28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Проект Школа сприяння здоров’я -громаді

Про матеріал

Проект " Школа сприяння здоров'я -громаді"Сприяння просвітницькій роботі серед учнів середнього та старшого підліткового віку шодо здорового способу життя.

Школа в усі часи була Храмом Наук, де сіялось і сіється розумне, добре, вічне. Сьогодні поряд з категорією «навчання» на одній сходинці стоїть категорія «виховання» — цього вимагає час, суспільство, соціум.

Психологи і педагоги дійшли висновку - школа дає учневі багато знань про оточуючий його світ, але не дає знань себе, про те як, випускник школи має увійти в реальне життя для того, щоб бути здоровою успішною і щасливою особистістю. Тому метод проектів активно впроваджується в освітньо- виховний простір школи, позашкільних закладів.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №89

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

вул. Іскрівська, 1А, м. Кривий Ріг, 50054, Тел./факс (056) 442-05-73,

е-mail: school89@email.ua,   код ЄДРПОУ 20229976

 

 

 

http://dpl-dnr.at.ua/-1-638.jpg

 

 

«Здоровя – це  нічого,  але  все  без  здоровя – ніщо».

 

«Здоровя – це  нічого,  але  все  без  здоровя – ніщо». Такий  афоризм  дійшов  до  нас  ще  з  давніх  часів, і  він  не  потребує  коментарів.  Але  дамо  ще  одне  класичне  визначення :  « Здоровя – це  стан  повного  фізичного ,  духовного  та  соціального  благополуччя,  а  не  тільки  відсутність  хвороб  або  фізичних  вад».

Здорова  людина – це  така  людина,  яка  життєрадісно  й  охоче  виконує  обовязки,  покладені  на  неї  життям,  і  повністю  реалізує  свої  фізичні  й  розумові  здібності.

Наше  здоров’я  залежить  від  таких  основних  чинників:

  • спадковості – на  20%,
  • рівня  медицини – на  10%,
  • екології – на  20%,
  • способу  життя – на  50%.

Спосіб  життя -  це  той  чинник  здоровя,  який  майже  цілком  залежить  від  нашої  поведінки.  Так  що  половина  здоровя  залежить  від  тебе,  тому  своє  здоровя  можна  поліпшувати  або  псувати.

Основи  здоровя  закладаються  у  ранньому  дитинстві ,  а  у  шкільні  роки  дитина  повинна  стати  сильнішою,  міцнішою,  витривалішою.

Розуміючи,  що  «здоровя  дитини – це  ключ  до  здоровя  дорослої  людини»   наша  заклад  ставить  перед  собою  мету:  формування  і  розвиток  фізично,  психічно,  соціально,  матеріально  здорової  особистості  зі  стійкими  переконаннями  та  системою  знань  про  здоровя  і  здоровий  спосіб  життя,  створення  належних  умов,  які  б  сприяли  збереженню  і  зміцненню  здоровя  учнів,  самореалізації  в  дорослому  житті.

Наш  освітній  заклад  ставить  перед  собою  такі  завдання:

  • формування  основ  культури  здоровя;
  • зменшення  захворюваності;
  • підвищення  рівня  фізичної  та  розумової  працездатності;
  • підвищення  якості  знань;
  • створення  умов  для  задоволення  різноманітних  інтересів  учасників  навчально-виховного  процесу;
  • збереження  та  зміцнення  психічного  здоровя  учасників  навчально-виховного  процесу;
  • залучення  батьківської  громадськості  до  роботи  з  пропаганди  здоровя:

Успішним  вирішенням  проблеми  охорони  та  зміцнення  здоров’я дітей  можливе  лише  за  умови взаємодії  всіх  зацікавлених  у  цьому  ланок:  вихованців,  педагогічних працівників,  батьків.

Пріоритетним  напрямком  роботи  закладу  сприяння  здоровю  є  система  роботи  з  пропаганди  здорового  способу  життя.   Проблеми  здоровя  обговорюються  на  заняттях гуртків.  Обовязковим  є  проведення  фізкультхвилинок.  В закладі  впроваджується  програма  і  діє  гурток  «Рівний-рівному»  щодо  здорового  способу  життя.  Учні  беруть  активну  участь  у  проведенні  акції  « Наркотикам-ні»!   « Вибирай  сам:  бути  здоровим  чи  курити?»

Проводяться  години  спілкування « Алкоголь-небезпечний  ворог  організму»,  « Все  про  наркотики». « Види ,  джерела  небезпеки»,  « Вплив  електричного  струму  на  організм  людини».

Проводяться  конкурси  малюнків,  плакатів,  « Сірники-це  не  іграшка», « Ми - за  здоровий  спосіб  життя»,  « Обережно-вогонь».

Проводимо  зустрічі  з  лікарями  районної  лікарні .

Якщо  батьки  будуть  озброєні  спеціальною  інформацією ,  вони  правильно  виховають  в  своїх  дітей  дбайливе  ставлення  до  здоровя.  А  керівники гуртків,  в  свою  чергу,  зможуть  контролювати  та  поповнювати  в  учнів  необхідну  інформацію,  спрямовувати  її  в  правильне  русло. З  цією  метою  проводяться  лекторії  для  батьків,  зустрічі,  анкетування,  розробляються   поради  батькам. У щорічні батьківські лекторії включаються  питання  здорового  способу  життя,  сімейно-родинні  свята. Для  роботи  з  батьками  розроблено  запитання-поради  для  батьків  щодо  здорового  способу  життя.

Найдорожчим  скарбом,  яким  нагороджує  людину  природа  від  народження  і  на  довгі  роки  життя,  є  здоровя.  Тому  чи  не  найголовнішим  призначенням  вчителів,  батьків  є  впровадження  у  свідомість  і  в   повсякденний  побут  школярів  важливої  ідеї  здорового  способу  життя  та  діяльності,  починаючи  з  дитячих  років.

 

Проект

Школа сприяння здоров’я -громаді

 

Анотація

Сприяння просвітницькій роботі серед учнів середнього та старшого підліткового віку шодо здорового способу життя.

 Школа в усі часи була Храмом Наук, де сіялось і сіється розумне, добре, вічне. Сьогодні поряд з категорією «навчання» на одній сходинці стоїть категорія «виховання» — цього вимагає час, суспільство, соціум.

Психологи і педагоги дійшли висновку - школа дає учневі багато знань про оточуючий його світ, але не дає знань себе, про те як, випускник школи має увійти в реальне життя для того, щоб бути здоровою успішною і щасливою особистістю. Тому метод проектів активно впроваджується в освітньо- виховний простір школи, позашкільних закладів.

Метод проектів - це спільна робота учня і вчителя, яка вимагає інтегрування різноманітних методів, засобів навчання, виховання, поєднання знань і вмінь із різних галузей науки.

Використання проектного навчання, виховання формує та розвиває пізнавальну активність учнів, сприяє розвитку вмінь самостійно набувати знання, поєднувати їх у певну систему, використовувати набуті знання в реальному житті. Учень стає не пасивним «споживачем» знань, а долучається до творчої діяльності:

  •     вчитель і учень стають партнерами;
  •     учень визначає мету діяльності - учитель допомагає йому в цьому;
  •     учень відкриває нові знання - учитель рекомендує джерела знань;
  •     учень вибирає - учитель сприяє прогнозуванню вибору;
  •     учень відповідає за результати своєї діяльності - учитель допомагає оцінити отримані результати й виявити спосіб удосконалення діяльності.

Під час роботи над проектом головним є учень, який навчається, а не вчитель, який учить. Учитель відіграє кілька ролей; він - ентузіаст, що подає ідею; він - високо­кваліфікований фахівець, що володіє знаннями й уміннями в кількох галузях, він - партнер.

Суть проекту (обґрунтування актуальності проекту)

  •     Проблема превентивного виховання завжди була і є пріоритетною в системі психолого-педагогічних, медичних, правових, соціальних досліджень у різних країнах світу. В Україні ця проблема перебуває особливої гостроти, оскільки молодь формується в складних соціально-культурних умовах екологічних і політичних суперечностей, неврівноваженості соціальних процесів, кримінальності суспільства.
  •     Спостерігається тенденція до загострення соціально- екологічних, психологічних та медико - біологічних факторів, які детермінують деструктивну поведінку неповнолітніх. Зростає чисельність дітей з порушенням норм поведінки та тих, які відносяться до групи ризику і долучаються до раннього алкоголізму, наркоманії, проституції, Віл-інфікованої, збільшується питома воля протиправної агресивної поведінки підлітків під впливом алкогольного та наркоманійного сп'яніння.
  •     Головне в педагогічному процесі - це вчитель, який і є Школою для вихованця, взірцем життя без проголошення себе взірцем.
  •     Комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інструкціями, спрямованої на фізичний, психічний, державний, соціальний розвиток особистості; вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці дітей і молоді; на їх допомогу і захист.

Мета проекту

  •     забезпечення відповідального ставлення до особистого здоров'я в учнівської молоді, формування і розвиток особистості, здатної керувати своєю поведінкою в системі небезпечних явищ, накопичення відповідних знань і вмінь, усвідомлення потреб і мотивів, визначення ціннісних орієнтацій;
  •     навчання, виховання і самовиховання кожної дитини;
  •     пропагувати здоровий спосіб життя, викликати в учнів негативне ставлення до вживання алкоголю, тютюнокуріння, які завдають великої шкоди здоров'ю дитини;
  •     формування правової свідомості, почуттів, що регулюють поведінку, законності обраної мети, правомірності шляхів її реалізації, справедливості, активної протидії порушникам законів нашої країни; підвищення правової культури;
  •     попередження асоціальних проявів серед учнів;
  •     профілактика вживання наркотичних речовин, дитячої бездоглядності;
  •     просвітницька робота із запобігання протиправній поведінці, шкідливим звичкам, профілактика захворювань;
  •     правильне статеве виховання, досягненні сталої і відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Метод проектів дає можливість учням спробувати свої сили, використати знання в реальних справах, учить бути самостійним, уміти приймати рішення, уміти творити. Лев Толстой зазначав; «Якщо учень у школі не навчився творити самостійно, то і в житті він завжди буде лише наслідувати, копіювати...»

Завдання проекту

  •     участь і проведення масових заходів з превентивного виховання;
  •     створення куточка правової освіти та превентивного виховання;
  •     створення тренінг-групи;
  •   виготовлення додаткового матеріалу з даної тематики,
  •   розповсюдження його серед школярів;
  •   випуск бюлетеню «Молодь обирає здоровий спосіб життя»;
  •   проведення конкурсів плакатів та малюнків;
  •   створення умов для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів;
  •   формування правового світогляду підлітків, попередження правопорушень серед учнів;
  •   набуття учнями знань, умінь і навичок реалізації здорового способу життя та профілактика вживання наркотичних речовин, алкоголю;
  •   попередження випадків дитячого травматизму;
  •   підвищення обізнаності учнів щодо проблеми ВІЛ/СНІДу;
  •   набуття необхідних умінь і навичок безпечної поведінки;
  •   місячник превентивного виховання «За здоровий спосіб життя».

Цільова группа

Передбачаємо, що цільовою групою в ході реалізації проекту стануть: керівники гуртків і учні віком від 10 до 17 років, які в результаті проводитимуть роз'яснювальну роботу серед однолітків.

З цією метою передбачається:

  •   роботу, заплановану в проекті, реалізувати протягом 3 років з подальшим висвітленням матеріалів програми в засобах масової інформації. Ідеї проекту реалізовуватимемо і протягом наступних років;
  •   використання інтерактивних форм і методів роботи при реалізації проекту.

Основні завдання та пріоритетні напрями роботи курівника гуртка в проектуванні

ВЧИТЕЛЬ - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю, постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора, почуття поваги до самого себе.

Тому перед керівниками гуртків стоїть цілий ряд основних завдань та пріоритетних напрямків роботи.

 

В природі все продумано і влаштовано, кожен повинен займатися своєю справою, і в цій мудрості - вища справедливість життя.

Леонардо да Вінчі

 

Ці слова сказані влучно і вірно. Кожна дитина повинна займатися тим, чим вона хоче, тим, до чого в неї є хист і бажання. А ми, учителі, повинні надати для цього всі умови. Характер позакласної роботи створює найсприятливіші умови для заняття школярів різноманітними видами діяльності (пізнавальною, інформаційною, естетичною, спортивною, ігровою), тобто розробкою проектів.

В.О. Сухомлинський був глибоко переконаний, що можливості для всебічного розвитку школярів у позашкільній роботі дуже широкі, здібності і нахили дітей багатогранні - треба тільки знати учнів, бачити їх, знаходити і відкривати їхні уподобання, схильності, інтелектуальні, пізнавальні, творчі інтереси.

 

Аналітико- узагальнюючі

За видом діяльності проект буде інформаційно - творчий (цей тип проекту спрямований на збір інформації щодо превентивного виховання, ознайомлення учасників проекту із цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів. У таких проектах -передбачається бажаний результат (це може бути спільна газета, тренінги, кругли столи, анкетування, розробки пам'яток, розробка принципів, створення центрів).

 

Проектна діяльність у виховному процесі - це практика особистісно орієнтованого виховання і навчання у процесі конкретної праці учня на основі його вільного вибору з урахуванням його інтересів. У свідомості учня це має такий вигляд: «Усе, що я пізнаю, я знаю, для чого мені потрібно й де я можу це застосувати».

Структура проекту:

  1.                     Актуальність проекту.
  2.                     Мета й завдання проекту.
  3.                     Етапи реалізації:
  •         підготовчий;
  •         збір інформації;
  •         обробка інформації.
    1.                     Вирішення проблеми.
    2.                     Оформлення результатів, підготовка до Представлення проекту.
    3.                     Презентація проекту.

Кожен член проекту має право:

* бути неповторною особистістю, активним творцем свого життя;

ніколи не казати про себе погано і не приписувати собі негативні риси - для того щоб досягти успіху, потрібно вірити в себе, зробити все для досягнення мети;

  • бути почутим та серйозно сприйнятим;
  • бути активним;
  • просити допомоги та емоційної підтримки;
  • брати на себе відповідальність;
  • на доступ до інформації і вільне висловлювання своїх думок;
  • протестувати проти несправедливого ставлення або критики;
  • сказати «я не знаю»;
  • на свою особисту думку або переконання;
  • робити помилки та відповідати за них;
  • надавати допомогу своїм одноліткам в вирішенні будь- яких проблем;
  • на свої особисті думки та почуття незалежно від того, чи розуміють їх оточуючі;
  • змінювати свої рішення або обирати інший спосіб дій;
  • виступати в ролі посередника у конфліктних ситуаціях;
  • мати право!

Правила успішної командної роботи над проектом:

  • Пам'ятай, що ми одна команда. «Один за всіх і всі за одного».
  • Досягнення кожного - це досягнення всіх.
  • Відвертість і щирість у стосунках. Ми довіряємо одне одному. «Правда, тільки правда і нічого, крім правди».
  •                   Ініціатива, творчість, самостійність - три кити на яких ми

стоїмо, три головні цінності проекту.

  • Вчимося не на помилках, а на досягненнях.
  • У спільній справі всі несуть відповідальність за все. І кожен - найголовніший.
  • Одні тільки ідеї не приведуть до успіху. Дія - шлях до успіху.
  • Нічого не робити погано. Основне гасло: «Все творчо, інакше навіщо?».
  • Не відкладаємо на сьогодні те, що потрібно було зробити вчора. «Завтра», «наступного понеділка», «потім» відсутні в нашому лексиконі.
  • Імідж і репутація - це все! Усе, що цьому заважає, - не для нас.

 

 

Десять заповідей, якими члени проекту керуються в своїй роботі:

  1. Відкритість до нових знань, вмінь, навичок, ідей, проектів, ефективних форм навчання.
  2. Навчання через дію.
  3. Самовдосконалення не має меж.
  4. Навіть механічна робота може бути виконана творчо. Творчий підхід до вирішення кожної справи.
  5. Віра у свої сили. Думаємо тільки позитивно, а негативні думки від себе відганяємо.
  6. Добре слово мало коштує, та дорого цінується.
  7. Ніхто не може претендувати на істину, але кожен член проекту може зробити свій внесок до неї.
  8. Опинившись перед проблемою, шукаємо шляхи її розв'язання, а не перераховуватимемо причини, чому це не можна здійснити.
  9. Один у полі не воїн. Значних успіхів можна досягти тільки співпрацюючи в партнерстві. Працюємо командою.
  10.                    Дорогу здолає той, хто йде!
  11.                     

Очікувані результати

Основний принцип проекту:

  • принцип творчої діяльності;
  • принцип самодіяльності й самостійності;
  • принцип демократизації;
  • принцип врахування інтересів і потреб кожного члена проекту;
  • принцип активності;
  • створення центра учнів за здоровий спосіб життя.

Превентивне виховання школярів

Базовий аппарат:

Превентивна - у перекладі з латинської означає запобіжний.

Превенція - запобігання, попередження, захист.

Превентивна діяльність -пріоритетний напрям діяльності усіх виховних інституцій, який здійснюється в інтересах особистості та суспільства.

Превентивна педагогічна робота - цілеспрямована діяльність з чітко визначеною метою. Вона проводиться з усіма дітьми починаючи з дошкільного періоду з метою попередження відхилень у поведінці з тими, хто перебуває у несприятливих умовах виховання чи характеризується негативною поведінкою, а також з тими, хто вже став на шлях асоціальної і протиправної поведінки.

Превентивна педагогіка (освіта і виховання) спрямована на формування і розвиток особистості, здатної керувати своєю поведінкою в системі небезпечних явищ. Місія сучасної педагогіки - утвердження здорового, безпечного способу життя, соціально-психологічний та соціально-правовий захист дітей і молоді, попередження правопорушень, паління, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин, ВІЛ/СНІДу та інших відхилень, попередження негативної соціалізації.

Однією з складних проблем сучасної школи є проблема антисоціальної поведінки дітей та підлітків. Педагогічна практика стверджує, що серед учнів, все більше стає важковиховуваних. Таку категорію дітей класифікують як діти та підлітки з нестандартною поведінкою.

Однією з головних причин появи важковиховуваних є:

  • відсутність наступності в діяльності дитячого садка і батьків, що виховують дитину вдома і початкової ланки школи;
  • відсутність ранньої психолого-педагогічної діагностики відхилень у поведінці;
  • несвоєчасне виявлення в дитини, як позитивних так негативних якостей:
  • відсутність захисту і допомоги дитині в процесі її розвитку.

Формування особистості відбувається завдяки дій багатьох умов.

Фактори, що впливають на формування особистості важковиховуваного школяра:

  1.                     Соціально-психологічні;
  2.                     Джерела педагогічної занедбаності тих моральних відносин, які склались в сім'ї (мікро середовище)',
  3.                     Ставлення важковиховуваного до навчання, індивідуальних уроків;
  4.                    Низька громадська активність і неблагополучне середовище в колективі класу, школи, конфлікт з учнями, вчителями;
  5.                    Вплив негативного макросередовища;
  6.                    Беззмістовне проведення вільного часу.

Усі превентивні заходи з виховання учнівської молоді, можна поділити на три типи;

  • Первинна (соціально-педагогічна профілактика).
  • Вторинна (превентивна допомога і корекція).
  • Третинна превенція (адаптація, реабілітація і ре- соціалізація )

Одним із заходів первинної превенції є соціально- педагогічний захист, що допомагає подолати міжособистісні конфлікти і розвиває здатність до позитивних, правомірних стосунків. Виникненню конфлікту сприяє ситуація, коли один із суб'єктів: не встановлює контакт (дивиться похмуро, не всміхається, не звертає увагу на партнера)-, позбавлений почуття гумору; говорить тільки про те, що йому вигідно і цікаво; не вислуховує інших, постійно їх перебиває; маніпулює, застосовує нечесні прийоми; нападає, критикує, звинувачує; не визнає своїх помилок, ніколи не вибачається.

Учні разом з вчителем повинні виробити правила поведінки, які будуть допомагати формувати риси характеру під час проведення проектів.

 

Десять правил поведінки дітям, які не тільки попередять конфлікт, а й формуватимуть риси характеру

  1.                    Дай партнеру виговоритись.
  2.                    Вимагай обґрунтування його претензій чи звинувачень.
  3.                    Знайди потрібні слова для заспокоєння його агресії.
  4.                    Свою негативну оцінку подавай як відображення особистих почуттів.
  5.                    Запропонуй партнеру сформулювати бажаний результат.
  6.                    Розглядай проблему конфлікту як задачу з підручника і знайди варіант її розв'язання.
  7.                    Дай партнеру «зберегти своє обличчя».
  8.                    «Збережи й своє обличчя», утримайся в позиції «на рівних».
  9.                    Не бійся компромісу і вибачень.
  10.               Домовляйся й не руйнуй мирних стосунків.

 

Десять табу в конфліктній ситуації

Забороняється:

  1.                    Несправедливо оцінювати партнера.
  2.                    Приписувати йому погані наміри.
  3.                    Демонструвати знаки зверхності.
  4.                    Звинувачувати й приписувати відповідальність тільки партнерові.
  5.                    Ігнорувати його інтереси.
  6.                    Бачити все тільки зі своєї позиції.
  7.                    Перебільшувати свої заслуги.
  8.                    Нервувати, кричати, нападати.
  9.                    Зачіпати «больові точки» і уразливі місця партнера.
  10.               Завалювати партнера претензіями.

Вчися саморефлексії

  1.                    Створюй більш ефективний образ свого «Я», знай про себе правду, вмій дивитися правді у вічі,
  2.                    Реагуй на факти своєї поведінки, а не на уявлення про них.
  3.                    Не приділяй підвищеної уваги до похвали і вихвалення.
  4. Не реагуй надто емоційно на зовнішні подразники, умій відкласти свою реакцію на них.
  5. Умій прощати собі й іншим.
  6. Не нашаровуй почуття жалості до себе,
  7. Умій направляти свою агресію на справи, а не на людей.

Основними завданнями вторинної превенції є якомога раніше виявлення негативних змін у поведінці дитини для попередження їх подальшого розвитку. Її підґрунтям є результати різнопланової діагностики. Прикладом може послужити діалог етичного заняття з підлітками. «Поспішай робити добро».

Заняття починається з двох маленьких експериментів. У першому дітям пропонується протягом однієї хвилини записати на аркуші будь-які слова. Коли вони написані, педагог пропонує підкреслити ті, які стосуються моральності. Закінчивши роботу, бажаючі читають свої слова.

  • Який висновок ми можемо зробити? Так, наше життя і наші думки обов'язково стикаються з моральними проблемами. Як ви думаєте, чому? Ось та зав'язка, з якої починається діалог. Далі учням пропонується написати десять прикметників, і, діючи аналогічно, педагог веде діалог зі школярами про закономірності отриманих результатів експерименту.
  • Який висновок ви можете зробити з результатів експерименту? Так, в арсеналі людської думки визначне місце посідають проблеми моралі, моральні оцінки, етика взаємин. Необхідність у своїх діях нести добро оточуючим влучно виражає народне прислів'я: «Поспішай робити добро». Чи можете ви це прислів'я застосувати до своєї поведінки? Звернімося до вашого досвіду. Виберіть найбільш властивий вам варіант поведінки у типових життєвих ситуаціях.

Життєва ситуація

Неділя. По телевізору має транслюватись улюблена передача. Але мама через об'єктивну причину просить саме у цей час погуляти з маленьким братом. Який варіант відповіді ви оберете?

Запропоную подивитись передачу разом із братом.

  1.   Спочатку подивлюся передачу, потім піду погуляю з братом.
  2.   З'ясую, з якої причини мама не може сама погуляти, потім вирішу, як вчинити.
  3.   Піду погуляю з братом.
  4.   Придумано братові яку-небудь цікаву гру, щоб він не захотів іти гуляти. Прокоментуйте свій вибір.

Третинна або цілеспрямована превенція - це сукупність заходів, спрямованих на попередження переходу відхилень у поведінці в більш важку стадію. Вона теж повинна бути індивідуальною і містити заходи з виявлення й усунення конкретних недоліків родинного, шкільного і суспільного виховання, а також цілеспрямовану роботу з тими підлітками, які мають відхилення у поведінці.

Щоб стати здоровим, потрібно докласти Власних зусиль, постійних і значних.

В.Ф. Амосов

Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психологічного здоров'я. Закон України «Про загальну середню освіту» є одним із пріоритетних завдань загальної середньої школи. За останн: роки спостерігається невтішна тенденція зростання вживання алкоголю, наркотичних речовин, куріння неповнолітніми. Поширення наркоманії підвищує загрозу ураження ВІЛ- інфекцією та захворювання на СНІД. Покращити таке становище можна через застосування нового підходу до формування здорового способу життя. Мова йде про те, щоб не дорослі ініціювали таку роботу, а самі діти та молодь. Саме від їхньої активності й буде залежати успішність поширення формули: «здоровим бути модно, стильно і красиво».

Здоров'я дітей - основа розвитку держави.

Основні цілі роботи із пропаганди здорового способу життя

  •   Формування позитивної мотивації щодо здорового способу життя культури здоров'я;
  •   Знайомство учнів з основами здорового стиля життя, формування свого стилю здорового життя, здійснення профілактичної роботи за негативними проявами;
  •   Формування теоретичних та практичних навичок здорового способу життя учнів, формування творчої особистості здібної до саморозвитку, самоосвіти і само актуалізації.

Процес виховання свідомого ставлення учнів до власного здоров'я, здоров'я інших людей здійснюється шляхом передачі знань і формування умінь і навичок зміцнення та збереження здоров'я, виконання практичних дій здорового способу життя.

Навчання здоровому образу життя повинно бути системним і повинна сприяти гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів.

Така робота передбачає:

  • по-перше, вивчення уявлень молоді про здоровий спосіб життя і розробки методів оцінювання здоров'я індивіда;
  • по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;
  • по-третє, розробку методик навчання молоді здоровому способу життя .

І ось у цьому напрямку можуть проводитися перші колективні справи учнів та вчителів це:

День здоров'я !!!

  • (який проводиться на початку осені та у травні) - найбільш всього дітям запам'ятовується їхня безпосередня участь. Цього дня проводиться спортивні змагання між класами, де журі виступають старшокласники. Готуються туристичні сніданки. Проводиться концерт на свіжому позітрі, присвячений здоровому способу життя.
  • (той який проводиться взимку) - він проводиться на тему «Ні шкідливим звичкам», в цей день запрошуються лікар нарколог для розмови з учнями, гінеколог. Проводяться спортивні змагання, ігри, фізкультурні свята, ранкові лікувальні-гігієнічні гімнастики, фізкультхвилинки на кожному уроці, тренінги, бесіди.

Створення центру «За здоровий спосіб життя»

Діяльність центру;

формування в учнівській молоді відповідального ставлення до власного здоров'я і здоров'я оточуючих, попередження негативних явищ у молодіжному середовищі, навчання безпечної поведінки.

Зміст діяльності:

  •   впровадження тренінгових програм «Твій вибір - здоровий спосіб життя», «Обери життя без наркотиків», «Не дамо СНІДу жодного шансу», «Профілактика йододефіцитних захворювань»;
  •   проведення інформаційно-просвітницької акції з проблем здорового способу життя;
  •   розповсюдження серед дітей та молоді профілактичних рекламних матеріалів (конкурс малюнків);
  •   співпраця з громадськими організаціями, які займаються проблемами здорового способу життя.

Завдання центру:

Розробка міні-проектів учнями «Учнівська молодь за здоровий спосіб життя»:

Проект 1

«Ми кажемо «Так!» здоровому способу життя»

Мета проекту: навчання учнівської молоді відповідального ставлення до здоров'я на основі розвитку життєвих навичок; формування мотивації до подальшого використання отриманих знань і навичок у реальному житті та для самостійного інформування однолітків.

Творчі справи:

  •   реалізація тренінгових програм «За майбутнє без СНІДу», «Обери життя без шкідливих звичок», «Бути здоровим - престижно»;
  •   конкурс дитячих малюнків «Я вибираю здоровий спосіб життя»;
  •   учнівська конференція «Твій вибір - здоровий спосіб життя»;
  •   проведення дослідження «Здоровий спосіб життя - це...»
  •   конкурс учнівських творів «Здорова дитина - здорова нація».
  •    

Проект 2 «Не дамо СНІДу жодного шансу»

Мета проекту: формування в учнівській молоді навичок здорового способу життя, відповідальної поведінки, запобігання негативній поведінці за допомогою методики ♦ рівний рівному».

Творчі справи:

  • розробка та впровадження навчальної тренінгової програми «Учнівська молодь проти СНІДу»;
  • проведення просвітницької роботи серед ровесників;
  • проведення соціологічних досліджень серед учнів щодо ставлення молоді до здорового способу життя;
  • розвиток соціального партнерства з громадськими організаціями,
  • органами влади, які опікуються проблемами здоров'я дітей та юнацтва;
  • проведення учнівських акцій, круглих столів, конференцій, конкурсів плакатів, малюнків, спрямованих на популяризацію здорового способу життя, профілактику куріння, алкоголізму, наркоманії, СНІД;
  • підготовка та поширення інформаційних матеріалів з проблеми здорового способу життя;
  • поповнення літературою, інформаційними матеріалами з проблеми здорового способу життя ресурсного центру.

Проект З «За здоровий спосіб життя»

Мета проекту: надати знання про здоров'я, здоровий спосіб життя, фактори, що впливають на формування здоров'я; сформувати усвідомлення цінності здоров'я ж основи для успішної реалізації життя. Проект проводять старшокласники серед середніх класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку