КЗО Славгородська середня загальноосвітня школа
ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
«ОРГАНАЙЗЕР ДЛЯ СЕСТРИЧКИ»
Виготовила: Чубар Анжела,
учениця 9 класу
Керівник: Єрмак
Олена Василівна
І Організаційно-підготовчий етап
1.1 Вибір об’єкта проектування
Попереду очікуване свято всіх дітей – День Святого Миколая. І мені захотілося зробити подарунок моїй молодшій сестрі, такий, щоб був корисним і несподіваним.
Всі знають, що акуратність – це дуже хороша риса характеру людини, яку прививати треба з дитинства. Моїй сестрі Лізі 4 роки і вона дуже любить малювати, але під час її творчої роботи навколо неї завжди неохайно. Щоб навчити свою сестру організовувати робоче місце та свій час, я вирішила виготовити органайзер для канцелярських приладів.
Органайзер (organizer) – в перекладі з англійської «Організатор», тобто предмет, який допомагає своєму власнику організовувати свій час, своє життя, свої справи і т.д.
Органайзер для канцелярії – це прекрасна ідея, щоб зібрати всі дрібниці і потрібні інструменти в одному зручному місці для використання. Можна придбати готовий виріб, але можна обійтись без фінансових затрат і зробити його власноруч. На уроках трудового навчання в 5-8 класах я опанувала різні техніки рукоділля: шиття, вишивання, в’язання гачком та спицями, макраме та інше. Тому я і вирішила зробити своїми руками подарунок у вигляді органайзера для свої молодшої сестри. Маю надію, що їй сподобається. Разом з тим спробую себе у ролі дизайнера.
Відразу виникло ряд питань:
Щоб досягти цілі розробити та виготовити органайзер для канцелярії, я поставили перед собою наступні задачі:
1.2.Вироби аналоги
Для виконання творчого проекту, я переглянула велику кількість сайтів по рукоділлю. Розглянула різноманітні варіанти оформлення органайзерів. Деякі варіанти пропоную.
.
1 зразок 2 зразок
3 зразок
1.3.Аналіз виробів –аналогів
Створивши банк ідей я обрала 3 зразки, з яких можна буде використати деякі форми та ідеї при виготовленні мого власного виробу.
Критерії |
Зразок №1 |
Зразок №2 |
Зразок №3 |
Естетичність |
++ |
++ |
+++ |
Кількість деталей |
6 |
9 |
14 |
Технологічність |
++ |
++ |
+++ |
економічність |
+++ |
+++ |
+++ |
Об’єктом мого проекту я обрала органайзер для канцелярії моєї молодшої сестри. Проаналізувавши вироби-аналоги, я створила власну модель органайзеру.
До цього виробу я ставлю ряд вимог:
• Функціональні — відповідати своєму призначенню;
• Естетичні — має бути красивим, сучасним, виразним, з відповідною кольоровою гамою;
• Ергономічні — зручний у використанні;
• Технологічні — не занадто складний у виготовленні, матеріали легкі в обробці, правильно обрані інструменти та методи виготовлення;
• Економічні — матеріали недорогі та доступні, оптимальна кількість часу на виготовлення.
ІІ Конструювання виробу
2.1. Опис зовнішнього вигляду виробу
Конструювання—це процес розробки конструкції виробу. У процесі конструювання необхідно визначити розміри виробу, його форму а також дібрати матеріали для виготовлення. Крім того, слід визначити технологію обробки та виготовлення проекту, розробити технологічну карту на виконання цього виробу.
Оскільки в мене є залишки тканини, шнура, ниток для в’язання, які залишились після виготовлення попередніх проектів, то їх можна використати для виготовлення мого майбутнього органайзера. Таким чином собівартість виробу значно зменшується.
Після ретельного аналізу виробів-аналогів, я вирішила, що органайзер, який я проектую, буде прямокутної форми, сплетеної «квадратними вузлами», в техніці макраме (основа органайзера). Враховуючи те, що сестричка маленького віку, навчати її краще граючись, тому карманчики я вирішила зв’язати гачком у вигляді фруктів, ягід, овочів, які ростуть в нашому регіоні, а основу карманчиків - виготовити з тканини кольорів дорожнього світлофора.
2.2. Ескіз виробу
2.3. Обладнання та матеріали
ІІІ Технологічний етап
3.1. Організація робочого місця
Технологічний етап передбачає процес виготовлення органайзера. Це основний етап роботи, який займає найбільше часу використання навичок та вмінь. Під час роботи мені допоможе технологічна картка, у якій описане поетапне виготовлення виробу.
3.2.Технологічна картка
№ |
Послідовність виконання |
Графічне зображення |
Інструмент |
Тривалість виконання (год) |
|
Скласти ескіз виробу на папері |
|
Папір, олівець |
1/4 |
|
Скласти схему плетіння основної частини органайзера (деталь№1) |
|
Папір, олівець |
1/2 |
|
За схемою сплести деталь№1 |
|
трубка |
5 |
|
Накреслити деталі карманів з тканини (деталь№2) |
|
Олівець, ножиці
|
1/4 |
|
Обшити компакт-диски тканиною |
|
Голка, нитки
|
1 |
|
Вив’язати елементи карманів гачком(деталь№3) |
|
Гачок, нитки для в’язання
|
1,5 |
|
Пришити деталь №3 до деталі №2 |
|
Голка, нитки |
1 |
|
Приклеїти до деталі №2 застібки (із зворотної сторони) |
|
Термічний клей |
1/4 |
Всього: |
9год 45хв |
Готовий виріб
ІV Заключний етап
4.1. Економічне дослідження
4.1.1. Розрахунок матеріальних витрат
У виготовленні органайзера я використала матеріали, які залишилися після використання попередніх проектів ( шнур, тканина, нитки для в’язання), а всі необхідні інструменти для роботи були вдома, тому затрат на матеріали не було.
4.1.2. Вартість витрат на електроенергію:
Над проектом працювала, в основному, ввечері при штучному освітленні двома лампами LED Р=20 Вт. Весь час затрачений на роботу склав 10 год.
— ціна спожитої електроенергії:
2 х 0.02кВт х 10год х 0.72 грн/кВт*год = 0.29 грн.
Отже, не враховуючи витрати на матеріали та працю, затрачено на даний виріб 0,29 грн. В магазині найменша ціна органайзера коштує 20 грн, отже я вважаю, що заощадила бюджет своєї родини.
4.2.Екологічне дослідження
Опіка про навколишнє середовище дає можливість розвитку, а нерозумне використання та недбале ставлення приводить до знищення Природи.
Виготовлення органайзера для канцелярії екологічно чисте виробництво:
- без викидів, які забруднюють середовище;
- виріб виготовлявся з дотриманням всіх вимог та правил техніки безпеки, в чіткій послідовності технологічних операцій.
Отже, виконуючи даний проект, навколишньому середовищу та природі не нанесено ніякої шкоди
V Висновок
Виконання творчого проекту надало багато позитивних емоцій. Органайзер отримався оригінальним, раціональним у використанні, яскравим зовні, що привертає увагу і організує творчу діяльність дошкільнят.
Результатом роботи я і моя молодша сестричка залишились задоволені, що є головним для досягнення поставленої цілі проекту.
Робота над проектом надихнула на створення нових проектів для своєї родини.