Завдяки лепбуку учні вчаться самостійно аналізувати та робити висновки, вони більш зацікавлені у навчанні, адже лепбук «оживляє» тему про перші весняні квіти, до нього можна доторкнутись. Виготовляти лепбук можна індивідуально або групою, обираючи для дітей посильні завдання. Лепбук є змістовним елементом розвивального середовища для учнів. Також до виготовлення лепбуків можна залучати батьків, що сприятиме кращій співпраці вчителя, учнів та батьків. Ця техніка широко застосовується у школах всього світу.
https://www.youtube.com/watch?v=ApT456PyyPw
КНЗ «Кмитівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»
ПРОЕКТ
Лепбук
Олена Дмитрівна Селюченко
2018
Мета
ü Побудова навчальної діяльності на основі взаємодії вчителя і учнів, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.
ü Розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності.
ü Створення умов для спільної діяльності учнів.
ü Розвиток уяви, творчої ініціативи, у тому числі мовленнєвої.
ü Можливість вибору дітьми матеріалів, видів роботи, учасників спільної діяльності на тему «Перші провісники весни».
Завдання
Навчальні:
1. Закріплення набутих знань з тематики про перші весняні квіти.
2. Розвиток умінь узагальнювати, систематизувати інформацію.
3. Поповнення і систематизація знань учнів, шляхом залучення їх в ігрові, пізнавально-розвиваючі заняття.
4. Вчити класифікувати, узагальнювати та робити висновок.
Розвиваючі:
1. Розвивати дитячу самостійність та ініціативність.
2. Розвивати пізнавальні та інтелектуальні здібності учнів.
3. Розвивати пам’ять, увагу, мислення, уяву.
Виховні:
1. Виховувати організованість у спільній діяльності.
2. Виховувати дружелюбність.
Вид лепбуку: пізнавальний, ігровий.
Лепбук – це така невелика саморобна папка, яку дитина може зручно розкласти у себе на колінах і переглянути весь її зміст за певною тематикою. Це книжка-розкладачка з кишеньками, дверцятами, вкладками і руховими деталями, в яку поміщені матеріали на одну тему.
Вперше леп бук використала у своїй домашній школі мати та письменниця зі США Теммі Дабі. Вона узагальнила досвід використання різноманітних міні-книг.
Лепбук допомагає за власним бажанням організувати отриману інформацію з обраної теми, сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалів; зручному повторенню та узагальненню вивченого. Завдяки лепбуку учні вчаться самостійно аналізувати та робити висновки, вони більш зацікавлені у навчанні, адже лепбук «оживляє» тему про перші весняні квіти, до нього можна доторкнутись. Виготовляти леп бук можна індивідуально або групою, обираючи для дітей посильні завдання.
Лепбук є змістовним елементом розвивального середовища для учнів. Також до виготовлення лепбуків можна залучати батьків, що сприятиме кращій співпраці вчителя, учнів та батьків.
Ця техніка широко застосовується у школах всього світу. Лепбук при такому навчанні є фінальним етапом вивчення певної теми. Тобто дитина, вивчивши тему, оформлює отримані знання у вигляді лепбука, куди вміщує все, про що вона дізналася.
Технологія виготовлення:
Основа лепбука складається з папки формату А4, в яку вклеюються кишеньки, книжки-розкладачки, аплікації і інші деталі з наочною інформацією по темі лепбука.
Обкладинка оформляється по темі «Перші провісники весни», обклеюється кольоровим папером і прикрашається на «квіткову тематику».
Матеріали:
Для створення лепбуку використовуються такі матеріали:
1. Папка формату А4.
2. Цупкий папір, кольоровий картон для основи.
3. Кольоровий папір.
4. Ножиці.
5. Клей.
6. Кольорові олівці, фарби, фломастери, маркери, ручки.
7. Скотч звичайний та двосторонній, з візерунками.
8. Картинки, вирізки з журналів, Інтернету.
КРОК 1. Постановка проблеми. Формулювання теми.
На початковому етапі була поставлена проблема, яка дозволяє розкрити тему про перші весняні квіти. Тема повинна бути цікавою учням і доступною для них (відповідати віку). Тема знайома дітям, але в деяких аспектах є новою, потребує глибшого вивчення.
використовувати, як тему дня під час тематичного тижня, або як підтему під час роботи над проектом.
Ця частина роботи є дуже важливою, так як вона цілком виконується вчителем і саме від вибору окремих підтем залежить, яку кількість інформації засвоять учні, наскільки різнобічною, цікавою та потрібною вона буде.
КРОК 3. Створення макета.
Необхідно продумати основу для лепбука. Вона може бути у вигляді стандартної книжечки з двома розворотами, папки формату А4 з кількома розворотами, книжки-гармошки, фігурної папки. На основі розташовуються різноманітні міні-книжки, кармани тощо.
КРОК 4. Продумайте наповнення лепбука.
Необхідно підібрати до теми «Перші провісники весни» той тип наповнення лепбуку , який найкраще підходить для викладу інформації.
КРОК 5. Збір інформації та матеріалу.
Це можуть бути прислів'я, загадки, ігри по темі, вірші, оповідання, ігрові вправи, легенди, сканворди і інша інформація. Потрібно підготувати необхідний матеріал та приступити до роботи. Є багато речей, які можна вкласти у вкласти у кишеньки лепбуку.
• паперові вирізки різного розміру;
• власноруч розрізані кольорові картинки; • логічні ігри, загадки, легенди, кросворди;
• розмальовки тощо.
\
Лепбук сприяє організації матеріалу по темі «Перші провісники весни», що вивчається в рамках тематичного планування, сприяє оформленню результатів спільної проектної діяльності і може бути формою представлення підсумків проекту або тематичного тижня.
Лепбук дозволяє організувати індивідуальну та самостійну роботу з дітьми. Це прекрасний і чудовий спосіб подати всю наявну інформацію в компактній формі. В результаті роботи з лепбуком в учнів розвиваються універсальні вміння, такі як: вміння планувати майбутню діяльність, домовлятися з однолітками, розподіляти обов'язки, шукати потрібну інформацію, узагальнювати її, систематизувати, використовуючи усне мовлення, висловлювати свої думки і бажання.
ü Кросворд «Квіти весни».
ü Загадки.
ü Гра «Знайди зайве».
ü Топ-10 весняних квітів.
ü Легенда про вербу.
ü Прислів’я про перші весняні книги.
ü Червона книга України про весняні книги.