Довгострокова мета: формування елементарних уявлень про основні закономірності живої і неживої природи, оволодіння певними вміннями дослідження, усвідомлення цілісності природничо-наукової картини світу, формування елементарних уявлень про екологічні принципи поведінки, формування навичок дотримання правил здорового способу життя.
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
Прогрес |
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ Тема 1. Знайомство з наукою |
||||
1. |
|
Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факт. |
здійснює пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах самостійно або з допомогою вчителя; За допомогою вчителя називає природничі науки (біологію, фізику, хімію, географію, астрономію, екологію); розуміє внесок учених і винахідників у створення нових технологій. |
|
2. |
|
Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники. |
||
3. |
|
Значення науки та техніки. |
||
Тема 2. Науковий метод пізнання |
||||
4. |
|
Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження Практична робота. Дослідження дрібних предметів за допомогою лупи. |
відповідає самостійно на запитання за опрацьованою інформацією природничого змісту. Розуміє поняття «спостереження», «експеримент», «гіпотеза». Пояснює різницю між спостереженням та експериментом. |
|
5. |
|
Гіпотеза. Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання. |
||
Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання |
||||
6. |
|
Фізична величина. Одиниця фізичної величини. |
Розуміє поняття «фізична величина», називає основні одиниці фізичної величини. Знає назви вимірювальних приладів та інструментів. Вміє визначити шкалу поділки приладів для вимірювання. Вміє користуватися такими приладами для вимірювання: |
|
7. |
|
Вимірювальні прилади та інструменти. |
||
8. |
|
Маса. Еталони маси Вимірювання маси. Практична робота. Порівняння та визначення мас. |
||
9. |
|
Довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму. |
|
|
Практична робота. Вимірювання об’єму тіла неправильної форм |
секундомір, лінійка, рулетка, ваги, термометр. |
|
10. |
|
Температура. Час. Вимірювання температури і проміжків часу. Практична робота. Вимірювання температури води. |
||
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ Тема 1. ТІЛА ТА РЕЧОВИНИ |
||||
11. |
|
Фізичні тіла. |
Розуміє поняття «фізичне тіло». Наводить приклади фізичних тіл різних видів. Розуміє різницю між «фізичним тілом» та «речовиною». Розуміє, що всі речовини складаються з атомів та молекул. Наводить приклади чистих речовин та сумішей. |
|
12. |
|
Частинки речовини – атоми та молекули. |
||
13. |
|
Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування. |
||
Тема 2. Три стани речовини |
||||
14. |
|
Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. |
Розрізняє три стани води; називає, за допомогою вчителя їхні властивості; Розуміє поняття «дифузія», наводить приклади. Наводить приклади застосування рідин для практичних потреб людини. |
|
15. |
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань про будову речовини. |
||
16. |
|
Явище дифузії. Вплив температури на швидкість дифузії. Дифузія в природі та організмі людини. |
||
17. |
|
Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною. |
||
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини |
||||
18. |
|
Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини. |
Розуміє значення води для людства. Пояснює фізичні властивості води з допомогою дорослого. Наводить приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин. Виконує елементи практичної роботи з допомогою вчителя. |
|
19. |
|
Приготування та вивчення розчинів. Практична робота. Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин . |
||
20. |
|
Підсумкове оцінювання. (тестові завдання) |
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ Тема 1. Наша планета – Земля |
||||
21. |
|
Гіпотези виникнення Землі. Будова і склад Землі. |
З допомогою додаткових джерел інформації знаходить гіпотези виникнення Землі. Розуміє поняття «біосфера». Знає будову Землі, підписує елементи на схемі з допомогою вчителя. Називає приклади мінералів та гірських порід та де їх використовують. Розуміє, що корисні копалини поділяються на метали і неметали, наводить приклади. |
|
22. |
|
Мінерали та гірські породи. Корисні копалини. Практична робота. Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції. |
||
23. |
|
Речовини підземного царства: метали і неметали. |
||
24. |
|
Руйнування гірських порід. |
||
Тема 2. ЗЕМЛЯ НА ГЛОБУСІ І ФІЗИЧНІЙ КАРТІ. ПЛАН МІСЦЕВОСТІ |
||||
25. |
|
Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті. |
Розуміє яку форму має Земля. Розрізняє зображення Землі на глобусі та географічній карті. Розрізняє сторони горизонту, підписує їх на карті. Розуміє поняття «масштаб», та як він застосовується. Розрізняє умовні позначки на картах місцевості. З допомогою вчителя виконує елементи практичної роботи (вимірює відстань на географічній карті за масштабом). З допомогою вчителя креслить елементарний план місцевості з умовними знаками. |
|
26. |
|
Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней на місцевості й карті. Практична робота. Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом. |
||
27. |
|
Фізична карта України. Значення географічної карти в житті і діяльності людини. |
||
28. |
|
Від карти до плану. Полярна й маршрутна зйомки місцевості Практична робота . Креслення простого плану місцевості. |
||
29. |
|
Підсумкове оцінювання. (тестові завдання) |
||
Тема 3. Суходіл на Землі |
||||
30. |
|
Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги. Практична робота. Позначення на контурній карті світу номенклатури, поданої в тексті. |
Розуміє, що суходіл на Землі поділений на материки, називає їх, позначає на карті з допомогою дорослого. Розуміє поняття «рельєф». Називає приклади основних видів рельєфу. |
|
31. |
|
Рельєф земної поверхні та його зображення на фізичній карті. |
З допомогою вчителя пояснює які зміни рельєфу відбуваються під впливом діяльності людини. |
|
32. |
|
Як змінюється поверхня Землі. Практична робота. Позначення на контурній карті України номенклатури, поданої в тексті . |