Проект "Вода-безцінний дар природи"

Про матеріал
: Формувати навички роботи з довідниковою та енциклопедичною літературою; формувати у учнів знання про воду, її значення в житті людини, використання; прищеплювати навички економного використання води; формувати навички роботи в групі; виховувати екологічну свідомість.
Перегляд файлу

Урок- проект(презентація) «Вода - безцінний дар природи» 1 клас

Мета: формувати навички роботи з довідниковою та енциклопедичною літературою;

             формувати у учнів знання про воду, її значення в житті людини, використання;

            прищеплювати навички економного використання води; формувати навички роботи в групі;

           виховувати екологічну свідомість.

Обладнання: у кожної групи зелені  і сині частини круга; схематичне зображення людини, поділене на десять частин; цеглинки LEGO;склянка  з очищеною водою; цукор,або сіль; ложка.

Мультимедійний проектор, глобус, фотографії (струмок,ставок,річка,бурулька,іній,туман,дощ,роса,лід,хмара,сніг).

                               Хід презентації проекту

  1. Організація класу
  2.  Повідомлення теми й мети уроку

  Вчитель читає вірш   К. Дишкант.  Звучить музика Ф. Шопена «Ніжність».

 Весна… Весна… Пустунчик вітер

Під кожен кущик загляда:

Чи вже прокинулися квіти,

Чи просинається трава.

 

А з неба сонечко сіяє

На поле, гори, на лісок,

Своїм промінням зігріває

Кожне стебельце i листок.

 

Водою дощик напуває

Всі квіти й трави весняні.

Про жодну він не забуває,

Бо всі вони, як ми, живі!

 

І ти, дитино, пам’ятай,

Ніколи не забудь:

Ти  воду завжди бережи,

Природі другом будь!

               

-Сьогодні на уроці ми дамо відповіді на запитання:

Що означає «будь другом природі»;

Як берегти природу?

Як берегти воду?

-Нам допоможуть такі групи «Всезнайки», «Фоторепортери», «Дослідники», «Господарі», «Актори».

      III.Презентація проекту  групами.

  1. Група  «Всезнайки»

Перший учень: Вся вода на нашій планеті зображена синім кольором(демонстрація глобуса)

-Як ви вважаєте скільки частин складає вода, скільки суша?(Учні викладають 3 частини  синього і 1 частину зеленого кольору).

-Так ,дійсно ,3 частини земної поверхні становить вода і 1 частина-це суходіл.

 

Другий учень: -багато води на Землі?

 Води одночасно і багато, і  мало. Як що умовно поділити всю воду на Землі на 100 частин,то  97 частин складає солона вода і тільки 3 – прісна. Багато води в морях і океанах, але солона вода не придатна для пиття. Для своїх потреб людина використовує прісну воду. Обмежені запаси прісної води скорочуються через їх забруднення.

 

Третій учень: найбільші запаси прісної води містяться в льодовиках Антарктиди.

 

Четвертий учень: в  організмі людини у середньому  7 з 10 частин – вода(діти позначають на схематичних зображеннях).

 

Пятий учень: вода входить до складу організмів тварин.  Медуза майже повністю складається з води. В організмі слона  7 частинок з 10 - вода.

 

Шостий учень: вода міститься і у рослинах. Багато води в кавунах, огірках і т.д.

 

Сьомий учень:вода-єдина речовина , яка  буває у трьох станах: рідкому, твердому, газоподібному.

 

  1. Група «Фоторепортери»

Учні приготували  фотографії води в різних станах , загадки до них. Діти відгадують загадки і визначають стан води, використовуючи цеглинки лего.

 

 

Загадка

Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукава має.

Відгадка: річка

 

 

Загадка з відгадкою став, ставок

Стоїть корито,

повне води налито.

Відгадка: ставок

 

 

 

Загадка

Хоч без ніг, а біжу прудко;

Не сплю ні вдень, ні вночі,

Хоч ніколи з ліжка не встаю.

(Джерело)

 

Загадка

Вранці намисто заблищало,

Всю траву воно заткало.

А пішли шукати їх вдень,

І ніяк їх не знайдем.

(Роса)

 

Загадка

Сивий дідусь біля воріт

Всім очі заволік.

(Туман)

 

 Біла скатертина всю землю вкрила.

(Сніг)

 

 

Росте вона холодною зимою,

Росте вона додолу головою,

А тільки сонечко засяє –

Вона заплаче і розтає.

 

(Бурулька)

 

Мов прозора біла хмара

над каструлею летить... (пара).

 

Узимку білим цвітом

Садок розцвів як літом.

(Іній)

 

 Загадка про лід

Прозорий, мов скло,

Не вставиш у вікно.

(Лід)

Пухнаста вата  пливе кудись. Чим вата нижче, тим дощик ближче. (Хмара)

 

  1. Група «Дослідники»

Перший учень: скуштуйте воду. Що ви можете сказати про її смак?

Другий учень: понюхайте воду. Що ви скажете про її запах?

Третій учень: покладіть ложку у склянку. Чи бачите ви її? Який висновок можна  зробити?

Четвертий учень: перелийте воду у меншу склянку, у вазу у вигляді кубу, кулі. Який висновок можемо зробити?

Пятий учень: додайте у склянку з водою ложку цукру,розколотіть. Що помітили?

(Учасники групи демонструють досліди. Діти повторюють за ними)

 

Фізхвилинка (пісня Н. Май «Кап-кап»).

 

 

  1. Група «Господарі»

 

-Ми дослідили,як можна знизити витрати води.

 

Перший учень: при чищенні зубів наливаю воду у склянку.

Другий учень:  коли миюся, замість  ванни , приймаю душ.

Третій учень:  мию посуд у мисці, полощу під проточною водою.  

 

 Четвертий учень: воду, для миття велосипеду, набираю у відро.

П’ятий учень: слідкую за станом кранів. Нагадую татові про ремонт у разі необхідності.

 

  1. Група «Актори»

Перший учень

    Було у лісі джерело. І радісно усім було.

   Життя навкруг буяло.

    І от замулило його . Водички геть не стало.

 

 

 

 

Білочка .

 А де ж поділася вода? Що мені робити?

В мене діточки малі .

Вони хочуть пити.

 

Зайчик

Як не буде тут води – все засохне навкруги.

Що ж тоді я буду їсти?

Ні сховатись, ні присісти.

 

Метелик

Що за шум? Що за журба? Чом поникли квіти?

Засохло все, води нема! Але зараз же весна.

 

Бджола

Щоб усім нам краще жити, треба не зітхати,

А ставати до роботи, струмок рятувати!

 

Всі

Ми розчистим  джерело, щоб усе тут ожило!

 

Шостий учень

Міліють ріки і моря.

Не витрачай води дарма!

Бо пройде не багато літ -

Загине без води весь світ.

 

 

IV.Рефлексія.

-Як берегти воду?

-Як дружити з природою?

-Кому вдячні за урок?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
832
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку