Тема: Кохання та його рятівна сила у долях Майстра і Маргарити. Особливості композиції, художнього часу і простору.
Первинніше сущого всього – любов
У піснях молодих перше слово – любов
Бідний вигнанцю дивного світу кохання,
Знай, що всього життя передмова – любов!
Омар Хаям.
Мета: удосконалювати навички аналізу художнього твору, обгрунтовувати свою оцінку прочитаного, допомогти учням зрозуміти значення рятівної сили творчості і кохання, розкрити трагізм долі Майстра і Маргарити, сприяти духовному вихованню старшокласників.
Хід уроку.
I Актуалізація опорних знань.
1 Літературна розминка
( вчитель задає запитання , за допомогою яких можна виявити наскільки добре учні знають зміст роману, життєвий і творчий шлях Булгакова та історію створення роману)
2 Слово вчителя.
(Звучить дана мелодія.)
(Майстер і Маргарита , жовті квіти, вогник, маленька тепла кімнатка, рукопис роману)
II Повідомлення теми та мети уроку.
Слайд 1
1 слово вчителя
(Двоє , заздалегідь підготовлених учнів, виступають у ролі Майстра і Маргарити. Клас – у ролі журналістів, які також дома підготували запитання, які повною мірою розкриють характер, вчинки і життя героїв)
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
2 Бесіда.
3 Слово вчителя.
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
(«Двошаровість» сприйняття світу Булгаковим у творі зумовила подвійне художнє осмислення подій у часі та просторі: у вигляді сьогоденного, плинного та у вимірі вічного, непроминущого. Тому дія роману розгортається у трьох часах і просторових планах. Перший – Москва, друга чверть XX століття, другий – Єршалаїм, початок нашої ери; третій – знаходиться поза земним часом і простором, де сходяться обидві сюжетні лінії роману , - вічність.)
III Підсумок уроку.
1 Робота з епіграфом.
2 Гра «Мікрофон»
3 Слово вчителя.
Слайд 9 «Лебединий танець. Вальс.»
IV Домашнє завдання.
1 Твір – есе «Любовь станет светлой религией мира.» Купрін
2 Біблійні сюжети про Ісуса Христа та Понтія Пілата.
3 Цитати, які характеризують Ієшуа та Ісуса.