Тема: «Мова наша – серце наше! »
Мета проєкту: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; пробудити почуття національної гідності; розвивати мовленнєві здібності дітей; виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою
Завдання проєкту:
* Ознайомити дітей з державною мовою України - українською мовою; усною народною творчістю українського народу; творчістю українських поетів, прозаїків, художників.
* Розвивати особистість дитини у мовленнєвому середовищі; світогляд, прагнення до пізнання національних українських традицій, мовленнєвого етикету; уміння встановлювати контакти, ініціативність у спілкуванні українською мовою з дорослими та однолітками; соціальні емоції, моральні почуття й соціально значущі мотиви в оволодінні та спілкуванні українською мовою;
* Виховувати любов до України; сталий інтерес, повагу до державної мови та бажання оволодіти, спілкуватись українською мовою на заняттях і в побуті, у повсякденні; бажання вивчати пісні, вірші українських поетів, малі жанри українського фольклору; культуру спілкування.
Учасники проєкту: учні 2 класу, класний керівник Юрим А. С., асистент вчителя Коротун Л. Є. , батьки.
Очікувані результати:
* вдосконалення мовно-літературної грамотності;
* використання української мови учнями в повсякденному житті;
* усвідомлення важливості мови як фактору державотворення;
* шанобливе ставлення до української літератури.
Мова – неоціненний Божий дар, який даний кожній людині. Вона супроводжує нас від народження і аж до смерті. Новонароджена дитина світ пізнає через мову, яка приходить з першим подихом, з молоком матері і ми повинні шанобливо ставитись до неї все життя. Вона має стати нам рідною, як батько і мати, як земля, на якій живемо, зростаємо.
Мова – це не просто слова, звуки, це – голос народу. Наш народ протягом багатьох віків творив мову, боровся за її збереження. У Конституції України написано: «Державною мовою в Україні є українська». Найбільший скарб народу – це його мова.
Отже, мова належить до національного скарбу, який потрібно дбайливо оберігати, розвивати, вдосконалювати. У кожного народу є своя рідна національна мова, якою він має право розмовляти, навчатися, виховувати своїх дітей, а в кожної суверенної держави є своя державна мова, вивчення якої є громадянським обов’язком кожного громадянина.
Рідна мова – найяскравіший вияв національного буття народу, його головна духовна скарбниця. Вона є могутнім природним засобом об’єднання людей. Через мову народ передає з покоління в покоління свою мудрість і славу, традиції, звичаї і культуру. Оволодіваючи рідною мовою, дитина пізнає свій народ, його характер, культуру, історію.
Засвоєння мови починається з раннього віку в родині та закладах освіти.
Саме тому ми з учнями 2 класу і досліджуєм дану тему «Наша мова – наше серце». А розпочали свою роботу з перегляду відео «З історії виникнення писемності».
Цікавою та продуктивною була ранкова зустріч «Мова моя калинова», де діти вибирали із запропонованих слів найбільш вдалі для характеристики рідного слова. А ще виготовили емблеми «Я розмовляю українською». Плідно працювали над розгадуванням ребусів.
.
У бібліотеці діти ознайомились з різноманіттям книг про Україну, мову, розглянули виставку. Бібліотекар, Людмила Олександрівна, провела цікаву екскурсію лабіринтом книг. Діти з захопленням роздивлялися кожен стелаж, кожну поличку, кожну книжку написану українською.
І знову у мандри запрошують книги…
В далекі часи, в дивовижні країни.
Відкриються вам таємниці великі,
Знайдете ви справді безцінні перлини.
Нехай не минає вас байка чи казка,
Хай міфи і вірші у душу вам линуть.
Та тільки уважно читайте, будь – ласка,
Тоді лиш почуєте слово нетлінне.
І мудрі поради, і жарти дотепні,
Й думки, що летять крізь кордони і мури.
Усе, чим приваблює світ цей безмежний,
Усе, що дарує нам література!
Тут ми знайшли інформацію про історію становлення української мови, мовні цікавинки, підібрали вислови відомих людей про мову.
Конкурс селфі на фоні українських написів викликав неабияке задоволення, діти не просто фотографувались, а вибирали найкращий, на їхню думку, вислів, знайомились з автором.
А ще в ході роботи над проєктом провели конкурс читців «Моя улюблена поезія українською». Діти обрали різні вірші: і про Україну, і про природу, і про мову та переконались у милозвучності поетичного слова.
За допомогою джерел інтернету знайшли та систематизували прислів’я та приказки про мову, оформили їх у вигляді ромашки.
Міжнародний день рідної мови розпочався квест-грою «Стежками рідної мови». Наш маршрут проходив станціями:
- «Асоціативна»;
- «Знавці мови»;
- «Шерлок Холмс»;
- «Загадкова»;
- «Розумники»;
- «Народна»;
- «Ерудит».
Тут на другокласників чекали різноманітні завдання, різного спрямування. Діти не просто гралися, а здобували знання, черпали нові ідеї для творчості. За активність та гарні знання діти отримали сертифікати учасників.
Презентували малюнки на тему «Моя мова». Працювали плідно та завзято. Тут творчості маленьких патріотів не було меж. Вплітали калину, колоски, рушник, соняшник, барвінок. І як тут без нашого, українського, прапора.
Одним з завдань для дітей був пошук скорботних дат в становленні української мови. В цьому нам допоміг скорботний календар.
А кінцеві результати оформили у вигляді інформаційної листівки «Українська – мова моєї ПЕРЕМОГИ».
Мова – душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб. Любіть, поважайте та вдосконалюйте нашу мову, адже мова, як і Україна, — у нашому серці, і починається вона з кожного з нас.
Вона — гордість українців всього світу. Бо ми нею розмовляємо, думаємо, пишемо, читаємо. Без неї не уявляємо свого існування, як без України. Це підтверджують і наші спостереження в ході проєкту. Ми ще глибше відчули, який неоціненний скарб наша мова, і як її треба берегти та примножувати.