Проєкт "Розумні сірники"

Про матеріал
Методичний паспорт проєкту "Розумні сірники" (Я досліджую світ МАО) для роботи з учнями 3 класу.
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад «Вінницький ліцей №23»

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний паспорт проєкту

РОЗУМНІ СІРНИКИ

(розв’язування головоломок з сірників)

 

 

 

 

                                                               Учасники проэкту:

                                                              учні 3-Д класу

                                                              КЗ «ВЛ №23»

                                                   

Автор:    

                                                               Рябоконь А.А.,

                                                                                   учитель початкових класів

                                                        

 

 

Вінниця

2022

«Розкажи – і я забуду,

Покажи – і я запам’ятаю,

Дай спробувати – і я зрозумію»

(Китайська мудрість).

 

Тема. Розумні сірники (розв’язування головоломок з сірників).

Мета проєктної діяльності: розвиток математичного мислення дитини, здатності розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити усвідомлений вибір, розпізнавати в повсякденному житті проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів, моделювання процесів та ситуацій для вирішення проблем; підвищення  мотивації учнів для отримання нових знань, формування наукового мислення та культури дослідження; розвиток системних уявлень про цілісність та розмаїття навколишнього світу, утвердження принципів ефективної, безпечної і природоохоронної поведінки в довкіллі, розвиток критичного мислення, здатності до співпраці в різних середовищах, впевненості в собі та доброчесності для безпеки і добробуту.

Завдання проєктної діяльності:

  • формування здатності розпізнавати серед повсякденних проблем ті, які

можна розв’язати із застосуванням математичних методів та способів;

  • розвиток уміння здійснювати дослідження, аналіз, планування послідовності

дій для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту;

  • формування та розвиток усвідомлених обчислювальних навичок;
  • формування відповідального ставлення щодо висування гіпотез, їх

оцінювання, доведення або спростування, обґрунтування свого вибору;

  • набування досвіду дослідження просторових відношень, форм об’єктів

навколишнього світу, конструювання площинних та об’ємних геометричних фігур;

  • розвиток уміння сприймати, перетворювати та оцінювати здобуту

інформацію, використовуючи різні джерела, зокрема й засоби інформаційно-комунікаційних технологій;

  • формування в учнів культури праці та побуту, навичок раціонального ведення

домашнього господарства, задоволення власних потреб та потреб інших,

відповідальності за результати власної діяльності;

  • формування у школярів стійких переконань щодо цінності життя, здоров’я

і безпеки для себе і тих, хто його / її оточує;

  • виховання дбайливого та усвідомленого ставлення до власного здоров’я і

безпеки;

  • формування свідомого прагнення дотримуватися безпечної, здорової та

етичної поведінки для поліпшення добробуту;

  • розвиток уміння ухвалювати рішення в повсякденних ситуаціях з користю

для безпеки та здоров’я;

  • сприяння індивідуальному розвитку самостійності, підприємливих якостей

та поведінки свідомого споживача;

  • розвиток здатності обстоювати власну думку та приймати інших;
  • створення умов для набуття успішного досвіду конструктивної взаємодії та

громадянської поведінки.

Очікувані результати навчання:

Математична освітня галузь:

Учень / учениця:

  • відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують;
  • уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники;
  • виконує усно та письмово обчислення в межах тисячі в навчальних і життєвих ситуаціях;
  • встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання, множення і ділення;
  • знаходить значення числового виразу;
  • встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами;
  • обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії;
  • прогнозує очікуваний результат розв’язання проблемної ситуації;
  • визначає способи підтвердження або спростовування прогнозу;
  • відкидає явно некоректні способи прогнозування;
  • планує розв’язування проблемної ситуації;
  • використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації;
  • обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації;
  • перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами;
  • знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії;
  • зіставляє одержаний результат із прогнозованим;
  • порівнює різні способи розв’язання проблемної ситуації, які підтверджують або спростовують прогноз, обирає найефективніший;
  • використовує різні мірки для вимірювання величин довжини;
  • обчислює периметр прямокутника відомими способами;
  • розпізнає і класифікує за істотними ознаками геометричні фігури,
  • моделює геометричні фігури із підручного матеріалу.

Природнича освітня галузь:

  • ставить запитання;
  • пояснює, чому обрав / -ла певну проблему природничого змісту як

дослідницьку;

  • окреслює проблему, перш ніж її вирішувати;
  • пояснює, навіщо він / вона виконує спостереження або дослід природничого змісту;
  • прогнозує результат спостереження / досліду;
  • порівнює здобутий результат із припущенням;
  • висуває власні гіпотези;
  • складає план дослідження;
  • пояснює, навіщо необхідно визначати послідовність кроків у дослідженні;
  • добирає відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади

проводить дослідження за об’єктом / явищем, описує його перебіг;

  • застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади;
  • спостерігає за об’єктами досліджень;
  • описує властивості об’єктів дослідження;
  • встановлює зв’язки між об’єктами і явищами природи;
  • узагальнює результати досліджень;
  • робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем;
  • переконує у правильності здобутих результатів і зроблених висновків;
  • аналізує умови та послідовність кроків, здійснюючи дослідження;
  • порівнює різні методи дослідження;
  • виявляє причини невдач і пропонує шляхи їх виправлення;
  • оцінює чинники, які привели до успіху;
  • дотримується правил безпеки під час проведення

спостережень та дослідів;

  • правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття

інформації;

  • порівнює інформацію з відомих їй / йому та запропонованих джерел;
  • перевіряє достовірність інформації;
  • готує повідомлення / презентації і представляє їх.

Соціальна та здоров’язбережувальна освітня галузь:

  • пояснює та зіставляє ознаки безпечної і небезпечної ситуації;
  • моделює ситуації безпечної поведінки з побутовими приладами (сірниками, запальничками);
  • моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь);
  • прогнозує наслідки власної необачної поведінки вдома;
  • прогнозує можливі небезпеки, які можуть спричинити його дії у довкіллі;
  • прогнозує можливі наслідки опосередкованої небезпеки (пожежа);
  • дотримується правил безпечної поведінки вдома, у школі, у громадських місцях (вогонь);
  • поводиться безпечно у природі;
  • аналізує власну поведінку для запобігання або зменшення ризику для життя та здоров’я.

Актуальність проєкту. Математика завжди була складною наукою для опанування її школярами. Звідси й завдання, яке стояло і стоїть перед учителем, -  розкрити багатоманітний її світ, показати можливості застосування математики серед повсякденних речей.

Завдання із сірниками завжди були популярними серед вчителів. Розв’язування таких завдань  допомагає розвивати кмітливість і уяву школярів, що є дуже важливим при вивченні математики.

Тип проєкту: пошуково-дослідницький, міжпредметний.

Тривалість проєкту: середньої тривалості, 1 тиждень.

Форми реалізації проєктної діяльності: уроки-дослідження, урок-вікторина,

екскурсія до пожежної частини, онлайн-екскурсія до Рівненської сірникової фабрики,

Об’єкт вивчення: сірники.

Предмет вивчення: математичні завдання із сірниками.

Етапи роботи над проєктом

Етапи

проєкту

Завдання

Види і форми роботи

І. Організаційний

Визначення теми і мети проекту, формулювання завдань, складання плану проекту.

Бесіди, колективне обговорення.

ІІ. Підготовчий

Пошук різноманітних матеріалів, які висвітлюють тему проекту.

  • Дослідити, як з’явився вогонь.
  • Дослідити історію виникнення сірників.
  • Дослідити процес виготовлення сірників (де виготовляють сірники і з якої деревини вони виготовляються, якою речовиною вкриваються головка сірника).
  • Дослідити види сірників.
  • З’ясувати, що таке філуменія і чи поширена вона в Україні і в світі.
  • З’ясувати важливість сірників у побуті та відпочинку людей.

Пошукова діяльність, індивідуальна робота, робота в групах.

ІІІ. Проєктний

Вчитися розв’язувати головоломки із сірників, складати власні головоломки.

Закріпити знання чисел римської нумерації за допомогою сірників.

 

 

 

 

«Розумні сірники». Розв’язування головоломок, математичних виразів, завдань геометричного змісту із сірниками.

(урок).

Дослідити вплив вологи на сірники. З’ясувати, як впливає волога на якість сірників і як вберегти сірники від вологи. Дослідити, чим можна замінити сірники.

«Вороги сірників» (дослідницька діяльність).

 

 

Презентувати інформацію про сірники, напрацьовану учнями під час пошукової діяльності.

«Сірникова карусель» (урок-презентація).

З’ясувати процес виготовлення сірників. Виховувати екологічну доцільну та природоохоронну поведінку учнів.

Онлайн-екскурсія до Рівненської сірникової фабрики.

Закріпити правила протипожежної безпеки.

Екскурсія до пожежної частини.

 Ознайомити учнів з технологією «матчворк». Вчити виготовляти вироби із сірників.

Розширити уявлення учнів про повторне застосування використаних речей.

Моделювання із сірників (матчворк). Виготовлення підставки під горнятко.

IV. Оформлюваль-ний

Узагальнити та систематизувати матеріал, напрацьований під час проєкту.

Виготовлення лепбука «Нехай вогонь горить в душі».

V. Презентаційний

Презентувати напрацювання під час проєктної діяльності.

Виставка виробів із сірників «Сірникові фантазії».

Лепбук «Нехай вогонь горить в душі»

 

Використані джерела:

  1. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3- 4 клас
  2. Ольга Волощенко, Олександра Козак, Ганна Остапенко Я досліджую світ Підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти Частина 2 Київ Світич 2020.
  3. Ольга Волощенко, Олександра Козак, Ганна Остапенко Я досліджую світ Підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти Частина 2 Київ Світич 2020.
  4. https://dovidka.biz.ua/prometeyiv-vogon-znachennya-frazeologizmu
  5. https://naurok.com.ua/turnir-zadachi-z-sirnikami-229073.html
  6. https://uk.wikipedia.org/wiki/Сірники
  7. https://www.youtube.com/watch?v=TRHh5DAHe4o
  8. https://youtu.be/S23LZLjJg4A
  9. http://lotos1969.blogspot.com/p/blog-page_1.html
  10.  https://toprope.com.ua/blog/uk/sirniki-v-pohodi-vazhlivi-poradi/

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
НУШ
Додано
23 березня 2022
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку