Проект "Портфоліо".Створення комплексного портфоліо учня в процесі вивчення хімії.

Про матеріал
Проект "Портфоліо" допомагає формуванню компетенцій, необхідних у майбутній професійній діяльності, актівізує пізнавальну діяльність, формує інтерес до предмету.
Перегляд файлу

                                                                   -1-

 

                 

 

          Створення  комплексного портфоліо учня в процесі  

                                     вивчення хімії.

                      Куркай Наталія Володимирівна, учитель хімії вищої категорії,                                                          

                                учитель-методист УВК № 148 «Планета Щастя».

 

      Робота в інноваційній школі – навчально- виховному комплексі № 148 «Планета Щастя» обумовлює кожного педагога застосовувати особистісно-орієнтовані інноваційні педагогічні технології, формуючи соціальні, комунікативні, комп'ютерні та інші компетенції  учнів. Вся методична робота закладу здійснюється через систему педагогічних проектів, що є   найважливішим інструментом оновленого змісту освіти в нашій школі і, зокрема, при викладанні хімії.

      На сучасному етапі розвитку інноваційних технологій в системі навчання хімії набули інформаційно-коммунікативні технології. Проектний метод у компетентнісно - спрямованії освіті – це інструмент, який створює умови для розвитку ключових компетенцій і самостійності в досягненні нового розвитку творчого потенціалу, світогляду .  В основі проектної технології на уроках хімії лежить розвиток пізнавальної і дослідницької діяльності школярів, уміння конструювати свої знання, орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі. 

     З   цією метою  при викладанні хімії я запроваджую метод проектів, а саме –  проект «Портфоліо», інформацію про який   дізналася з різних джерел, у тому числі і в Інтернеті. Переробивши даний матеріал, я запровадила свій проект «Портфоліо».

      На етапі реалізації проекту особливу увагу приділяю формуванню робочого варіанту портфоліо.                                                                                         

     Визначаючи  зміст поняття «портфоліо», звернимось до його тлумачення у різних словниках : «портфоліо» – від англ. – портфель, папка; від італ. –  рекламний проспект.

    Мета портфоліо   реклама, демонстрація досягнень його власника, що дозволяє судити про рівень його здібностей, майстерності (кінець ХХ-го століття).

     У сучасному житті портфоліо може створити будь-хто, фіксуючи у ньому свої досягнення та інше, у тому числе і школярі.

     Сьогодні існує декілька визначень портфоліо школяра:

1. Портфоліо - засіб фіксації, накопичення та оцінки досягнень школяра в певний період його навчання, орієнтований не тільки на процес оцінювання отриманих школярем знань, але і на самооцінку, тобто активне і свідоме ставлення його самого до процесу та результатів навчання.

2. Портфоліо - колекція робіт і результатів учня, яка демонструє його зусилля, прогрес і досягнення в різних галузях науки.

3. Портфоліо - робоча файлова папка, яка містить різноманітні матеріали, які документують набутий досвід та досягнення учня.

     Хімія – це складний предмет і тому не для кожного учня цікавий. Учитель намагається зорієнтувати школярів, заохотити, змотивувати на опрацювання матеріалу. Виходячи з обмеженої кількості годин у програмі, педагог повинен шукати нові, більш прогресивні форми і методи діяльності. А створення портфоліо дозволить учневі застосувати інформаційні технології для отримання, поглиблення знань, створення креативного продукту, зорієнтуватися в освітньому просторі. Тому, цілі і сутність портфоліо учня: оцінювання освітніх результатів по продукту, створеному у навчальній, творчій, соціальній та ін. видах діяльності.

       Традиційне портфоліо з хімії являє собою добірку матеріалів, колекцію робіт, метою якого є демонстрація навчальних досягнень учнів, по суті, альтернативним способом оцінювання по відношенню до традиційних (тест, іспит) і дозволяє вирішити дві основні задачі: 1) простежити індивідуальний прогрес учня, його   результати у порівняння з досягненнями інших учнів; 2) оцінити його рівень знань і доповнити (замінити) інші традиційні форми контролю.

     Основна  тенденція портфоліо – неформальне оцінювання, що включає оцінку педагога, батьків, самого учня, а це і є надзвичайно цінним, оскільки і є інноваційним, креативним прийомом, що дозволяє педагогу реалізувати завдання особистісно-орієнтованого навчання.

 

                                                                                                     

 

                                                                    

      

 

                                              Учні 7-б класу  на уроці хімії зі створеними    

                                                                     портфоліо.          

 

     Використовують три види портфоліо, серед яких:

     1)портфоліо документів – папка сертифікатів, грамот, що підтверджують освітній результат школяра;

     2)портфоліо робіт – зібрання творчих і дослідницьких робіт учня, а також опис його наукового і творчої активності: участь у наукових конференціях, навчальних таборах, проходження курсів, різних художніх і спортивних досягнень.

   3) портфоліо відгуків – оцінка школярем своїх досягнень: аналіз різних видів навчальної та позашкільної діяльності, резюме, планування майбутніх освітніх етапів, системи додаткової освіти та ін.

     Я запропонувала учням для застосування  комплексне портфоліо, яке об’єднало   всі моделі, представлені раніше. Мої очікування полягали у тому,що учень повинен  через портфоліо   продемонструвати

 ступінь свого розвитку (інтелектуального, творчого  та ін.),

  володіння різними способами дії зі створення освітнього результату,

 рівень і зростання освітнього результату у вибраному профілі, уміння планувати й аналізувати свою діяльність, ставити завдання, об'єктивно оцінювати власні досягнення, а саме: навчитися  рефлексувати.                

     Робота над учнівським портфоліо допомагає учителю  підтримувати в учнях високу навчальну мотивацію, заохочувати активність і самостійність, розширити можливості самонавчання, розвивати навички рефлексії, формувати уміння вчитися: ставити цілі, планувати власну навчальну діяльність, сприяє індивідуалізації освіти, закладає додаткові передумови соціалізації.

     Роль учителя у проекті більш опосередкована.  Він лише інформує, консультує, корегує, спрямовує діяльність учня. участі в олімпіадах. До речі, батьки також проявляють зацікавленість до подібної діяльності. Вони контролюють, рецензують, допомагають у зборі матеріалів.                                    

     Учень сам вирішує, коли почати накопичення матеріалів для портфоліо.

 

 

 

  Учнівські портфоліо (7-Б клас)                                                        

     Учням я пропоную власний  макет портфоліо, який має таку структуру:

  • титульний лист;
  • творча сторінка – цікавинка (цікавий факт, вірш, малюнок тощо);
  • портфоліо документів (анкета психолога, особисті дані, таблиці результатів роботи учня з теми);
  • портфоліо робіт(презентації, матеріали з теми, реферати, наукові роботи, кросворди, сенкани, ребуси тощо);
  • портфоліо відгуків учителя, батьків, учнів.

     Читачам буде цікавим дізнатися, що являє собою анкета психолога., для чого вона потрібна. Професіонал застосовує систему питань-відповідей з метою визначення нахилів, здібностей, професійної орієнтації учнів, їхній тип мислення, темперамент та ін. Цю інформацію я використовую на уроці.

     Що стосується таблиць результатів, то вони допомагають само- спрямовувати учбову діяльність школяра на опанування нового матеріалу, ставити цілі, реалізовувати їх, аналізувати результати і рефлексувати.

     Виконання завдань за курсом супроводжується поточною та підсумковою оцінкою, за допомогою яких школярі відзначають свої успіхи, аналізують причини невдач, підводять підсумки.

     Наприклад, я пропоную перед початком вивчення нової теми ознайомитися з її змістом. Після цього учні заповнюють таблицю, в якій вони записують плановану оцінку по цій темі, потім після вивчення теми - реальну і проводять аналіз своєї роботи над темою.

       Після проведення шкільного туру олімпіади з хімії, учні записують свою оцінку, отриману за роботу, аналізують причини успіху або поразки на олімпіаді, будують плани на майбутнє і шляхи їх досягнення. Так як проект «Портфоліо» буде продовжуватися і в наступному році, то після проведення олімпіади в школі, можна буде порівняти результати і зробити висновки про зростання освітнього результату.

 

    Для прикладу візьмемо частину портфоліо документів учня

 

 

    8 класу, Кривошеєва Г. – відмінника навчання, переможця районної олімпіади з хімії, який заповнив таблицю так:

Назва теми

Зміст

Передбач.

оцінка

Дата

т/о

Оцінка

з теми.

Примітки

(аналіз

роботи над

темою)

Основні класи неорганічних речовин

Поняття про оксиди, основи, кислоти, солі, їх склад, назви, класифікація.

 Фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, находження їх в природі, застосування. Розвязування розрахункових задач.  Генетичний зв'язок.

11

29.12.

11

 Я довго та старанно готувався до олімпіади, але мені не вдалося прийняти участь по хворобі.

   Оцінкою з теми задоволений.

 

З таблиці Кривошеєва Г. видно, що хлопець зрозумів тему, опанував ії, поглибив знання з цього розділу, поставив мету і реалізував ії, а також проаналізував свою діяльність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Титульний лист:

 

 

 

 

 

 

 

                                          учня (ци) 7 класу

                                 НВК № 148 «Планета Щастя»

                                          прізвище, ім'я.

 

                                                                        -6-

 

 

(Цікавий факт або стих о хімії).

 

 

 

 

 

                                  МИР ЭЛЕКТРОНОВ.

В. Брюсов.                                 

                                                                                                

Быть может, эти электроны –

Миры, где пять материков,                                      

Искусство, войны, знанья, троны

И память сорока веков!      

Ещё быть может каждый атом –                                    

Вселенная, где сто планет,

Там всё, что здесь, в объёме сжатом,

Но так же то, чего здесь нет.

Их меры малы, но все та же

Их бесконечность.

                           Как и здесь,

 

Там скорбь, как здесь и даже                    

Там та же мировая спесь.

Их мудрецы, свой мир бескрайний

                                                              -7-

 

Поставив центром бытия,

Спешат приникнуть в искры тайны

И умствуют как ныне я,

А в миг, когда из разрушенья

Творятся токи новых сил,                                                                                          Кричат в мечтах самовнушенья,

Что Бог свой светоч загасил.                                 

 

 

 

 

 

                                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                -8-

 

 

(Портфоліо документів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

                                                         -9-

                   

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Прізвище, ім'я, клас.

 

2. Ваші оцінки за попередній рік :

- українська мова і література -

- математика -

- іноземна мова -

- історія -

- фізика -

- хімія -

 

3. Як ви розумієте «роль хімії у Вашому житті?»

 

4. Що Ви думаєте про хімію як про науку?

 

5. Ваші плани з вивчення предмета:

- участь в олімпіадах -

- заняття в олімпійській команді -

- участь у різних конкурсах, іграх -

- участь в тижні хімії -

- робота над проектом

- участь в конкурсі на краще портфоліо -

- відвідування додаткових занять (за необхідності) -

- заняття в МАН (Малої Академії Наук) при університеті –

- відвідування Школи «Юного хіміка» при ДХТУ -

- відвідування інших підготовчих курсів з хімії, де -

 

6. Що Ви думаєте про викладання хімії в нашій школі?

 

7. Чим Ви можете допомогти кабінету хімії :

                                                       -10-

 

- озелененья -

- виготовлення наочних посібників, куточка інформації та ін. -

- інше –

8. Передбачувана оцінка за I семестр -

 

9. Ваша обрана професія в майбутньому, де Ви збираєтеся отримувати освіту в майбутньому?

 

10.Чи відвідуєте  Ви  навчальні курси, де?

 

11. Учи відвідуєте Ви інші гуртки, спортивні секції, школи?

 

12. Ваші навчальні та інші досягнення на даний момент -

 

13. Ваші плани на новий навчальний рік -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           

 

 

 

 

 

 

( За  бажанням учні створюють свої анкети. По анкетах я роблю висновок про учня: він схильний до гуманітарних наук або точним, його рівень, інтереси, схильності, прагнення і потреби.).

 

 

                                                         -11-

 

 

 

             

 

 

 

                 Початкові хімічні поняття.

 

Назва теми

Зміст

Передбач.

оцінка

Дата

т/о

Оцінка

з теми.

Примітки

(аналіз

роботи над

темою)

Початкові хімічні поняття.

Речовини. Чисті речовини і суміші.

Атоми. Хімічні елементи. Атомна одиниця маси. Молекули і іони. Хімічна формула речовини. Відносна молекулярна маса. Прості і складні речовини. Метали і неметали. Валентність.

11

Дата т/о

9

Реальна оцінка не збігається з

бажаної,

оскільки... ....... ................

(учень пояснює причину).           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       -12-

                                           РЕЗУЛЬТАТИ

                                НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗА                                                                                                                   

                                              І   СЕМЕСТР.

 

 

 

Тема, назва

 

Зміст теми

Оцінка

за

тему

Бажаєма

оцінка

за I сем.

Оцінка

за порт -

фоліо

Оцінка

за I сем.

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоаналіз роботи в I семестрі: (виконує учень).

 

    Наприклад, учень 8 класу, Кривошеєв Г., оцінка з хімії 11 балів, переможець районної олімпіади з хімії заповнює та бліцу так:

Назва теми

Зміст

Передбач.

оцінка

Дата

т/о

Оцінка

з теми.

Примітки

(аналіз

роботи над

темою)

Основні класи неорганічних речовин

Поняття про оксиди, основи, кислоти, солі, їх склад, назви, класифікація.

 Фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, находження їх в природі, застосування. Розвязування розрахункових задач.  Генетичний зв'язок.

11

29.12.

11

 Я довго та старанно готувався до олімпіади, але мені не вдалося прийняти участь по хворобі.

   Оцінкою з теми задоволений.

 

 

 

                                                     -13-

 

    Лучинкін І., 8 клас, оцінка з хімії 10 балів:

 

 

Назва теми

Зміст

Передбач.

оцінка

Дата

т/о

Оцінка

з теми.

Примітки

(аналіз

роботи над

темою)

Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами.

Кількість речовини. Моль. Молярна маса. Молярний об’єм газів. Розвязування розрахункових задач.

11

08.10.

9

 Не був собран, але розібрався. Подалі буду серьознійше.

 

 

 

 

Спицький М., 8 клас, оцінка з хімії 10 балів.

 

Назва теми

Зміст

Передбач.

оцінка

Дата

т/о

Оцінка

з теми.

Примітки

(аналіз

роботи над

темою)

Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами.

Кількість речовини. Моль. Молярна маса. Молярний об’єм газів. Розвязування розрахункових задач.

10

08.10.

11

Старався.

 

 

 

 

 

 

                                                  -14-

 

(Портфоліо робіт)

 

 

 

 

 

                                               

 

                                                             -15-

(Приклад: воно може бути таким чи іншим).

 

ВВЕДЕННЯ.

 

ХІМІЯ - ВИВЧАЄ СКЛАД, ВЛАСТИВОСТІ І ПЕРЕТВОРЕННЯ РЕЧОВИН, А ТАКОЖ ЯВИЩА, ЯКІ СУПРОВОДЖУЮТЬ ЦІ ПЕРЕТВОРЕННЯ.

 

 

 

 

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ Й ПРАВИЛА ТЕХНІКИ

БЕЗПЕКИ ПРИ РОБОТІ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ.

 

 

 

 

У БУДЬ-ЯКИЙ ХІМІЧНОЇ ЛАБОРАТОРІЇ МОЖНА ПОБАЧИТИ РІЗНОМАНІТНІ ПЛАКАТИ ТА ІНСТРУКЦІЇ, ПАМ'ЯТКИ ПО ТЕХНІЦІ БЕЗПЕКИ.

 

 

Суворе дотримання правил техніки безпеки допомагає зберегти найцінніше обладнання і життя експериментаторів.

                                                      -16-

 

Хіміки цінують гумор. Тому в багатьох лабораторіях можна бачити віддруковані на лазерному принтері полусерьозні і відверто жартівливі правила. Цікавий варіант «Правил виживання в хімічній лабораторії» виявив під час відрядження в Джайпурский університет (Індія) академік Михайло Григорович Воронков. Ось ці «Правила».

 

 

ПРАВИЛА ВИЖИВАННЯ В ХІМІЧНІЙ ЛАБОРАТОРІЇ.

 

 

1. Якщо ви відкоркували що-або - закупорте.

 

2. Якщо у руках у вас щось рідке - не розлийте, порошкоподібна - не розсипте, газоподібне - не випустіть назовні.

 

3. Якщо включили - вимкніть.

 

4. Якщо відкрили - закрийте.

 

5. Якщо розібрали - зберіть.

 

6. Якщо ви не можете зібрати - покличте на допомогу умільця.

 

7. Якщо ви не розбирали - не здумайте збирати.

 

8. Якщо ви позичили що-або - поверніть.

 

..........................................................................................

..........................................................................................

 

21. Якщо не засвоїли цих правил - не входите в лабораторію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   -17-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

 

 

          Начальні хімічні поняття.

 

 

 

 

 

 

                                                       -18-

 

 

               Чисті речовини та суміші.

 

 

   Речовина - це все, що має певну масу і займає той чи інший обсяг в навколишньому просторі.

   Фізичні тіла - складаються з речовин і мають певну форму і розмір.

   Матеріал- це речовина (або комбінація речовин), оброблена або створена людиною для виготовлення певного об'єкта з корисними функціями. Речовина стає матеріалом лише тоді, коли з нього виготовляють речі, які задовольняють потреби людини.

На відміну від індивідуальних речовин суміші можна фізичними методами розділити на складові частини.

 

 

 

                         МЕТОДИ РОЗДІЛЕННЯ СУМІШЕЙ.

 

 

 

1. Відстоювання.

2. Фільтрування.

3. Випаровування.

4. Дистиляція.

 

 

 

 

 

                                       

 

                                                                     -19-

 

 

                        2. АТОМИ. ХІМІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ.

 

 

                                 

 

 

Кількість електронів в атомі дорівнює кількості протонів в його ядрі.

 

 

АТОМ - ЭЛЕКТРОНЕЙТРАЛЬНАЯ ЧАСТИНКА, ЩО СКЛАДАЄТЬСЯ З ПОЗИТИВНО ЗАРЯДЖЕНОЇ ЯДРА І ЕЛЕКТРОНІВ, ЯКІ ЗАЙМАЮТЬ ПРОСТІР НАВКОЛО ЯДРА.

                                                                                               

ХІМІЧНИЙ ЕЛЕМЕНТ - вид атомів з певним зарядом ядра.

 

В 1814 р. Шведський хімік Йенс Берцеліус (1779 - 1848) ввів в вживання латинські символи для позначення хімічних елементів і перші хімічні формули з'єднань.

 

Йод - колір фіалки (грец.)                                                                                                                    Оксиген - народжує кислоту.

Купрум - від латинського назви острова Кіпр, багатого міддю.

Меркурій - рідке срібло (лат.).

Сульфур - світло-жовтий (лат.).

Аргентум - світлий, білий (лат.).

Фосфор - світлоносний (грец.).

                                                        -20-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Працюючи над темою учень сам вибирає те, що йому цікаво).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      -21-

 

 

(Заповнюють вчитель, батьки, учень).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 -22-

 

 

 

 

 

 

 

    Даним проектом зацікавилися і батьки вихованців, це видно з їхніх відгуків, які вони розмістили в проектах. Ось декілька з них:

   Відгук  учня  Кривошеєва Г. , 8 клас: порт фоліо поморгає спланувати оцінку з хімії і вчити хімію так, щоб заробити цю оцінку.

 

  Відгук батьків Кривошеєва Г., учня 8 класу:

 

      Робота над портфоліо розширила кругозір дитини, творчі здібності, підвищила активність при вивченні хімії на уроках і вдома. Син навчився планувати результати і домагатися їх здійснення. Мені подобається інформація та матеріали, зібрані в портфоліо.

                                                                                       5.05.10р.

 

  Відгук батьків Спицього М., учня 8 класу:

 

Микиті дуже сподобалися уроки хімії з самого початку навчального року, проводить вдома досліди з набором "Юний хімік", цікавиться додатковою літературою, працює з матеріалами Інтернету. Спасибі вчителя хімії за те, що прищепила інтерес до предмету.

                                                                                      4.12.09р.

 

 

 

       У мене, як педагога є ціла низка завдань у цьому проекті.

      Як грамотно організувати діяльність учнів по створенню і наповненню портфоліо, враховуючи всі зазначені раніше напрямки? Хто повинен стати організатором цієї діяльності: учень або учитель?

     У роботі над портфоліо і головним і визначальним моментом має стати взаємодія між педагогом і вихованцем.

     Роль учителя – спрямовувати  учня ,консультувати, інформувати про олімпіади, конкурси, які будуть необхідні як профільні. Обов’язок батьків – допомагати своії дитині, координувати дії з учителем, щоб школяр сам вибрав той чи інший шлях подальшої освіти.  

           Учнівське портфоліо повинне відображати прогрес в освітньому розвитку школяра не тільки через досягнення,  через продукт навчально-пізнавальної діяльності. Набагато важливіше не зовнішня оцінка результатів навчання, а внутрішня самооцінка, власний аналіз діяльності, зіставлення особистих освітніх результатів.

     Виконання завдань за курсом супроводжується поточною та підсумковою оцінкою, за допомогою яких школярі відзначають свої успіхи, аналізують причини невдач, підводять підсумки.

      Для мене важливо те, що учні, беручи участь у проекті, вчаться самі планувати свою освітню діяльність, вибирати той освітній шлях, який необхідний тільки їм, а також придбають навички рефлексії, навчаться самостійності.

     Досвід роботи у проекті показав, що найбільш продуктивними та результативними виявилися декілька етапів роботи над портфоліо для учителя:

 

 

 

 

1. Організаційний: визначити вид портфоліо - портфоліо документів, робіт, віддгуків або комплексне, терміни проведення проекту, розробити макет.

                                                      -

 

2. Інформаційний етап: оповістити учнів про проект,  його цілях, термінах проведення, консультаціях, ознайомити з макетом.

3. Контролюючий : організувати перевірку портфоліо учнів у тому вигляді, в якому він є, дати необхідні рекомедації.

4. Підсумковий: організувати презентацію, перевірити наявність матеріалів у портфоліо, дати оцінку і характеристику портфоліо. Наявність портфоліо підвищує оцінку учня з предмету.

     Для учнів найбільш цікавим виявився етап створення – творчий, адже саме в цей період демонструється креативність учня.

 

 

 

 

 

     Жодне портфоліо не було виконано "формально", я не втручалася в процес створення портфоліо, пошуку матеріалу і т. д., тому учні з задоволенням віддавалися творчості і показали себе з найкращого боку. Після вивчення теми я проводжу з учнями анкетування або бесіду, або залік за матеріалами портфоліо, в яких  дізнаюся, чи є в них нові знання, чи допоможе це їм у житті, що було для них найбільш цікаво і важливо, чи сподобалася їм робота і чи є у них які-небудь пропозиції?

 

 

 

      Мною були порівняні два однакових за можливостями класи: в одному я проводила проект "Портфоліо", а в іншому - ні. Результати в першому класі були набагато вище, ніж в іншому. Крім того учні були мотивовані на успіх, вони навчилися планувати свій результат, аналізувати причини невдач і планувати нові результати з урахуванням колишніх помилок. В сьомих класах при вивченні теми «Початкові хімічні поняття» , застосувавши проект «Портфоліо», я визнала, що показники рівня засвоєння знань значно вищі у 7-Б класі, де учні створювали свої портфоліо, ніж в 7-А, який не брав участі у даній інновації. Наведена діаграма  підтверджує цей висновок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     У восьмих класах такий же результат. Участь у проекті надав можливість засвоїти знання з теми з кращим результатом тим, хто брав участь у проекті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Завдяки запровадженому проекту знання з хімії значно підвищились, але головне полягає у тому, що підвищилась зацікавленість дітей предметом не простим, а багатьом дуже складним. Доказом є надана нижче діаграма, у якій показано ставлення дітей до хімії. Дана інноваційна форма роботи учителя значно покращила результати під час вивчення хімії.

 

 

 

 

                 Підвищення інтересу до уроків хімії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

     Очікувані мною результати від роботи у проекті підтвердилися, задачі і цілі реалізовані:

- учень сам пізнає себе, розкриваються його творчі здібності;

- підвищується мотивація до навчання;

- створюються умови для самостийного управління пізнавальним процесом;

- учні самостийно планують свою діяльність, ставлять цілі, знаходять шляхи їх досягнення;

 

                                                      -27-

 

 

- застосовують комп’ютерні технології, створюють креативний продукт і презентують його;

- проводять самоаналіз своєї діяльності, дають їй оцінку;

- підвищилась результативність у вивченні хімії.

Як класний керівник я також планую застосовувати проект "Портфоліо" і в виховній роботі". Так само проект "Портфоліо" можна застосовувати при вивченні будь-якого предмету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   -28-

 

     Література:

1. О.М. Пехота.  Освітні технології. –К., «Видавництво А.С.К.», 2002.

2. О. Пометун, Л.Пироженко. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. К., «Видавництво А.С.К.», 2003.

3. Дроздович Н.Г. Найголовніша умова розвитку особистості дитини – творче середовище// Педагогіка толерантності. -2000.-№1.

4. Якиманская И.С. Технология личностно ориентированного обучения. –М.: Сентябрь, 2000.

5. Сологуб А.І. Формування творчої особистості під час вивчення хімії.//Біологія і хімія в школі. -2000.-№2. –с.43-44.

6. Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика (на матеріалі вивчення хімії). – К.: Партнер, 1997.

7. Матеріали Інтернет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 серпня 2019
Переглядів
3315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку