Заняття № 5 в старшій групі
Тема «Підводний світ та його мешканці»
Задачі:
Цілі:
Матеріали та обладнання для дітей:
Організація діяльності:
Показ, наслідування, стимулювання (похвала, заохочення, оцінка, змагання); співпраця, що дозволяє педагогу та вихованцям бути партнерами в захоплюючому процесі освіти; вільний вибір.
Попередня робота:
Читання розповідей, оповідань про мешканців моря, розгляд ілюстрацій у книжках про морських мешканців, перегляд відеосюжетів з даної тематики.
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.
Вчитель: Ми за руки візьмемось,
Та один одному всміхнемось,
Ми готові з вами грати,
Можна зустріч починати.
Сьогодні, діти, ми з вами відправимося в незвичайну морську подорож (звучить аудіозапис плеску хвиль, шуму моря).
Я фея морська
Чарівниця така!
Змахну я рукою
І всіх я відправлю
У світ під водою.
Закриємо очка,
Завмремо на хвильку -
І ось ми у царстві морськім.
Метод «Мозковий штурм»
Подивіться уважно, що на цій ілюстрації не так. Що сталося в підводному царстві?
Так, прийшов чарівник-злюка,
Він страшенний та найгірший,
Він руками так махав,
Все навколо зчарував.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Давайте уявимо, що ми чарівники, і допоможемо мешканцям підводного царства повернутися в море додому, але спочатку поміркуємо, яке воно море.
Пальчикова гімнастика.
Світить гарная луна,
І за хвилькой плине хвилька (діти руками імітують плин хвиль)
Виє вітер у просторі (вимовляють «в-в-в-в-в»)
І всю ніч хвилює море (вимовляють «ш-ш-ш-ш-ш»)
Рибки плещуть в синім морі,
Добре їм так на просторі.
Ось вони пливуть щасливі -
Посилають всім усмішки.
Рибки в цятку та в горошок, (загибають пальчики на двох руках, починаючи з мізинців)
З плавниками та без ніжок,
І смугасті, й кольорові,
чорно–білі, дуже різні.
Ну, що уявили мешканців морського царства? Я гадаю, що ви впізнаєте і наступного мешканця морського дна.
Ти зі мною не знайомий?
Я живу на дні морськім,
Голова та вісім ніг –
Ось і весь я … (восьминіг).
Які ви молодці! Відгадали загадку.
IV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.
Восьминіг живе в підводних печерах. Тіло восьминога нагадує велику грушу з довгими відростками - щупальцями, на яких є присоски.
Візьміть пластилін яскравого кольору, розкачайте кулю невеликого розміру, злегка придавлюючи його на дошці долонькою. На верхній половині кулі наносимо стеком лінії розмітки, розділивши на вісім рівних частин. З цього ж пластиліну розкачайте циліндричний джгут невеликої товщини. Розріжте його на вісім частин. Кожну заготовку перетворюємо в конус, катаючи на дошці. З'єднуємо всі частини з основою, розгладжуючи шви.
У водоростях, які ростуть на самому дні, як трава на землі, ховаються рибки. Виліпивши із пластиліну конус, розплющіть його з боків. Плавці виліпимо різних розмірів і прикріпимо до основи рибки. На голову рибки ліпимо очі з кульок. Зябра можна намалювати стеком.
Вправа 1: Діти тривало дмуть на долоні, обов’язково впевнюються, що повітря тепле.
Вправа 2: Діти сплітають пальці обох рук «в замок» і виконують хвилеподібні рухи.
Потім діти наслідують шуму хвиль, вимовляючи звук ш.
V. Підсумки заняття.
Подивіться, як ожило наше підводне царство, як багато яскравих і кольорових мешканців. На подяку вони вам надіслали солодощі – цукерки «Морські камінці».
А зараз - фотографія на згадку.
1