Проєкт "Очищення, озеленення території"

Про матеріал

Проект «Очищення, озеленення та благоустрій навколишнього середовища» спрямований на покращення природного середовища та формування екологічного світогляду громади, шанобливого ставлення до природи.

Перегляд файлу

Департамент освіти Харківської міської ради

Науково-методичний педагогічний центр

 

Міський конкурс учнівських проектів «Харків очима небайдужих дітей»

Номінація «Харків – місто щастя і добра» (3-4 класи)

 

«Очищення, озеленення та

благоустрій Немишлянського району Харкова».


 

 

 

 

 

 

 

Виконали: учні 3А класу

Дубинін Михайло Юрійович

Зінченко Анастасія Євгенівна

Четверіков Максим Олександрович

Комунального закладу

«Харківська загальноосвітня

школа №101» Немишлянського

району Харківської міської ради

Керівник проекту:

Гонтар Наталя Михайлівна

вчитель початкових класів,

вчитель вищої кваліфікаційної

категорії, старший вчитель

 


Харків

2017

  1. АНОТАЦІЯ ПРОЕКТУ

Очищення та озеленення навколишнього середовища має велике значення. Перш за все зелені насадження значно зменшують наявність пилу й диму в повітрі, відіграють роль своєрідного фільтру. Вони впливають на формування мікроклімату, бо діють на тепловий режим, вологість і ступінь рухомості повітря, а також мають значний вплив на здоров’я школярів та мешканців мікрорайону.

Проект «Очищення, озеленення та благоустрій навколишнього середовища» спрямований на покращення природного середовища та формування екологічного світогляду громади, шанобливого ставлення до природи.

Мета проекту: шляхом озеленення і очищення навколишнього середовища покращити екологічний стан довкілля та підвищити рівень екологічної свідомості громадян, а також залучити учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища місцевого значення.

Проект пропонує комплексний підхід до вирішення проблеми забруднення атмосферного повітря, оскільки для реалізації проекту буде проведено ряд заходів екологічного характеру.

Очікувані результати проекту:

  • Очищення, озеленення та благоустрій місцевості;
  • покращення стану атмосферного повітря;
  • покращення здоров’я та самопочуття громадян;
  • забезпечення сприятливих та безпечних умов для проведення спортивних занять, ігор, дозвілля;
  • виховання у дітей почуття прекрасного, любов до природи і рідного краю;
  • усвідомлення необхідності екологічного вибору як вибору, орієнтованого на загальнолюдські цінності;
  • уміння знаходити правильні рішення у складній екологічній ситуації й оцінювати їх;
  • навички ефективного спілкування, участі в житті громади.

 

  1. ОПИС ПРОЕКТНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ

а) Проблема, на вирішення якої спрямовано проект:

Внаслідок забруднення середовища у ХХ-ХХІ ст. масштаби екологічних проблем досягли глобальних розмірів. За даними ООН СО2, сірчаний та сірчистий ангідриди, SO2, SO3, сірчана кислота, окисли азоту NО2, NО3, попіл, дим, пил, сірчистий газ, свинець та високий вміст радіоактивних речовин в повітрі негативно вплинули на людство, в результаті чого різко збільшилися онкологічні захворювання і зросла частка негативних мутацій генетичного апарату людини. Рослинний світ забезпечує якісний склад повітря, що є одним з чинників, які визначають стан здоров'я людей, створюють для людини почуття комфорту. Особливо це стосується міст.

Основними забруднювачами атмосферного повітря нашого міста є:

ТЕЦ-3; Харківський тракторний завод;  ДП «Завод ім. Малишева»; ЗАТ «Харківський коксовий завод».

Незважаючи на зменшення обсягів промислового виробництва, припинення діяльності ряду промислових підприємств міста, екологічна ситуація в місті залишається достатньо складною.

Не на всіх підприємствах контролюється стан і режим роботи пилогазоочисних установок, що веде до збільшення викиду забруднюючих речовин в атмосферу.

Суттєвий вплив на стан атмосфери мають викиди забруднюючих речовин у повітря від пересувних джерел. Склалася тенденція збільшення викидів шкідливих речовин в атмосферу транспортними засобами. Надходження забруднюючих речовин від рухомих джерел забруднення переважають над викидами від стаціонарних джерел. Збільшення обсягів викидів забруднюючих речовин у атмосферне повітря пов’язано із зростанням у місті кількості автотранспорту, використанням певної частки палива низької якості та експлуатацією технічно-застарілого автомобільного парку.

Зелені насадження – це найважливіша екологічна та естетична складова середовища, що повсякденно оточує міське населення, створює не тільки позитивний емоційний фон, але й суттєво впливає на стан навколишнього природного середовища та здоров'я людей. Незамінна їх роль в оздоровленні міського середовища, формуванні мікроклімату, затриманні та знешкодженні забруднюючих речовин, пилу, шуму. Зелені насадження загального користування - місця масового відпочинку населення. Найбільші площі, зайняті зеленими насадженнями, розташовані уздовж західної і північної границь міста, удаючись «язичками» по балках глибоко в забудовані квартали. Недостатня кількість зелених насаджень на північному сході, сході і південному сході міста, де переважно розташовані промислові зони. Це негативно позначається на санітарно-екологічному стані нашого району. А також хочеться звернути увагу на забруднення довкілля брудом і відходами життєдіяльності своїх вихованців тобто собак. Благоустрій, озеленення та очищення навколишнього середовища не лише забезпечує сприятливі та безпечні умови для активного відпочинку, а й створює привабливий, з естетичної точки зору, вигляд. Гарно оформлене, оточені зеленню і доглянуті подвір’я виховують почуття прекрасного, любов до природи і рідного краю, а також покращує настрій, піднімає життєвий тонус, позитивно впливає на здоров’я мешканців.

Проблема, на вирішення якої спрямовано проектну пропозицію:

  • значне забруднення атмосферного повітря, особливо за рахунок викидів від пересувних та стаціонарних джерел;
  • недостатні площі покриття зеленими насадженнями;
  • забруднення довкілля відходами життєдіяльності своїх вихованців тобто собак.

б) Мета проекту:

Шляхом озеленення навколишнього середовища і застосуванням  екопакетів для прибирання за собаками покращити екологічний стан довкілля та підвищити рівень екологічної свідомості громадян, а також залучити учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища місцевого значення.

в) План реалізації проекту:

I етап: підготовчий.

Заходи:

  • Інформування громадськості про реалізацію проекту шляхом випуску листівок, буклетів, плакатів із закликом до громадськості підтримати заплановану діяльність;
  • узгодження питань про проектну діяльність, батьками, громадою мікрорайону;
  • формування групи учасників проекту;
  • визначення часу здійснення проекту та потрібних ресурсів;
  • колективне обговорення запланованої діяльності.

Результат здійснення етапу:

  • створення ініціативної групи у кількості 3 чол. та визначення і розподіл обов’язків;
  • затвердження плану реалізації проекту;
  • визначення переліку необхідних ресурсів.

II етап: виготовлення проектно-кошторисної документації.

Заходи:

  • розробка проектно-кошторисної документації;
  • узгодження питань, пов’язаних із реалізацією проекту, з органами місцевої влади, лісгоспом, комунальними службами з метою отримання допомоги.

Результат здійснення етапу:

  • затвердження проектно-кошторисної документації;
  • отримання консультацій фахівців з озеленення;
  • організація співпраці з комунальним господарством, лісництвом тощо.

III етап: придбання господарського інвентарю.

Заходи: закупівля необхідного господарського інвентарю:

  • лопати;
  • граблі;
  • віники;
  • мішки для сміття;
  • лійки;
  • рукавиці робочі.

Результат здійснення етапу: забезпечення необхідним інвентарем для проведення робіт.

IV етап: підготовка території до озеленення та благоустрою.

Заходи:

  • залучення волонтерів з числа мешканців мікрорайону та учнів школи до реалізації проекту;
  • викорчовування старих всохлих дерев;
  • організація суботника для очищення території;
  • розмітка території;
  • підготовка ґрунту до висадки насаджень.

Результат здійснення етапу: підготовка території до озеленення.

V етап: придбання матеріалу для озеленення та створення ландшафтного куточку та виконання робіт.

Заходи:

  • придбання саджанців рослин та необхідних матеріалів:
  • добрива;
  • засоби захисту рослин;.
  • озеленення території
  • придбання екопакетів для прибирання за собаками .

Результат здійснення етапу:

  • забезпечення необхідним матеріалом;
  • реалізація завдань, запланованих у II етапі.

VI етап: прийняття в експлуатацію.

Заходи:

  • перевірка відповідності проектно-кошторисній документації виконаних об'ємів робіт;
  • підписання актів виконаних робіт.

Результат здійснення етапу: реалізація проекту.

VII етап: презентація й оцінювання результативності проекту.

Заходи:

  • обробка й оформлення результатів виконання проекту;
  • представлення матеріалів роботи на учнівських та батьківських зборах, конференції, засіданні громадської організації;
  • поширення інформації про проведену роботу в пресі;
  • дослідження громадської думки про актуальність і доцільність здійснення проекту;
  • оцінювання результатів з огляду на початкові цілі;
  • узагальнення отриманого досвіду, визначення найбільш сильних і найбільш слабких сторін роботи;
  • проведення дводенного семінару для учнівської молоді;
  • визначення можливостей подальшого розвитку проектної діяльності.

Результат здійснення етапу:

  • покращення стану атмосферного повітря;
  • створення зони відпочинку школярів та мешканців мікрорайону;
  • підвищення екологічної свідомості громадян.

г) Необхідні для реалізації проекту ресурси:

Ініціативна група:

Залучення громадськості, органів державної влади, ЗМІ, природоохоронних служб, лісництва, комунального господарства

д) Результати реалізації проекту:

  • очищення, озеленення та благоустрій місцевості;
  • покращення стану атмосферного повітря;
  • покращення здоров’я та самопочуття громадян;
  • забезпечення сприятливих та безпечних умов для проведення активного відпочинку;
  • створення своєрідного міні-парку для відпочинку школярів та мешканців мікрорайону;
  • виховання у дітей почуття прекрасного, любов до природи і рідного краю;
  • усвідомлення необхідності екологічного вибору як вибору, орієнтованого на загальнолюдські цінності;
  • уміння знаходити правильні рішення у складній екологічній ситуації й оцінювати їх;
  • навички ефективного спілкування, участі в житті громади.

Озеленення та благоустрій території принесе користь не лише теперішнім, а й майбутнім поколінням. Користь від реалізації цього проекту отримають учні школи та мешканці Немишлянського району.

 

docx
Додано
4 березня 2021
Переглядів
2308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку