Проект на 5 років для ДНЗ №28 центр С.Ф.Русової "Спадщина" ( 2 частина)

Про матеріал
Народна творчість-багатство нашого народу. Включає такі розділи:музика, живопис, фольклор, літературна творчість, вишивання, писанкарство, гончарство. Розписані форми роботи з дітьми, колегами, батьками. Планування народних свят в дошкільному навчальному закладі.
Перегляд файлу

Народна творчість –багатство нашого народу.

                   МУЗИКА

З дітьми.

  1. Музикотерапія
  2. Пісенна діяльність
  3. Музичні ігри
  4. Танці, танцювальні мініатюри
  5. Театральна діяльність,драматизація. Інсценування
  6. Оркестрова діяльність
  7. Хореографія
  8. Музичні опери та оперети
  9. Гра на традиційних та нетрадиційних музичних інструментах за концепцією Карла Орфа.
  10. Гурток: «Співаночка.»

 

З батьками:

  1. Свята
  2. Тематичні вечори
  3. Спільні довкілля
  4. Участь батьків у конкурсах, виставах
  5. Родинні гостинці

 

З педагогами:

1.Консультації:  Творіть і фантазуйте «Малюю музику»

2. Сприяти організації індивідуальної роботи музичного керівника зі здібними та обдарованими дітьми.

3.Творчий вечір з заслуженою артисткою Украни Ніною Мирводою «Хотіла б я піснею стати..»

4.Презинтація біографії та творчого шляху Ніни  Мирводи»

5. Методичний посібник: « Сади чарівні, мальовничії села, моя Україна –це пісня весела.» (на творчій спадщині Ніни Мирводи)

 

 

 

 

 

              ЖИВОПИС

З дітьми:

 

1.Малювання, ліплення, аплікація державних та народних символів України

2. Дитячий конкурс: «Моя країна Україна»

3. Екскурсії  на виставки живопису Прилуцьких художників.

4. У вільний час самостійна  художня діяльність дітей .

5. Впровадження інноваційних технологій (малювання на манці)

6.Подорож до інтернету : перегляд картин Т.Г.Шевченка –- художника, борця за волю України.

 

 

Батьки:

  1. Виставка дитячих робіт: « Натхнення»
  2. Консультації для батьків: « Вмійте розгледіти талант»
  3. Участь у створенні міні-музею в дитячому садку.
  4. Вивчення виховного потенціалу у сімʼї.
  5. Дні творчості батьків та дітей.

 

 

Педагоги:

 

1.Фото-галерея: « Україно моя, ти у серці — одна, ти для мене — найкраща у світі».

2.відеоматеріал для віртуальної екскурсії « Третяковська галерея»

3. Розміщення інформації на сайті дитячого садка

4. Інформаційний диск для батьків: « Плекаємо маленьких художників»

5. Збірка практичного матеріалу для вихователів:

«Живопис як джерело дитячої творчості.»

 

 

 

 

 

 

 

 

                        ФОЛЬКЛОР

З дітьми:

  1. Читання та розповідання дітям казок, легенд, оповідок.
  2. Відвідати міні -- музей:  « Мамина хустка»
  3. Знайомство з діамантами народної творчості:  потішки , забавлянки, прислів’я, загадки, заклички….
  4. Заняття: « Моя Земля — земля моїх батьків»,  « Без верби та калини немає України», « Хата моя , біла хата», «У бабусиній скрині» та інші.
  5. Ігри-інсценівки.
  6. Фольклорно-ігрові заняття з малюками.
  7. Народні ігри.
  8. Гурток: « Оживай , казко.»
  9. Відкритий захід для дітей та батьків з театральної діяльності:

 « Незвичайні пригоди Колобка»

  1. Інсценізація пісні: «Півники когутики..», «Танцювали миші.»

З батьками:

 

  1. Фольклорні посиденьки разом з батьками (відповідно до народного календаря)
  2. Розміщення в батьківський куточок інформації : «Фольклорна скарбниця народної мудрості», « Значення фольклору в розвитку дитини», «Розвиток творчості у дитини».
  3. Відкритий захід для батьків та дітей: «Родина і родинні стосунки».
  4. Складання казок, оповідань про свою родину.
  5. Розміщення інформації про репертуар дитячих театрів та вистав в дитячому садку.
  6. Майстерня по виготовленню театрального реквізиту.
  7. Консультація для батьків: « Читайте дітям казку» (практичний психолог)

 

З педагогами:

  1. Підготувати методичну та художню літературу  з даного питання: пісні, колискові, заклички,  потішки, українські народні казки, лічилки, хороводні ігри, дражнили.
  2. Оформити куточок  живопису для дітей.
  3. Познайомитися з досвідом роботи своїх колег.
  4. Консультації для вихователів: «Фольклор в дитячому садку»
  5. Поповнити театральні куточки новими видами театру.
  6. Створити папку-пересувку: « Розкажи онуку.»
  7. З участю педагогів провести фольклорне свято :

Літературна творчість

З дітьми:

1.Відките комплексне  заняття  для педагогів дитячого садка з морально-патріотичного виховання : « Без Батьківщини життя –не життя»

2.Екскурсії до пам’ятника Любов Василівни Забашти (поетеси, драматурга, прозаїка), до  памʼятника  Василя Маслова (українського літературознавця)

3. Екскурсія до міської  дитячої бібліотеки ім. Павла Білецького-Носенка.

4.Ігри-драматизації «В гостях у казки»

5. Покладання квітів дітьми старших груп до пам’ятника Т.Г.Шевченка — великому народному поету і художнику.

6.Відвідування книжково-журнальної виставки в дитячій бібліотеці:

«Кажімо більше ніжних слів, знайомим, близьким і коханим»

 

З батьками:

1.Родинне свято: « Сімʼя, як квіточка»

2.Консультації на тему: «Театралізована діяльність—один із самих ефективних способів впливу на дитину.», « Вплив пальчикового театру на розвиток дрібної моторики»

3. Консультації для батьків на тему : «Роль казки в розвитку і вихованні дитини».

4.Інформація для батьків: «Казкотерапія»

5. Памʼятка для батьків: «Як заучувати вірші з дітьми»

6. Відкритий захід для батьків: « Мова барвиста, мова багата, рідна і тепла, як батьківська хата»

 

З педагогами:

  1. Літературна  зустріч з студентами Прилуцького педагогічного коледжу до дня вшанування памʼяті  Івана Яковича Франка.
  2. Тематичний вечір: « Співець українського народу» до дня вшанування памʼяті Т.Г.Шевченко.
  3. Познайомитись з біографією поетеси  Білоцвіт Олесі Миколаївни та її збірками поезій «Скрипка часу», «Стихія Сонця», «Передчуття наближень»
  4. Екскурсія до оновленого пам’ятника Нестора Літописця  --батька української історії та словесності.
  5. Перегляд  відео- звернення до Всесвітнього дня книги де пересічні жителі міста читають вірші місцевих поетів: Світлани Коробки, Лілії Черненко,Ніни Ткаченко.

 

             Вишивання

З дітьми:

1.Ознайомити дошкільників з народною вишивкою як видом традиційного декоративно-ужиткового мистецтва;

               2. Вивчення і засвоєння творчої спадщини майстрів народної вишивки                   шляхом ознайомлення з історією ремесел, зокрема вишивки;

              3.Здобуття практичних умінь та навичок мистецтва вишивки;

              4. Відвідування гуртка :  «Ізонитка»

          5. Безпосереднє вишивання виробів

          6.Вибір схеми та малюнка для вишивки

           7. Ручна праця з дітьми старших груп

          8.Вручення готових робіт в якості подарунків для рідних, близьких.

          9.Зустрічі з народними умільцями.

          10.Екскурсії до краєзнавчого музею.

          11.Закріплення знань дітей на занятті з зображувальної діяльності де діти оздоблюють (спідниці, сорочки, кептарики, фартушки, рушники, скатерті)

 

 

З батьками:

  1. Виготовлення святкових костюмів своїм руками
  2. Газети для батьків: « Вишивка — скарбниця вірувань, звичаїв, обрядів, інтелекту українського народу»

 3.Виставки народної  вишивки, одягу.

4. Участь та організація  фольклорних свят на яких діти вдягнені у вишиванки.

 

 

                  Педагоги:

  1.  Підготовка та проведення виставок дитячих робіт
  2. Складання композицій майбутніх робіт
  3. Підготувати виставки репродукцій вишивки
  4. Майстер-класи
  5. Підготувати наочний матеріал: альбоми зразків вишивки, святкові костюми, листівки, ілюстрації з книг та журналів.

 

 

      

 

 

 

   Писанкарство

З дітьми:

1 . Театралізована діяльність

2.ігри-драматизації

3.Вгостяху народної майстрині—писанкарки

4. Екскурсія до музею писанки.

5. Вивчення народних ігор з писанками на Великдень.

6.Побувати в місцевому краєзнавчому музеї на виставці писанки.

7.На заняттях з літературної діяльності вивчити вірші про писанку Л.Полтави «Великодні писанки», Л.Глібова « Писанка», загадки.

8. Презентація власних робіт

 

Батькам.

  1. Інформація у батьківський  куточок: «У чому полягає символічне значення різних барв і зображень на писанці?»
  2. Консультація для батьків: « У чому полягають особливості прилучення дітей дошкільного віку до писанкарства?» ,« Походження звичаю розписувати писанки в Україні»
  3. Тематична вікторина  для батьків.
  4. Відкритий захід для батьків  заняття з українознавства на тему: « Не далечко , червоне яєчко»
  5.  Сімейний клуб.(обмін досвідом у підготовці до свята Великодня між вихователями та батьками )

Педагогам:

     1.Скласти тлумачний словник різновидів писанки в Україні, її кольорів і    символічних позначень розпису.

2.Розробити тематику занять і сценарія  свята писанки для дітей старшого дошкільного віку.

  1. Оформіть альбом «Розмалюю писанку» із зразками писанки зрізних регіонів України.
  2. Переглянути майстер класи по створенню писанки в інтернеті.
  3. Розвага : «Великдень» ( Бій зяйцями,  Пошук пасхальних яєць, Катання яєць,  Естафети з яйцями та інше)

 

 

            Гончарство

З дітьми:

           1.   Бесіда: Знайомство з історією гончарства в давні часи. 


2.Аплікація, ліплення,  малювання на тему: «Очі бояться, а руки роблять». 
( знайомство з видами українського національного посуду: макітра, глечик, горнятко, лисичка, горщик.) 


3.Знайомство по карті України з містами, де розташовані глиняні запаси. 


4.Знайомство з місцевим промислом на Чернігівщини. 

      5.Тематичне заняття : «Знайомство з глиною, з її властивостями.» 

       6. Виставка робіт:    «В мене вмілі рученята – посуд дуже я люблю!» 

       7.Екскурсія до музею де  можна  познайомитись з керамічними іграшками,    як різновидом гончарства в Україні. 


З батьками:

  1. Організувати виставку Гончарських виробів : «Хай завспіває глина в руках моторних!»
  2. Екскурсія-огляд до  в магазину  «Престиж» у відділ к кераміки .
  3. Зустріч з батьками, що працюють на виробництві кераміки 

           4.Дидактичні ігри : «Назви посуд», « Куди покласти куманець»,     

          «Збери посуд з черепків», «Виклади вызерунок на глечику».

           5.Свято-розвага : « На веселому ярмарку»


 

З педагогами:

  1. Знайомство з різновидами розпису гончарних виробів у різних регіонах України: Опішнянський посуд. 

2.   Майстар-клас : «Майстерня народних умільців» 

3.Виготовлення барельєфу з глини (налеп.) «Мій рідний край». 

4.Оформлення виставки «Керамічний дивограй» з дитячих гончарних виробів. 

5.Оформлення папки з творчими роботами дітей. 

6.Свято «Ярмарок». 

                 Народні свята на Україні

 

            Зимові народні свята та обряди

                          6 грудня- День Збройних Сил України»       

                  7 грудня - день пам'яті великомучениці Катерини.

                        13 грудня - Святого Андрія та День ворожіння.

                19 грудня – день вшанування святого Миколая Чудотворця.

                         7 січня - Різдво Христове

               13 січня на 14 січня день преподобної  Меланії та Василія Великого.

                       19 січня – Водохреща

               22 січня День соборності України.

                             15 лютого - Стрітення

21лютого  Міжнародної  день рідної  мови .

 

                 Форми реалізації:

      З дітьми:

  1. Познайомити з енциклопедією свят зимових: «Зима іде—свята веде»
  • Історія свят, обряди, традиції;
  • Прислів’я, приказки, прикмети, повірʼя;
  • Загадки, вірші;
  • Казки,оповідання.
  1. В повсякденному житті знайомити з поезією для дітей «Зимові чудеса»
  2. Зимові рухливі ігри.
  3. Образотворча майстерня (аплікація, малювання, ліплення)

«Снігуронька», «Наше місто взимку», « Наш дитячий садок взимку»,  «Іній на деревах», « Палац діда Мороза» та інші.

  1. Виготовлення прикрас та іграшок на ялинку,  виготовлення витинанок, сніжинок…
  2. Хороводні ігри «Зимонька», «Дід Мороз», «Сніжинки»
  3. Народні музичні ігри: «Го,го,го, коза», «Ой, ти чорте рогатий» та інші
  4. Розваги з інструктором з  фізкультури на тему: «Зимові розваги з Петрушкою», «Козацькі забави»
  5. Тематична розвага: « Щедрівочка, щедрувала..», « Святий Миколаю прийди до нас з раю.»,  «Стрітення», « Міжнародний день рідної мови»
  6. Свята: «Новий рік , прийшов!»

 

 

З батьками:

  1. Ширма для батьків: «Прийшла Зима-чарівниця»
  2. Інформація для батьків: «Родинні свята та розваги вдома.»
  3. Тематичні вечори—посиденьки.
  4. Участь батьків у конкурсах, виставах.
  5. Інтернет—пошта довіри.
  6. Відео—зйомка дитячих фольклорних свят.
  7. Підбір та пошиття костюмів до свят.
  8. Виставка дитячих робіт: «Моя країна Україна»

 

З педагогами:

                        1.Конкурс віршованих творів « До України пригорнусь».

                         2.Підготовка до Різдвяного ярмарка.

                        3.Організація вертепу в дитячому садку

                       4.Літературний вечір до міжнародного свята рідної мови на тему:

                     «  Той ,хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам                                    викликати  поваги до себе.» (Олесь Гончар)

 

 

 

Осінні народні свята та обряди

 

1 вересня День Знань

27 вересня Ярмарок Воздвиження

14 жовтня День українського козацтва.

                14 жовтня - свято Покрови Пресвятої Богородиці, або “Покрови”.

                9 листопада День української писемності та мови

                21 листопада – день святого Михайла.

                             Свято Врожаю.

 

                  Форми реалізації:

З дітьми:

  1. Вивчення художнього слова по осінній тематиці.
  2. Тематична розвага : « Осінній ярмарок»
  3. Слухання казок, казок, легенд, пислівʼя, приказок,загадки.
  4. Осінні розваги: «Стрибни якнайдалі», «Коло з осіннього листя», «Біг із картоплиною», «Пригости білочку горішками», «Стриб-перестриб»…
  5. Художня праця: «Осінні саморобки» (осіннє дерево, спілі яблука, кольоровий листопад, лісові звірята)
  6. Хороводні ігри: «Ходить гарбуз по городу»
  7. Спортивна розвага: «В подорож з півником-когутиком»
  8. Рухливі народні  ігри: «Веселі козачата», «Листочок», «Зайко», «Ой летіла зозуленька», «Огірочки».
  9. Екскурсія-огляд до пам’ятника Т.Г.Шевченко—покладання квітів дітьми старших груп.

 

 

З батьками

 

  1. Ширма для батьків: «Осінь-чарівниця»
  2. Інформація для батьків: «Хай ваша дитина росте здоровою!.»
  3. Тематичні вечори—посиденьки.
  4. Участь батьків у конкурсах, виставах.
  5. Інтернет—пошта довіри.
  6. Відео—зйомка дитячих фольклорних свят.
  7. Підбір та пошиття костюмів до свят.
  8. Виставка дитячих робіт: «Малюнки на передову»

 

З педагогами:

  1. Прийняли участь у «Воздвиженському ярмарку»
  2. Поповнити методичний куточок методичною літературою.
  3. Літературно-музичний вечір:  «Мелодії осені»
  4. Розвага: «На городі свято—радості багато»
  5. Друк в газеті Град Прилуки «Українські народні свята»

 

 

 

Весняні народні свята та обряди

Масляна (кінець лютого-початок березня)

8 березня Міжнародний жіночий день.

16 квітня Великдень

9 травня День Перемоги

(2 неділя травня) День матері

 

 

 

 

Форми реалізації

З дітьми:

1.Розвага : «Люба моя Україна», « Свято Великодня»

2.Свято: « Матесенько рідна, матусенько мила, ну як же тебе не любить.»

3.Ручна праця: « Вітальні листівки для любих мам.»

4.Вистава з участю дітей: «Зайчикова хатка» Наталі Забіли

5. Розваги з інструктором з фізкультури  « Прогулянка на лужок»

6. Поновити атрибути до рухливих, народних ігор

7.Веснянки(гаївки) хороводні ігри: «Мак», «Соловеєчку, сватку, сватку», « Десь тут була Подоляночка», « А ми просо сіяли», «Розлилися води».

 

З батьками:

  1. Масове гуляння на центральній площі міста.
  2. Обмін досвідом-- великодні ігри
  3. Тематичні вечори—посиденьки.
  4. Участь батьків у конкурсах, виставах.
  5. Інтернет—пошта довіри.
  6. Відео—зйомка дитячих фольклорних свят.
  7. Підбір та пошиття костюмів до свят.
  8. Виставки спільни робіт із дітьми
  9. Відвідування сімʼї
  10. Робота батьківського комітету

 

З педагогами:

1.Поновити атрибути до рухливих, народних ігор

2.Підібрати дидактичні ігри по тематиці

3. Круглий стіл

4 Розвязання педагогічних задач, ситуацій.

5.Клуб молодої матері « Наместинка»

6 Папки –пересувки: « Весна, веснонька краса»

 

 

 

 

 

Літні народні  свята та обряди

 

1 червня День захисту дітей

28 червня день конституції України

7липня Свято Івана Купала

24 серпня День Незалежності України

 

Форми реалізації:

 

Форми роботи з педагогами:

  1. Анкетування на тему: «Що я знаю про права дитини»
  2. Семінар-практикум «Роль педагогічного колективу в захисті прав та гідності дітей»
  3. Консультація психолога: «Методологія виявлення особливостей родинного виховання»
  4. Педагогічна година на тему: «  »
  5. Консультація на тему: «Соціально-правовий захист дітей»
  6.  

Форми роботи з батьками:

  1. Інформаційний стенд «Дитина та її права»
  2. Тематичні  дні  відкритих дверей: «Наша Батьківщина»
  3. Семінар на тему: «Координація зусиль родини та дитячого садка у захисті прав маленької дитини».
  4. Анкетування «Стилі і методи виховання дитини в сімї»
  5. Фотовиставка на тему: «Найщасливіші хвилини дружньої родини»
  6. Ярмарок родинного досвіду: «що ви робите, щоб дитина відчувала у родині любов та турботу»
  7. Інформаційний бюлетень: «В садочок? З радістю!», «Безпека дітей влітку»

Форми роботи з дітьми:

  1. Тематичні заняття: «В країні прав дитинства», «Я в цьому дивовижному світі», «Де та як живуть люди Землі», «Свої права ти добре знай, їх шануй та захищай», «Я – дитина и я маю права».
  2. Спортивне свято:  « Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну»».
  3. Спортивна розвага: «На Івана на Купала».
  4. Ігри: «Квітка наших прав», «Розсели людей по планеті», «Назви друга ласкаво», «Серця доброти», «Я – хлопчик, я- дівчинка», «Я і мої права», «Добрі та погані вчинки», «Сімя», «Школа».
  5. Складання казок: « Моя країна,моя земля»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку