Проєкт " Тверді відходи та вироби з них"

Про матеріал
Інтегрований проєкт " Тверді відходи та вироби з них". Колективна робота вчителів та учнів Буковецької гімназії.
Перегляд файлу

Вироби з твердих відходів.

Тема. Збережи довкілля - подаруй друге життя.

Мета: більш детально ознайомити учнів з видами відходів та методом їх утилізації,  привернути увагу до проблем із забрудненням навколишнього середовища та необхідністю сортування сміття, навчити креативно мислити при створенні виробів з твердих відходів, вміло знаходити їм застосування та розвивати фантазію для нових поробок, формувати свідому особистість з виробленою активною життєвою позицією, яка здатна активно і творчо впливати на навколишній світ, формувати естетичне сприйняття.

 

Вступ.

Ознайомлення учнів з видами відходів та методом утилізації.

          Чи задумувались ви скільки в день  накопичує сміття одна людина? У зв’язку з різними способами і умовами життя у  сільських людей накопичується менша кількість сміття, а от мешканець великого міста викидає щодня близько 1-2 кг сміття! За статистичними даними в Україні нагромаджено близько 35 млн. тонн відходів полімерів і щорічно ще додається 1 млн. тонн. На сьогоднішній день 97% побутових відходів в Україні захоронюються, і лише 3% з них утилізуються на сміттєспалювальних заводах. Стихійні сміттєзвалища призводять до забруднення підземних вод, розмноження хвороботворних бактерій, які викликають тяжкі, а інколи і смертельні захворювання, лобального потепління, більшення чисельності мишей, щурів, які теж є носіями хвороб, знецінення великої площі землі.

 

Стихійні сміттєзвалища на Волині | Волинська газета

 

    Існують різні негативні наслідки, тому що і відходи різні.

Харчові відходи збиток природі  практично не завдають, невеликий розсадник мікробів і бактерій.

Макулатура, або ж папір, іноді просочена воском і покрита різними фарбами. Власне папір збиток природі  не наносить, проте фарба, якою покрита папір, може виділяти отруйні гази. 

Вироби з тканин .Тканини бувають синтетичні і натуральні, зрозуміло, що синтетичні наносять шкоду довкіллю.

Консервні банки – це оцинковане або покрите оловом залізо. З'єднання цинку, олова і заліза отруйні для багатьох організмів, а гострі краї банок травмують тварин, людину ранять при ходінні босоніж. У банках накопичується вода, в якій розвиваються личинки комах, зафіксовано застрягання голови тварин у банці і смерть.

 

C:\Users\HOME\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20240112_230839.jpg

 

До металобрухту відноситься залізо та чавун, сполуки якого є шкідливими як для грунту так і для водойм, травми з інфекцією можуть отримати як люди, так і тварини.

Алюміній та його сплави в грунті розкладаються сотні років, баночки з цього металу приносять шкоду і тваринному і людському середовищу.

Період розкладання скла декілька сотень років. Розбите скло на стихійних сміттєзвалищах може смертельно поранити тварин,які в пошуку їжі.

Вироби з пластмаси перешкоджають газообміну у грунтах і водоймищах. Час розкладання 100 років, за цей період може загинути безліч тварин ковтнувши уламки, заплутавшись як в капкані, зафіксовані випадки вростання пластику в тіло тварин.

Упаковки від харчових продуктів теж не слід викидати, тварини найчастіше через запах їжі ними травмуються, ковтають, заплутуються, раняться.

Можна ще згадати про батарейки, різні акумулятори, сенсори, телефони і так далі. А відходи з лікарень взагалі потребують особливої уважності при утилізації.

Це далеко не весь список збитків і наслідків  людської  необдуманої діяльності. Ми ж з вами маємо розуміти про гостру потребу сортування та утилізації сміття. Що ж таке утилізація? Так це доцільне використання відходів для отримання корисної продукції, одним словом – переробка.

 

Переробка.

Виготовлення виробів з твердих відходів.

 

         На жаль в Україні переробляють тільки 3-6%  твердих відходів, але для цього не завжди потрібні величезні заводи і дороге обладнання, багато сміття ми можемо переробляти самостійно, створюючи потрібні і корисні речі для господарства, декору, дикої природи чи особистого користування. На сьогоднішній день різноманітність лайфхаків, виробів і розробок просто вражає, виготовити можна починаючи від вишуканого кухонного  органайзера для приборів і закінчуючи годівничкою в лісі для диких звірів, від естетичного декорування приміщення до садових скульптур і горщиків до квітів. Вироби у квартиру, власний дім, дачу, офіс, школу, дитячий садок чи лісову галявину – обмежень немає жодних, ви можете створити своїми руками все, що забажаєте. Дітям надзвичайно цікаво було розглядати наочний матеріал і фантазувати, малювати в уяві свої унікальні, ніким ще раніше не придумані ідеї.

 

C:\Users\HOME\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20240112_233333.jpg

 

         Метою роботи не є одиничне створення виробу, а формування креативного мислення при створенні виробів з твердих відходів, вмінню знаходити їм практичне застосування та розвивати творчий підхід, тож діти самі обирали з яких твердих відходів, і що вони будуть робити. Учні мають вже певний досвід у переробці відходів, тому що виготовляли окопні свічки для наших захисників. З усіх куточків збирали металічні консерви, і ,ось тоді перший раз зрозуміли важливість цього сміття, одна свічка, зележно від розміру, забезпечує 2-4 години світла і мінімального тепла воїнові, який боронить неньку -Україну і наше майбутнє.

Как сделать окопную свечу в домашних условиях – инструкция Как сделать окопную свечу в домашних условиях – инструкция C:\Users\HOME\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\znimok-ekrana-2022-09-30-o-15.37.54-e1664541830339-620x349.png

         Найбільше до вподоби учням стала робота з алюмієвими баночками від напитків, вони добре гнуться, легко розрізаються, але такі роботи можна виконувати тільки із старшокласниками чи дорослими, гострі краї травмонебезпечні. Молодші  школярі створювали вироби з пластику. Також здобувачет освіти була реалізована цікава ідея, яка має подвійне значення. Було виготовлено сміттєвий кошик, з цього самого матеріалу, корків, учень створив цукерницю. Чим швидше всі зрозуміють глобальність проблеми засмічення, тим швидше, ми почнемо рятувати нашу планету.

Результат.  

Готові вироби з твердих відхотів. Досягнення мети

          З точністю можна вважати, що поставлена мета на початку - досягнута, діти працювали активно і старанно, були зацікавленими і кмітливими, проявляли співчуття і жалість до тварин, котрі загинули чи травмувались через людську байдужість і бездіяльність, зрозуміли, що чисте повітря, вода і грунт, запорука нашого здоров’я. Процес роботи і результативність нас радує.

                                                    Вироби:

1.Матаржук Марти.

C:\Users\HOME\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\20240113_002314.jpg

2. Шкрібляка Олександра.

3. Пилип’юк Богдани.

4. Зеленчук Ангеліни.                             5. Пилип’юк Ольги.

 

 

6. Кочерган Андріани.                           7. Паранчич Ані.

                   

 

8. Шкрібляк Аліси.                                       9. Кутащука Дениса.

         

 

 

10. Якіб’юка Арсенія.                                     11. Якіб’юка Максима.

                                  12. Кутащука Олександра.

                       

13. Кіщука Василя.                                           14. Рибчука Олександра.

                   

 

15. Матаржук Марти.                                  16. Марійчук Ангеліни.

                  .

 17. Рибчук Юлії.                                  18.Хім’як Богдани і Чорномудяк Іванни.

                

19. Кознюк Каріни та Мирослава.

 

Наше творіння.

 

 

Бережімо природу – це наше майбутнє!

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
14 березня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку