Мета проекту:
Передбачувані результати:
Устаткування :
I етап. Накопичення знань про їстівні і лікарські дикорослі рослини.
- розгляд рослини в цілому;
- розгляд стебла, листя, кольорів;
II етап. Знайомі незнайомці.
Лобода – листя
Щавель – листя, стебло, молоді стрілки
Кульбаба – листя
Первоцвіт – листя
Тмин – стебло
М'ята – листя
Кислиця – листя
III етап. Презентація результатів.
Презентація книги “Город і аптека на галявині”.
Інтелектуальна гра-ринг «Юні дослідники».
Учасники: дві команди дітей, уболівальники – батьки, журі, ведуча – вихователь.
Устаткування: елементи туристичного спорядження; аптечка; висушені рослини і їх плоди; ілюстрації із зображенням їстівних і лікарських дикорослих рослин; устаткування для приготування салату, чаю, посуд для дегустації; спортивний інвентар; табло для фіксації результатів.
Вирішили, в похід йдемо, але під час походу потрібно виконати декілька завдань бабушки-травниці (ігровий персонаж).
Завдання 1. Гра “Збери рюкзак”.
Уявіть, що ви збираєтеся в похід. Із запропонованого матеріалу ви повинні відібрати речі, які ви візьмете з собою. Кожна команда збирає речі для одного рюкзака.
Завдання для капітанів. Капітани команд разом з журі перевіряють результат і оцінюють роботу.
Завдання 2. Рішення проблемної ситуації:
“В результаті загадкових обставин продукти харчування і аптечка зникли. Чи можна обійтися без продуктів харчування? Якщо так, то яким чином? (Завдання для однієї команди.)
Чи можна обійтися без аптечки. Якщо так, то який вихід ви пропонуєте?
(Завдання другій команді.)
Завдання 3. Гра “Ланцюжок слів”.
Назвіть (по черзі) назви їстівних видів дикорослих рослин. Виграє та команда, яка закінчує ланцюжок.
Завдання 4. Із запропонованого матеріалу (живі рослини) відберіть їстівні види рослин і розкладіть відповідно до карток-символів: салатника – трави, з яких готують салат, чайника – трави, з яких заварюють чай.
Завдання 5. Дидактична гра “Взнай по запаху”.
У коробочках з отворами в кришках приготовані рослини. Запропонувати по запаху взнати рослину і назвати його.
Примітка: ігри-естафети: “Перевезення “кавунів”, “Посадка картоплі”, “Кенгуру”.
Завдання 6. Гра “Збери рослину”.
Кожній команді пропонується зібрати одне або дві рослини з окремо намальованих частин.
Завдання 7. Проблемна ситуація “Як надати допомогу?”.
Під час походу бувають різні ситуації: хтось ненавмисно поранився, когось ужалила бджола, у когось забив. А аптечки у нас немає. Відберіть трави, які можна використовувати при порізах (листя кропиви і чистотілу).
Відберіть трави, які можуть допомогти при ударах і укусах комах. (Подрібнене листя подорожника).
Кожна команда виконує своє завдання.
Завдання 8. Творче завдання “Намалюй знак”.
Кожній команді придумати і намалювати знак на одну із знайомих отруйних рослин.
Можна залучити на допомогу батьків.
Завдання 9. Оцінка домашнього завдання: презентація книги “Город і аптека на галявині”. Її проводять команди батьків.
Задание10. Приготування салату на основі листя щавлю, кульбаби, первоцвіту.
Приготування сподіваючись. (Ці завдання діти виконують разом із батьками.)
Журі дегустують і оцінюють виконану роботу.
Примітка: журі оцінює кожне завдання і виставляє бали на табло.