Проєкт "Сукня, оздобленв вишивкою"

Про матеріал
В проєкті розроблено виготовлення сукні, яка була вишита хрестиком. Також було зроблено порівняня виробів виготовлених ручним та машиним способом.
Перегляд файлу

Проєкт виготовлення сукні, оздоблена вишивка

Організаційно-підготовчий етап

Обгрунтування об’єкта проєктування.

Щоб створити унікальний образ і підкреслити свою індивідуальність, зовсім не обов'язково обмежуватися лише покупкою готового одягу. Звичайно, можна придбати гарну сукню з декоративними елементами, але набагато цікавіше створити щось власне, вкладаючи у виріб частинку своєї душі. Наприклад, сукня, оздоблена вишивкою, – це чудовий варіант, адже ручна робота завжди високо цінувалася, особливо сьогодні, коли технології все частіше замінюють традиційні методи створення речей. Саме тому для мене важливо освоїти техніку вишивки й відродити старовинні традиції, якими володіли майстрині минулих століть.

Метою мого проекту є ознайомлення з історією вишивки та створення сучасного виробу, що гармонійно відповідно до традиції та сучасності. Також я хочу показати оточуючим, що річ, створена власними руками, має особливу цінність, адже вона є вираженим індивідуальністю та творчим підходом. Крім того, цей проект розвиває навички самопрезентації, виховує відповідальність, терплячість і працьовитість, а також сприяє інтересу вишивкою як мистецтвом.

Моя мама, так само як і я, дуже цінує традиційні елементи одягу. Тому я вирішила створити сукню з елементами вишивки, яка буде не тільки гарним одягом, а й символом відродження культурної спадщини. Знаючи, що це принесе радість не лише мені, а й близьким, я впевнений, що процес створення стане захопливим і натхненним. Адже коли працюєш із задоволенням і бачиш, що твоя праця дарує радість, результат стає справді неповторним.

Міні-маркетингові дослідження, спрямовані на вибір об’єкта проєктування та доцільність його виготовлення.

Для оцінки доцільності створення сукні, оздоблення вишивки, а також для визначення функціональних, конструктивних, технологічних, естетичних та економічних вимог до такого виробу, ми провели опитування серед студентів факультету технологічної та професійної освіти ГНПУ імені Олександра Довженка. Ось перелік запитань, які були поставлені учасникам:

  1. Чи маєте Ви досвід у створенні власних творчих проєктів у сфері дизайну одягу або вишивки?
  2. Які види творчих завдань найбільше стимулюють Вас до розвитку?
  3. Чи вважаєте Ви, що створення сукні з вишивкою сприятиме розвитку Ваших творчих здібностей?
  4. Які методи виконання творчих проєктів Вам здаються найбільш ефективними?
  5. Чи володієте Ви навичками роботи з текстильними матеріалами, необхідними для створення проєкту?
  6. Як Ви вважаєте, що найбільше сприяє розвитку творчих здібностей у процесі виконання проєктів?
  7. Що, на Вашу думку, могло б підвищити Вашу зацікавленість та мотивацію під час роботи над творчими проєктами?

Для того, щоб сукня, оздоблена вишивкою, була успішною, необхідно дотримуватися певних вимог щодо її створення. Під час вибору технології виготовлення виробів важливо дотримуватися комплексу вимог, які включають:

1) функціональні:

  •               комфортність носіння;
  •               зручність в експлуатації;
  •               довговічність тканини та вишивки;
  •               здатність сукні зберегти свою форму навіть після тривалого носіння;

2) економічні:

  •               мінімальні витрати на матеріали;
  •               економічність виготовлення;

3) технологічні:

  •               простота і зручність вишивки;
  •               наявність необхідного обладнання та матеріалів;

4) естетичні:

  •               відповідність стилю сукні сучасним модним тенденціями;
  •               правильний підбір візерунка для вишивки, що підгодить до загального образу сукні;
  •               гармонійне поєднання кольорів тканини та вишивки, що створює естетичний вигляд;
  •               збереження пропорцій у розміщенні вишивки на сукні;

5) конструкторські:

  •               проста, але ефективна конструкція сукні, яка забезпечує зручність у носінні;
  •               конструкція, що гарантує надійність, що всі тканини будуть стійкими до пошкоджених елементів.

Щоб з'ясувати, чи вигідніше виготовити сукню, оздоблену вишивкою, чи купити готову, ми провели дослідження ринку. Воно показало, що пропозиція на ринку дуже різноманітна за фасонами, матеріалами та технологіями виготовлення. Ціни на сукні, оздоблені вишивкою, коливаються від 1000 до 8000 грн, залежно від типу тканини, складності вишивки, а також рівня бренду та дизайнерського підходу. Виготовлення сукні власноруч може бути більш вигідним варіантом, не дозволяє контролювати витрати на матеріали та створити унікальний виріб для індивіда.Результати дослідження представлені в таблиці 2.2.

 

Таблиця 2.2

Дослідження вартості картин, вишитих бісером на ринку

Зразки

дослідження

Рівень виконання

Розмір

виробу

Вартість на ринку

Низький

За індивідуальними мірками

1000 грн

 

 

 

 

 

 

Продовж. табл. 2.2

Високий

За індивідуальними мірками

3500 грн.

Високий

За індивідуальними мірками

4500 грн

Середній

За індивідуальними мірками

1500 грн

 

Порівняльний аналіз моделей-аналогів.

З метою формування власної моделі розглянемо для початку деякі готові варіанти (таблиця 2.3).

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2.3

Порівняння моделей-аналогів виробу

З/п

 

 

 

 

Моделі-аналоги

 

 

 

 

Опис моделі

Критерії оцінювання

Функціональність

Економічність

Технологічність

Естетичність

Конструктивність

Загальна кількість

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Вишивка хрестиком на темному фоні з вишитою калиною, візерунки на передній частині, рукавах, низ плаття та пояс

5

4

4

4

5

22

2

Вишивка хрестиком на світлому фоні з геометричним орнаментом на передній частині верху і низу та рукавах

5

4

4

5

5

23

 


Продовження таблиці 2.3

3

Вишивка хрестиком на світлому фоні з яскравими квітами, з поясом, візерунки на передній частині сукні з верху та низу, рукава

4

4

4

4

5

21

4

Сюжетна вишивка хрестиком із зображенням птахів на верхній частині сукні та рукавах

5

4

5

5

5

24

Аналіз аналогічних моделей дозволив виділити найбільш вдалі елементи з кожного виробу та інтегрувати їх у розробку власного продукту. Ретельний розгляд цих моделей слугував джерелом натхнення для створення унікальної композиції. Основою для проєкту стала композиція №2, яка була обрана через її гармонійну структуру та виразні акценти. Для оздоблення було вирішено використовувати рослиний орнамент , що надають виробу витонченості та природної краси. На завершальному етапі проєктування оздоблення ми розробляємо клаузуру композиції, щоб деталізувати остаточний вигляд і підкреслити художню задумку (рис 2.9).

 

 

Тканина для вишиванок і плаття" Голубий"  (арт. 14834)

 

                                                  

 

 

 

Рис. 2.9. Клаузура виробу

Конструювання сукні, оздобленої вишивкою

 

Розробленя конструкторської документації. У попередньому підрозділі ми визначилися з моделлю сукні. Остаточний її вигляд представлено на рис. 2.10.

 

 

Рис.2.10. Модель спроектованої сукні

 

Опис спроектованої сукні. Сукня літня, святкова, напівприталеного силуету, довжиною нижче лінії коліна.

Приталеність пілочок досягається за рахунок рельєфів, які беруть початок від пройми і закінчуються лінією стегон.

Приталеність спинки досягається за допомогою середнього шва, та рельєфів, які беруть початок від пройми і закінчуються на лінії стегон.

Рукав вшивний, одно шовний, короткий.

Оздоблена сукня вишивкою,  яка розміщена на горловині, по низу рукавів та виробу.

Для побудови креслення даного виробу 48 розміру нам потрібні наступні виміри:

Напівобхват шиї (Сш) = 18,4 см;

Напівобхват грудей I (СгI) = 45,7 см;

Напівобхват грудей II (СгII) = 50,4 см;

Напівобхват грудей III (СгIII) = 48, 0 см;

Напівобхват талії (Ст) = 38,6 см;

Напівобхват стегон (Сс) = 53,5 см;

Ширина грудей I (ШгI) = 17,1 см;

Довжина талії спинки II (ДтсII) = 41,7 см;

Ширина спинки ( Шс) = 18,3 см;

Висота плеча коса (Впк) = 42,3 см;

Висота пройми заду (Впрз) = 21,0 см;

Довжина талії переду II (ДтпII) = 43,3 см;

Висота грудей (Вг) = 27,0 см;

Ширина плеча (Шп) = 13,1 см;

Центр грудей (Цг) = 9,5 см;

Довжина виробу (Дв) = 100,0 см;

Довжина рукава (Др) = 56,0 см;

Обхват плеча (Оп) = 30,0 см;

Креслення основи плечового виробу наведено на рис.2.11.

 

Описание: Описание: https://naperstok.files.wordpress.com/2015/08/7-3.jpg

Рис. 2.11.  Креслення основи сукні

Описание: Описание: https://naperstok.files.wordpress.com/2015/08/7-2.jpg

 

Рис. 2.12. Креслення вшивного рукава

 

Моделювання здійснюється по лінії горловини, перенесенням нагрудної виточки у лінію пройми та утворенням рельєфу її з талієвою виточкою, перенесенням на деталі спинки плечової виточки у лінію пройми та утворення рельєфу за рахунок її з’єднання з талієвою, уточнення довжини рукава.

 На спроектованій моделі візерунок розміщується по горловині, рукавів. Сам візерунок може бути у вигляді орнаменту, або окремих самостійних елементів. Ми обираємо – орнамент.

Орнамент - декоративна композиція, створена з правильного чергування геометричних або стилізованих зображень реальних предметів.

Орнаменти поділяють за змістом елементів, наступним чином.

Геометричний орнамент складається з простих геометричних елементів, поєднаних у кольорі, які чітко чергуються.

Рослинний орнамент складається з елементів рослин - декоративних стилізованих квітів, листя, гілок, пуп’янків тощо.

Зоморфний орнамент характеризується декоративними композиціями, як реалістичними, так і більш традиційними - стилізованими птахами, тваринами, рибою, силуетами людини тощо.

Пейзажний орнамент характеризується реалістичним або стилізованим зображенням мотивів природи, архітектурних пам’яток тощо.

 Також можуть бути комбіновані орнаменти, що містять різні елементи.

 Рапорт –  елемент візерункового орнаменту, який багаторазово повторюється.

  Ми для свого виробу обираємо рослиний орнамент, рапорт візерунку якого наведений у  додатку Б.

Добір матеріалів. Відповідно до призначення виробу, визначених до нього вимог обраємо необхідні матеріали. Для сукні нам будуть потрібні основні і допоміжні матеріали. Враховуючи, що сукня літня святкова передбачає оздоблення вишивкою, у якості основного матеріалу обираємо тканину, яка виготовляється з волокон натурального походження. Такою тканиною може бути лляна, оскільки вона є натуральним матеріалом, що добре пропускає повітря, має високу гігроскопічність, довговічність та є екологічно чистою. Лляна тканина має полотняне переплетення, яке ідеально підходить для вишивання лічильними швами, забезпечуючи зручність у роботі[24].

Обираємо лляну тканину блакитного кольору, оскільки цей відтінок асоціюється зі спокоєм, гармонією та творчою натхненністю. Блакитний колір символізує чисте небо, свободу та духовність, а також має здатність створювати відчуття легкості й умиротворення. Крім того, блакитний є універсальним і може гармонійно поєднуватися з різними відтінками вишивки, додаючи виробу вишуканості та ніжності [23].

У якості оздоблення ми вибрали вишивку. Вишивку можна виконати  різними матеріалами: бісером, нитками, стрічками, паєтками і так далі. Традиційно виконували вишивку нитками. Ми надаємо перевагу ниткам.

Нитки для вишивання можуть бути різними: шовковими, бавовняними, вовняними та синтетичними. Для свого виробу ми обрали бавовняні нитки типу муліне синього кольору. Такий вибір зумовлений тим, що лляна тканина, використана для сукні, гармонійно поєднується з бавовняними нитками, які забезпечують міцність і зручність у роботі.

Синій колір обрано не випадково, адже він символізує спокій, гармонію та глибину. На блакитному фоні сукні синій візерунок виглядає гармонійно та стримано, підкреслюючи легкість і свіжість виробу. Цей вибір відповідає літньому характеру сукні, додаючи їй відчуття прохолоди та витонченості.

Неабияке значення для загального сприймання виробу та його подальшого використання має правильний вибір кольорової гами. Обґрунтувати і обрати оптимальні кольори допоможуть правила кольорових поєднань. Зрештою, кольори та кольорові комбінації по-різному сприймаються людиною, викликають різні асоціації та почуття: вони можуть створювати відчуття радості, збільшувати або зменшувати працездатність тощо[24].

 Поєднанні хроматичних кольорів з’єднують два допоміжні кольори, наприклад, синій із жовтогарячим чи фіолетовий із жовтим. Це найбільш поширені поєднання, які часто застосовуються у текстильних виробах. При потребі контраст пом’якшують, додаючи третій нейтральний колір, наприклад, сірий[25].

У бпоєднанні кольорів один має переважати, тобто бути визначальним. Головною прикрасою виробу є гармонізація кольорів. Вдалим поєднанням може бути однотонна палітра з відтінків одного кольору, хоча її добір є досить складним завданням. Аналіз етнографічних досліджень дозволив нам визначити символічне значення обраної кольорової гами [26].

Блакитний сблагородство, ніжність і вірність, викликаючи легкий сум через усвідомлення завершеності прекрасного в житті.

Синій уособлює довіру, безконечність і серйозність, асоціюється із чистотою духовної відданості.

Ці кольори не лише прикрасять сукню, але й додадуть їй символічного значення, підкреслюючи глибину української культури [27].

Для визначення потреби в кількості матеріалів необхідно виконати розкладку лекална тканині. Дану роботу виконуємо  в масштабі 1:4. На розкладці потрібно вказати назву деталі, напрямок нитки основи, розташування  робочих лекал з урахуванням контрольних міток, властивостей матеріалів, орієнтовного способу обробки тощо(див. рис.2.13).

 

 

 

 

 

Описание: Описание: C:\Users\ASUS\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\модель - 0001.jpg

 

Рис. 2.13. Розкладка лекал сукні

Визначені потреби у матеріалах наведені в табл. 2.4.

 

Таблиця 2.4

Потреба в матеріалах

 

з/п

Назва виробу

(деталі)

Назва матеріалу

Кількість

Матеріалів

Ціна

за одиницю, грн

Вартість, грн

1.

Сукня: пілочка спинка, рукава

Тканина «Домоткане полотно»

1.3 м

125

162.50

2.

Оздоблення

Нитки муліне голубого та синього кольорів

10 мотків

23

230

3.

Проклеювання обшивки

Флізелін на клейовій основі

0,5 м

10

5

4.

З’єднання деталей

Швейні нитки

3

5

 

15

 

Всього

 

 

 

 

412.5

 

Отже, ми зобразили і описали спроектовану модель, визначили необхідні для побудови креслення деталей виміри, побудували основу креслення деталей сукні, змоделювали їх відповідно до обраної моделі, визначилися з видом та кольоровою гамою матеріалів.

Технологія виготовлення сукні, оздобленої вишивкою

Для правильного і якісного пошиття будь-якого виробу необхідно чітко дотримуватись технологічної послідовності.

Послідовність обробки швейного виробу – це певний порядок чергування технологічних операцій із виготовлення деталей, вузлів та збирання всього виробу [30]. Для створення одягу застосовується різна кількість деталей і вузлів, які об'єднуються у виробничому процесі. Розробляючи технологію виготовлення моделі виробу, важливо скласти послідовність обробки, що базується на обґрунтованих рішеннях щодо з'єднання деталей, технологічних особливостей основних вузлів та вибору обладнання (швейного і для волого-теплової обробки).

Як оздоблення сукні обрана вишивка хрестиком. Ця техніка є однією з найдавніших і найпоширеніших в українській культурі. [29] Вона проста у виконанні, але водночас дозволяє створити яскраві, художньо виразні орнаменти, які чудово підходять для сучасного дизайну.

Вишивання спроектованого орнаменту хрестиком є традиційним для українського народного мистецтва та широко застосовується в сучасному декоруванні одягу. Використання цієї техніки дозволяє підкреслити етнічний стиль виробу, забезпечуючи його естетичну привабливість і символічне значення[31]

Основні переваги техніки "хрестик":

  1.              Простота виконання, яка дозволяє вишивати навіть складні орнаменти.
  2.              Міцність шва, що забезпечує тривалий термін експлуатації виробу.
  3.              Висока декоративність, яка підкреслює індивідуальність сукні.

Таким чином, обрана технологія вишивки хрестиком гармонійно поєднує практичність, традиційність і сучасну естетику.

 

Технологічна послідовність обробки жіночої сукні, оздобленої вишивкою

  1.                   Прокласти копіювальні стібки по конструктивних і фасонних лініях: середнього шва, виточок;

 

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\m133feec5.jpg

  1.                   Позначити ділянки розташування оздоблення: на горловині, рукавів;
  2.                   Вишити оздоблення на горловині, рукавів, розпочинаючи з великих деталей орнаменту. Готові вишиті  деталі крою випрати, попрасувати з виворітної сторони на м’якому підстилі.
  3.                   Виточки зметати від вузької частини до широкої, зметувальним швом величиною, і відстанню між ними 0.5 см.

 

Описание: Описание: http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/155/154435/154435_html_49fc433e.gif

  1.                   Зметати плечові, бокові зрізи, по лінії середнього шва спинки, рукава зметувальним швом величиною 1.5 см, і відстанню між ними 0.5 см.

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\1_html_m1364dbba.pngОписание: Описание: D:\Рабочий стол\1_html_m70477133 (1).pngОписание: Описание: D:\Рабочий стол\images (1).jpg

 

  1.                   Заметати в бік вивороту припуск на підгин низу виробу.       

 

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\154435_html_m434c31ac.gif

 

  1.                   Провести перше примірювання.

Звернути увагу на:

  •                        загальне прилягання виробу до фігури;
  •                        його довжину;
  •                        ширину по лінії грудей і стегон;
  •                        глибину пройми і виріз горловини;
  •                        положення ліній фасону.

Перевірити:

  •                        положення плечових і бокових швів;
  •                        посадку виробу на фігурі, наявність дефектів.
  1.                   Зшити рельєфи по спинці та пілочки, плечові бокові зрізи на швейній машині зшивним швом після виправлення виявлених під час першого примірювання дефектів. Густота стібків 3-4 на 1см.

 

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\08.09.2014-1-12.jpg

  1.                   Видалити нитки зметування.
  2.              Запрасувати рельєфи до середини виробу.
  3.              Зшити плечові, бокові, повздовжні зрізи рукавів та середній зрізи швом величиною 1.5 см. Густота стібків 3-4 на 1см.
  4.              Припрасувати та розпрасувати плечові, повздовжні зрізи рукавів та бічні шви. Температура прасування для льону  до 220 градусів.
  5.              Обметати зрізи: плечові, бокові, по лінії середини спинки, по низу виробу, по боковим та повздовжніх зрізах рукавів. Ширина обметувального шва 0,5 см.
  6.              Видалити тимчасові нитки зметування.
  7.              Обробити горловину обшивкою. Проклеїти обшивку клейовим флізеліном. Приметати обшивку до горловини, шириною шва 0.5см. Обшити горловину машинним швом 0,5 см, з попереднім обметуванням зрізів.Ширина обметувального шва 0,5 см.

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\obrobka_gorlovyny_bezkoshtovni_mayster-klasy_burdastyle_ua_6.jpg

  1.              Вшити рукава в пройму. Вметати рукав в пройму урівнюючи контрольні точки, та зробити невелику припосадку на ділянці верхньої частини окату рукава. Вшити рукав, шириною шва 1.0см.

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\8_13_bluzka_115_bezkoshtovni_mayster-klasy_burdastyle_ua_13.jpg

  1.              Обметати окат рукавів. Ширинаобметувального шва 0.5см.
  2.              Спрасувати посадку окату рукавів, праска не повинна заходити на 2.0–3.0см за шов.
  3.              Обметати низ виробу та рукавів. Вкладаючи деталі лицем до верху, ширина обметувального шва 0.5см.
  4.              Обробити низ рукавів та низ виробу (спідниці) швом у підгин з відкритим обметаним зрізом. Заметати на 3.0см, підшити ручними потайними стібками.

Описание: Описание: D:\Рабочий стол\hodz8trud-184.jpg

 

  1.              Остаточне оздоблення виробу. Почистити готовий виріб від ниток. Видалити сліди крейдових ліній з лицьової сторони і з вивороту. Остаточну волого-теплову обробку готового виробу виконують електропаровою праскою на прасувальному столі зі спеціальною колодкою і на пароповітряному манекені.

Обґрунтування вибору інструментів, обладнання. Керуючись складеною технологічною послідовністю, визначили перелік необхідного оснащення й подали його у табл.2.5.

 

Таблиця 2.5

Потреби в оснащенні

 

з/п

Обладнання

Інструменти

Пристосування

Пазва

Ціна,

грн.

Назва

Ціна,

грн.

Назва

Цін,

Грн.

1.

Швейна машинка

6000

Ножиці

650

П’яльця

200

2.

Праска

1200

Сантиметрова стрічка

13

Наперсток

23

3.

Оверлок

13700

Голка

10

Шпильки

45

 

Організація робочого місця. При організації робочих місць необхідно забезпечити виконання комплексу ергономічних вимог до конструкції основного устаткування, робочих меблів, робочої пози, раціональних прийомів праці і створення оптимальних санітарно-гігієнічних умов. Робоче місце організовується за ГОСТ 12.2.032-83 при легкій роботі, що не вимагає вільного пересування працюючого, а також при роботі середньої тяжкості у випадках, обумовлених особливостями технологічного процесу.

Конструкцією виробничого обладнання та робочого місця повинно бути забезпечено оптимальне положення працюючого, яке досягається регулюванням:

- висоти робочої поверхні – для швачок висота робочої поверхні становить 80 см .;

- висоти сидіння стільця – 40 см;

        - простору для ніг – 60 см.

Відстань від сидіння до нижнього краю робочої поверхні не менше 15 см. Підставка для ніг повинна бути регульованою по висоті. Ширина повинна бути не менше 30 см, довжина підставки – не менше 4 см. Підставка повинна мати рифлену. По передньому краю слід передбачити бортик висотою 1 см.

Для забезпечення безпеки праці на всіх сточуємо машинах повинні бути встановлені запобіжники від проколу пальців голкою.

На робочому місці швачки необхідний діелектричний килимок, який є додатковим засобом захисту, поряд з основними.

Важливим показником для забезпечення безпеки праці є робочий одяг. Голова швачки повинна покриватися головним убором або косинкою, що не дозволяє волоссю заважати при роботі на швейному обладнанні. В якості взуття у працівників швейного підприємства на ногах повинні бути тапочки, тобто легка і чиста взуття.

Визначення безпечних умов праці.

Вимоги безпеки під час роботи з голками та шпильками

1. Шити з наперстком. Вушко голки повинно впиратися у наперсток, а гострий кінець — виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки.

2. Не кидати голку. Не встромляти її в тканину чи свій одяг.

3. Зберігати голки і шпильки в певному місці (спеціальній коробочці, подушечці та ін.), не залишти їх на робочому місці (столі), у жодному разі не брати голки і шпильки до рота.

4. Не використовувати голку замість шпильки.

5. Не використовувати для шиття іржаві голки.

6. Викрійку і тканину прикріплювати гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.

7. При ручному шитті не брати нитку довше, ніж 80–90 см.

Вимоги безпеки під час роботи з ножицями

1.Тримати ножиці у визначеному місці.

2. Під час роботи уважно стежити за напрямком різця (леза).

3. Під час роботи не тримати ножиці лезом угору.

4. Не працювати тупими ножицями.

5. Не різати ножицями на ходу.

6. Не наближуватися до товариша під час різання.

7. Передавати товаришеві закриті ножиці кільцями вгору (вперед).

Безпечні умови праці при роботі на швейній машині

  1.     При виконанні робіт на спеціальній краєобметувальній машині пальці рук необхідно тримати на краю платформи машини.
  2.     Щоб уникнути травм, роботу на швейній машині потрібно починати плавним натисканням на педаль.
  3.     Щоб волосся не потрапило до машини та запобігти удару ниткопритягувача, не варто нахилятися дуже низько до машини.
  4.     Не гальмувати рукою махове колесо машини, щоб уникнути травмування рук.
  5.     Не доторкатися до голки, не відривати і не знімати детальні й запобіжні пристосування на ходу машини.
  6.     Спрацьовані та зламані голки не кидати на підлогу, а складати у визначене місце.
  7.     Забороняється класти ножиці та інші предмети біля частин машини, що рухаються.
  8.     При роботі на ґудзиковій машині необхідно користуватися захисним екраном.
  9.     Змащувати, чистити, надівати ремінь на шків машини, втягувати верхню і нижню нитки необхідно тільки при вимкненому електродвигуні, знявши ноги з педалі.
  10.  Утримувати в чистоті та порядку робоче місце.

Самоконтроль діяльності. У процесі виготовлення та оздобленні сукні необхідно проводити самоконтроль на наступних етапах:

1. Уточнити правильність настилу тканини.

2. Уточнити напрям нитки основи тканини до лекал.

3. Уточнити припуски на шви.

4. Впевнитись, що орнамент розміщений симетрично.

5. Впевнитись, що натяг нитки однаковий по всьому орнаменту.

6. Впевнитись, що товщина робочої нитки має відповідати товщині нитки тканини.

7. Впевнитись, що довжина стібка на всій вишивці однакова.

8. Впевнитись, що весь елемент орнаменту заповнений, всі стібки розташовані  в одному напрямі.

9. Перевірити рівність і акуратність ліній зметування.

10. Перевірити ширину припусків тканини по плечових та бічних зрізах.

11. Звернути увагу на загальне прилягання виробу до фігури

12. Звернути увагу на довжину сукні.

13.Звернути увагу на ширину по лінії грудей і стегон.

14. Звернути увагу на глибину пройми і виріз горловини.

15. Перевірити положення плечових і бокових швів.

16. Перевірити посадку виробу на фігурі, наявність дефектів.

Визначення якості виробу. У виробах оздоблених вишивкою, не дозволяється:

  •         відхилення від зразка-моделі за зовнішнім виглядом;
  •         помітне припалення тканини;
  •         прорубка тканини голкою;
  •         довишивка одного і того ж елемента нитками іншого відтінку чи номеру;
  •         прорізи тканини і ниток в ажурній вишивці;
  •         недовишиті частини фрагмента малюнка;
  •         перекошеність малюнка на виробі або порушення симетрії, передбаченої моделлю чи технічними описами;
  •         вишивання грубою ниткою на тонкій тканині чи навпаки, з відхиленням від зразка;
  •         неоднакові малюнки вишивки на кінцях симетричних деталей;
  •         відсутність прокладки в ажурній вишивці;
  •         помітне спотворення вивороту у вишивці від неправильних переходів;
  •         чітко виражені відбитки поротої нитки у вишивці.

Екологічне дослідження. Метою екологічного дослідження є виявлення шкідливості (нешкідливості) виробу і процесу його виготовлення для користувача і довкілля.

Завдання екологічного дослідження:

  1.          аналіз використаних матеріалів, з яких виготовляється виріб, і їх впливу на користувача чи довкілля;
  2.          аналіз технології виготовлення виробу і її вплив на виконавця та навколишнє середовище;
  3.          аналіз можливих відходів матеріалів, з яких виготовляється виріб, і можливостей їх використання.

 Проаналізувавши склад тканини та ниток з яких виготовляємо сукню, ми визначили, що вони натурального походження, тобто екологічно чисті, не виділяють шкідливі речовини, безпечні для здоров’я людини. При контакті з тканиною у людини не виникає алергічних реакцій, виріб не електризується.  В процесі утилізації відходів виробництва і виробів, після виготовлення сукні залишаються клаптики тканини та ниток, які можна використати в подальшому для виготовлення аплікацій, квітів з тканини, оздоблення виробів інтер’єрного призначення. І тим самим не забруднювати навколишнє середовище. Процес пошиття і оздоблення сукні вишивкою відбувається у звичайних побутових умовах без забруднення оточуючого середовища.

 Отже ми визначилися з технологічною послідовністю пошиття сукні, виконання оздоблення швом хрестик, обрали необхідні для роботи інструменти, пристосування та обладнання. Екологічне дослідження показало, що обрані нами матеріали, технологія не забруднюють оточуюче середовище. Відходи які виникають у процесі виготовлення сукні ми можемо використати повністю (для нового виробу, оздоблення, як наповнювач).

 

 

Заключний етап

Визначення собівартості виробу та розроблення реклами

У процесі виконання проєкту знайшли та опрацювали безліч інформації стосовно об’єкта проєктування, Результатом якої стало сукня, оздоблена вишивкою.

Економічне обґрунтування виробу

Собівартість виробу розраховуємо за формулою:

С = См + Ср + Се + Сам,

де См – вартість матеріалів;

 Ср – вартість роботи;

 Се – вартість електроенергії;

Сам – вартість амортизаційних витрат.

Вартість роботи  р )

Робочих днів на місяць – 28

Тривалість робочого дня – 8 год.

Робочих годин на місяць – 8 × 28 =224 год

Мінімальна заробітна плата  – 8000 грн

Вартість однієї робочої години дорівнює:

8000:224=35,71 грн.

Коефіцієнт для студента 0,1.

35,71×0,1= 3,571

Тривалість виготовлення виробу – 98 год.

Вартість виконання роботи – 3,571×98=349,95 грн

 

Таблиця 2.6

Потреба в матеріалах

Назва

Ціна, грн/м

Витрати матеріалів, м (шт.)

Усього, грн

1

2

3

4

Тканина

324грн/м

648 грн

Нитка DMC 517

23грн/шт

9 шт.

207 грн

Голки

5 грн

1 шт.

5 грн

Усього:

150 грн

 

 

Амортизаційні відрахування (Са)

Враховуючи, що в навчальному проєкті дозволяється використовувати спрощений метод розрахунку амортизаційних витрат, спочатку було визначено амортизаційну суму для кожного обладнання, інструменту та пристосування, задіяного у процесі виготовлення сукні, оздобленої вишивкою. Для цього для кожного елемента окремо підрахували річні амортизаційні витрати на основі його вартості та терміну служби. Після отримання річних амортизаційних сум для всіх одиниць обладнання, інструментів та пристосувань, їх підсумували, а загальну суму розділили на 12 для визначення щомісячних амортизаційних витрат (табл.2.7).

А= Арз /12, де Арз – загальна річна сума амортизації.

Таблиця 2.7

Амортизаційні витрати

з/п

Назва обладнання, інструмента, пристосування

Ціна(В), грн

Термін використання

(Т), років

Річна сума амортизації

(Ар), грн

2.

Ножиці

32

4

8

3.

Голка

2

1

2

4.

Наперсток

10

5

2

Усього:

12

 

А= Арз /12=12/12= 1 грн

Розрахунок собівартості виробу подається в табл. 2.8.

Таблиця 2.8

Розрахунок собівартості виробу

з/п

Витрати

Вартість витрат, Грн

1.

Вартість матеріалів

648+ грн

2.

Вартість роботи

349,95 грн

4.

Амортизаційні витрати

1 грн

Разом

998,95 грн

 

Ціна виробу складається із його собівартості (С) і прибутку (П). Величину прибутку умовно визначаємо як 10 % від собівартості виробу:

П = 0,1 × С , грн.

П=0.1×998,95=99,8 грн

Можлива вартість виробу (В):

В = С + П , грн.

В= 998,95 + 99,8=1098,75 грн

 

Екологічне обгрунтування проєкту

З огляду на екологічну безпеку процесу виготовлення проєктованого виробу, можна стверджувати, що цей процес є екологічно обґрунтованим. Виробництво та експлуатація даного виробу не призводять до суттєвих змін у навколишньому середовищі та не порушують баланс життєдіяльності людини, флори та фауни.

Процес виготовлення передбачає використання матеріалів і технологій, які не завдають шкоди екосистемам. Усі етапи, від вибору сировини до фінальної обробки виробу, спроєктовані таким чином, щоб зменшити негативний вплив на довкілля. Використання екологічно чистих матеріалів, раціональне споживання ресурсів і дотримання стандартів безпеки під час виробництва гарантують, що наша діяльність не створює загрози для навколишнього середовища та сприяє сталому розвитку. Це дозволяє нам підтримувати баланс між економічними потребами і збереженням природного середовища для майбутніх поколінь.

 

Розроблення реклами

Майстерня «Чарівна голка» з радістю приймає замовлення на створення унікальних суконь, оздоблених вишивкою хрестиком!

Сукня від «Чарівної голки» — це справжній витвір мистецтва, який стане окрасою вашого гардеробу або неперевершеним подарунком для близьких.

У нас ви можете замовити сукні будь-якого фасону, розміру та з унікальним дизайном.

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
5 грудня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку