Урок "Звірі або ссавці"

Про матеріал
Конспект урок з природознавства,призначений для використання вчителями початкових класів.
Перегляд файлу

 

 

Опорний заклад освіти «Хомутецька гімназія»

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з природознавства

 «Звірі або ссавці»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

                                                                     Політько О.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Звірі,або ссавці.

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

продовжити формувати поняття «звірі»(ссавці);

розвивати вміння учнів описувати ссавців,установлювати відмінні риси ссавців,визначати їх за істотними ознаками;

формувати уявлення учнів про ланцюги живлення,різноманітний світ ссавців,середовище їхнього проживання,їхню різноманітність та значення у природі та для людини;

учити спостерігати та встановлювати взаємозв’язки у природі;

розвивати вміння міркувати,порівнювати,аналізувати і робити висновки,виділяти головне у певному явищі,правильно висловлювати свою думку,узагальнювати,оцінювати результати діяльності;

розвивати спостережливість,увагу;

виховувати допитливість,любов і бережливе ставлення до тваринного світу,дбайливе ставлення до природи,любов до рідного краю;

  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:розвивати вміння під керівництвом учителя визначати мету роботи і план її виконання,презентувати свої дослідження,оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;

комунікативної:удосконалювати вміння під час читання і слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле; робити висновок-узагальнення за допомогою вчителя; відповідати «своїми словами»,зв’язно й послідовно описувати побачене,знаходити у текстах конкретні відомості; ставити запитання та відповідати на них;

здоров’язбережувальної:формувати навички дбайливого ставлення до звірів(ссавців);

соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці, роботи в парах, групах; викликати бажання виявляти ініціативу, пізнавальний інтерес.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни: ссавці, звірі, смух(волосся, шерсть),вигодовують молоком.

Обладнання: малюнки звірів; символічний мікрофон; сигнальні картки(смайлики); картки для роботи в парах, групах; «намистинки»; казкова лисичка; ромашка Блума; картки до «Асоціативного куща»; презентація.

 

 

 

Хід уроку

І.Вступна частина.

1)Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок

Починаємо урок.

Працюватимемо  старанно.

Щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти—просто молодці!

 

-Діти,поверніться до гостей і привітайтеся. Сідайте!

-Давайте поглянемо з вами у віконечко! Посміхніться природі, посміхніться мені, посміхніться одне одному.

 

-А який у вас зараз настрій? Покажіть мені його на смайликах.

 

-Нехай він таким гарним залишиться у вас до кінця нашого уроку.

 

-А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(нових знань, казковості, загадковості,

багато цікавого та корисного, приємних вражень)

 

-Дітки, а щоб був цікавим наш урок, вам треба до кожної літери слова УРОК дібрати прикметники, якими ви хотіли б бути.

У- уважними

Р- розумними

О- організованими

К- кмітливими

-Отже, я чекаю від вас плідної та творчої праці!

 

2) Фенологічні спостереження.

-Яка зараз пора року?

-А який зараз місяць?

-Чому він так називається?

-Які ще зимові місяці ви знаєте?

-Яка була погода вчора?

 

-Щоб продовжити наш урок , ми звернемося до студії гідрометеоцентру.

-…Студія?!

-Надамо слово нашому синоптику.

(ВИХОДИТЬ ВІКА)

Віка:( слова)

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1)Метод «Кубування»

- На які групи діляться тварини?

-Назви будь-які 3 групи тварин. А всього їх скільки?

-Чим живляться комахи?

-Назви істотні ознаки риб.

-На які групи діляться риби за способом життя?

-Наведи приклади земноводних.

-Чому їх так називають?

-Наведи приклади плазунів.

-Чому їх так називають?

2) «Асоціативний кущ».

Звірі(ссавці)-………,…….,….

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Робота над загадками.(слайди)

 

-Яким одним словом можна назвати відгадки?(звірі)

- А яких звірів ви ще знаєте?

- То хто ж такі звірі?

 

ІV.Повідомлення теми і мети уроку.

-Отже, сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про будову тіла, пристосування до життя, способи живлення звірів, про розмноження та піклування про дитинчат.

(Стукіт по столу: тук-тук-тук!)

-Дітки, а хто це до нас завітав? Та це ж наша лісова красуня-хитруня—Лисичка. І в неї для нас якесь повідомлення. Давайте подивимось,що це?

 

-Це конверт, а на ньому напис «Для діток 3 класу». Відкриваємо і ….

(включити слайд із записом голосу Лисички).

 

-Дітки, допоможемо нашій гості? Звісно,що допоможемо.

 

V.Вивчення нового матеріалу.

1)Емоційне налаштування на роботу.

-Дітки, уявіть собі, що ми з вами у весняному лісі. Ласкаве сонечко торкається ваших носиків, легенький вітерець гладить вас по голівках, а ми з вами милуємося природою у лісі, дихаємо чистим і свіжим повітрям та слухаємо спів пташечок.

 

2)  Робота за малюнками.

-Розгляньте малюнки.

-Хто на них зображений?

-Що об’єднує цих тварин?

-За якими ознаками ви визначили, що це звірі?

-А як називаються звірі, які живуть у лісі?

 

-Дітки, є ще тварини, які живуть біля людей. Вони нам допомагають і приносять велику користь.

-То як же такі звірі називаються?

 

3)Розповідь учителя та робота з підручником, малюнками тварин.

Звірят, які в степах, лісах живуть,

Всі ,зазвичай, дикими звуть.

А тих, які біля людей живуть—

свійськими звуть.

  • Характерні ознаки  ссавцівта спосіб життя.

- Усім ссавцям, як ілюдям для життя потрібні вода, сонце, кисень, тепло, житло.

 

-Майже всі звірі вкриті волоссям(шерстю), яке захищає тіло від холоду. Але кількість волосся в різних звірів неоднакова. У китів і дельфінів—лише кілька щетинок біля рота, а в більшості звірів—товста хутряна «шуба».

 

-Вони народжують малят і вигодовують їх молоком.

 

-Розміри ссавців теж різні. Розгляньте малюнки у підручнику на ст.113.

 

-Форма їхнього тіла різна та пристосована до навколишнього середовища.

 

-Звірі живуть в різних куточка х нашої планети (у воді: акула,дельфін,кит).

 

-Тюлені і моржі у воді шукають їжу, а на суші відпочивають.

 

-Кажани і летючі миші багато часу проводять у польоті.

 

-Дикі ссавці живуть у лісах, джунглях, саванах, пустелях. Вони самі добувають собі їжу. Житло будують собі теж самостійно. Живуть вони і в барлозі, у норах, у дуплі , під землею, на деревах. Але серед них є тварини, які живуть у грунті і майже ніколи не з’являються на його поверхні. Це—кроти.

 

-А яка ж зовнішня будова усіх ссавців? Подивіться на екран.

  • Спосіб живлення.

-Усіх ссавців можна розподілити на 3 групи: рослиноїдні, хижі та всеїдні.

 

Рослиноїдні тварини їдять тільки рослини.

Це такі ссавці:заєць,жирафа,олень,лось,верблюд,зебра,бегемот,носоріг,слон,бурундук.

 

Хижі тварини їдять тільки м’ясо.

Це такі ссавці:рись, вовк, лисиця, тигр, лев, білий ведмідь, мурахоїд, леопард.

 

Всеїдні тварини їдять як рослини так і тварин.

Це такі ссавці: ведмідь, борсук, їжак, білка, куниця, кабан, єнот, шимпанзе, песець, морський котик.

 

  • Розмноження ссавців.

-Як я і говорила, вони народжують живих малят і годують їх молоком.

-Такі звірі, як білки і кроликивлаштовують нори або гнізда, народжують безпомічних, голих і сліпих дитинчат.

Є ссавці, які не роблять гнізд або інших укрить(це олені, зайці, вівці, кози), зазвичай народжують зрячих, покритих (шерстю), здатних до пересування малят.

Самки ссавців дуже турбуються про своїх малят:

-вигодовують молочком

-зігрівають їх теплом свого тіла

-вилизують

-захищають від ворогів

-вчать знаходити їжу.

 

  • Користь та шкода від ссавців.

-У природі все взаємопов’язане.

- Для природи ссавці мають велике значення, бо вони є важливими ланками харчових ланцюжків.

-Але більш детально про ланцюги живлення ми поговоримо на наступних уроках.

 

-Також ссавці відіграють важливу роль у житті людини. Свійські тварини розв’язують проблему харчування та одягу.

Але є й такі ссавці, що завдають значної шкоди людству. Наприклад, гризуни. Це справжня напасть полів. Вони поїдають стебла, листя, зерно.

 А ще вони є переносниками хвороб, небезпечних як для людини, так і для свійських тварин.

 

  • Піклування про звірів.

-Звірі—це невід’ємна частина природи. І миз вами повинні піклуватися про них. І ні в якому разі їм не шкодити і не знущатися над ними.

 

-А зараз, дітки, коли ми все пригадали , попрацюємо в парах.

 

4)Робота в парах(картки)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

V.Узагальнення і систематизація знань.

-Продовжуємо нашу прогулянку. Відгадайте загадки.

 

1)Робота над загадками.

 

2)Робота в групах(картки). Гра «Упізнай за описом».

-Діти,кожна група має назву.

-Як можна назвати одним словом цих ссавців?

 

Робота з картою тварин України.

-Дітки, після того, як ви відгадаєте за описом свою тваринку, ви повинні знайти її на карті і відзначити маячком.

 

3)Метод «Ромашка Блума».

1-Марина,Інна

2—Наташа,Костя

3—Тамара,Катя

 

 

 

 

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

-Діти, чому ссавцям тепло?

-На які групи діляться звірі за способом живлення?

-Чим ссавці відрізняються від інших тварин?

 

-Чи справдилися ваші очікування?

-Якщо справдилися, то знайдіть у себе на партах червоні намистинки нашої лісової гості, красуні-хитруні Лисички, і напишіть на них: що запам’ятали, сподобалось, про що дізналися.

 

-Зачитайте свої відповіді та прикріпіть їх на нашу Лисичку, щоб це чарівне намисто допомогло їй виграти цей конкурс.

(Включити слайд із записом голосу Лисички)

 

-От і підійшла до кінця  наша подорож по весняному лісу.

 

-А зараз покажіть мені ваш настрій на кінець нашого уроку. Чи змінився, чи ні?

 

-Ви сьогодні –молодці! Я вам усім дякую за те, що були активні, уважні, розумні, організовані та кмітливі.

 

І нехай цей урок залишить у вас міцні знання та гарний настрій!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Політько Олена
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку