Мета уроку розширити та систематизувати знання дітей про водойми України; розвивати спостережливість, уяву, пізнавальний інтерес, уміння логічно мислити, працювати в групі; формувати в учнів навички роботи з інтелект-картою; виховувати дбайливе ставлення до водойм.
Природознавство (підсумковий урок) 4 клас
Тема. Водойми України.
Цілі. Розширити та систематизувати знання дітей про водойми України; розвивати спостережливість, уяву, пізнавальний інтерес, уміння логічно мислити, працювати в групі; формувати в учнів навички роботи з інтелект-картою; виховувати дбайливе ставлення до водойм.
Обладнання. Матеріал для створення інтелект-карти, картки з тестовими завданнями, кросворди про водойми.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Виконання тестових завдань
б) Море—це… д) водойма, яка виникає у природних
заглибинах на поверхні землі .
в) Болото—це… е) ділянка надмірно зволоженої
земної поверхні.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Робота з кросвордом
По вертикалі:
2. Воно може бути солоне або прісне.
3. По ньому вода тече туди, де вона потрібна.
6. Без рук, без ніг з землі пробитися змогло.
8. До мами-річки я біжу.
По горизонталі:
1. Невелика штучна водойма.
4. Вони є рівнинні і гірські.
5. Хвилі котить на просторі до берегів піщаних … .
7. Всі обходять це місце, тут земля неначе тісто.
3К |
||||||||||||||||||
|
1С |
Т |
А |
В |
2О |
К |
|
|||||||||||
6Д |
|
Н |
|
З |
|
|||||||||||||
Ж |
А |
Е |
|
|||||||||||||||
Е |
|
Л |
4Р |
І |
Ч |
К |
А |
|||||||||||
Р |
|
5М |
О |
Р |
Е |
|
||||||||||||
Е |
|
8С |
|
|
|
|||||||||||||
7Б |
О |
Л |
О |
Т |
О |
|
|
|||||||||||
О |
|
Р |
|
|
|
|||||||||||||
|
У |
|||||||||||||||||
М |
|
|||||||||||||||||
О |
||||||||||||||||||
К |
||||||||||||||||||
2. Бесіда за кросвордом
- Що означають слова-відгадки у кросворді?
- На які дві групи поділяються водойми?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати та систематизувати знання про водойми України; розвивати спостережливість, уяву, пізнавальний інтерес, уміння логічно мислити, працювати в групі; формувати навички роботи з інтелект-картою.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
1. Робота над створенням інтелект-карти в групах.
водойми
|
На гілці червоного кольору діти записують назви штучних водойм. На гілці зеленого кольору – природні водойми. Гілка синього кольору – значення водойм, фіолетового – охорона водойм. Після завершення роботи іде обговорення і доповнення інтелект-карт.
VІ. Підсумок уроку
Гра «Продовж речення»
Мені сподобалося ………
Я дізнався……….
Я запам’ятав ……….