"Співпраця школи та сім’ї у вихованні культури здоров’я учнів"

Про матеріал

Подано методичні рекомендації щодо співраці вчителя фізичного виховання та батьків. Дані матеріали створені на основі практичного дослідження та з метою вироблення єдиних умов фізичного розвитку учнів у школі та сім'ї.

Перегляд файлу

Співпраця школи та сімї у вихованні культури здоровя

учнів в рамках реалізації «Методичних рекомендацій щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з дітьми та учнівською молоддю у навчальних закладах у 2016-2017 н.р.»

 

Немає нічого ціннішого для людини, ніж її здоровя. Від фізичного стану залежить і духовний. „Здоровя людини - це щастя”, - писав Арістотель. Здорова людина працездатна, має гарний настрій, цінить життя і творить його.

 Наприкінці ХХ століття науковці винесли проблему здоровя до глобальних проблем людства. Суть проблеми в тому, що здорова людина як біологічний вид вимирає в звязку із змінами умов існування, до яких вона пристосувалася раніше:

Минуле: постійних рух, кочування, систематична фізична праця, полювання для харчування і одягу, вживання свіжої їжі.

Сьогодення: малорухливий спосіб життя перед телевізором, комп’ютером, за робочим столом, кермом автомобіля, урбанізація, вживання нездорових продуктів, шкідливі звички. Хвороба ХХІ ст. – гіподинамія.

У «Методичних рекомендацій щодо здорового способу життя та фізкультурно-спортивної роботи з дітьми та учнівською молоддю у навчальних закладах у 2016-2017 н.р.» вказано на необхідність здійснення  заходів щодо створення умов для організації активного сімейного дозвілля. Зокрема, згідно рекомендацій,  фізкультурно-оздоровча робота передбачає:

 

  • доведення до відома батьків інформації про спортивні секції та (або) наявності тренажерного залу в школі (початок навчального року);
  • проведення днів здоров'я (протягом навчального року); організацію зарядок та «фізкультхвилинок» на уроках (протягом

                навчального року);

  • спільно з батьками виїздів на природу з проведенням спортивних ігор

Ставиться також завдання розробки та запровадження у навчальних закладах системи контролю за станом фізичного розвитку та здоров'я учнів.

Тому необхідно звернути увагу на своєчасне залучення, мотивування дітей і батьків до свідомо активного способу життя. Раніше масово діяли дитячі спортивні школи, гуртки, які фінансувалися державою і були доступні дітям і батькам. Сьогодні кількість таких закладів зменшилася. Батьки часто не володіють інформацією про оздоровчі засоби фізичної культури, які сприяють гармонійному і всебічному розвиткові дитини. Тому актуальною є проблема взаємодії школи і сім’ї у фізичному вихованні учнів. Особливої уваги потребують учні 5-х класів класів, які з початкової ланки потрапляють до середньої школи.

 Більшість батьків, на жаль, ставлять під сумнів цінність занять фізичними вправами, а отже, і доцільність витрачання часу на цей вид діяльності.

Рухових дій переважно навчає школа. Для оздоровчо-загартовуючого впливу на організм, формування постави, виховання гігієнічних навичок кращі умови створені у  сім'ї.  Батьки не вчать дитину техніки стрибка, але слідкують за поставою, купують спортивний інвентар, тренажери. Немає жодної родини, де  не було хоча б м’яча. 

Могутній чинник формування особистості - виховання прикладом. Дитина 10-11 років свято вірить дорослим. Ще немає підліткового скептицизму і поради маленькому школяреві лягають на благодатний грунт. Діти наслідують дорослих, беручи приклад із спортивного тата, гордяться досягненнями батьків: „А мій тато уміє віджатися 50 разів!”, „А мій бігає вранці; я теж буду з ним!”. ". У цих висловлюваннях розкривається схильність дитини наслідувати старших брата чи сестру, матір чи батька. Саме це потрібно в повній мірі використати для виховання здорового способу життя у дітей.

У народі кажуть: „Рух – це життя”. Здоровий учень – це активний учень із  бажанням вчитися, без ознак втомлюваності, очі якого світяться готовністю пізнати світ.

Вчитель фізичної культури повинен постійно піклуватися про організацію систематичної та планомірної просвітницької роботи з батьками.

 

Завдання

  • визначення  форм взаємодії школи і сім’ї у фізичному вихованні учнів ;
  • діагностика умов для фізичного розвитку учнів в родині через анкетування, опитування батьків та дітей;
  • координація роботи батьків та вчителя фізичної культури;
  • проведення просвітницької роботи серед батьків та учнів;
  • створення методичних рекомендацій для батьків щодо фізичного розвитку дітей в домашніх умовах.

 

 Інноваційна значущість полягає в дослідженні умов, створених в родинах, наступності  та виробленні єдиних умов для фізичного розвитку учнів; поєднанні домашнього і шкільного фізичного виховання, виходячи із наявності спортивного інвентаря дома, зайнятості і вмінь батьків. Наслідування прикладу дорослих, батьків. Презентація сімейного досвіду фізичного виховання. Виховання лідерських якостей учнів під час пятихвилинок на уроках „Я сьогодні тренер”. У формуванні нового спортивного стилю життя учнів.

Практична значущість полягає у вихованні людини з позитивною мотивацією та усвідомленою потребою в активному, здоровому способі життя.

 Технологічна реалізація ідеї дослідження.

І-й етап. Анкетування батьків. Бесіда з учнями. Опрацювання результатів.

1. Чи маєте Ваша дитина  спортивний куточок? Так/ні

2. Які спортивні знаряддя маєте вдома (підкресліть)?

М’яч, гантелі, скакалка, еспандер, турнік, волейбольне кільце, настільний теніс, інше_________________

3. Як часто робите з дитиною  ранкову зарядку? (підкресліть)

щодня, по вихідним, рідко, не робимо взагалі

4. Яким рухливим видам спорту надаєте перевагу в домашніх умовах? (підкресліть)

Біг, катання на велосипеді, лижах, плавання, інше ______________

5. Чи відвідує Ваша дитина спортивну секцію? Так/ні

ІІ-й етап. Просвітницька діяльність. Складання плану роботи з батьками: виступ на батьківських зборах, залучення батьків до батьківських уроків.

ІІІ-й етап. Реалізація запланованих заходів.

  • організація спортивних свят, позакласних заходів, зустрічей з спортсменами;
  •  залучення батьків до позакласної роботи,  зміцнення та поповнення матеріально-технічної бази фізкультурного залу;
  • відвідування батьками відкритих уроків фізичної культури та контроль за виконанням режиму дня, ранкової гімнастики, домашніх завдань;
  • консультації шкільного лікаря та вчителя фізичної культури, інформування батьків про специфіку фізичного розвитку, фізичну підготовленість дітей.

Охоплювати ідеєю сформувати спортивний стиль життя потрібно не тільки учнів, а й батьків. Вважаю, що наказової форми спілкування для досягнення успіху не може бути. Вся робота,  заняття повинні ґрунтуватися на гли­бокому внутрішньому переконанні дітей, батьків, навіть покликанні.

Просвітницька діяльність серед учнів та їх батьків повинна бути конкретною Учитель не пови­нен агітувати за фізичну культуру взагалі.  У процесі просвітницької діяльності слід лише рекомендувати конкретні форми фізичного виховання залежно від потреб.  Обов'язковою умовою  є  зв'язок з життям загалом: це обов’язкова участь в різноманітних змаганнях, конкурсах, де б дитина відчула свої сили, а батьки порадувалися за успіхи доньки чи сина.  

     Організація рухливих ігор - це початок залучення до спортивного стилю життя.  Рухливі ігри  розвивають дітей, спонукають бути активним, діяльним, міркувати, досягати успіху, зміцнюють нервову систему. Рухливі ігри разом  з батьками – це чудовий виховний засіб. Діти вчаться самостійно розв’язувати ігрову ситуацію,  швидко переключаються з одного руху на інший.  Тому разом з батьками в школі організовуються Дні здоровя, спортивні сімейні свята. Рухливі перерви і релаксаційні хвилинки під час уроків міцно ввійшли в режим роботи школи.

 

Аналіз анкетування батьків та учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Чи відвідує Ваша дитина спортивну секцію?

69 дітей – так (30%)

159 – ні (70%)

(Низька кількість повязана передусім з віком дитини.

Зазвичай відвідувати спортивні гуртки діти починають з 7-8 класу.

Значно зростає їх кількість у старшій школі).

 

Відповідно за результатами дослідження було розроблено поради для учнів та батьків.

 

Поради батькам

 

  • Робіть разом з дитиною ранкову зарядку
  • Відвідуйте спортивні змагання, які проводяться в нашому місті;
  • Організуйте вдома спортивний куточок (шведська стінка, тренажери);
  • Організовуйте сімейний активний відпочинок;
  • Запишіть дитину до спортивного гуртка, секції

 

Поради учням

  • Бути здоровим, сильним, витривалим  допоможе щоденна ранкова зарядка;
  • Заміни сидіння перед компютером і телевізором на активний рух: гру з друзями у футбол, кидання мяча у баскетбольне кільце, активні конкурси і змагання;
  • Попроси батьків записати тебе до спортивної секції;
  • Заходь до магазину “Спорттовари”, там є багато цікавого.

 

 

doc
Додано
4 січня 2018
Переглядів
3015
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку