Методична розробка уроку трудового навчання у 7-8 класі з проекту "Рамка для фото". Урок-творча лабораторія. Вступний урок з теми, що має на меті ознайомити учнів з різними видами проектованого виробу та визначення з власним варіантомпроектованого виробу.
Урок________ Клас_________ Дата___________
Тема уроку: Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту.
Мета уроку: навчальна- ознайомити учнів з темою проекту, навчити учнів самостійно обирати об’єкт проектування, здійснювати планування роботи з виконання проекту;
розвиваюча- розвивати увагу, спостережливість, аналітичні здібності, естетичний смак, творче мислення; формувати комунікативні, соціальні компетентності, компетентності продуктивної творчої праці;
виховуюча- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Форма проведення: урок – творча лабораторія
Наочність: підручник, зразки виробів, презентація, трафарети-шаблони.
Міжпредметні зв’язки: основи здоров’я
Хід уроку
І. Організація учнів.
Перевірка присутності і їх готовності до уроку.
Розподіл дітей у творчі групи.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель. – Починаючи роботу над будь-яким задумом, ми завжди плануємо як його зробити. А як називається процес створення будь-якого виробу? Що таке проект?
Минулого року ми з Вами опанували ази проектування виробів з різних матеріалів. Давайте разом пригадаємо основні етапи проектування виробів.
Вправа «Крок за кроком»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Запорукою будь-якого проекту є вдалий старт, а будь-який проект починається з ідеї. Чітко продумати свій власний виріб, визначитися з напрямом роботи – є основою проектування виробу, тому сьогодні ми з Вами виконаємо підбір об’єкта для проектування.
IV. Оголошення теми і мети уроку./запис у зошитах: дата, тема/
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Вправа «Прогнозування за ілюстрацією» Учням кожної творчої групи пропонується скласти картинку- пазл, на якій зображено об’єкт проектування. Яка команда швидше впорається та і озвучить свою здогадку щодо майбутнього проектованого виробу.
Учитель – Щоб затамувати мить, коли нам було добре, цікаву подію, щасливий момент, ми з Вами робимо фотографії, а тим паче, коли у нас є сучасні гаджети. На сьогодні популярності набувають фотокартки в рамках, що можуть слугувати оформленням будь-якого інтер’єру, сувеніру та ін. Погодьтеся, поглянувши на фотографію ми мимоволі загадуємо ту мит, коли це фото зроблене і приємні відчуття наповнюють наше серце. А якщо рамку для улюбленого фото зробити ще і власними руками, то стає приємніше вдвічі. Давайте і ми зробимо рамку для фото вашого класу, щоб запам’ятати якими ви були у 7 класі.
2. Презентація «Енциклопедія цікавинок «Фотрамка»
Учитель презентує учням можливі варіанти рамок для фото, зупиняючись на найбільш прийнятних та цікавих варіантах.
3. Створення ситуації успіху (навіювання): - Уявіть себе креативними дизайнерами. Ви творчі та талановиті. Ваші знання та творчість стануть запорукою Вашого успіху! Налаштуйтесь на робочий лад і у Вас усе вийде!
4. Вправа «Кошик ідей»
Учні працюють у творчих групах. Кожна група отримує завдання: розробити модель рамки для фото свого класу. Учням потрібно обрати можливі варіанти проектованого виробу (використовуючи різні інформаційні джерела) та на спеціальних стікерах написати ці ідеї. Потім кожна творча група презентує власні варіанти фотрамки, коментуючи свій вибір. Кращі ідеї діти складають до спеціального кошика (який буде використаний у подальшому при розробці ескізу виробу).
Учитель – Починаючи роботу над творчим проектом необхідно розробити план дій. А, щоб це процес був цікавим та продуктивним я пропоную Вам створити майнд-карту з планування проектування виробу.
5. Вправа «Майнд-карта (карта-роздумів)»
На аркуші у центрі намалювати проблему, яку необхідно вирішити, стрілочками, позначками малюнками відобразити можливі шляхи вирішення цієї проблеми (роздуми). Для прикладу учитель демонструє власну майнд-карту. Кожна творча група створює власну карту роздумів. Потім кожна творча група презентує власну майнд-карту.
VI. Підбиття підсумків уроку.
- У Вас на столі лежать смайлики. Оберіть той, що відображає як Вам сьогодні працювалося на уроці.
VII.Домашнє завдання: повторити етапи проектування, методи проектування (фантазування, комбінування); підібрати 5 моделей рамки для фото.