Проект "М.Булгаков "Майстер і Маргарита""

Про матеріал
Проект містить матеріали по вивченню творчості М.Булгакова та його роману "Майстер і Маргарита"
Перегляд файлу

Тема: Кохання та його рятівна сила у долях  Майстра і Маргарити. Особливості  композиції, художнього часу і простору.

Первинніше сущого всього – любов

У піснях молодих перше слово – любов

Бідний вигнанцю дивного світу кохання,

Знай, що всього життя передмова – любов!

Омар Хаям.

Мета: удосконалювати навички аналізу художнього твору, обгрунтовувати свою оцінку прочитаного, допомогти учням зрозуміти значення рятівної сили творчості і кохання, розкрити трагізм долі Майстра і Маргарити, сприяти духовному вихованню старшокласників.

Хід уроку.

I Актуалізація опорних знань.

1 Літературна розминка

( вчитель задає запитання , за допомогою яких можна виявити наскільки добре учні знають зміст роману, життєвий і творчий шлях Булгакова та історію створення роману)

2  Слово вчителя.

  • Мабуть, кожен з вас, слухаючи музику, уявляє ту чи іншу картину, той чи інший епізод свого життя.  Зараз я пропоную вам прослухати пісню у виконанні Анжеліки Агурбаш «Чуєш, я так тебе люблю»

(Звучить дана мелодія.)

  • Яке враження на вас справила дана мелодія?
  • Яку картину ви собі малювали , слухаючи музику?

(Майстер і Маргарита , жовті квіти, вогник, маленька тепла кімнатка, рукопис роману)

  • Чи вважаєте ви, що саме кохання є великою рушійною силою?
  • Саме це ми спробуємо довести на нашому уроці.

II Повідомлення теми та мети уроку.

Слайд 1

1 слово вчителя

  • Любов – це почуття, яке в усі часи однаково хвилювало людей. Кохання торжествує на світі. Воно поза віком і часом. Воно звеличує людину. Його чекають… Про  нього мріють… І ось воно приходить…  Так колись про кохання мріяли Майстер і Маргарита. І воно завітало до них, щоб залишитись назавжди. І сьогодні до нас завітали ці двоє закоханих людей, щоб поділитись з нами своєю радістю, довести нам , що кохання може все подолати.

(Двоє , заздалегідь підготовлених учнів, виступають у ролі Майстра і Маргарити. Клас – у ролі журналістів, які також дома підготували запитання, які повною мірою розкриють характер, вчинки і життя героїв)

Слайд 2

Слайд 3

 Слайд 4

Слайд 5

2  Бесіда.

3 Слово вчителя.

  • Кажуть, кохання врятує світ! Мабуть, у цьому твердженні є істина. Тому що кохання Маргарити врятувало Майстра.
  • Давайте подумаємо, чи лише проблему кохання хотів висвітлити у своєму романі М. Булгаков?

Слайд  6

  • Скільки сюжетних ліній у романі?

Слайд 7

  • Яка композиція даного твору?

Слайд 8

  • Яку роль відведено часу і простору у романі «Майстер і Маргарита»?

 («Двошаровість» сприйняття світу Булгаковим у творі зумовила подвійне художнє осмислення подій у часі та просторі: у вигляді сьогоденного, плинного та у вимірі вічного, непроминущого. Тому дія роману розгортається у трьох часах і просторових планах. Перший – Москва, друга чверть  XX століття, другий – Єршалаїм, початок нашої ери; третій – знаходиться поза земним часом і простором, де сходяться обидві сюжетні лінії роману , - вічність.)

III  Підсумок уроку.

1 Робота з епіграфом.

2 Гра «Мікрофон»

  • Що я зрозумів , перегортаючи сторінки життя Майстра і Маргарити?

3  Слово вчителя.

  • Тема кохання і творчості -  провідна в романі «Майстер і Маргарита». Авторо доводить, що якщо ці сили об’єднуються, вони здатні перетворити людину, сповнити її життя високим змістом, ндати їй людської сили. І тоді ні час, ні люди не владні над митцем. Якого надихає на творчість любов.
  • А наш урок я хочу закінчити ось цим роликом

Слайд 9 «Лебединий танець. Вальс.»

IV Домашнє завдання.

1 Твір – есе «Любовь станет светлой религией мира.» Купрін

2 Біблійні сюжети про Ісуса Христа та Понтія Пілата.

3 Цитати, які характеризують Ієшуа та Ісуса.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку