Презентація проекту з образотворчого мистецтва «Поетичний образ природи рідного краю в сучасному образотворчому мистецтві», під час викрнання якого учні самостійно опрацюють та оволодіють різними техніками образотворчого мистецтва.
Проект з образотворчого мистецтва 6 клас. Тема проекту: «Поетичний образ природи рідного краю в сучасному образотворчому мистецтві»Підготувала: Вчитель образотворчого мистецтва. ЗЗСО №73 Атанасій Людмила Василівна
Номер слайду 2
Класифікація творчого проекту. Тип проекту: творчо-практичний;Міжпредметні зв'язки: українська література, музичне мистецтво;Тривалість проекту: 7 уроків. Кількість учасників проекту: 27 учнівІндивідуальні особливості учасників проекту: 2 учні із особливими освітніми потребами;Відповідність планування: відповідно календарному плануванню 6 класу (І півріччя).
Номер слайду 3
Актуальність проекту. Обравши тему творчого проекту «Поетичний образ природи рідного краю в сучасному образотворчому мистецтві», бачу актуальним самостійне опрацювання та оволодіння учнями різних технік образотворчого мистецтва. Більш детальне та досконало опрацювання теми навчальної програми 6 класу «Жанри образотворчого мистецтва. Пейзаж». При виконанні даного проекту, школярі навчаться:послідовному виконанню етапів проектної діяльності;оволодіють дослідницькими компетенціями;проводити аналіз інформаційних джерел та інформації;оволодіють навичками роботи з різноманітними техніками.
Номер слайду 4
Мета проекту. Головна мета роботи над проектом - навчити дітей творчо працювати, поєднуючи творчість та пошукову діяльність, формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, образного та асоціативного мислення, уяви, мови, пам’яті. Для цього на початкових етапах проектної діяльності необхідно розвинути творче уявлення дітей, естетичне відношення до предметів і явищ оточуючого світу; розвинути відчуття форми, кольору, фактури, ритму, врівноваженості композиції.
Номер слайду 5
Завдання проекту. Ознайомлення з жанром образотворчого мистецтва – «Пейзаж»;Розвиток у школярів особистісноціннісного ставлення до образотворчого мистецтва;Оволодіння різними художніми техніками;Учні повинні навчитися створювати предметні, сюжетні композиції;Формування в уяві учнів цілісної картини культурного простору;Забезпечення єдності у сприйманні довкілля емоційною, інтелектуальною і сенсорною сферами духовного життя учнів;Розвиток творчої активності учнів у мистецтві на основі взаємодоповнюваності думки, почуття, практичної дії;Розвиток специфічних для художньо-творчого процесу універсальних якостей особистості як основи для розвитку її творчого потенціалу, художньо-творчої уяви, оригінального, нестереотипного асоціативно-творчого мислення, художньо-образних якостей зорового сприйняття, спостережливості, зорової пам'яті та ін.
Номер слайду 6
Методи реалізації проекту. Метод «Асоціативний кущ»;Метод «Мозковий штурм»;Метод «Геометричне спрощення»;Метод «Плямографія»;Вернісаж;Колаж.
Номер слайду 7
Етапи роботи вчителя над проектом. Дослідження. Творча попередня робота вчителя із пошуку та формування теми та мети проекту;Інформаційний. Формування проблеми проектної діяльності, пошук та аналіз інформації вчителем;Пошукова діяльність. Визначення оптимальних засобів та методів реалізації проектної діяльності з урахуванням вікових особливостей та індивідуальних можливостей учнів.
Номер слайду 8
Етапи роботи учня над проектом. Творчо-практична діяльність учнів. Виконання пейзажу різними техніками: На вологому папері Монотипія Живопис Графіка Відтиск
Номер слайду 9
Творчо-практична діяльність учнів. На вологому паперіСпосіб виконання. Зволожити папір водою широким пензлем;Нанести тло фарбами;Нанести загальні риси пейзажу;Промалювати дрібні деталі.
Номер слайду 10
Творчо-практична діяльність учнів. Монотипія. Спосіб виконання. Хаотичними рухами нанести тло гуашовими фарбами на лист паперу;Намалювати силует пейзажу;Накрити файлом малюнок;Притиснути файл до малюнку;Різко від'єднати файл від паперу.
Номер слайду 11
Творчо-практична діяльність учнів. Живопис. Спосіб виконання виконуємо олівцем ескіз пейзажу;акварельними фарбами малюємо тло;виконуємо задній план композиції;виконуємо перший план композиції;промальовуємо дрібні деталі.
Номер слайду 12
Творчо-практична діяльність учнів. Графіка. Спосіб виконаннявиконуємо олівцем ескіз пейзажу;за допомогою ліній виділяємо головні елементи;заштриховуємо задній план;заштриховуємо передній план виділяючи головне штрихами.
Номер слайду 13
Творчо-практична діяльність учнів. Відтиск. Спосіб виконання. Готуємо листя до роботи заздалегідь;на папері малюємо фарбами тло;На виворотну сторону листа наносимо фарбу;Прикладаємо лист з фарбою до тла;Притискаємо долонями;Відділяємо листочок від паперу.
Номер слайду 14
Творчо-пошукова діяльність учнів. Пошукова діяльність - робота з інформаційними джерелами. Я хочу на озеро Світязь,в туман таємничних лісів. Воно мені виникло звідкись,у нього сто сот голосів. Воно мені світить і світить,таке воно в світі одне.— Я Світязь, я Світязь, я Світязь!Невже ти не чуєш мене?!Ліна Костенко
Номер слайду 15
Творчо-пошукова діяльність вчителя. Пошукова діяльність - робота з інформаційними джерелами. Створення емоційного фону уроку засобами музичного супроводу. Вівальді «Пори року»https://www.youtube.com/watch?v=D3qrt0 Eg. Vd8 Звуки природиhttps://fotodushi.ru/zvuki-prirody-muzyka-relaks-uspokoenie-nervov-rasslablenie-skachat-slushat-online/
Номер слайду 16
Творчо-практична діяльність учнів. Оформлення індивідуального портфоліо проекту. Послідовність виконанняІз виконаних малюнків створюється книжкова мініатюра;До кожного малюнка підбираються вірші українських поетів;Створюємо обкладинку.
Номер слайду 17
Висновок. В ході роботи над проектом «Поетичний образ природи рідного краю в сучасному образотворчому мистецтві»діти навчились творчо працювати, поєднувати творчість та пошукову діяльність, розрізняти різні техніки виконання пейзажних композицій, набули навички виконання основних елементів композиції, через репродукції пейзажів ознайомились із природою рідного краю. Також в ході проекту у дітей сформулювалась свідома та відповідальна екологічна позиція – бережливе ставлення до природи.
Номер слайду 18
Використані джерела1. Виппер Б. Р. Введение в историческое изучение искусства / Б. Р. Виппер ‑ М.: 1985. – 96 с.2. Бієннале. Графіки – Прага, 1986.3. Добкин С. Ф. Оформление книги. / С. Ф. Добкин -М.: Книга. – 1985. – 272 с.4. Костенко T. B. Основи композиції та тримірного формоутворення: навч.-метод. посіб./ Т. В. Костенко. – Х.: ХДАДМ. – 2003. – 255 с.