Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" НУШ. Тема тижня "Весняні свята. Великдень". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Я досліджую світ 1 клас
Тема тижня. Весняні свята. Великдень
Тема дня. Що означають слова «земля» і «ґрунт»?
Мета: розкрити поняття «ґрунт» та «земля»; пояснити різницю між цими термінами;
ознайомити учнів з різноманітністю ґрунтів України; розвивати вміння складати схеми, робити висновки, аналізувати, порівнювати, працювати з малюнками, текстом підручника; виховувати екологічну свідомість та почуття поваги до рідної землі.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )
Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)
Використовує різні форми привітання, прощання
Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)
Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування
Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження
Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття
Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів
Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Психолого-емоційне налаштування
https://www.youtube.com/watch?v=uVS6UXFv-BU
ІІ. Етап цілепокладання
Вчитель показує учням мішечок з ґрунтом всередині.
Ось у мене чарівний мішечок. Кожен по черзі вийде сюди і не дивлячись у мішечок тільки на дотик спробує вгадати, що ж там знаходиться. Але не викрикуйте, не кажіть свої здогадки. Після того як ви спробуєте рукою, вміст мішечка просто намалюйте чи напишіть свої здогадки про те, що там може знаходитися.
Метод «Мозковий штурм»
За малюнками та записами дітей вчитель підводить всіх до теми уроку.
Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Етап цілереалізації
Робота з ілюстраціями
Що спільного у цих малюнках?
Мовознавча хвилинка
Ми живемо на планеті Земля.
На чорній землі біла пшениця родить.
Мій рідний край, моя земля, як довго я до тебе линув.
- Що означає слово "земля" в кожному з речень?
Робота з підручником
Фізкультхвилинка під музичний супровід
https://www.youtube.com/watch?v=mk0WNQrA6zc
Зверніть увагу на карту нашої країни (атлас, фізична карта України). Люди займаються різними видами господарювання в залежності від складу земної поверхні. Земна поверхня нашої країни різноманітна: тут гориста, а тут рівнинна місцевість, а це ліси. Проте справжнім багатством нашої держави є ґрунти.
Видатний чеський письменник Карел Чапек якось помітив, що «людина по суті зовсім не думає про те, що в неї під ногами. Завжди мчить … І найбільше – погляне, які прекрасні хмарки у неї над головою … І жодного разу не подивиться собі під ноги, не похвалить: який прекрасний ґрунт!».
Робота з підручником
Робота з мультимедійною презентацією
https://www.slideshare.net/ssuser35f5f51/1-67743698
Робота з прислів’ями
Біла земля не вродить, то в сопілку не грати.
Глибше орати — кругла сирота.
Як почав орати, то й корову купиш.
Без господаря земля і проса
Буде земля більше хліба мати
Творча хвилинка
Розфарбуй Землю
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Робота з лего
Діти діляться на 5 груп (пар або кожан дитина індивідуально). Кожна група виготовляє з лего одну з літер. Літери викладаються на парті і всі разом описують, характеризують землю словами, що починаються на ці літери.
З – зелена, зорана, загадкова
Е – енергетична, вЕсЕлкова, вЕсняна,
М – моя, мала, мила, мальовнича,
Л – люба, лагідна
Я – ясна, моЯ.
Бесіда на закріплення
1