Проєкт тематичного дня"День кульбабки"

Про матеріал
Представлений конспект тематичного дня, який охоплює кілька освітніх областей і забезпечує розвиток ігрових, комунікативних, пізнавальних і творчих навичок у дошкільнят. В його основу покладено прийом занурення дітей в тему, який дає можливість дошкільнятам глибоко усвідомити, відчути те, що хоче донести до них педагог. Тематичний день наповнений різноманітною пізнавальної, пошукової, творчої діяльністю, експериментуванням і проходить через всі режимні моменти дитини в ЗДО.
Перегляд файлу

Тематичний день ’’День кульбабки’’

для дітей старшої групи

Опис роботи: представлений конспект тематичного дня, який охоплює кілька освітніх областей і забезпечує розвиток ігрових, комунікативних, пізнавальних і творчих навичок у дошкільнят. В його основу покладено прийом занурення дітей в тему, який дає можливість дошкільнятам глибоко усвідомити, відчути те, що хоче донести до них педагог. Тематичний день наповнений різноманітною пізнавальної, пошукової, творчої діяльністю, експериментуванням і проходить через всі режимні моменти дитини в ЗДО.    
Мета: Продовжувати знайомити дітей з представниками рослинного світу рідного краю.Розширити і уточнити знання про кульбабу.Вчити добирати образні слова.Познайомити дітей з поняттям ’’лікарська рослина’’.Розвивати слухове сприйняття.Виховувати емоційний відгук на красу квітки, опис його у віршованій формі.Сприяти розвитку дбайливого ставлення до живої природи.

 

Ранок

      Вранці дітей зустрічає лялька одягнена у віночок із кульбабки. Звернути увагу на прикрасу. Що за квіти у вінку? Повідомити,що 13 травня це День Кульбабки.

      Провести спостереження за цвітом квітки,розглянути як вона розпустилася. Повідомити дітям,що кошики кульбаби відкриваються о 6-й годині ранку, а закриваються о 22-й, її можна використати для оформлення квіткового годинника (у Чернівцях такий годинник прикрасив Турецьку площу), що й зробив свого часу Карл Лінней.

Пальчикова гра ’’Кульбабка’’

РАЗ – кульбабка край доріжки,

ДВА – кульбабка біля ніжки,

ТРИ – кульбабка без жука,

Ще ЧОТИРИ – з-під листка,

П’ЯТЬ – пушинки розлетілись.

Далі – пальчики скінчились. (Тетяна Чорновіл­)

 

Д/гра ’’Відгадай квіточку по тіні’’

Р/гра ’’Чий віночок кращий’’

Мета: удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати увагу та орієнтування в просторі.

Хід

Діти об’єднані у дві рівні групи. Кожна з них утворює коло. На слова або пісню вихователя:

Візьмемось за руки,

Підемо на луки,

Сплетемо віночок,

Станемо в таночок! –

     Діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні слова зупиняються, піднімають руки. Вихователь у цей час продовжує:

Чий найкращий вінок,

Той і піде у танок!

      Після цих слів діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь зазначає, у якому колі діти швидко поклали руки на плечі та дотримують форми кола. Ці діти танцюють під будь – яку пісню вихователя, а решта плеще їм у долоні. Гра повторюється.

Освітня діяльність

Заняття з малювання.

Тема: ’’Сонечко в травичці’’.

Мета: формувати у дітей інтерес до нетрадиційних технік малювання. Вчити використовувати у малюванні різні предмети,як пластикова виделка та поєднувати з традиційним малюванням.Продовжувати викликати у дітей інтерес до живих квітів. Розвивати координацію мови з рухом, розвивати повітряний струмінь. Виховувати охайність у роботі,самостійність.

Матеріал:  гуаш, пензлі, клейонка, квіткова галявина,квіти,легенда про рослину,пластикові виделки,серветки.

Вихователь: Діти, ви любите подорожувати?А хочете відправитися в подорож до Країни квітів?

Діти: відповіді дітей

Вихователь: Нам потрібно туди потрапити, пройшовши веселковий вхід.

Діти проходять під’’сухим душем’’ і потрапляють в Країну квітів на квіткову галявину.

Вихователь:як багато тут різноманітних квітів,але нам потрібно знайти лише одну. Спробуйте відгадати загадку:

  Сонечко в траві зійшло,
  Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
                      І за вітром полетіло      (Кульбаба)

Зараз ми її уважно розглянемо. Якого кольору листочки кульбабки? Якого кольору квітка? А які перетворення стаються з пухнастою,яскравою жовтою голівкою квітки? Так, вона перетворюється ось в таку білу легку хмаринку, яка від подиху вітру летить високо в небо….  Уявімо що ці білі кульки і є кульбабка, зараз ми з вами перетворимось на вітер і відправимо «кульбабки» в подорож…                                                                    

Дихальна вправа « Здуй кульбабку»                                                                                                                                                           Завдання: здути помпон із долоньки,роблячи вдих через ніс, видих – через рот;не надіваючи щічок, не піднімаючи плечі.                                                                                                                                                                                      

Вихователь:я вам хочу розповісти легенду про те, як з’явились ці квіти.

         Одна з давніх легенд розповідає про походження кульбаби: засумувало якось Сонечко й сказало Місяцю: «У тебе є маленькі друзі – зірки, ти такий щасливий. А в мене немає нікого…». Не встиг Місяць щось відповісти, як Сонечко розсипало по небу тисячі своїх маленьких відблисків – золотаво-жовтих кульбабок. Відтепер до їх обов’язків входило щоночі запалювати на небі ліхтарики, але маленькі пустуни забували про свою важливу місію. Розсердився тоді Місяць – володар ночі – та наслав на кульбабки сильний вітер, який здув їх на грішну землю. Проте Сонцю було шкода своїх нерозумних друзів – і надав він їм подоби маленьких сонечок, щоб світити на землі так само яскраво, як «розпечений диск» на небі. Відкрию Вам таємницю: кульбаби до цих пір мріють про небесні обителі й, перетворюючись на прозорі пушинки-парашутики, за всяку ціну намагаються повернутися додому.

            Ви помічали: коли в похмурі дні Сонечко сховане за хмарами, кульбаб небагато. Досить же Ярилу випустити свої промінчики, як вони виходять зі схованки, укривають землю світлосяйним килимом і привітно кивають своїми голівками до Сонечка, особливо радіючи сміху дітей. Весело! Святково! Отакий собі квітковий барометр!

Давайте покажемо, як кульбаба росте у траві.

Пальчикова вправа:

Ось кульбаби у траві – (вказівний та великий пальці зімкнені в кільце)                                                                                      Ніби кульки снігові.(Стискання і роз тискання кулачків.)                                                                                                                   Обережно, не дмухни –(Сваряться вказівним пальчиком)                                                                                                                   Розлетяться вмить вони.(Кругові рухи кистями рук)                                                                                                                             

Кульбаби також зображали на полотнах відомі художники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ісаак Левітан

Кульбабки   Ісаак Левітан

 

 

 

Олена Капустина

C:\Users\Алёна\Desktop\17.07_copy_copy.jpg

Яна Самсонова

Діти Сонця, або рослини з мініатюрними парашутиками

Ірина Ломанова

                      Ломанова Ирина Витальевна. Одуванчики - Картины - Cоветская живопись

 

 

 

 

Наталя Бєсєднова

                      Наталья Беседнова. «Сказочная Русь» | Мытищинская картинная галерея

Костянтин Стєрхов

                 акварели Стерхова | МУЗА НАШЕГО ДВОРА

Раїса Вітановська

  Напівказковий світ Вітановської Раїси – Роман Свередюк

 

 

Вихователь: давайте ми спробуємо намалювати для сонечка його друзів  і показати,як їх багато квітне у природі.

Самостійна діяльність дітей: за допомогою пластикової виделки діти малюють жовті голівки рослини,домальовуючи листя і стебло пензликом.

Вихователь: ми також зробимо виставку картин,як справжні художники і розглянемо кожного малюнок.

Підсумок.

Перша прогулянка

На прогулянці запропонувати зібрати кульбабку і сплести віночки.

Вивчити жартівливу лічилку:

Я –  КУЛЬБАБА, ТИ – КУЛЬДІД
Слухай, як
Лічити слід:
Я – кульбаба,
Ти – кульдід.
Я – весна,
А ти – зима.
Був мороз,
Тепер нема!

Дидактична вправа ’’Слухай уважно’’

Дітям пропонується уважно слухати і плескати в долоні, якщо вони почують слово ’’кульбаба’’.

Н-д: Кульбаба, диванчик, вагончик, кульбаба, барабанчик, кульбаба, хлопчик, кульбаба і т.д.

Мовленнєва вправа ’’Підбери слово’’

Жовтий, як сонечко.

Круглий, як …

М’який, як …

Білий, як …

Пухнастий, як …

Крихкий, як …

Д/гра ’’Впізнай квіточку’’

Р/гра ’’Бджілка і квіти’’

Мета: удосконалювати навички бігу.Виховувати увагу, кмітливість та швидку реакцію на сигнал.

Хід гри

З-поміж дітей лічилкою обирають квітникаря і бджолу, решта дітей – квіти. Квітникар називає кожному пошепки, яка він квітка (ромашка, айстра, мак).

Діти-квіти стоять на одному боці майданчика, бджола – на іншому. Бджола підлітає до квітника. Квітникар запитує:

-         Бджола, бджола, чого прилетіла?

-         По квітку!

-         По яку?

-         По айстру! (наприклад)

-         То бери!

Бджола бере за руку названу квітку і відводить на інший бік майданчика. Потім летить по іншу квітку. Якщо такої квітки немає, квітникар каже:

-         Лети до іншого квітника!

Бджола облітає круг майданчика і знову летить до квітника. Гра повторюється.

Пластичний етюд ’’Квітка’’

Завдання:  розвивати пластику, пантомімічну виразність.

Вихователь пропонує дітям ’’перетворитися’’ в квітку, за якою вони спостерігали, і зобразити його в бутоні, розпусканні,  тягнеться до сонечка, схиляють голівку під дощем, вмивабться росою, що розкриває пелюстки для комах і т.п.

Друга половина дня

Валеологічна хвилинка.

Розповісти дітям про лікувальні властивості рослини,застосуванні в народній медицині.

      Лікувальні властивості цієї рослини були відомі з античності. Наприклад, Теофраст називав кульбабу «еліксиром життя», адже вона є дієвим жовчогінним засобом, який зміцнює та оздоровлює печінку, лікує суглоби, є жарознижувальним, потогінним, кровоочисним, бактерицидним засобом... Уперше згадують «сонячну аптеку» в травнику «Синь сю бень цао» (659 рік), а в європейських джерелах її детально описують у своїх книгах кельтські лікарі середньовіччя. Збереглися перекази про те, що кілька століть тому члени сім’ї одного баварського короля після обіду заходили до аптекаря, який частував кожного повною чарочкою соку кульбаби. На Сході цю рослину використовували для профілактики хвороб старості. Отаке «золото під ногами, і не потрібно лінуватися його підняти, щоб здоров’я мати»!

        Листя кульбаби застосовують у косметиці: з нього готують маски, воно живить, зволожує та омолоджує шкіру, виводить ластовиння і печінкові плями.

       Стародавні китайці та перші поселенці Америки полюбляли страви з кульбаби. І нині з квіток кульбаби виготовляють вино й чудове лікувальне варення від ста хвороб, а з молодих стебел і листя кульбаб готують салати й борщі; квіткові бруньки консервують і маринують для вінегретів і солянок; із коріння, викопаного восени, роблять здоровий і корисний кавовий напій. Цікаво, але факт: нині широко вживають в їжу кульбабу італійці, у них це дуже популярна й улюблена смакова композиція. А беручи до уваги ціни на блюдо з кульбаб у ресторані, – це, без сумніву, делікатес… На італійських ринках продають культивовані кульбаби, спеціально вирощені з насіння. Італійці кажуть: «Якщо вживати в їжу кульбабу, то хвороба проходить повз двері будинку». Їх шанувальникам не треба купувати штучні мультивітаміни, так як у кульбабі є цілий «алфавіт» натуральних вітамінів і біологічно активних компонентів. У кульбабі дуже багато магнію, що добре для нервів, серця і хвороб крові. У листі кульбаби достатньо фосфору (для здорових і міцних зубів), більше, ніж в листових овочах. Листя кульбаби містять до 5 % протеїну, вони багаті вітамінами С і Е, каротином, залізом, калієм, магнієм, кальцієм, марганцем і йодом.

Д/гра ’’Що лікує ця рослина’’

Друга прогулянка

’’Кульбабки’’

На леваду я пішла б,
Ціла купа там кульбаб —
Ніби сонечка малі

Посідали на землі.

Я нарвала б тих квіток,
Та сплела б собі вінок,
Щоб і я була в вінку,
Наче квітка на лужку.

Тільки вранці квіти всі
Умиваються в росі,
Росяна травичка —
Змокнуть черевички.    (Наталя Забіла)

Запропонувати дітям одягнути наголівники квітів та розповісти про квітку.

Обмін думками ’’ Щоб розказала квіточка’’.

Д/гра ’’Знайди квіточку за описом’’

Д/гра ’’Треба – не можна’’ (закріпити знання дітей про шанобливе ставлення до рослин)

Хороводна гра ’’Віночок’’,’’На весняному лужку - у кружку’’

Мета: виховувати інтерес до рухових традицій укра-їнського народу; закріпити основні рухи: ходьба та біг різними способами, перестрибування, кидання та ловіння м’яча; продовжувати вчити виконувати танцю-вальні рухи та змінювати їх характер зі зміною ритмічного малюнку, узгоджувати рухи з текстом, поліп-шувати орієнтацію в просторі.

Вечір

Конструювання ’’Квіти’’ з різних видів конструктора.

Розвивати м’язи рук, увагу, творчість, вміння спільно працювати. Виховувати бережне ставлення до природи.

 

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
775
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку