1
5 клас
Проєкт «Ромашка в житті людини і людства»
Цей проект є навчальним межпредметним проектом, який сприятиме формуванню в учнів інтелектуальних, здоров’язбережуючих, підприємницьких та полікультурних компетентностей. Проєкт дає змогу довести до свідомості учнів основні положення Концепції сталого розвитку людства.
Тип проєкту: Інтегрований, дослідницько-пошуковий, короткостроковий.
Вид проєкту: інтеграція (математика, пізнаємо природу, українська література, мистецтвознавство, технології)
Проблема проєкту : Впровадження компетентнісного підходу на уроках вищезазначених предметів у 5 класах.
Ключове питання проєкту: Чи важливу роль в історії людства грають рослини?
Тематичні питання: На яке геометричне тіло схожа квітка ромашка?
Який вплив мають квіти на життя і здоров’я людини?
Мета проєкту:
а) Формувати знання про значення квітки ромашки для людства.
б) Розвивати підприємницькі компетентності учнів;
в) Сприяти підвищенню особистої впевненості учнів.
Завдання проєкту:
-Формування вмінь знаходити шляхи вирішення проблеми.
-Розвиток дослідницьких вмінь.
-Виховання колективних, комунікативних навичок
Завдання проекту
1.Прослідкувати історію рослини. Її значення для розвитку людства
через інтеграцію предметів: пізнаємо природу, мистецтвознавства, технологій, літератури,
математики.
2.Узагальнити знання про ромашку.
3.Зробити букет квітів з ромашки.
4.Зробити Пам’ятку «Здоров’я без аптеки», проаналізувати вплив квітів на здоров’я.
Матеріально-технічне і дидактичне забезпечення проєкту: підручники «Пізнаємо природу», математика, українська література, мистецтвознавство,технологія, довідникова література, інтернет – ресурс; комп’ютер, фоаміран жовтого кольору, фоаміран блакитного (білого) кольору за бажанням, бамбукова шпажка, теп-стрічка, клей, ножиці, праска.
Проєкт «Ромашка в житті людини і людства» ми проводимо в рамках STEM тижня, гасло якого «Недостатньо тільки отримати знання; їх треба застосовувати. Недостатньо тільки бажати; треба діяти».
STEM – це система освіти, що вчить жити у реальному швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю.
STEM-освіта (абревіатура від англійських слів Science, Technology, Engineering, Math, що в перекладі означає наука, технології, інженерія та математика) – це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи
Етапи проєкту:
1.Організаційно-підготовчий.
На цьому етапі ми з’ясовали призначення майбутнього виробу, проговорили вимоги до нього, проаналізували можливі варіанти його вигляду.
Провели мінімаркетингові дослідження для обґрунтування вибору та конструкційних особливостей виробу.
Ромашка – поширена на нашій планеті рослина.
- На що схожа ця квітка?
Ця квітка схожа на маленьке сонечко. Ромашка відноситься до сімейства складноцвітих рослин. Та частина рослини, яку ми називаємо квіткою, насправді являє собою своєрідний кошик, заповнений крихітними жовтими квіточками, а пелюстки його – це теж квітки, але тільки білого кольору. У природі зустрічається багато різних видів ромашок.
- Як ви гадаєте скільки саме є видів ромашок? (5) А які саме я прошу вас дізнатись на наступний урок.
- Де саме росте ромашка?
Розселяється ромашка зазвичай по краях полів, на узбіччях доріг, або на пустирях, або ми вирощуємо її на дачних ділянках.
2.Конструкторський.
На цьому етапі ми уточнили форму та конструкцію виробу, виконали його ескізний малюнок і кресленик. Добрали конструкційні матеріали та інструменти, визначили необхідну кількість матеріалів із позиції економії матеріалів та енергоресурсів.
Давайте пригадаємо як робиться кресленник квітки ромашки.
-На фоамірані блакитного кольору обводимо шпажкою коло або малюємо за допомогою циркуля – 2 деталі.
- Ділим коло на 4 частини, а потім кожну з частин на 3. Рахуємо. Виходить 12 частин.
-На яку геометричну фігуру схожа кожна частина. (трапеція)
На кожній частині зрізаємо по два кута, формуємо пелюстки.
-Для виготовлення серединки ромашки необхідно вирізати з жовтого фоамірану стрічку завширшки 1см та завдовжки 20 см.
- Обводимо шпажкою монетку 5 або 10 грн. або малюємо за допомогою циркуля коло діаметром 3 см. – 1 деталь.
3. Технологічний.
На цьому етапі виготовляють виріб, послідовно виконуючи необхідні технологічні операції
з дотриманням правил роботи з інструментами та правил безпечної праці.
Як користуватися термопістолетом
Коротка інструкція, як користуватися мережевим клейовим пістолетом:
3. Наносимо клей на нижню частину бахроми, та скручуємо серединку фіксуючи клеєм.
Правила безпечної роботи з праскою.
4. Нагріваємо праску і притискаємо до неї серединку і розпушуємо її.
5. Нагріваємо праску і притискаємо до неї пелюстки. Через декілька
секунд пелюстки самі відпадуть.
6. Наносимо клей на середину кола пелюсток і з’єднуємо з серединкою.
7. Наносимо клей на друге коло пелюсток і з’єднуємо.
8. Прикладаємо до гарячої праски чашолистик.
9.Наносимо трішки клею на основу квітки і з’єднуємо з чашолистиком.
10. Шпажку обмотуємо тейп – стрічкою.
5. Дослідницький: Завдання кожній групі.
Група “Науковці” – дослідити історію і географію розповсюдження ромашки, її біологічні особливості.
«Вишивальники». Що означають візерунки на вашій вишиванці? Символіка жіночої вишивки.
«Поцінувачі прекрасного» - Ромашки у літературній творчості, музиці.
«Майстри» - де можна використовувати образ квітки ромашки у поробках.
«Здоров’ячки» - виготувати Пам’ятку «Здоров’я без аптеки»
6. Заключний етап. Презентація виробу.
Легенда про ромашку. У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки в неї не було і вона ходила по степу і збирала всі рослини, які хто порадить.
Одного разу вона зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих пахучих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла ій квіти: "Зроби з них відвар і напої синочка”. "А як же звуться ці квіти?” - запитала жінка. "Як вилікується синок, то й назвеш їх ім'ям свого сина”.
Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла: "Пий, синочку,ромашку і будеш здоровим!”.