Проект "Листівка" Урок " Вибір об'єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту."

Про матеріал

Методична розробка уроку трудового навчання для учнів 5-6 класу з проекту "Листівка". Урок - творча лабораторія. Метою уроку є ознайомлення учнів із різновидами листівок з вишивкою, планування роботи над власним проектованим виробом.

Перегляд файлу

 

 

Урок________   Клас_________   Дата___________

Тема уроку: Вибір об’єкта  проектування. Планування роботи з виконання проекту.

Мета уроку:  навчальна- ознайомити учнів з темою проекту, навчити учнів самостійно обирати об’єкт проектування, здійснювати планування роботи з виконання проекту;

розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;

виховуюча- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення:  урок – творча лабораторія

Наочність: підручник, зразки виробів, презентація, трафарети-шаблони.

Міжпредметні зв’язки: основи здоров’я

Хід уроку

І. Організація учнів.

Перевірка присутності і їх готовності до уроку.

Розподіл дітей у творчі групи.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель. – Починаючи роботу над будь-яким задумом, ми завжди плануємо як його зробити. А як називається процес створення будь-якого виробу? Що таке проект?

Минулого року ми з Вами опанували ази проектування нескладних виробів з різних матеріалів. Давайте разом пригадаємо основні етапи проектування виробів.

Вправа «Крок за кроком»

  • Назвіть та розташуйте етапи проектування в потрібній послідовності. Зазначте, які види робіт потрібно виконати на кожному етапі. (Учні називають етапи, а учитель будує на дошці опорну схему з використанням трафаретів-шаблонів.
  • Оволодівши азами проектування виробу Ви з легкістю зможете виготовити будь-який виріб. І сьогодні ми з Вами розпочинаємо роботу над новим творчим проектом.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Запорукою будь-якого проекту є вдалий старт, а будь-який проект починається з ідеї. Чітко продумати свій власний виріб, визначитися з напрямом роботи – є основою проектування виробу, тому сьогодні ми з Вами виконаємо підбір об’єкта  для проектування.

IV. Оголошення теми і мети уроку./запис у зошитах: дата, тема/ 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Прогнозування за ілюстрацією» Учням кожної творчої групи пропонується скласти картинку- пазл, на якій зображено об’єкт проектування. Яка команда швидше впорається та і озвучить свою здогадку щодо майбутнього проектованого виробу.

Учитель – Щороку на нас чекає безліч чудових свят, і, мабуть, кожному хочеться привітати близьких цікавим подарунком, зробленим власноруч. Листівка – цікавий та простий у виготовленні презент, який може виготовити кожен. На сьогодні існує багато цікавих технік виготовлення листівок. Минулого року ви оволоділи різними техніками рукоділля, наприклад вишивкою простими вишивальними швами. А якщо, використати цю техніку під час виготовлення листівки? Буде дуже цікавий і гарний виріб. Тому темою нашого проекту буде «Листівка з вишивкою».

2. Презентація «Енциклопедія цікавинок «Листівка з вишивкою»

Учитель презентує учням можливі варіанти листівок з вишивкою, зупиняючись на найбільш прийнятних та цікавих варіантах.

3. Створення ситуації успіху (навіювання): - Уявіть себе креативними дизайнерами. Ви творчі та талановиті. Ваші знання та творчість стануть запорукою Вашого успіху! Налаштуйтесь на робочий лад і у Вас усе вийде!

4. Вправа «Кошик ідей»

Учні працюють у творчих групах. Кожна група отримує завдання: розробити модель листівки до Дня учителя. Учням потрібно обрати можливі варіанти проектованого виробу (використовуючи різні інформаційні джерела) та на спеціальних стікерах написати ці ідеї. Потім кожна творча група презентує власні варіанти листівки, коментуючи свій вибір.  Кращі ідеї діти складають до спеціального кошика (який буде використаний у подальшому при розробці ескізу виробу).

Учитель – Починаючи роботу над творчим проектом необхідно розробити план дій.  А, щоб це процес був цікавим та продуктивним  я пропоную Вам створити майнд-карту з планування проектування виробу.

5. Вправа «Майнд-карта (карта-роздумів)»

На аркуші у центрі намалювати проблему, яку необхідно вирішити, стрілочками, позначками малюнками відобразити можливі шляхи вирішення цієї проблеми (роздуми). Для прикладу учитель демонструє власну майнд-карту. Кожна творча група створює власну карту роздумів. Потім кожна творча група презентує власну майнд-карту.

VI. Підбиття підсумків уроку.

  • Рефлексія

- У Вас на столі лежать смайлики. Намалюйте на них як Вам сьогодні працювалося на уроці.

  • Виставлення та мотивація оцінок

VII.Домашнє завдання: повторити етапи проектування, методи проектування (фантазування); підібрати 5 моделей листівки з вишивкою до Дня учителя.

 

 

 

doc
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
11186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку