Заняття 5 "Підводний світ та його мешканці" (пластиліновий живопис)

Про матеріал
Під час цього заняття діти продовжать навчання прийомам малювання пластиліновим живописом, будут розвивати конструкторські здібності, мислення, уяву, фантазію, дрібну моторику, координацію руху рук, окомір, почуття кольору, пропорцій, ритму. Заняття підходить і для 1 класу.
Перегляд файлу

Заняття № 5 в старшій групі

Тема «Підводний світ та його мешканці»

 

Задачі:

  • Продовжити навчання прийомам малювання пластиліновим живописом
  • Розвивати конструкторські здібності, мислення, уяву, фантазію.
  • Розвивати  дрібну  моторику, координацію  руху рук, окомір.
  • Розвивати  почуття кольору, пропорцій, ритму. 
  • Виховувати самостійність, вміння планувати  свою діяльність.

Цілі:

  • Вчити  дітей активно сприймати вказівки педагога, виявляти ініціативу при пошуку форм та способів ліплення, виражальних засобів.
  • Розвивати розумову активність, згідно взаємозв’язку рука-мозок.
  • Виховувати посидючість, охайність, бажання доводити розпочате до кінця.

Матеріали та обладнання для дітей:

  • кольоровий пластилін;
  • набір стеків, зубочистки;
  • дошки для ліплення формату A4;
  • ганчірка для витирання рук та стеків;
  • клейонка для робочого столу;
  • аудіозапис плеску хвиль, шуму моря.

Організація діяльності:

     Показ, наслідування, стимулювання (похвала, заохочення, оцінка, змагання); співпраця, що дозволяє педагогу та вихованцям бути партнерами в захоплюючому процесі освіти; вільний вибір.

 

Попередня робота:

Читання розповідей, оповідань про мешканців моря, розгляд ілюстрацій у книжках про морських мешканців, перегляд відеосюжетів з даної тематики.

Хід  заняття:

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

Вчитель: Ми за руки візьмемось,

         Та один одному всміхнемось,

         Ми готові з вами грати,

         Можна зустріч починати.

 

Сьогодні, діти, ми з вами відправимося в незвичайну морську подорож (звучить аудіозапис плеску хвиль, шуму моря).                                                           

Я фея  морська                                                                                                                                                                                                                                                             

Чарівниця така!

Змахну я рукою

І всіх я відправлю

У світ під водою.

Закриємо очка,

Завмремо на хвильку -

І ось ми у царстві морськім.

 

Метод «Мозковий штурм»

Подивіться уважно, що на цій ілюстрації не так. Що сталося в підводному царстві?

Так, прийшов чарівник-злюка,

Він страшенний та найгірший,

Він руками так махав,

Все навколо зчарував.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Давайте уявимо, що ми чарівники, і допоможемо мешканцям підводного царства повернутися в море додому, але спочатку поміркуємо, яке воно море.

 

Пальчикова гімнастика.  

Світить гарная луна,

І за хвилькой плине хвилька (діти руками імітують плин хвиль)

Виє вітер у просторі (вимовляють  «в-в-в-в-в») 

І всю ніч хвилює море (вимовляють «ш-ш-ш-ш-ш») 

Рибки плещуть в синім морі,

Добре їм так на просторі.

Ось вони пливуть щасливі -

Посилають всім  усмішки.

Рибки в цятку та в горошок, (загибають пальчики на двох руках, починаючи з мізинців)

З плавниками та без ніжок,

І смугасті, й кольорові, 

чорно–білі, дуже різні. 

Ну, що уявили мешканців морського царства? Я гадаю, що ви впізнаєте і наступного мешканця морського дна.

Ти зі мною не знайомий?

Я живу на дні морськім,

Голова та вісім ніг –

Ось і весь я … (восьминіг).

 

Які ви молодці! Відгадали загадку.

IV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя та виконання учнями вказівок.

Восьминіг живе в підводних печерах. Тіло восьминога нагадує велику грушу з довгими  відростками - щупальцями, на яких є присоски.

Візьміть пластилін яскравого кольору, розкачайте кулю невеликого розміру, злегка придавлюючи його на дошці долонькою. На верхній половині кулі наносимо стеком лінії розмітки, розділивши на вісім рівних частин. З цього ж пластиліну розкачайте циліндричний джгут невеликої товщини. Розріжте його на вісім частин. Кожну заготовку перетворюємо в конус, катаючи на дошці. З'єднуємо всі частини з основою, розгладжуючи шви.

У водоростях, які ростуть на самому дні, як трава на землі, ховаються рибки. Виліпивши із пластиліну конус, розплющіть  його з боків. Плавці виліпимо різних розмірів і прикріпимо до основи рибки. На голову рибки ліпимо очі з кульок. Зябра можна намалювати стеком.

 

  1. Практичне виконання дітьми завдання. Вихователь допомагає кожній дитині, даючи вказівки та виправляючи недоліки.
  2. Фізхвилинка.

Вправа 1: Діти  тривало дмуть на долоні, обов’язково впевнюються, що повітря тепле.

Вправа 2: Діти сплітають пальці обох рук «в замок» і виконують хвилеподібні рухи.

 Потім діти наслідують шуму хвиль, вимовляючи звук ш.

  1. Продовження практичного завдання. Складання єдиної картини.

 

V. Підсумки заняття.

Подивіться, як ожило наше підводне царство, як багато яскравих і кольорових мешканців. На подяку вони вам надіслали солодощі – цукерки «Морські камінці».

А зараз - фотографія на згадку.

 

1

 

doc
Додано
25 листопада
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку