22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Проект "Квітуча клумба"

Про матеріал
Організація спільної діяльності учнів та їх батьків щодо благоустрою пришкільної території як об"єкту навколишнього середовища , місця організації відпочинку та трудової діяльності учнів на основі знань з ландшавтного дизайну
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект

«Квітуча клумба»

 


Керівник проекту:  Смірнова Г.М.

 

Тип проекту:   практично-орієнтований, колективний,

короткотривалий.

 

Учасники проекту: колектив батьків і учнів 2 класу .

 

Об’єкт проекту: 3 квітника на пришкільному подвір’ї (діаметром  1,5м на 1,8м кожен)

Терміни реалізації проекту: проект реалізується впродовж  2016-2017 навчального року

 

Мета проекту:

  • Забезпечення школярів  поглибленими знаннями про навколишнє середовище, виховання екологічної культури особистості.
  • Залучення учнів до активної і практичної природоохоронної діяльності та збереження довкілля.
  • Організувати спільну діяльність учнів та їх батьків щодо благоустрою пришкільної території  як обєкту   навколишнього середовища , місця організації відпочинку та трудової діяльності учнів  на основі знань з ландшавтного дизайну .

 

Завдання проекту:

- Обєднати зусилля учнів та батьків , направивши їх на благоустрій , естетичне оформлення та озеленення пришкільної території .

- Познайомити учнів з різноманіттю рослинного світу , їх  роллю для навколишнього середовища.

- Покращити естетичний вигляд шкільного подвіря  шляхом створення нових квітників і вдосконалення вже існуючих , використовуючи елементи ландшафтного дизайну.

 

Актуальність проекту :

Приорітетність екологічної освіти на сьогоднішній день визнана всією світовою спільнотою . Тому благоустрою території, що прилягають до навчального закладу , приділяється значна увага : в школі все повинно бути пронизано прагненням до прекрасного , а школярі повинні навчатися відчувати , розуміти , цінувати , і найголовніше творити красу. Благоустрій шкільної території  має не тільки естетичне, а й освітнє значення.

 

Очікувані результати:

  • Озеленення шкільної території.
  • Покращення санітарно-гігієнічного стану території школи .
  • Залучення  учнів  та батьківської громадськості в процес практичної охорони довкілля.
  • Популяризація та розповсюдження накопиченого в ході реалізації проекту досвіду серед учнів інших класів для створення ними зелених оазисів.

 

Етапи реалізації проекту:

  1. Мотиваційно-настановчий етап (01.09-07.09.2016р.)

Зміст роботи:

  • Формування позитивної мотивації учнів щодо реалізації мети проекту.
    •       Розробка основних заходів  щодо реалізації проекту.

 

  1. Дослідницький етап (08.09-12.09.2016р.)

Зміст роботи:

  • Вивчення і аналіз зовнішнього вигляду квітників .
  • Вивчення особливостей та потенційних  можливостей ґрунту.
  • Підбір видового і сортового складу рослин з урахуванням виду клумби і місця її розташування .

 

  1. Проектувальний етап(13.09-14.09.2016р.)

Зміст роботи:

  •       Здійснення  аналізу наявних ресурсів щодо реалізації основних заходів проекту.
  • Розробка схеми висадження рослин.

 

  1. Практичний етап (вересень2016р. - травень 2017р.)

Зміст роботи:

  • Осіннє удобрення квітників.
  • Висадка посадкового матеріалу.
  • Заготовка посадкового матеріалу для висадки його весною в грунт.
  • Висів насіння для отримання власної розсади і догляд за рослинами.
  • Поточне оцінювання результатів роботи над проектом , що дозволить вчасно здійснити якісну корекцію.
  1. Результативно-оцінювальний етап (червень-серпень 2017р.)

Зміст роботи:

  • Порівняння наявних  результатів роботи з очікуваними.
  • Узагальнення, корекція та поширення позитивного досвіду.
  • Підготовка звіту за результатами роботи над проектом.

Хід виконання основних заходів проекту

Мотиваційно-настановчий  етап .

На першому етапі роботи над проектом  вчитель велику увагу приділяє екологічному питанню на своїх уроках  та позакласних заходах,відповідно віковим особливостям школярів,  метою яких є  формування позитивної мотивації до вивчення екологічних проблем, а також послідовне засвоєння учнями морально-екологічних   понять у різних видах діяльності ,що сприяє  удосконаленню екологічних, природоохоронних знань і умінь учнів.

Дослідницький етап.

На дослідницькому етапі відбувається знайомство учнів  з об’єктом проекту, а саме з трьома квітниками на шкільному подвір’ї. 

H:\ПРОЕКТ\SN850462.JPG

Так  клумби виглядають на початку роботи над проектом:

№ 1                                                            № 2

H:\ПРОЕКТ\SN850464.JPG H:\ПРОЕКТ\SN850463.JPG

                       H:\ПРОЕКТ\SN850465.JPG

                                                     № 3

 

Це острівні клумби, проглядаються вони з усіх сторін, оточені газоном і розташована на порівняно відкритій ділянці. Грунт – чорнозем. Влітку, ділянка на якій розташовані клумби, знаходиться на сонці протягом 12 годин.

Інформація, зібрана на дослідницькому етапі допоможе з вірним підбором рослин

На клумбах №1 і 2  росли бархатці і юні дослідники зібрали з них насіння для висіву навесні.

 

H:\ПРОЕКТ\SN850467.JPGH:\ПРОЕКТ\SN850466.JPG                                                                                                                                             

 

Результатом роботи на  проектувальному етапі:

Клумба № 1 .

Цей квітник складається з невеликого числа рослин, які чудово підійдуть для подолання перших кроків у садовий флористики. Крім того всі квіти однорічні і на наступний рік   можна спланувати більш складну схему посадки рослин ,враховуючи отриманий досвід цього року.

Квіти , обрані для цієї клумби ,не вибагливі і навіть починаючий квітникар може самостійно виростити власну  розсаду.

В якості центрального акценту в квітнику  будем використовувати  3 примірника бархатців(1). При влаштуванні квітника вони будуть висаджуватися в першу чергу. Потім вже біля них 5 кущиків петунії (2). Для обрамлення квітника використаємо15 примірників цинерарії (3).

Клумба № 2

Ця клумба складатиметься з квітів , не зимуючих у відкритому грунті , таких як  герань(2) , кислиця (3), хлорофітум (4) окрім одного – юкки садової(1) це древовидна вічнозелена рослина родини Агавових.

З метою забезпечення посадковим матеріалом потрібного асортименту рослин учасниками проекту буде закладено невеликий розсадник.

 

Клумба № 3

Квітник , який милує око своїм цвітом протягом усього сезону, це  мрія яку ми спробуємо втілити в життя на клумбі №3. Секретом створення клумби безперервного цвітіння , від якого отримуєш естетичне задоволення в будь-яку пору року, є підбір багаторічних  рослин з різними періодами цвітіння, і доповнення композиції яскравими однорічними рослинами з довготривалим цвітінням. Щоб завершити квіткову композицію ,нам необхідно розбавити квіти рослинами з декоративним листям, які ефектно виглядають з весни, і до морозів, і навіть взимку.

    Посадивши вічнозелені та декоративні рослини, ми забезпечуємо гарний вигляд клумби протягом всього року, особливо вони гарно виглядають у зимовий період, коли клумба вкрита шаром білосніжного снігу(Гейхера, Очиток). 

        Прокинувшись від перших весняних променів зацвітають, радуючи погляд ніжні жовті та фіолетові крокуси тюльпани, мускарі  .На початку літа, застеливши килимами квітник, зацвітають  гвоздики, надаючи квітнику яскравої різноманітності та лілейник. У цей період, коли багаторічні рослини на клумбі вже пробудилися і почали з’являтися порожні ділянки між багаторічниками, їх можна заповнити розсадою або посівом насіння однорічних квітів, які зацвітуть у другій половині літа(Рудбекія ). Коли спадає літня спека і настає осінь, естафету цвітіння приймає ехінацея .

 

 В осінній частині  практичного етапу потрібно:

  •   створити умови для вирощування квітів - осіннє удобрення;
  • заготовити посадковий матеріал  шляхом черенкування герані, розсадження кислиці , посадки «діток» хлорофітума  для клумби №2.
  • висадити , обрані нами на проектувальному етапі , цибулеві квіти для клумби безперервного  цвітіння  № 3 , які порадують нас своїм цвітінням весною.

В зимовій частині  практичного етапу потрібно:

  • в торф’яні таблетки висіяти насіння  петунії і цинерарії,
  • насіння бархатців висіяти в маленьку тепличку .

На весні , для виконання заходів практичного етапу виходимо на клумби. Висіваємо і висаджуємо посадковий матеріал згідно схем і термінів.

Наприкінці весни проводимо поточне оцінювання роботи над проектом та за необхідністю , для більш ефектного вигляду квітників ,вносимо корективи.

На останньому ,  результативно-оцінювальному етапі,  підводимо підсумок проведеної роботи . Готуємо звіт.

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку