Проект "Лялька-мотанка" Урок " Вибір об'єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту"

Про матеріал

Методична розробка уроку трудового навчання у 5-6 класі з проекту "Лялька-мотанка". Урок у формі творчої лібораторії з використанням інтерактивних методів навчання, побудований на творчій співпраці вчителя та учнів.

Перегляд файлу

Урок________   Клас_________   Дата___________

Тема уроку: Вибір об’єкта  проектування. Планування роботи з виконання проекту.

Мета уроку:  навчальна- ознайомити учнів з темою проекту, навчити учнів самостійно обирати об’єкт проектування, здійснювати планування роботи з виконання проекту;

розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;

виховуюча- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма проведення:  урок – творча лабораторія

Наочність: підручник, зразки виробів, презентація, трафарети-шаблони.

Міжпредметні зв’язки: основи здоров’я

Хід уроку

І. Організація учнів.

Перевірка присутності і їх готовності до уроку.

Розподіл дітей у творчі групи.

Створення гарного настрою

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель. – Починаючи роботу над будь-яким задумом, ми завжди плануємо як його зробити. А як називається процес створення будь-якого виробу? Що таке проект?

Минулого року ми з Вами опанували ази проектування нескладних виробів з різних матеріалів. Давайте разом пригадаємо основні етапи проектування виробів.

Вправа «Крок за кроком»

  • Назвіть та розташуйте етапи проектування в потрібній послідовності. Зазначте, які види робіт потрібно виконати на кожному етапі. (Учні називають етапи, а учитель будує на дошці опорну схему з використанням трафаретів-шаблонів.
  • Оволодівши азами проектування виробу Ви з легкістю зможете виготовити будь-який виріб. І сьогодні ми з Вами розпочинаємо роботу над новим творчим проектом.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Запорукою будь-якого проекту є вдалий старт, а будь-який проект починається з ідеї. Чітко продумати свій власний виріб, визначитися з напрямом роботи – є основою проектування виробу, тому сьогодні ми з Вами виконаємо підбір об’єкта  для проектування.

IV. Оголошення теми і мети уроку./запис у зошитах: дата, тема/ 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Прогнозування за ілюстрацією» Учням кожної творчої групи пропонується скласти картинку- пазл, на якій зображено об’єкт проектування. Яка команда швидше впорається та і озвучить свою здогадку щодо майбутнього проектованого виробу.

Учитель – Як писав О. Довженко: «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців».Тому кожна людина повинна прагнути пізнати історію та традиції свого рідного краю. Наш народ має глибоку та цікаву культуру, насичену різноманітними традиціями та обрядами. Сьогодні ми здійснемо уявну мандрівку у далеке минуле наших пращурів, щоб дослідити один з найяскравіших культурних та мистецьких феноменів українців.

Починаємо нашу подорож у далеке минуле наших предків. Тож які були перші іграшки наших пращурів?

Ляльку створили понад 7 тисяч років тому.

Історія виникнення назви "лялька" сягає прадавніх часів, коли перші ляльки створювались на честь православної богині весни Лелі (або Лялі), яка була, за міфами, нерозривно пов'язана із весняним відродженням природи, початком польових робіт. Богиню завжди представляли собі юною, красивою, стрункою та високою дівчиною. Саме її образи створювали прадавні слов'яни, щоб лялька оберігала та вдихала силу життя в дитину.

З давніх часів ляльки виготовляються із дерева, льону або кераміки. В сучасному світі активно використовуються технологічні матеріали, але разом з цим не втрачають своєї актуальності ляльки з природних матеріалів

В Україні виготовленню традиційної ляльки приділяється особливого змісту та значення. З давніх -  давен майже в кожній українській хаті були власні традиції та звичаї у виготовленні ляльок. В деяких традиціях традиційним лялькам не робили обличчя, задля того, щоб дитина могла сформувати в своїй уяві власний образ своєї подружки та ангела охоронця. В деяких традиціях створювали обличчя, щоб діти з дитинства тягнулись до прекрасного та спілкувались з лялькою. Крім того, слід відмітити ритуальну ляльку, яка робилась із хрестом на обличчі.

У кожного з вас вдома є лялька. А скільки років такий,  купованій ляльці?

Така лялька відома із часів середньовіччя. У Європі XVIII і ХІХ ст. її одяг імітував одяг аристократичної та буржуазної еліти. З другої половини ХІХ ст. спостерігається збільшення виробництва ляльок у народному святковому і обрядовому одязі.

Ляльки-мотанки мають свою класифікацію: обрядові, оберегові та ігрові.

Натуральну перлинку завжди відрізниш від штучної імітації, та й правдивий діамант затьмарить своїм сяйвом найкрасивішу фальшивку. Може, в цьому й секрет відродження інтересу до прадавнього народного мистецтва? А старовинна мотанка увібрала в себе все, чого нам так бракує у XXI столітті — щире золото пшениці й пахощі сіна, лоскіт м’якої овечої вовни й дотик домотканого полотна...

2. Презентація «Енциклопедія цікавинок «Лялька мотанка»

Учитель презентує учням можливі варіанти сучасних ляльок-мотанок, зупиняючись на найбільш прийнятних та цікавих варіантах.

3. Створення ситуації успіху (навіювання): - Уявіть себе креативними дизайнерами. Ви творчі та талановиті. Ваші знання та творчість стануть запорукою Вашого успіху! Налаштуйтесь на робочий лад і у Вас усе вийде!

4. Вправа «Кошик ідей»

Учні працюють у творчих групах. Кожна група отримує завдання: обрати модель ляльки-мотанки. Учням потрібно обрати можливі варіанти проектованого виробу (використовуючи різні інформаційні джерела) та на спеціальних стікерах написати ці ідеї. Потім кожна творча група презентує власні варіанти листівки, коментуючи свій вибір.  Кращі ідеї діти складають до спеціального кошика (який буде використаний у подальшому при розробці ескізу виробу).

Учитель – Починаючи роботу над творчим проектом необхідно розробити план дій.  А, щоб це процес був цікавим та продуктивним  я пропоную Вам створити майнд-карту з планування проектування виробу.

5. Вправа «Майнд-карта (карта-роздумів)»

На аркуші у центрі намалювати проблему, яку необхідно вирішити, стрілочками, позначками малюнками відобразити можливі шляхи вирішення цієї проблеми (роздуми). Для прикладу учитель демонструє власну майнд-карту. Кожна творча група створює власну карту роздумів. Потім кожна творча група презентує власну майнд-карту.

VI. Підбиття підсумків уроку.

  • Рефлексія

- У Вас на столі лежать смайлики. Намалюйте на них як Вам сьогодні працювалося на уроці.

  • Виставлення та мотивація оцінок

VII.Домашнє завдання: повторити етапи проектування, методи проектування (фантазування, комбінування); підібрати 5 моделей ляльки-мотанки.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ланіна Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 серпня 2018
Переглядів
3913
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку