проект "Мій клас, моя родина"

Про матеріал
Виховний проект направлений на формування свідомого громадянина України - носія національних цінностей та загальнолюдських надбань. Проект реалізується з урахування вікових особливостей та проблем і потреб кожної дитини та визначає цільові напрямки, на яких базується виховання.
Перегляд файлу

 

Виховний проект

 

«Мій клас-моя родина, наша Батьківщина»

 

 

http://school142.dnepredu.com/uploads/editor/3418/159308/sitepage_402/images/0_02_04_7330d92b805a8b3c942bca704ea49c69c814e6e94b5a2f89279ff9d883e58f12_3ce7d550_1.jpg

 

 

 

 

 

вчитель  початкових класів

Смаглюк Наталія Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроки до досягнення мети:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Виховання за своєю суттю-це керівництво індивідуальним становленням людської особливості. Виховувати - це проектувати поступове становлення якостей майбутньої особистості і керувати здійсненням накреслених проектів»

 Г.Костюк

Керуючись цією думкою, потрібно покласти в основу виховної діяльності особисту зорієнтовану технологію виховування, яка забезпечує формування найбільш комфортних і безпечних умов для розвитку особистості учня, реалізацію його природних задатків. Особистісно-зорієнтований підхід у громадянському вихованні базується на неповторності, цілісності, самобутності кожної людини.   У першу чергу, організація виховного процесу залежить від багатьох індивідуальних особливостей: вікових, статевих, нейродинамічних, характерологічних та інших. Через це класному керівнику, потрібно, спираючись на особливості характеристики кожного учня, намагатися створити найсприятливіші умови для розвитку громадянської активності своїх вихованців.

Виховний проект направлений на формування свідомого громадянина України - носія національних цінностей та загальнолюдських надбань. Проект реалізується з урахування вікових особливостей  та проблем і потреб кожної дитини та визначає цільові напрямки, на яких базується виховання.

Призначення цього проекту – забезпечити реалізацію Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності. Його зміст орієнтований на практичне досягнення стратегічної мети громадянського виховання – формування справжнього громадянина, патріота, професіонала, тобто людини з певними рисами характеру,  світоглядом і способом мислення, здатної самовдосконалюватися та активно працювати для розвитку громадянського суспільства в Україні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний проект  «Мій клас – моя родина»

 

Мета проекту: формування свідомого громадянина, творчого, активного, здатного розв’язувати завдання, важливі для поступу нації, розвитку державності; формування національної свідомості, моральної особистості, активізація взаємодії батьків з учителями, інтеграція засобів громадського та сімейного виховання школярів.

Актуальність проекту:

Розробка проекту «Мій клас – моя родина – моя Батьківщина» обумовлена потребами учнів,батьків та вчителів.

Це зокрема:

-         розуміння проблем і перспектив особистісто-пізнавального росту дитини;

-         накопичення знань у сфері психології, педагогіки та методики сімейного виховання;

-         систематизація інформаційно-методичного блоку даних;

-         своєчасне надання дитині потрібної допомоги та різноманітної підтримки.

Принципи, які покладені в основу проекту:

-         принцип науковості;

-         принцип системності;

-         принцип діяльнісний;

-         індивідуальний підхід.

Завдання проекту:

-         створити сприятливі умови для взаємодії батьків і школярів з метою подальшого співробітництва;

-         поглибити психолого–педагогічну компетенцію батьків;

-         включити батьків в освітньо-виховний процес.

Для учнів:

Умови реалізації проекту:

-         довірливі стосунки між учасниками спілкування;

-         урахування особливостей взаємовідносин батьків та дітей;

-         системність і періодичність проведення спілкування

Тип  проекту: творчо - інформаційний; практично – зорієнтований.

