Комунальний заклад «Вінницький ліцей №23»
Методичний паспорт проєкту
РОЗУМНІ СІРНИКИ
(розв’язування головоломок з сірників)
Учасники проэкту:
учні 3-Д класу
КЗ «ВЛ №23»
Автор:
Рябоконь А.А.,
учитель початкових класів
Вінниця
2022
«Розкажи – і я забуду,
Покажи – і я запам’ятаю,
Дай спробувати – і я зрозумію»
(Китайська мудрість).
Тема. Розумні сірники (розв’язування головоломок з сірників).
Мета проєктної діяльності: розвиток математичного мислення дитини, здатності розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити усвідомлений вибір, розпізнавати в повсякденному житті проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів, моделювання процесів та ситуацій для вирішення проблем; підвищення мотивації учнів для отримання нових знань, формування наукового мислення та культури дослідження; розвиток системних уявлень про цілісність та розмаїття навколишнього світу, утвердження принципів ефективної, безпечної і природоохоронної поведінки в довкіллі, розвиток критичного мислення, здатності до співпраці в різних середовищах, впевненості в собі та доброчесності для безпеки і добробуту.
Завдання проєктної діяльності:
можна розв’язати із застосуванням математичних методів та способів;
дій для розв’язання повсякденних проблем математичного змісту;
оцінювання, доведення або спростування, обґрунтування свого вибору;
навколишнього світу, конструювання площинних та об’ємних геометричних фігур;
інформацію, використовуючи різні джерела, зокрема й засоби інформаційно-комунікаційних технологій;
домашнього господарства, задоволення власних потреб та потреб інших,
відповідальності за результати власної діяльності;
і безпеки для себе і тих, хто його / її оточує;
безпеки;
етичної поведінки для поліпшення добробуту;
для безпеки та здоров’я;
та поведінки свідомого споживача;
громадянської поведінки.
Очікувані результати навчання:
Математична освітня галузь:
Учень / учениця:
Природнича освітня галузь:
дослідницьку;
проводить дослідження за об’єктом / явищем, описує його перебіг;
спостережень та дослідів;
інформації;
Соціальна та здоров’язбережувальна освітня галузь:
Актуальність проєкту. Математика завжди була складною наукою для опанування її школярами. Звідси й завдання, яке стояло і стоїть перед учителем, - розкрити багатоманітний її світ, показати можливості застосування математики серед повсякденних речей.
Завдання із сірниками завжди були популярними серед вчителів. Розв’язування таких завдань допомагає розвивати кмітливість і уяву школярів, що є дуже важливим при вивченні математики.
Тип проєкту: пошуково-дослідницький, міжпредметний.
Тривалість проєкту: середньої тривалості, 1 тиждень.
Форми реалізації проєктної діяльності: уроки-дослідження, урок-вікторина,
екскурсія до пожежної частини, онлайн-екскурсія до Рівненської сірникової фабрики,
Об’єкт вивчення: сірники.
Предмет вивчення: математичні завдання із сірниками.
Етапи роботи над проєктом
Етапи проєкту |
Завдання |
Види і форми роботи |
І. Організаційний |
Визначення теми і мети проекту, формулювання завдань, складання плану проекту. |
Бесіди, колективне обговорення. |
ІІ. Підготовчий |
Пошук різноманітних матеріалів, які висвітлюють тему проекту.
|
Пошукова діяльність, індивідуальна робота, робота в групах. |
ІІІ. Проєктний |
Вчитися розв’язувати головоломки із сірників, складати власні головоломки. Закріпити знання чисел римської нумерації за допомогою сірників.
|
«Розумні сірники». Розв’язування головоломок, математичних виразів, завдань геометричного змісту із сірниками. (урок). |
Дослідити вплив вологи на сірники. З’ясувати, як впливає волога на якість сірників і як вберегти сірники від вологи. Дослідити, чим можна замінити сірники. |
«Вороги сірників» (дослідницька діяльність).
|
|
Презентувати інформацію про сірники, напрацьовану учнями під час пошукової діяльності. |
«Сірникова карусель» (урок-презентація). |
|
З’ясувати процес виготовлення сірників. Виховувати екологічну доцільну та природоохоронну поведінку учнів. |
Онлайн-екскурсія до Рівненської сірникової фабрики. |
|
Закріпити правила протипожежної безпеки. |
Екскурсія до пожежної частини. |
|
Ознайомити учнів з технологією «матчворк». Вчити виготовляти вироби із сірників. Розширити уявлення учнів про повторне застосування використаних речей. |
Моделювання із сірників (матчворк). Виготовлення підставки під горнятко. |
|
IV. Оформлюваль-ний |
Узагальнити та систематизувати матеріал, напрацьований під час проєкту. |
Виготовлення лепбука «Нехай вогонь горить в душі». |
V. Презентаційний |
Презентувати напрацювання під час проєктної діяльності. |
Виставка виробів із сірників «Сірникові фантазії». Лепбук «Нехай вогонь горить в душі» |
Використані джерела: