Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з технологій в 5 класі НУШ за навчальною програмою розробленою за модельною навчальною програмою «ТЕХНОЛОГІЇ. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.)
Підготувала вчитель технологій
Андріївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Хорольської міської ради
Лубенського району
Полтавської області
Бойко С.В.
Матриця
Кількість проєктів |
Об'єкти проєктно-технологічної діяльності учнів |
Основна технологія |
Додаткова технологія |
Кількість годин |
Примітка |
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності |
|||||
Проєкт 1 |
Гольниця «шляпа» |
Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. |
технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) |
8 |
|
Проєкт 2 |
М’яка іграшка |
Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. |
Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом. |
8 |
|
Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва |
|||||
Проєкт3 |
Закладка для книг |
Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами . |
технологія виготовлення аплікації |
10 |
|
Проєкт4 |
Брелок для ключів
|
виготовлення виробів з бісеру на дротяній основі |
|
6 |
|
Модуль 3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу |
|||||
Проєкт 5 |
Вищиті дрібнички на подаронок(прикраси.серветка) |
Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами |
технологія виготовлення штучних квітів |
12 |
|
Проєкт6 |
Панно |
технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та природних матеріалів) |
технологія виготовлення штучних квітів,з круп та насіння |
8 |
|
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб |
|||||
Проєкт 7 |
Об’єкт проєктної діяльності: Бутерброди |
Технологія приготування їжі |
|
10 |
|
Проєкт 8 |
Об’єкт проєктної діяльності. Вирощування рослин та догляд за ними |
Технологія вирощування кімнатних рослин. |
Вирощуваннякімнатних рослин та рослин у відкритому ґрунті |
8 |
|
Разом |
Проєктів 8 |
|
|
70 год |
|
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
примітка |
||||||||||
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності |
|
||||||||||||||
1 |
|
Вступ. Вступний інструктаж з БЖ та ОП. Що таке технологія. |
Ознайомлення з роботами учнів та визначення технологій, якими вони виготовлені. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. |
Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності. Спільно з учителем визначає свій рівень навчальної діяльності |
|
||||||||||
2 |
|
Основні види технологічної діяльності у побуті. |
|
||||||||||||
Об’єкт проектної діяльності: Проєкт № 1. Гольниця «шляпа» Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різнимид жерелами інформації. |
|
||||||||||||||
3 |
|
Поняття про проектування методом фантазування. Графічне зображення виробу. Добір конструкційних матеріалів (тканина, наповнювач і картон) та інструментів (голки, ножиці шпильки, наперсток) для роботи. |
Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту. Ознайомлення з |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. Продукує та відображає творчий задум у зручній формі. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності Працює самостійно відповідно до наданої інструкції. Використовує інструменти та пристосування самостійно дотримуючись правил безпечної праці та санітарних норм.
Демонструє в роботі зосередженість, |
|
||||||||||
4 |
|
Технологія виготовлення виробу. Поняття «технологічна |
Виготовлення шаблонів деталей виробу. Виготовлення деталей |
|
|||||||||||
5 |
|
Виготовлення гольниці, зшивання. Застосування шва «вперед голкою» та «петельний». |
З’єднання деталей виробу |
|
|||||||||||
6 |
|
Виготовлення гольниці, зшивання. Застосування шва «вперед голкою» та «петельний» |
|
||||||||||||
7 |
|
Остаточна обробка виробу. Оздоблення гольниці. |
Виготовлення та оздоблення виробу. Оформлення виробу. |
|
|||||||||||
8 |
|
Презентація виготовленого виробу. Вимоги до готового виробу. |
|
||||||||||||
Об’єкт проєктної діяльності. Проєкт №2 М’яка іграшка Основна технологія. Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. Додаткова технологія. Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом Формуватигрупи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різнимид жерелами інформації. |
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
9 |
|
Вибір та обґрунтуванняпроєкту. Основитехнологіївиготовленням’якоїіграшки. |
Здійснюєпошук та обираємоделі-аналоги відповідно до запланованогооб’єктапроєктування. Застосовує методи проєктування відповідно до індивідуальних здібностей та власних інтересів з метою втілення творчих ідей в конструкції виробу Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості Використання цифрових засобів. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає інформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. |
Аналізує інформацію про матеріали і техніку,використовує її для Продукує та відображає творчий задум у зручній формі.
Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Із розумінням визначає Визначає послідовність технологічних операцій виготовлення виробу.
|
|
||||||||||
10 |
|
Добір та аналіз моделей-аналогів. Проєктування виробу методом фантазування. Графічне зображення |
|
||||||||||||
11 |
|
Добір кострукційних матеріалів, інструментів та пристосувань. |
|
||||||||||||
12 |
|
Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей. Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту |
|
||||||||||||
13 |
|
Виготовленням’якоїіграшки |
|
||||||||||||
14 |
|
Виготовленням’якоїіграшки |
|
||||||||||||
15 |
|
Виготовленням’якоїіграшки. Зшиваннята наповнення виробу |
|
||||||||||||
16 |
|
Оздоблення. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту . |
|
||||||||||||
Модуль 2. Творче застосування традиційних і сучасних технологій декоративно-ужиткового мистецтва |
|
||||||||||||||
Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів: Проєкт3 Закладка для книг Основна технологія. Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами. Додаткова технологія :технологія виготовлення аплікації Формувати групи компетентностей: Культурна компетентність, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися,Підприємливість, Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації. |
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
17 |
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва .Короткі історичні відомості про техніки та технології декоративно-ужиткового мистецтва. |
Ознайомлення з видами декоративно-ужиткового мистецтва. Ознайомлення з технологіями і техніками створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Особливості певного виду декоративно-ужиткового мистецтва Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією. Шляхи пошуку необхідних матеріалів. Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації. Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту.
|
|
||||||||||
18 |
|
Значення символів, притаманних видам декоративно-ужиткового мистецтва Характерні ознаки технології виготовлення та оздоблення виробів, поширені в регіоні проживання. |
|
||||||||||||
19 |
|
Традиції використання колірної гами під час виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. |
|
||||||||||||
20 |
|
Пошук зразків виробів декоративно-ужиткового мистецтва для проєкту. Графічне зображення (малюнок, схема, шаблон) для виготовлення виробів Створення банку ідей |
|
||||||||||||
21 |
|
Тренувальні вправи з вишивання швами «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний». Вишивання виробу |
|
||||||||||||
22 |
|
Тренувальні вправи з вишивання швами «уперед голкою», «стебловий», «тамбурний». Вишивання виробу |
|
||||||||||||
23 |
|
Виготовлення виробу |
|
||||||||||||
24 |
|
Виготовлення виробу |
|
||||||||||||
25 |
|
Оздоблення та презентація виробу |
|
||||||||||||
26 |
|
Оздоблення та презентація виробу |
|
||||||||||||
Об’єкт проектної діяльності: Проєкт №4 Брелок для ключів Основна технологія: виготовлення виробів з бісеру на дротяній основі Формуватигрупи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації |
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
27 |
|
Короткі історичні відомості про бісероплетіння та його техніки і прийоми. Вибір та обгрунтування теми проекту (виду брелока). Планування роботи з виконання проекту. |
Визначення теми та завдань проєкту. Вибір та обґрунтування
|
Планує самостійно або з |
|
||||||||||
28 |
|
Проектування форми брелока методом фантазування. Моделі-аналоги. |
Пошук зразків брелоків для проєкту, аналіз подібних виробів. Створення банку ідей. Виготовлення виробу з викорис- танням техніки бісероплетіння: паралельне плетіння. Застосування спеціальних прийомів бісероплетіння. Виконання остаточної обробки виробу. Презентація проєктної діяльності. |
Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги відповідно до об’єкта проектування. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.
|
|
||||||||||
29 |
|
Добір конструкційних матеріалів й інструментів для роботи (ножиці, кусачки, круглогубці). Добір схеми. |
|
||||||||||||
30 |
|
Знайомство з технікою паралель- ного плетіння. Виготовлення брелокапаралельним плетінням |
|
||||||||||||
31 |
|
Закріплення та нарощування дроту у виробі. З’єднання деталей виробу. |
|
||||||||||||
32 |
|
Прикріплення кільця до брелока. Остаточна обробка виробу. Захист проекту. |
|
||||||||||||
Модуль3. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу. |
|
||||||||||||||
Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів Проект 5 ВИШИТІ ДРІБНИЧКИ НА ПОДАРУНОК (прикраси. серветка) Основна технологія: Технологія виготовлення вишитих виробів початковими, лічильними та вільними швами Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів. Формуватигрупи компетентностей: фінансоваграмотнвсть,інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичі роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації |
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
33 |
|
Інструктаж з БЖ та ОП. Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту. |
Вибір виробу для проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією. Шляхи пошуку необхідних матеріалів. Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес виготовлення виробу. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами. Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва. Називає твори відомих українських майстрів декоративно-ужиткового мистецтва. Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації. Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва |
|
||||||||||
34 |
|
Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи |
|
||||||||||||
35 |
|
Техніки вишивки. Правила вишивки. |
|
||||||||||||
36 |
|
Графічне зображення. Створення малюнка для вишивання. |
|
||||||||||||
37 |
|
Розмічання місця для розташування візерунка. |
|
||||||||||||
38 |
|
Вишивання виробу |
|
||||||||||||
39 |
|
Вишивання виробу |
|
||||||||||||
40 |
|
Вишивання виробу |
|
||||||||||||
41 |
|
Вишивання виробу |
|
||||||||||||
42 |
|
Волого-теплова обробка швейного виробу |
|
||||||||||||
43 |
|
Розкроювання виробу. Остаточна обробка виробу |
|
||||||||||||
44 |
|
Догляд за вишитими виробами. Захист проєкту |
|
||||||||||||
Об'єкт проєктно-технологічної діяльності учнів Проект 6 Панно Основна технологія: технологія виготовлення аплікації ( з текстильних та природних матеріалів) Додаткова технологія: технологія виготовлення штучних квітів,з круп та насіння Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації |
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
45 |
|
Інструктаж з БЖ та ОП. Вибір та обґрунтування об’єкту проектування (панно). Добір та аналіз моделей-аналогів. |
Планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їх виконання, можливості Використання цифрових засобів. Виконує технічний малюнок або ескіз деталей моделі виробу, зазначає нформацію, необхідну для його виготовлення. Добирає матеріали для виготовлення виробу та розраховує витрати на них. Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами |
Дотримується послідовності етапів проектування. Застосовує метод фантазування при проектуванні виробу. Здійснює пошук моделей – аналогів, аналізує їх найкращі ознаки. Відображає творчий задум в зручній формі. Створює ескіз виробу .Визначає послідовність технологічних операцій. Добирає матеріали необхідні для майбутнього виробу. Добирає інструменти та пристосування. Виготовляє виріб та опорядковує його дотримуючись правил безпечної праці. Визначає свій рівень навчальних досягнень |
|
||||||||||
46 |
|
Проектування форми методом фантазування. Графічне зображення виробу |
|
||||||||||||
47 |
|
Добір конструкційних матеріалів, інструментів та пристосувань.. |
|
||||||||||||
48 |
|
Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей аплікації |
|
||||||||||||
49 |
|
Прикріплення деталей аплікації до основи панно швом «уперед голкою». |
|
||||||||||||
50 |
|
Використання петельного шва для прикріплення деталей аплікації до основи виробу |
|
||||||||||||
51 |
|
Виготовлення виробу, його остаточна обробка (прання, прасування), впорядкування (оформлення в рамку) виробу та його оздоблення.. |
|
||||||||||||
52 |
|
Захист проекту. Презентація виробу. |
|
||||||||||||
Модуль 4. Турбота про власний побут, задоволення власних потреб і потреб інших осіб |
|
||||||||||||||
Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт № 7 Бутерброди Основна технологія: Технологія приготування їжі Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації |
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
53 |
|
Інструктаж з БЖ та ОП. Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. |
Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання спроєктованого та виготовленого виробу Матеріали, інструменти та пристосування необхідні для виготовлення виробу відповідною технологією. Шляхи пошуку необхідних компонентів . Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями. Технологічний процес приготування бутерброду Правила безпечної праці при роботі з ріжучими та колючими інструментами Види оздоблення відповідно до технологій та технік |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту. Аналізує власний досвід і можливості в побутовій діяльності. Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє та описує основні стилі в різних сферах життєдіяльності людини . Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання . Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті.. Пропонує способи використання різних видів побутової техніки для вирішення побутових завдань. Дотримується встановлених вимог до техніки безпекипід час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах |
|
||||||||||
54 |
|
Види бутербродів. |
|
||||||||||||
55 |
|
Кулінарний інвентар, посуд та обладнання. |
|
||||||||||||
56 |
|
Планування роботи з виконання проєкту. Пошук подібних виробів |
|
||||||||||||
57 |
|
Добір харчових продуктів, інвентарю, посуду для приготування та оздоблення страви і подавання на стіл. |
|
||||||||||||
58 |
|
Технологія їх приготування. Приготування бутербродів |
|
||||||||||||
59 |
|
Приготування бутербродів |
|
||||||||||||
60 |
|
Створення власного рецепта. |
|
||||||||||||
61 |
|
Вимоги до якості готових страв. Захист проєкту. |
|
||||||||||||
62 |
|
Оцінювання робіт. |
|
||||||||||||
Об’єктпроєктноїдіяльності. Проєкт №8 Вирощування рослин та догляд за ними Основнатехнологія. Технологія вирощування кімнатних рослин . Додаткова технологія: вирощування кімнатних рослин та рослин у відкритому ґрунті Формувати групи компетентностей: інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися. Методи: практичні роботи, виконання завдання за зразком , метод коментування, робота з підручником та різними джерелами інформації
|
|
||||||||||||||
№ |
Дата |
Розділи, теми |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати |
|
||||||||||
63 |
|
Інструктаж з БЖ та ОП . Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології вирощування рослин та догляду за ними: призначення; види рослин; інструменти, пристрої, матеріали та засоби. |
Визначення власних та потреб оточуючих в благоустрої та організації побуту. Розробка простору приміщення різного призначення. Ознайомлення з плануванням простору та дизайну приміщення за допомогою програмного забезпечення. Добір квітів з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року. Вирощування та догляд за квітами. Визначення корисних страв для себе та оточуючих. Вибір та обґрунтування теми проєкту та практичного використання знань для приготування страви. Складання плану роботи з виконання проєкту. |
Визначає власні/чужі потреби в організації побуту . Планує трудові дії для виконання побутових завдань самостійно або у співпраці з іншими особами. Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання. Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створенного виробу. Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування. Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб. |
|
||||||||||
64 |
|
Технологія створення та облаштування місця вирощування |
|
||||||||||||
65 |
|
Планування роботи з вирощування рослин та догляду за ними. Графічне зображення розташування рослин |
|
||||||||||||
66 |
|
Добір рослин з урахуванням їх виду та призначення, клімату, пори року. Добір місця їх вирощування |
|
||||||||||||
67 |
|
Підготовка ґрунту для рослин. Висаджування, підживлювання, вирощування, розмноження та догляд за рослинами (у відкритому ґрунті, приміщенні). |
|
||||||||||||
68 |
|
Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту. Захист проекту. |
|
||||||||||||
69 |
|
Повторення вивченого матеріалу за рік. |
|
||||||||||||
70 |
|
Підсумковий урок за рік |
|
||||||||||||