НАРОДНІ СВЯТА»

ВСТУП

1 учень. Працюючи в домашній і шкільній бібліотеках, звертаючись до Інтернету і з допомогою батьків, ми зібрали цікавий матеріал.

2 учень. Розучили колядки, щедрівки, веснянки, гаївки.

3 учень Виготовили  книжечку-календар

Працюючи над проектом «Народні свята» ми дізналися,що кожен народ має свої звичаї, які формувалися протягом багатьох століть і освячені віками. В усіх народів світу існує повір’я, що того, хто забув звичаї своїх батьків, покарають люди і Бог.

           ПРЕЗЕНТАЦІЯ  НАРОДНИХ СВЯТ

ІНТЕРАКТИВНА ГРА «КАРУСЕЛЬ»

  • На якому святі говорять такі слова:

Віншую вас, пане господарю,

Тії свята відпровадити,

Других дочекати,

Від сто літ до сто літ,

Поки вам Пан Бог назначив вік.

Христос рождається!     (різдвяні свята).

 

На щастя, на здоровя,

На Новий рік,

Аби вам все родило,

Краще, ніж торік.          (посівальна на Новий рік)

 

Щедрик, щедрик, щедрівочка,

Прилетіла ластівочка,

Стала вона щебетати,

Господаря  викликати. (Щедрівка. Другий Святвечір).

  • Як називається сніп жита чи пшениці, що ставили на покуті у Святвечір? (Дідухом. Це символ нового врожаю, добробуту та багатства. Дідух уособлює в собі дух пращурів та Бога врожаю).
  • Які народні традиції свята Стрітення Господнього ви знаєте? (На Стрітення святяться свічки. Їх називають «громнички». Вони оберігають людей і худобу від грому, від пожежі. У це свято кажуть, зима з літом стрічається. У цей день усе, що відбувається в природі має свій особливий зміст).
  • Які обряди характерні для Нового року? (На Новий рік із самого ранку, коли ще надворі темно, хлопці йдуть засівати зернами пшениці, жита, ячменю. Ідуть від хати до хати, бажають щастя, здоровя, доброго достатку, великого врожаю).

ВЕСНЯНИЙ ХОРОВОД

     Діти стають у коло.  Ідучи по колу в темпі вальсу, співають веснянку «Ку-ку, ку-ку, - чути в ліску».

Ку-ку,ку-ку – чути в ліску.

Радо співаймо, радо вітаймо

Ранню, ранню, ранню весну.

КУ-ку, ку-ку,пташко мала,

Ти нам кувала,правду казала:

«Щезла, щезла,щезла зима».

КУ-ку,ку-ку,- голос гуде

Гаєм, лісочком, бором,поточком

Голос,голос,голос іде.

Гра «Шпигуни»

Шпигун передає інформацію своїй команді.

Команда «Віночок»

З 6 на 7липня-свято Івана Купала. У цей день збирають лікарські рослини. Дівчата плетуть вінки та ворожать .Ввечері розпалюють вогнеще і стрибають.

Команда «Мак»

14серпня-свято Маковія. В цей день святять воду та мак. Уся церква цвіте квітами. Готують паляниці з маком.

Команда «Яблуко»

19серпня-Святий спас. Це свято одне з найбільших  церковних свят. Люди просять благословення плодів своєї праці. Святять все,що дала матінка - земля.

Гра «Упізнай свята»

      На малюнках переплутані ниточки. На одному кінці кожної з них-цифра, на іншому-буква. Якщо учні правильно визначають,якій цифрі відповідає буква,і розставляють їх за порядком, то прочитають слова,за якими легко впізнати назву свята.

 

  1. ОГОЛОШЕННЯ ПІДСУМКІВ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Висловлення вражень учнів від уроку-проекту. Гра «Мікрофон»

  • Підіб’ємо підсумки нашої роботи,закінчивши речення:
  • Мені цікаво було дізнатися про…
  • Після уроку я обов’язково прочитаю…
  • Найбільшим відкриттям для мене було…

Слово вчителя

  • Ви гарно підготувалися до уроку, зібрали багато цікавого матеріалу і зразково представили. Щиро дякую вам за вашу роботу, а також дякую бібліотекарю, батькам. І на завершення я звертаюся до вас словами В.Сосюри:

Любіть Україну,як сонце, любіть,

Як вітер,і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить ,

Любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову,

І мову її соловїну.

Між братніх народів,мов садом рясним,

Сіяє вона над віками…

Любіть Україну всім серцем своїм

І всіми своїми ділами.

 

УРОК 3

Тема. «Славетні українці»

Мета: познайомити з деякими славетними людьми України та видатними особистостями рідного краю; виховувати почуття гордості за свій народ, патріотів України.

Обладнання: «смужка часу» з відображенням етапів роботи над проектом, виставка малюнків, аплікацій, поробок, виставка книг, портрети, фотографії людей, про яких піде мова на уроці.

 

ХІД

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
  • Сьогодні наша розмова піде про людей, якими пишається наша країна, і яких ми по праву можемо назвати славетними українцями.
  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда.

  • Ми живемо у вільній, незалежній Україні. Велич кожної країни – в людях, які в ній живуть. І особливо в тих, хто зробив значний внесок у розвиток історії, культури і науки. Багато видатних людей прославили нашу країну.

 

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ
  • Сьогодні ми поговоримо про цих людей. Учні групи «Славетні українці» зібрали багато інформації про них, випустили стінгазету, створили картотеку «Видатні імена», провели екскурсію до шкільного краєзнавчого музею, і на сьогодні підготували сторінки усного журналу «Видатні люди України».

 

  1. ВИСТУП ГРУПИ ДОСЛІДНИКІВ «СЛАВЕТНІ УКРАЇНЦІ»

 

УСНИЙ  ЖУРНАЛ

  • Сьогодні ми з вами продовжимо розмову про нашу чудову країну і дізнаємося, що складає гордість нашої держави.
  • Рекорд - це найвище досягнення, найвищий ступінь вияву чогось. Згадайте знамениту Книгу рекордів Гінеса. Таку саму книгу має і наша Україна. Вона так і називається – Книга рекордів України.
  • Але дістати цю книгу дуже важко. Тому спробували самі дізнатися, хто в нашій країні є найкращим, найрозумнішим, найспритнішим, найсильнішим, найвинахідливішим.

 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ СТОРІНОК УСНОГО ЖУРНАЛУ

  1 сторінка. Досягнення Українців

У науці

М.М.Амосов - видатний хірург-кардіолог, академік, заслужений діяч науки України. Із 1952 р. очолював клініку грудної хірургії. Основні наукові праці присвячені питанням хірургії серця і легень. З 1983 р. – директор Київського інституту серцево-судинної хірургії. У 1978р. - лауреат Державної премії УРСР. Він перший в Україні почав хірургічне лікування вад серця й один із перших широко запровадив у практику метод штучного кровообігу.

М.І.Пирогов - видатний хірург, засновник вітчизняної оперативної хірургії й анатомії. Він раніше за всіх хірургів почав проводити  експерименти на тваринах. У цьому і полягає його заслуга перед наукою.

О.К.Антонов - видатний авіаконструктор. Головною його справою стали літаки. Особисто О.К.Антоновим і під його керівництвом виконано більш як 50 конструкторських розробок, спроектовано й побудовано десятки літаків різноманітного класу і призначення.

Є.О.Патон - видатний академік, який зробив великий вклад у мостобудування та автоматичне електрозварювання.

С.П.Корольов - видатний конструктор космічних кораблів. Перший штучний супутник Землі, перший космічний апарат, що подолав земне тяжіння, перша людина в космосі, перші космічні апарати, запущені до інших планет - усе це було б неможливе без його участі.

У спорті

Пловчиха Яна Клочкова - виграла п’ять олімпійських медалей, у тому числі чотири рази «золото». Учасниця трьох літніх Оліипіад.

Гімнастка Лілія Подкопаєва - українська спортсменка (спортивна гімнастика). Заслужений майстер спорту України Суддя міжнародної категорії. Володарка Кубка Європи. Володарка 45 золотих, 21 срібної, 14 бронзових медалей. Організатор турніру «Золота лілія». Нагороджена Почесною відзнакою Презедента Укріїни, хрестом «За мужність», орденом «За заслуги» другого ступення, Святого Станіслава.

Фігуристка Оксана Баюл на Олімпіаді в Норвезькому місті Лілліхамері вперше за історію незалежної України виборола золоту медаль.

Сергій Бубка - шестикратний переможець чемпіонату світу з легкої атлетики, 35-кратний рекордсмен світу. Заслужений майстер спорту, кандидат педагогічних наук. Герой україни. Почесний громадянин Братислави, Парижа і Донецька.

2 сторінка. Видатні люди України

Тарас Шевченко, великий Кобзар – так називали і називають його люди. Геніальний син українського народу прославляв Україну на весь світ. Його книга «Кобзар» перекладена багатьма мовами світу. Народ України береже пам'ять про видатного поета. На його честь створені пам’ятники, його імям названі вулиці, порти, театри, університети. Його вірші знають дорослі і діти.

Катерина Білокур - живописець, народна художниця України. Читати, писати і малювати навчилася самотужки. Жила у злиднях. Вона написала такі картини: «Квіти увечері», «Декоративне панно», «Жар колос», «Жоржини», портрети та автопортрети.

Михайло Грушевський - учений-філолог, літературознавець, організатор науки, письменник, критик, політичний діяч, публіцист.  Голова Центральної Ради (1917-1918рр.) У 1919 р. емігрував. У 1924 р. на його прохання уряд України дозволив йому повернутися до України для наукової діяльності. Із його ім’ям пов'язаний розвиток історичних подій від перших кроків Центральної Ради до IV універсалу про самостійність УНР. Багато працював у царині історії літератури-це насамперед відповідні екскурси в його основних працях: «Історія України-Руси» й «Історія української літератури».

 3 сторінка. Видатні люди нашого краю

А.Г.Левченко – доктор медичних наук, доцент І-го Московського медичного інституту.

І.І.Яровий – місцевий художник-живописець Кобеляцької художньої майстерні.

Н.О.Кушнір – відмінник народної освіти, ветеран праці, нагороджена Орденом Червоного трудового прапора.

М.А.Петренко – воїн-інтернаціоналіст, загинув при виконанні службових обов’язків в Афганістані.

В.А.Куліш – кандидат технічних наук, старший науковий працівник Київського науково-дослідницького інституту будівництва і архітектури.

Т.Л.Клименко – Герой Радянського Союзу, учасник Великої Вітчизняної війни.

І.А.Серажим  – лікар-невропатолог Світлогірської НРЛ, відмінник охорони здоров’я, почесний громадянин Кобеляк.

А.П.Біленко – академік, професор, доктор технічних наук, Герой соціалістичної праці.

4 сторінка.

Гра- змагання «Хто пригадає славетних українців?»

     Діти за вказівкою вчителя записують прізвища видатних українців, указують ким вони були.

Рефлексія. Гра «Світлофор»

  • Підібємо підсумок нашої роботи. У кожного з вас є сигнальні карточки кольорів світлофора.  Якщо ви хочете побільше таких уроків, як сьогодні, підніміть зелену картку, якщо не все сподобалось – жовту, якщо урок не сподобався – червону.
  • Кому сподобався сьогодні наш незвичайний урок? Чим? Що найбільше запамяталося?
  • Які завдання сьогодні виконували?
  • Що нового дізналися під час роботи над проектом? Чого навчилися?
  • Кому можна подякувати за роботу на уроці?
  • Як оцінемо роботу дослідницької групи «Славетні українці»

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
19 березня 2018
Переглядів
3911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку