Проект "Квіти біля нашої школи"

Про матеріал

У всі часи квіти були найбільш яскравою і універсальною прикрасою і саду, і приватного будинку, а різноманітні квіткові композиції є гордістю господинь. Навіть, враховуючи той факт, що наші оселі, як правило, прикрашають різні декоративні рослини, однак квіти на присадибній ділянці - це обов'язковий атрибут. І справді, де ще можна настільки близько милуватися красою живої природи, а також безпосередньо брати участь у її створенні. Напевно, саме тому клумби і квітники користуються у нас особливою популярністю, а вирощуємо ми їх з такою любов'ю.

Перегляд файлу

                                          Міжгірська ЗОШ І-ІІІ ст № 1

 

 

Проект

 

 

 

 

 «Квіти біля школи»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квіткове царство в нашій школі є чудове.

Поглянути на нього кожен рад,

Бо квіти усміхаються до тебе,

Дарують гарний настрій і солодкий аромат

У всі часи квіти були найбільш яскравою і універсальною декоративною прикрасою і саду, і приватного будинку, а різноманітні квіткові композиції є гордістю господинь. Навіть, враховуючи той факт, що наші оселі, як правило, прикрашають різні декоративні рослини, однак квіти на присадибній ділянці - це обов'язковий атрибут. І справді, де ще можна настільки близько милуватися красою живої природи, а також безпосередньо брати участь у її створенні.  Напевно, саме тому клумби і  квітники користуються у нас особливою  популярністю,  а вирощуємо ми їх з такою любов'ю.

Квіти - один з основних засобів декоративного оформлення квітника. Існує безліч способів прикрасити клумби, зробити його розкішнім і прекрасним.

Квіти наповнюють сад калейдоскопом фарб і чаруючих ароматів. Не може обійтися без квітів жоден будинок, який має хоча б саму маленьку присадибну ділянку. Квіти створюють атмосферу свята, піднімають настрій. Але саджати їх у саду безсистемно не варто - вони повинні служити прикрасою саду, гармонійно доповнюючи навколишній ландшафт.

Квітники формують з багаторічних трав'янистих рослин та квіткових однорічних. І ті, й інші мають ряд переваг, але мають і недоліки.

 

Вступне слово вчителя

1. Значення і роль озеленення шкільних та позашкільних навчально-виховних закладів.

2. Підготовка до озеленення. Обслідування території шкільної садиби, проектування шкільного озеленення, підготовка території (впорядкування та розбивка території, влаштування доріжок та майданчиків).

3. Деревні рослини в озелененні школи, та створення деревних насаджень. Догляд за зеленими насадженнями.

4. Добір рослин для озеленення (асортимент дерев та кущів для озеленення школи). Вертикальне озеленення (організація робіт, асортимент рослин).

5. Газони і квітники (влаштування газонів, класифікація газонів, закладання та догляд за ними). Види квітників, влаштування квітників, асортимент.

 

 1. Невід’ємним елементом благоустрою шкільних садиб і приміщень є озеленення, яке в умовах школи (позашкільної установи) набуває важливого значення.

 Зелені насадження навколо шкіл відіграють дуже важливу санітарно-гігієнічну, архітектурно-художню, протипожежну, захисну та навчально-виховну роль.

 Санітарно-гігієнічна роль зелених насаджень полягає в хімічному та механічному очищенні повітря, регулюванні його температури і відносної вологості.

 2. Озеленення школи вимагає проведення цілого комплексу робіт, які можна виконати при наявності доброякісного садивного матеріалу, і включає підготовку ґрунту, посадку рослин, догляд за ними.

 Перед проектуванням озеленення проводять детальне обслідування території шкільної садиби. Для цього треба мати: рулетку, зошит, план шкільної території. Краще мати план у масштабі 1:500, тобто в 1 см – 5 м. Матеріали обслідування використовують під час проектування озеленення.

 Складання проекту озеленення навчального закладу - дуже важливий і відповідальний етап роботи. Основне завдання проектування - найкраще використати всі особливості території та її будівель з метою вдалого і найбільш доцільного розміщення всіх компонентів озеленення: деревних насаджень, газонів, квітників, алей, доріжок тощо. Треба також мати на увазі і враховувати під час проектування, що зелені насадження, зокрема деревні та кущові, будуть знаходитися весь час у стані розвитку.

 Відомо, що в садово-парковому мистецтві здавна застосовують два основних стилі планування садів і парків: ландшафтний (природній) і геометричний (регулярний).

 Одночасно треба передбачити групування рослин (деревних і кущових) на окремих ділянках за їх походженням (за географічним принципом), що дасть змогу учням збагатити знання з біології та географії.

 Проектують, перш за все, мережу доріжок і алей.

 Дуже відповідальним моментом у підготовці до озеленення території навчального закладу є проектування розміщення насаджень деревних рослин (дендрологічна частина проекту), газонів і квітників. Всі ці елементи необхідно спланувати так, щоб вони були органічно пов'язані між собою і в комплексі утворювали би єдиний, хоч і невеликий, садово-парковий ансамбль.

 У дендрологічній частині проекту головну увагу приділяють:

- розміщенню деревних та кущових рослин по території навчального закладу, що забезпечувало би кращу їх стійкість і декоративність;

- підбір асортименту дерев та кущів відповідно до місцевих умов і декоративність.

 Складаючи дендрологічну частину проекту, слід враховувати основні принципи озеленення деревними рослинами:

- групами (куртинами);

- лінійно;

- поодинокими екземплярами (солітерами);

- суцільними насадженнями.

 Газони повинні створити привабливий фон для підкреслення декоративних якостей деревних рослин, квітів, архітектурних деталей будівель тощо.

 Квітники повинні прикрашати шкільну садибу. Їм відводиться невелика площа порівняно з іншими компонентами зелених насаджень, але декоративне значення їх дуже важливе.

 Завершивши проектування всіх об'єктів озеленення на плані шкільної території, складають пояснення (експлінацію) створеного проекту, де докладно перелічують асортимент деревних і квіткових рослин та газонних трав.

 Важливим заходом, що забезпечує своєчасне виконання проекту озеленення навчального закладу є підготовка території. Її прибирають, звільняють від сміття, бур'янів, проводять попереднє планування (вирівнювання). Після проведення таких робіт приступають до розбивки доріжкової мережі та зелених насаджень, передбачених проектом, на місцевості, тобто переносять план-проект на територію, в натуру.

 3. Роботи по створенню зелених насаджень навчального закладу розподіляють так:

- насадження деревних рослин;

- влаштування газонів та квітників;

- вертикальне та внутрішнє озеленення.

 Дерева і кущі листяних порід висаджують навесні або восени. Навесні садять до того часу, поки бруньки не почнуть розпукуватися. Більш тривалим можливе садіння восени, з початку пожовтіння листя і до глибокої осені.

 Хвойні породи переносять пересаджування значно гірше, ніж листяні. Найкраще їх пересаджувати із захищеною кореневою системою з весни до пізньої осені.

 4. На основі багаторічних фенологічних спостережень складений перелік рослин, рекомендованих для озеленення території навчально-виховних закладів

 

Однорічні - ці рослини мають насичені, яскравими фарби, їх цвітіння триває протягом досить тривалого періоду часу, приблизно з червня по жовтень, але висаджувати їх треба щорічно. Життя однорічних продовжується протягом одного вегетаційного періоду.

Багаторічні - такі рослини можуть кілька років поспіль рости на вибраному для них місці, добре переносять зимові холоди. Однак такого тривалого і яскравого цвітіння, як у однорічних, від них чекати не слід. Кожен з видів цвіте від декількох днів до місяця.

C:\Users\Юля\Desktop\Клумби\IMG_3249.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якщо правильно розрахувати і використовувати період цвітіння для прикраси вашої клумби рослинами, можна домогтися того, що сад протягом усього теплого часу року буде цвісти безперервно.

Щоб квітники виглядали естетичними, слід пам'ятати про догляд за рослинами. Прополка, підживлення, регулярний полив та видалення засохлого листя і суцвіть необхідні для того, щоб квітники дарували вам лише позитивні емоції, радуючи своєю красою і доглянутим виглядом. 

На клумбі можна створити візерунок. Найкраще місце – це рівна поверхня, де поєднуються однорічні та багаторічні рослини.

У Міжгірській загальноосвітній школі І-ІІІ №1ступенів проводиться кропітка робота по впорядкуванню шкільної території, створенню осередку краси – шкільних клумб. В тому, що шкільне подвір’я стає привабливим та затишним, чимала заслуга членів гуртка «Юні друзі природи», керівником якого є   вчитель Пилипчинець Марія Василівна

. Розділ 1. Теоретичні основа

.

Щоб школа стала привабливою, юні квітникарі взялися за нелегку, але корисну справу. Крім того, що учні знайомляться з історією квітництва, теоретичними відомостями  про квіткові рослини, вони ведуть сплановану роботу по озелененню шкільної території та практично закріплюють свої знання і вміння. Зробити привабливою нашу територію, милуватися красою квітів,  бережно ставитись до них - основне завдання гуртківців.

C:\Users\Юля\Desktop\Робота на клумбах\IMG_20130531_120152.jpg 

 

 

 

 

 

  1.                    Вивчення біологічних особливостей рослин

Під час теоретичних занять ми ознайомилися з біологічними особливостями квіткових рослин, які є в нашій місцевості. Вивчили періоди цвітіння рослин, їх стійкість до хвороб,  витривалість. Знання про квіти, які найчастіше використовуємо на клумбах, допомогли при закладці клумб та догляді за рослинами.

  1.                    Відбір посадкового матеріалу

Перед висіванням в посадкові ящики та грунт гуртківцям необхідно було підготувати насіння. Частину посівного матеріалу було закуплено. Кращим вважається насіння попереднього року, тому використовували більшість матеріалу, який зібрали на квітниках у школі та вдома. Перед висівання насіння було проведено ряд підготовчих робіт:

          --  насінини відбирали непошкоджені;

  • щоб запобігти хворобам, за місяць до висівання насіння прогріли до температури 25 0С впродовж 10 хвилин та промили водою;
  • щоб швидко проросло, зволожили, потім розклали тонким шаром на мішковину в приміщенні з температурою 220С і витримали 3 доби;
  • після цього насінини висівали у відкритий грунт та в посадкові ящики.
  1. Планування  роботи.

Планування – це  розмічання місць, розміщення клумб та зелених насаджень. При  плануванні  було враховано:

  • як освітлюється ділянка впродовж дня;
  • як переміщується тінь від будівель впродовж дня;
  • як падає тінь від високорослих дерев.

Було створено план оформлення клумб, продумано композиції із рослин, враховуючи періоди квітування.

  1.        Підготовчі роботи

Перед початком роботи учні гуртка були ознайомлені з правилами безпечної праці та особистої гігієни.

  1.        Висівання насіння:

а) вирощування розсади петунії  у ящиках.

       Петунію вирощували у ящиках, а тегетес, айстри, бальзаміни, іпомею та ранньоквітучі рослини висівали у відкритий грунт. Рослини висівали за 35-40 днів до висаджування в відкритий грунт (в березні місяці).

Щодня учні спостерігали за появою сходів, зволожуючи грунт. Коли сходи почали з’являтися, зняли плівку та продовжували доглядати рослини (підсипали землю, поливали).

б) висівання насіння у відкритий грунт.

Після підготовки  грунту, проведення планування, враховуючи основні принципи  розміщення рослин на клумбах,  учні висівали та висаджували рослини.Висівали у відкритий грунт насіння айстри, іпомеї,  тагетесу, бальзаміну та інших видів, ретельно доглядали, поливали, прополювали від бур’янів, підпушували грунт.

C:\Users\Юля\Desktop\Робота на клумбах\IMG_20130531_120005.jpg 

 

 

 

 

 

На клумбах також висаджені  багаторічні рослини: піони, троянди, хризантеми, лілії, люпин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.        Використання квіткових рослин

Протягом весни, літа, осені квіти милують око учнів , учителів,  працівників нашої школи. На уроках біології в 7 класі, під час вивчення квіткових рослин, учні на клумбі знайомляться з  будовою, основними процесами життєдіяльності,  їх особливостями.  Гуртківці вчаться на клумбах вирощувати та доглядати за рослинами, створювати особливі, неповторні куточки рідної приро

Трудимось без зупину, не розхиляючи спини

 

 

 

 

 

 

Висаджена розсада потребує особливого догляду . Це і розпушення грунту, розрідження рослин, знищення бур’янів та ретельний полив  саджанців.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

Перші квіти дарують нам радість, надію, тепло.

 

 

 

C:\Users\Юля\Desktop\Клумби\IMG_3249.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Юля\Desktop\IMG_3207.JPG 

 

 

Наші квітники- окраса рідної школи

 

Висновок

 

 Газони повинні створити привабливий фон для підкреслення декоративних якостей деревних рослин, квітів, архітектурних деталей будівель тощо.

 Квітники повинні прикрашати шкільну садибу. Їм відводиться невелика площа порівняно з іншими компонентами зелених насаджень, але декоративне значення їх дуже важливе.

 Завершивши проектування всіх об'єктів озеленення на плані шкільної території, складають пояснення (експлінацію) створеного проекту, де докладно перелічують асортимент деревних і квіткових рослин та газонних трав.

 Важливим заходом, що забезпечує своєчасне виконання проекту озеленення навчального закладу є підготовка території. Її прибирають, звільняють від сміття, бур'янів, проводять попереднє планування (вирівнювання). Після проведення таких робіт приступають до розбивки доріжкової мережі та зелених насаджень, передбачених проектом, на місцевості, тобто переносять план-проект на територію, в натуру.

 3. Роботи по створенню зелених насаджень навчального закладу розподіляють так:

- насадження деревних рослин;

- влаштування газонів та квітників;

- вертикальне та внутрішнє озеленення.

 Дерева і кущі листяних порід висаджують навесні або восени. Навесні садять до того часу, поки бруньки не почнуть розпукуватися. Більш тривалим можливе садіння восени, з початку пожовтіння листя і до глибокої осені.

 Хвойні породи переносять пересаджування значно гірше, ніж листяні. Найкраще їх пересаджувати із захищеною кореневою системою з весни до пізньої осені.

 4. На основі багаторічних фенологічних спостережень складений перелік рослин, рекомендованих для озеленення території навчально-виховних закладів області (див. статтю "Особливості влаштування (доповнення) дендрологічних ділянок (арборетумів), ботанічних садів в навчально-виховних закладах Закарпаття").

 Складовою частиною озеленення є також і вертикальне озеленення. Суть цього виду озеленення полягає у використанні витких рослин (ліан) для декорування стін навчальних закладів, вікон, дверей, балконів, веранд, господарських та інших будівель, створення зелених альтанок, критих галерей і алей. Використання ліан, як і попередніх способів озеленення, має не тільки декоративне і санітарно-гігієнічне, але й навчально-виховне значення. Суцільне покриття потрібно використовувати для маскування непривабливих, переважно так званих "глухих", стін або для захисту їх від надмірного нагрівання сонцем.

 Виткі рослини висаджують в грунт на відстані 50 см від стін будівель чи парканів. Можна також висаджувати їх у бетонні ящики розміром 50 см ширини і висоти та довільної довжини. Якщо потрібні опори, то їх розміщують на віддалі 10 см від стін будівлі.

 Найбільш декоративними рослинами для вертикального озеленення є наступні: виноградовик п'ятилистий, виноградовик трикінцевий, гліцінія, капріфоль, клематиси, лимонник китайський, плющ звичайний, текома, троянди виткі.

 5. При озелененні навчального закладу газони за своїм значенням і за площею, що відводиться під них на території, займають перше місце після деревних насаджень. Вони створюють ніжно-зелений фон, на якому рельєфно виділяються окремі дерева або групи дерев, квітники. Важливе також їх санітарно-гігієнічне значення: температура газону в найбільшу спеку не перевищує 20-24°С, а 1 м² газону за вегетаційний період випаровує 600-750 л води.

 За призначенням газони поділяють на дві групи: декоративні і спортивні. В шкільному озелененні значне місце займають і спортивні газони. Декоративні газони підрозділяють на партерні, садово-паркові (мавританські, з квітучими рослинами).

 Створювати газон з хорошим травостоєм можна тільки на ділянці з добре обробленим, родючим, збагаченим добривами ґрунтом та при регулярному сильному поливі. Суміш трав для газонів створюють залежно від призначення газонів. Кращий строк сівби - рання весна або початок осені (серпень-вересень). При штучному поливі сівбу можна проводити протягом літа в будь-які строки. Після сівби насіння загортають граблями на глибину до 0,5 до 2 см і прикочують важким котком. Для прискорення схожості насіння бажано за 3-4 дні до сівби замочити його у воді кімнатної температури. Перший полив проводять відразу після сівби і прикочування. Починають косити, коли трава виросте на висоту більше 5 см, 2-3 рази на місяць. По потребі, місцями проводять підсіювання та підживлення. Отже, створення газонів – також кропітка робота і тут потрібні певні уміння і навички.

 Територіально квітники в шкільному озелененні займають порівняно невелику площу, але декоративна роль їм відводиться дуже велика.

 Спочатку складають схеми квітників, які пізніше переносять в натуру. Квітники будуть красивими тільки тоді, коли для них добре підготовлений грунт, ретельно підібраний асортимент квітів, коли вони правильно розміщені, уміло посаджені і за ними добре доглядають.

 Високорослі квіти висаджують на задній план, запашні висаджують недалеко від доріжок, лавок, вікон навчального закладу. Особливе значення має розміщення рослин за кольорами квіток. В даний час дуже популярними є міксбордери, де квіти розміщуються по змішаному типу.

 

Література:

1. "Озеленення шкіл".- Київ, 1962

2. "Декоративне садівництво". - Москва, 1982

 

 

 

 

doc
Додано
11 січня 2018
Переглядів
12617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку