Презентація досвіду з розвитку творчого та критичного мислення на уроках трудового навчання та технологій. матеріал містить практичні зауваги реалізації проектної діяльності за рахунок використання технологій критичного мислення.
Проектне навчання передбачає: розвиток творчого та критичного мислення учнів; уміння учнів працювати з інформаційними джерелами, різними видами проектно-технологічної документації; формування в учнів навичок проектної діяльності, уміння учнів здійснювати аналіз та оцінку технологічних об’єктів, свідомо обирати ті чи інші технологічні процеси, трудові прийоми і технічні засоби.
Всі ми знаємо, що діти – допитливі від природи та прагнуть пізнавати світ. Вони здатні висувати дуже багато оригінальних ідей. Тому головне завдання вчителя на уроці чи у проектній роботі – бути помічником, що стимулює учнів до пошуку інформації, пізнанню та осмисленню нового, генеруванню власних ідей.
Критичне мислення — це науковий тип мислення, який використовується для розв'язання неординарних практичних задач, включає в себе загальне та предметне мислення, характеризується усвідомленістю, самостійністю, рефлексивністю, цілеспрямованістю, обґрунтованістю, контрольованістю та само організованістю.
ІІІ Технологічний етап “ Метод контрольних запитань” Виготовляючи виріб учень повинен здійснити поетапний контроль виробу. Щоб критично оцінити власний виріб, потрібно поставити себе на місце користувача. Учням необхідно сформулювати ряд контрольних запитань, на які потрібно дати відповіді щодо якості проектованого виробу.
Розвиток критичного мислення, на уроках трудового навчання та технологій, передбачає розкриття творчого, інтелектуального, духовного, культурного потенціалу як учителя, так і учня. Можливість творчого саморозвитку виникає лише за умови, що стосунки між учителем та учнем базуються на основі взаєморозуміння, довіри, співпраці. Учень займає активну позицію в процесі навчання та виховання, а вчитель – є його надійним партнером (тьютером).
Друдли — це схематичні малюнки, про які важко точно сказати, що саме зображено на них. Придумав їх письменник Роджер Прайс. Три види питань по друдлам розвивають різні види мислення: Про що ви подумали? (для розвитку асоціативного мислення); Що це? (для розвитку дивергентного мислення); На що це схоже? (для розвитку творчого мислення).