Класифікація творчого проекту. Тип проекту: творчо-практичний;Міжпредметні зв'язки: українська література, музичне мистецтво;Тривалість проекту: 7 уроків. Кількість учасників проекту: 27 учнівІндивідуальні особливості учасників проекту: 2 учні із особливими освітніми потребами;Відповідність планування: відповідно календарному плануванню 6 класу (І півріччя).
Актуальність проекту. Обравши тему творчого проекту «Поетичний образ природи рідного краю в сучасному образотворчому мистецтві», бачу актуальним самостійне опрацювання та оволодіння учнями різних технік образотворчого мистецтва. Більш детальне та досконало опрацювання теми навчальної програми 6 класу «Жанри образотворчого мистецтва. Пейзаж». При виконанні даного проекту, школярі навчаться:послідовному виконанню етапів проектної діяльності;оволодіють дослідницькими компетенціями;проводити аналіз інформаційних джерел та інформації;оволодіють навичками роботи з різноманітними техніками.
Мета проекту. Головна мета роботи над проектом - навчити дітей творчо працювати, поєднуючи творчість та пошукову діяльність, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, образного та асоціативного мислення, уяви, мови, пам’яті. Для цього на початкових етапах проектної діяльності необхідно розвинути творче уявлення дітей, естетичне відношення до предметів і явищ оточуючого світу; розвинути відчуття форми, кольору, фактури, ритму, врівноваженості композиції.
Завдання проекту. Ознайомлення з жанром образотворчого мистецтва – «Пейзаж»;Розвиток у школярів особистісноціннісного ставлення до образотворчого мистецтва;Оволодіння різними художніми техніками;Учні повинні навчитися створювати предметні, сюжетні композиції;Формування в уяві учнів цілісної картини культурного простору;Забезпечення єдності у сприйманні довкілля емоційною, інтелектуальною і сенсорною сферами духовного життя учнів;Розвиток творчої активності учнів у мистецтві на основі взаємодоповнюваності думки, почуття, практичної дії;Розвиток специфічних для художньо-творчого процесу універсальних якостей особистості як основи для розвитку її творчого потенціалу, художньо-творчої уяви, оригінального, нестереотипного асоціативно-творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприйняття, спостережливості, зорової пам'яті та ін.
Етапи роботи вчителя над проектом. Дослідження. Творча попередня робота вчителя із пошуку та формування теми та мети проекту;Інформаційний. Формування проблеми проектної діяльності, пошук та аналіз інформації вчителем;Пошукова діяльність. Визначення оптимальних засобів та методів реалізації проектної діяльності з урахуванням вікових особливостей та індивідуальних можливостей учнів.
Творчо-пошукова діяльність учнів. Пошукова діяльність - робота з інформаційними джерелами. Я хочу на озеро Світязь,в туман таємничних лісів. Воно мені виникло звідкись,у нього сто сот голосів. Воно мені світить і світить,таке воно в світі одне.— Я Світязь, я Світязь, я Світязь!Невже ти не чуєш мене?!Ліна Костенко
Творчо-пошукова діяльність вчителя. Пошукова діяльність - робота з інформаційними джерелами. Створення емоційного фону уроку засобами музичного супроводу. Вівальді «Пори року»https://www.youtube.com/watch?v=D3qrt0 Eg. Vd8 Звуки природиhttps://fotodushi.ru/zvuki-prirody-muzyka-relaks-uspokoenie-nervov-rasslablenie-skachat-slushat-online/
Висновок. В ході роботи над проектом «Поетичний образ природи рідного краю в сучасному образотворчому мистецтві»діти навчились творчо працювати, поєднувати творчість та пошукову діяльність, розрізняти різні техніки виконання пейзажних композицій, набули навички виконання основних елементів композиції, через репродукції пейзажів ознайомились із природою рідного краю. Також в ході проекту у дітей сформулювалась свідома та відповідальна екологічна позиція – бережливе ставлення до природи.
Використані джерела1. Виппер Б. Р. Введение в историческое изучение искусства / Б. Р. Виппер ‑ М.: 1985. – 96 с.2. Бієннале. Графіки – Прага, 1986.3. Добкин С. Ф. Оформление книги. / С. Ф. Добкин -М.: Книга. – 1985. – 272 с.4. Костенко T. B. Основи композиції та тримірного формоутворення: навч.-метод. посіб./ Т. В. Костенко. – Х.: ХДАДМ. – 2003. – 255 с.