Мета: формування предметних компетентностей: забезпечити засвоєння знань технології реалізації проекту; формувати вміння планувати роботу, аналізувати зразки виробів: добирати конструкційні матеріали. формування ключових компетентностей: уміння вчитися: уміння планувати та виконувати навчальні дії; спілкуватися рідною мовою: уміння чітко та грамотно формулювати думки стосовно вибору конструкційних матеріалів і технологій реалізації проекту; ініціативність і підприємливість: уміння брати на себе відповідальність за свої дії; математична компетентність: уміння вільно використовувати математичний апарат під час виготовлення виробу.
1. Стимулювання творчості: Вивчення процесу розробки ескізних малюнків м'яких іграшок сприяє розвитку творчих навичок. Це допомагає учням виражати ідеї та створювати унікальні дизайни. 2. Вивчення виробничих процесів: Пошук виробів-аналогів допомагає розуміти процес виготовлення м'яких іграшок. Учні зможуть дослідити різні матеріали, технології та методи виготовлення, що розвиватиме їхні вміння розбиратися в процесах виробництва. Навчання про м'які іграшки має велику кількість реальних користей:
3. Розвиток м'язів рук: Розробка ескізних малюнків м'яких іграшок залучає ручні навички і розвиває моторику рук. Це може бути корисним для дітей, які потребують додаткової моторної стимуляції. 4. Розвиток креативного мислення: Навчання виготовленню м'яких іграшок допомагає розвивати креативне мислення учнів. Вони зможуть розвинути свою здатність до інновацій і пошуку нестандартних рішень.
5. Розвиток соціальних навичок: Робота над м'якими іграшками може включати в себе спільні проекти або роботу у групах, що сприяє розвитку соціальних навичок, таких як співпраця, комунікація та лідерство. 6. Винятковий професійний шлях: Майстерство у виготовленні м'яких іграшок може стати основою для подальшої кар'єри. Випускники можуть розвивати свою креативність та намагатися зайняти робочі місця, пов'язані з дизайном, шиттям або виробництвом м'яких іграшок.
Світ професій. Ляльки супроводжують нас все життя: спочатку ми ними бавимося, потім купуємо дітям та онукам і трошки заздримо їм, бо в душі кожного з нас все життя живе дитина. І так інколи хочеться відчути себе маленьким і поринути у ляльковий світ. Виявляється, «гратися» в ляльки можливо — серйозно, професійно і талановито. День лялькаря 21 березня – Міжнародний день лялькаря. Світ таємничого, загадкового та фантастичного в реальному часі поєднує в собі одне з найдавніших видів мистецтв. Відзначати цю дату у світі почали близько десяти років тому, однак дарувати усім позитивні емоції люди цієї професії почали набагато раніше.
Метод комбінування при створенні нових об’єктів технологічної діяльності. Об’єкт технологічної діяльності можна не тільки скопіювати, але й створити новий, використовуючи моделі-аналоги і метод комбінування. У цьому випадку в моделях-аналогах обираються найкращі ознаки (форма деталей, матеріали, оздоблення та ін.) і створюється модель, що поєднує ці ознаки. Не слід забувати такі показники якості готового виробу — функціональність, економічність, технологічність.
ПРАКТИЧНА РОБОТА. Пошук моделей – аналогів м’яких іграшок. Порівняння зразків і визначення кращих ознак. Виконання ескізу іграшки. Послідовність виконання 1. Розглянути ряд моделей-аналогів іграшок. 2. Знайти відмінності у моделях-аналогах (форма деталей, оздоблення, матеріал). 3. Використовуючи одну з базових форм, виконати 1 ескіз іграшки та намалювати оздоблення вирібу за власним бажанням.
Історія виникнення іграшки. Іграшки були знайдені в похованнях Єгипту, Греції, Римської імперії. В давні часи , коли ще не було спеціальних майстерень, які виготовляли іграшки, їх створювали народні умільці - кустарі, які працювали самі або з членами своєї родини. Це були перші народні художники - іграшечники, які передавали свою майстерність із покоління в покоління. Традиції народної майстерності живуть в прикладному мистецтві до наших днів . Пізніше виникають майстерні, а потім і фабрики по виготовленню іграшок.
Традиції шитих іграшок в народній декоративній творчості прийшли до нас із давнини, вони відомі в усіх країнах. Іграшка й сьогодні прикрашає наш побут, збагачує душу і серце дитини. Іграшки приваблюють дітей різного віку різноманітністю та оригінальністю образів і сюжетів, яскравою декоративністю. Можливість виготовлення іграшки власними руками дає можливість проявити власну творчість, фантазію, винахідливість. Саморобні іграшки діти можуть дарувати як сувеніри друзям, вони можуть стати призами в іграх, конкурсах і змаганнях дітей у навчальному закладі.
Матеріали для виготовлення м’якої іграшки. Оздоблювальні матеріали . - тасьма, мереживо, стрічки, резинка - фурнітура: ґудзики, намистинки, біжутерія. - нитки для вишивки та в'язання. Зєднувальні матеріали - нитки швейні - клей ПВА. Силіконовий Наповновач. - синтепон, синтепух, поролон - холлофайбер - вата, обрізки тканини