Термін реалізації проекту:довгостроковий(1-4 клас)

Очікувані результати:

-  виховання цілісної особистості, що зумовлене співпрацею дітей з батьками,учителів з дітьми;

-  реалізація самостійно значущих ініціатив учнів;

-  оволодіння навичками ділової комунікації,рольової взаємодії, толерантної поведінки;

-  згуртування класу шляхом змістовного спілкування,яке відбувається в неформальній обстановці;

-  володіння специфічними навичками навчальної праці (здатність до самоосвіти), нормами та еталонами соціальної життєдіяльності (вихованість).

 

 

 

 

1-й рік навчання

«Я і моя родина»

Мета: Закласти основу для формування громадськості, як інтегративної риси особистості, розвивати в дітях свідомість. Прищеплювати любов до рідного краю. Допомогти дітям відкрити самих себе.

Очікувані результати:

-         згуртування класу;

-         допомога батькам в усвідомленні їх впливу на дітей;

-         активізування взаємодії батьків з учителями;

Основні форми роботи:

Бесіди: «Наша Вітчизна – Україна», «Без верби і калани нема України»

Урок права: «Права людини та дитини»

Конкурс малюнків: «Моя Україна»

Години етики: «Як вітатися»

Години вдячності: «День матері»

Родинне свято: «Добрими справами славна людина»

Година пам’яті: «Герой поряд»

Трудова операція: «Посаджу дерево»

Подорожі  а екскурсії: «Музей берегиня»

Підсумковий захід: батьківські  збори-тренінг «Діти – річка, батьки - береги».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-й рік навчання

«Я і мій клас»

Мета:Розвивати почуття патріотизму і гордості за свою Батьківщину . Об’єднати клас в один творчий колектив,визначення ролі для кожного учня. Розвинення творчого мовлення та мислення.

Очікувані результати:

-         навчити дитину мислити;

-         формування здорового мікроклімату в колективі;

-         сприяти зміцненню батьківського колективу

Основні форми роботи:

Бесіда: «Я серед людей»

КТС: «Моя вдача,здібності та інтереси»

Конкурс-виставка: «Мої захоплення»

Година етики: «Віра в себе»

Родинне свято: «Калина,як символ України»

Година пам’яті

Трудова операція: « Найкращий мій клас»

Подорожі та екскурсії: «Музей Бойової слави»

Підсумковий захід: Родинне свято «Кущ калини, як символ України»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-й рік навчання

«Я і моя школа»

 

Мета: Виховувати повагу до державних символів, свідоме ставлення до обов’язків людини і громадянина та школяра Виховання в учнів позитивних рис характеру: чесності, відповідальності, доброти, організованості та щирості, співпереживання та вимогливості до себе. Допомога в подальшому становленні органів класного самоврядування.

Очікувані результати:

-         підвищення рівня вихованості учнів;

-         засвоєння морально – етичних правил;

-         пізнання дитиною своїх можливостей.

Основні форми роботи:

Бесіда: «Що я знаю про свій характер»

КТС: «Чарівні слова»

Конкурс-виставка: «Новорічні пригоди»

Година етики: «Хто такий лідер»

Бібліотечний урок: «Права дитини.Декларація»

Трудова операція: «Юні цінності»

Подорожі та екскурсії: «Криворізький краєзнавчий музей»

Підсумковий захід: бібліотечний урок «Права дитини. Декларація прав дитини»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-й рік навчання

«Я і моя Батьківщина»

 

Мета: Виховання почуття любові і вірності до Батьківщини. Поглиблення знань з  історії народу та його традицій, державної символіки. Формування поняття про основний Закон України.

Очікувані результати:

-         формування вільного громадянина;

-         формування моральної особистості;

-         розвиток мотивації до праці.

Основні форми роботи:

Бесіда: « Я і світ навкруги»

Година обговорення: «Що я знаю про свою вулицю»

Конкурс малюнків: «Я і світ навкруги» «Всі професії важливі»

Огляд преси: «Чим живе наша країна»

Трудова операція: «Всі справи важливі»

Подорожі та екскурсії: «Криворізький краєзнавчий музей»

Підсумковий захід: Виставка-презентація «Ми – майбутнє України»

 

 

 

http://www.vseodetyah.com/editorfiles/shchedrivka(1).jpg 

http://svit24.net/images/stories/articles/Other/06-2011/leleca.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Важливо!

 

 

 

Проект «Мій клас-моя родина» згуртовує учителів, батьків та учнів. Важливим стає те, що родина є осередком батьківської школи. Всі родичі для класу родини є осередком педагогіки.             

Важливим моментом у виконанні поставлених завдань стале усвідомлення батьками значущості власних виховних функцій, їх місце і роль в системі загально - виховного процесу.

Водночас утверджується життєвий оптимізм, радість перебування серед однокласників, потяг до успішного навчання і чемної поведінки з виявом добра і милосердя у ставленні до ближнього.              .

Впровадження проекту дасть змогу вбачати і в дітях, і в дорослих залучених до виховного процесу, неповторну унікальну особистість, постійно розкривати і підкреслювати досягнення, шляхетність почуттів і знахідок розуму, щоб кожен не тільки відчував особистістю себе, а й поважав іншу особистість, її індивідуальність та неповторність, незалежно від того, наскільки вона здається зрозумілою іншим.

Впровадження проекту дасть змогу створити клас, в якому діти, батьки та вчителі житимуть в атмосфері співробітництва, радості, добра і комфорту.

Усе, що є найкраще у дитини:
Її талант, культура, доброта —
Від тата й мами йде і від родини —
Незаперечна істина свята.
Сім’я, родина — це велике диво,
Там є любов і ласка, і тепло.
Там дітям затишно і радісно, й щасливо,
Тепер у нас і завжди так було.
Як тато є й матуся є рідненька,
Там добре дітям, є в них доброта.
В дітей тоді й сорочечка біленька,
І ластівкою мрія заліта.
Сім’я, родина в кожного хай буде,
В ній стільки щастя, мудрості й тепла!
Живіть щасливо на землі цій, люди,
Й щоб доля ваша світлою була!

Список джерел:

 

  1. Досяк І. М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних  технологій. 1 – 4 класи. – Х.: Основа, 2007. – 160 с.
  2.   Карасик  А.  Структура  і  методика  інтерактивного  уроку  в  початковій шко -лі // Початкова освіта. – 2005. - № 7. С. 2 – 5.
  3. Комар  О.  Інтерактивні  технології  –  технології  співпраці  //  Початкова школа. – 2004. - № 9. – С. 5 – 7.
  4. Кондратюк  О.  Рекомендації  з  організації  групової  роботи  //  Початкова освіта. – 2007. - № 4. – С. 3 – 7.
  5. Коротун  І.  Інтерактивні  техніки  і  технології  групової  роботи  на уроках // Початкова освіта. – 2007. - № 4. С. 21 – 23.
  6. Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: Практико зорієнтований збірник / Керівник авторського колективу С.М. Шевцова. - К.: Видавництво "Департамент", 2003. - 500 с
  7. Новиченко  О.  З  досвіду  використання  інтерактивних  технологій // Початкова освіта. – 2007. - № 41. – С. 4 – 5.
  8. Побірченко Н., Коберник Г. Інтерактивне навчання в системі  нових освітніх технологій // Початкова школа.  –  2004.  -  № 10.  С. 8 – 10.
  9. Пометун  О.,  Пироженко  Л.  Сучасний  урок.  Інтерактивні  технології навчання. – К.: А. С. К., 2004. – 192с.
  10. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1  –  4 класи.  – К.: Початкова школа, 2006. – 432 с.
  11.  Телячук  В.  П.,  Лесіна  О.  В.  Інноваційні  технології  в  початковій школі. – Х.: Основа, 2007. – 240 с.
  12. Урок  і  виховний  захід  у  контексті  сучасних  педагогічних  технологій навчання // Розкажіть онуку. – 2008. - № 10. С. 3 – 9.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку