Проект «Школа юних дослідників» Для дітей старшого дошкільного віку

Про матеріал
• Закріпити уявлення дітей про їстівні і лікарські дикорослі рослини, їх цінність для здоров'я, правил користування. • Розвивати ігрову творчість, кмітливість, навички поведінки в екстремальних ситуаціях. • Розвивати мовленнєве спілкування: активізувати словник, спонукати ставити запитання, складати розповіді-описи, казки, загадки і т.п. • Виховувати дбайливе відношення до рослин.
Перегляд файлу

Проект

«Школа юних дослідників»

Для дітей старшого дошкільного віку

Мета проекту:

  • Закріпити уявлення дітей про їстівні і лікарські дикорослі рослини, їх цінність для здоров'я, правил користування.
  • Розвивати ігрову творчість, кмітливість, навички поведінки в екстремальних ситуаціях.
  • Розвивати мовленнєве спілкування: активізувати словник, спонукати ставити запитання, складати розповіді-описи, казки, загадки і т.п.
  • Виховувати дбайливе відношення до рослин.

Передбачувані результати:

  • “Видання” книги “Город і аптека на галявині”.
  • Інтелектуальна гра-ринг «Юні дослідники».

Устаткування :

  • Елементи туристичного спорядження.
  • Висушені рослини і їх плоди.
  • Ілюстрації із зображенням їстівних дикорослих рослин, живі рослини.
  • Устаткування для приготування салату і чаю, посуд для дегустації.
  • Спортивний інвентар.

I етап. Накопичення знань про їстівні і лікарські дикорослі рослини.

  • Читання уривків з розповіді “Город на галявині” А.Стріжева.
  • Читання А. Онегова “Стежина польова”, Ю. Дмітрієва “Хто в лісі живе і що в лісі росте”, Н. Павлової “Загадки кольорів”, А. Плешакова “Зелені сторінки” і ін.
  • Заучування загадок і віршів про рослини.
  • Спостереження за їстівними і лікарськими дикорослими рослинами (щавель, тмин, кропива, лобода, кульбаба, кислиця, первоцвіт, подорожник і ін.).
  • Порівняння рослин: 

- розгляд рослини в цілому;

- розгляд стебла, листя, кольорів;

  • Дидактична вправа “Визнач по запаху” (тмин, м'ята, материнка і ін.).
  • Дидактична гра “Вершки – корінці” – в грі познайомити дітей з тим, які частини дикорослих їстівних трав використовуються в їжу.
  • Дидактична гра “Взнай рослину” – вправляти в умінні розпізнавати рослину по його частинах.
  • Знайомство з лікарськими властивостями рослин.
  • Відгадування загадок і твір загадок про рослини.
  • Знайомство з правилами збору, обробки і зберігання лікарських рослин.

II етап. Знайомі незнайомці.

  • Розпізнавання рослин на ілюстраціях і складання колекції листівок “ Їстівні і лікарські рослини”.
  • Малювання рослин і організація виставки “Зелений хоровод”.
  • Малювання природоохоронних знаків, застережливих знаків (для отруйних рослин).
  • Розповіді дітей від імені рослин (перевтілення): “Я – кропива …” і ін. і оформлення книги розповідей.
  • Пошукова діяльність: вибілювання листя кульбаби; коли кульбаба закриває квітку (закрити квітучу рослину темною плівкою або горщиком).
  • Коли кислиця складає листочки (помістити в темне місце) і ін.
  • Моделювання (складання рецепту-алгоритму приготування лікарського напою, салату і ін.)
  • Приготування лікарських напоїв, блюд з дикорослих рослин.
  • Дидактична гра “Вершки корінці” - які частини рослин вживають в їжу (команди відповідають по черзі, виграє та команда у якої більше правильних відповідей).

   Лобода – листя

   Щавель – листя, стебло, молоді стрілки

   Кульбаба – листя

   Первоцвіт – листя

   Тмин – стебло

   М'ята – листя

   Кислиця – листя

  • Знайомство з правилами збору рослин, обробки і зберігання дикорослих рослин (виграє та команда, яка знає більше правил).
  1. Кропиву рвуть в рукавичках.
  2. Листя зрізають ножицями, щоб не пошкодити коріння.
  3. Трави не можна довго варити, інакше руйнуються цілющі вітаміни (їх кладуть в кінці варива).
  4. Приготовану їжу використовують зразу ж, оскільки блюдо, що остигнуло, несмачне.
  5. Трави в салат підбирають на смак, ніж зелень різноманітніша, тим вона краща.
  6. Не можна варити і зберігати трави в залізному або мідному посуді, ці метали згубні для вітамінів.
  • Інтелектуальна гра “Що? Де? Коли?” для дітей і батьків про властивості і особливості їстівних і лікарських дикорослих рослинах.
  • Випуск газети разом з батьками: “Знайомі незнайомці”, “Корисні бур'яни”, “Розповіді бабусі травниці”.

III етап. Презентація результатів.

Презентація книги “Город і аптека на галявині”.

Інтелектуальна гра-ринг «Юні дослідники».

Учасники: дві команди дітей, уболівальники – батьки, журі, ведуча – вихователь.

Устаткування: елементи туристичного спорядження; аптечка; висушені рослини і їх плоди; ілюстрації із зображенням їстівних і лікарських дикорослих рослин; устаткування для приготування салату, чаю, посуд для дегустації; спортивний інвентар; табло для фіксації результатів.

Вирішили, в похід йдемо, але під час походу потрібно виконати декілька завдань бабушки-травниці (ігровий персонаж).

Завдання 1. Гра “Збери рюкзак”.

Уявіть, що ви збираєтеся в похід. Із запропонованого матеріалу ви повинні відібрати речі, які ви візьмете з собою. Кожна команда збирає речі для одного рюкзака.

Завдання для капітанів. Капітани команд разом з журі перевіряють результат і оцінюють роботу.

Завдання 2. Рішення проблемної ситуації:

“В результаті загадкових обставин продукти харчування і аптечка зникли. Чи можна обійтися без продуктів харчування? Якщо так, то яким чином? (Завдання для однієї команди.)

Чи можна обійтися без аптечки. Якщо так, то який вихід ви пропонуєте?

(Завдання другій команді.)

Завдання 3. Гра “Ланцюжок слів”.

Назвіть (по черзі) назви їстівних видів дикорослих рослин. Виграє та команда, яка закінчує ланцюжок.

 

Завдання 4. Із запропонованого матеріалу (живі рослини) відберіть їстівні види рослин і розкладіть відповідно до карток-символів: салатника – трави, з яких готують салат, чайника – трави, з яких заварюють чай.

 

Завдання 5. Дидактична гра “Взнай по запаху”.

У коробочках з отворами в кришках приготовані рослини. Запропонувати по запаху взнати рослину і назвати його.

Примітка: ігри-естафети: “Перевезення “кавунів”, “Посадка картоплі”, “Кенгуру”.

 

Завдання 6. Гра “Збери рослину”.

Кожній команді пропонується зібрати одне або дві рослини з окремо намальованих частин.

 

Завдання 7. Проблемна ситуація “Як надати допомогу?”.

Під час походу бувають різні ситуації: хтось ненавмисно поранився, когось ужалила бджола, у когось забив. А аптечки у нас немає. Відберіть трави, які можна використовувати при порізах (листя кропиви і чистотілу).

Відберіть трави, які можуть допомогти при ударах і укусах комах. (Подрібнене листя подорожника).

Кожна команда виконує своє завдання.

 

Завдання 8. Творче завдання “Намалюй знак”.

Кожній команді придумати і намалювати знак на одну із знайомих отруйних рослин.

Можна залучити на допомогу батьків.

Завдання 9. Оцінка домашнього завдання: презентація книги “Город і аптека на галявині”. Її проводять команди батьків.

Задание10. Приготування салату на основі листя щавлю, кульбаби, первоцвіту.

Приготування сподіваючись. (Ці завдання діти виконують разом із батьками.)

Журі дегустують і оцінюють виконану роботу.

Примітка: журі оцінює кожне завдання і виставляє бали на табло.

 

docx
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку