Комбінований урок з міжпредметними зв'язками, різними формами,методами та прийомами.
Бердянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Бердянскої міської ради Запорізької області
Розробила вчитель
фізичної культури
ЗОШ І-ІІІ. №1
Шестопал Олена Анатоліївна,
спеціаліст вищої категорії,
«методист»
Проведено: лютий 2017
Цілі:
Навчальна:
- формувати предметні компетентності:
Розвиваюча:
- розвивати ключові компетентності:
Виховна:
- виховувати інтерес до предмета «фізична культура», уміння спостерігати та аналізувати ситуації, які відбуваються, дисциплінованість, наполегливість у досягненні мети;
- виховувати відповідальність за своє життя й життя оточуючих.
Завдання уроку:
Учні повинні знати:
- правила техніки виконання прийомів у баскетболі;
- правила безпеки життєдіяльності на уроках фізкультури;
- теоретичний компонент розділу «Баскетбол»;
- різновиди фізичних вправ;
- стройові вправи, перестроювання.
Учні повинні вміти:
- виконувати комплекс загальнорозвиваючих вправ;
- працювати в групах;
- аналізувати та оцінювати діяльність однокласників;
- працювати з різною інформацією;
- виконувати спеціальні вправи баскетболіста;
- володіти технікою виконання баскетбольних прийомів.
Учні повинні розуміти:
- важливість дотримання техніки безпеки під час самостійних занять фізичними вправами;
- значення рухової активності в житті дитини;
- роль фізичних вправ у житті людини і вплив на організм дитини.
Тип уроку: комбінований (засвоєння знань, навичок і умінь творчо використовувати їх на практиці у нестандартних ситуаціях).
Форма роботи: колективна, групова, індивідуальна.
Міжпредметні зв'язки: математика, англійська мова, російська мова, основи здоров'я.
Обладнання: картки, мультимедійна дошка, музичний супровід, дидактичний матеріал, різні м'ячі.
Методи, прийоми: «Мозковий штурм»; «Мікрофон»; рольова гра; зв'язок із життям; бесіда; епіграф; «граємо - розвиваємося»; «розминка з фантазією»; «Рефлексія»; фронтальний, ігровий, змагальний.
Випереджальне завдання:
1. Підготувати комплекс ЗРВ на місці з предметами.
2. Відповісти на теоретичні питання з розділу «Баскетбол» (домашнє завдання).
3. Підготувати пантоміму.
Час проведення: 45 хвилин.
Місце проведення: спортивний зал.
Епіграф до уроку:
Найкраща мотивація – виконувати те,
що раніше здавалося неможливим.
Частини уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (14-15 хв.) |
|||
|
1. Учні заходять до спортивного залу і вільно розташовуються біля вчителя. Привітання. |
1 хв.
|
Звернути увагу на зовнішній вигляд, перевірити настрій і самопочуття учнів. |
|
2. Вимірювання ЧСС 1 (за 10 с)
|
30 сек.
|
Результат записується до таблиці. Норма 80-90 уд. Диференціація (спец.група) |
Організа-ційна станція |
3. Оголошення завдань уроку. Інтерактивна вправа «Угадайка». Учні відповідають на запитання вчителя.
4. Гра «Світлофор». Перестроювання по картках.
Подготовчий маршрут 5. Клас відправляється в подорож. Робота по 3 станціям: - організаційна; - бігова; - загальнорозвиваюча. Від роботи на цих станціях залежить успішність виконання завдань на основному маршруті .
6. Организаційні вправи: - стройові вправи; - перерахунок на 2, 4, … |
2 хв.
1 хв.
30 сек.
2 хв.
|
Учні озвучують завдання уроку. Мотивація. Диференціація - кидки + переміщення в баскетболі; - жонглювання в баскетболі; - веденння в баскетболі. Учні шикуються в шеренгу по команді вчителя. Диференціація
Мета підготовчого маршруту – розігріти організм і збільшити функціональні можливості всіх органів, підвищити працездатність, підготуватися до активної фізичної діяльності та значно знизити можливість травматизму в процесі заняття.
|
Бігова станція |
7. Розминка в русі з м'ячем: - різновиди ходьби; - бігові вправи. |
3 хв.
|
Стежити за дотриманням дистанції. Зміна вправ за сигналом учителя. Технологія «Лідер». Перевірка домашнього завдання. Вправи у ходьбі виконує учень. |
|
8. Вправа на відновлення дихання «Аромат квітів». Вдих – у бік (трави) Видих – униз. |
30 сек.
|
Дихальна гімнастика за методикою О.М.Стрельникової
|
9. Вимірювання ЧСС 2 (за 10 с)
|
30 сек.
|
Результат записується в таблицю. Норма 110-130 уд. |
|
Загально-розвива-юча станція |
10. Загальнорозвивальні вправи на місці з м'ячем. Гра на увагу «Кольорова гама»
|
3 хв. |
Технологія «Лідер» Перевірка домашнього завдання. Вправу на місці виконує учень. Учні займають місця за кольоровими мітками. Переможці отримують бонуси. (Мотивація)
|
|
11. Вимірювання ЧСС 3 (за 10 с) |
30 сек. |
Результат записується в таблицю. Норма 110-120 уд. |
Основна частина (20 хв.) |
|||
|
12. Интерактивна вправа «Таємний пакет». Перестроювання в колони. |
2 хв. |
Учні переміщуються по залу в пошуках пакету й виконують перестроювання. |
Основний маршрут (ігрові станції) |
13. Естафета «Математичний виклик номерів»
- підкидування м’яча по 4 рази кожною рукою; - подкидування м’яча на правій руці; - перекидування м’яча з руки на руку |
4 хв. |
Диференціація Учні виконують жонглювання м’яча й математичні завдання, відповідь на які є номером учасника, який буде виконувати вправу. 1) 1 + 1 = 2 2) 3 + 2 = 5 3) 2 + 1 = 3 4) 10 – 6 = 4 5) 10 – 4 = 6 6) 5 – 4 = 1 |
14. Естафета «Назви предмет»
- обертання ; - обертання ; - обертання обирають самі. |
4 хв. |
Учні виконують біг із м’ячем, обертаючи його навколо тулуба, і прикріплюють назви предметів, які відповідають англійським словам (Диференціація) |
|
15. Естафета «Намалюй сонце»
|
3 хв. |
Учні, працюючи в свїх зонах, за сигналом учителя викладають сонце з м’ячів. |
|
16. Вимірювання ЧСС 4 (за 10 с)
|
30 сек.
|
Результат записується в таблицю. Норма 120-140 уд. |
|
17. Гра «Фонетика»
- разминка [раз'м'инка]; - баскетбол [бас'к'идбол]; - тренер [тр'эн'эир]. |
3 хв. |
Учні ведуть м’яч по колу, за командою вчителя виконують фонетичний розбір слова. (Диференціація) |
|
18. Гра «Види спорту» - регбі;
- водне поло;
- настільный теннис. |
3 хв. |
Учні демонструють пантоміму, команди розгадують види спорту. Диференціація домашнього завдання. Пропаганда видів спорту. |
|
19. Вимірювання ЧСС 5 (за 10 с)
|
30 сек.
|
Результат записується в таблицю. Норма 100-120 уд. |
|
Заключна частина (10-11 хв.) |
|||
|
Заключний маршрут Станція «Підсумкова» Станція «Домашнє завдання» Станція «Релаксаційна»
20. Підведення підсумків уроку, оцінювання. Закінчити речення: - Що вдалося на уроці… - Більш за все сподобалося на уроці… - Чи знадобиться в житті? Де? - Я дізнався, що… - Я зрозумів сьогодні на уроці… |
4 хв. |
Заключний маршрут складається з 3-х станцій. Мета цього маршрута – створити умови для поетапного переходу від збужденого стану, викликаного інтенсивною руховою діяльністю, до подальшої роботи на інших предметах. Оцінювання діяльності учнів, виявлення кращих. Самооцінка уроку. Технологія «Незакінчене речення».
Мотивація.
|
Підсум-кова станція |
|||
Станція «Домашнє завдання» |
21. Домашнє завдання. 1) Комплекс вправ на м’язи черевного пресу. 2) Силові вправи. |
1 хв. |
Диференціація 1) Дівчата 2) Хлопці Навантаження регулюють самостійно. |
|
22. Вимірювання ЧСС 6 (за 10 с)
|
1 хв.
|
Результат записується в таблицю. Норма 90-100 уд. Аналіз пульсометрії (спец.група) |
Релакса-ційна станція |
23. Слова учителя: «Ми з вами перебуваємо на планеті, яка освітлюється сонцем під назвою «Ball». Давайте візьмемо в руки це маленьке сонечко і, тримаючи його, відчуємо те тепло, яким зігрівається ця планета. Нехай воно зігріває й нас, наповнює наші серця любов’ю до спорту» |
3-4 хв. |
Вправи на відновлення дихання та для поетапного переходу від збужденого стану нервової системи до спокійного. (Релаксаційна музика) |
24. Висловлення вдячності за цікаву та змістовну подорож планетою «Баскетболія». Организований ухід. |
1 хв. |
Повідомлення про закінчення подорожі, побажання здоров’я, нових цікавих зустрічей на спортивних планетах. Учитель учень (обмінюються оплесками в долоні) |