ПІЗНАВАЛЬНО – РОЗВАЖАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
«Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ»
Лефрідова О.Г.,
учитель фізики, кл. керівник 5 кл.
Комісарівської ЗШ І-ІІІ ст.
Мета: прилучити школярів до джерел національної історії та культури, пробуджувати національну самосвідомість, сприяти патріотичному вихованню учнів, виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: ноутбук, символи України, вишиті рушники і скатертини, одяг, серця жовтого та синього кольорів, пісні про Україну, калита, балабушки, інформація про калиту та балабушки з різних джерел, святково прикрашений зал.
План проведення:
Хід проведення:
Ведучий. Доброго дня всім гостям свята та нашим учасникам!
Я вітаю всіх із тим, що саме вам випала честь розпочати шкільний пізнавально-розважальний проект «Я люблю Україну!» Я впевнена, що серед присутніх не знайдеться жодної людини, яка б хоч раз не дивилась телевізійну версію цього проекту. І напевне багатьом із вас хотілось теж побувати на місці гравців. Сьогодні ви отримаєте таку можливість.
Розпочинаємо нашу пізнавально-розважальну програму «Я люблю Україну».
Сьогодні у нашому конкурсі свою любов до України будуть доводити дві команди. Команди хлопців та дівчат 5-го та 6-го класів.
Сьогодні є нагода довести, що ми любимо свою мову, свою країну – чудову Україну, багато знаємо про неї і готові дізнатися ще більше.
Учні. Гарна назва «Україна»
Сенс значний в собі таїть.
«У» - то урожай в країні,
«К» - то Київ, що стоїть.
«Р» - рівнини під степами,
«А» - то армія міцна,
«Ї» - сховалась за лісами,
«Н» - то ненька дорога
«А» - то аґрус, абрикоси , і акація струнка.
Все це моя Батьківщина
Моя гарна Україна.
Ведучий. Отже, у нашій грі беруть участь дві команди «Сині» та «Жовті». Команда «Синіх» учні 6 класу. Команда «Жовтих» учні 5 класу.
(Музична заставка «Я люблю Україну!» Команди сідають за столи).
Ведучий. Чи готові команди? Я оголошую умови конкурсу: за кожну правильну відповідь команда отримає один бал. (Один бал, одне сердечко жовтого або синього кольору). Серце розділене навпіл, яка половина заповниться швидше залежить від команд. Відповідає команда, яка першою підніме прапорець.
Розпочинаємо першу частину, яка називається – «Народна творчість».
У цьому раунді ви продемонструєте знання українських прислів’їв та віршів. Кожній команді потрібно буде закінчити запропоноване прислів’я. За правильну відповідь команда отримає 1 бал.
(Учасники кожної команди читають вірші про Україну).
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,що, як тато і мама одна.
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти.
Є в усіх одна країна,
Найрідніша нам усім,
То прекрасна Україна
Нашого народу дім.
Широкі простори
Поля і левади,
Долини і гори…
Молитва і пісня,
І слово натхнене, -
З чого почалась Україна для мене?...
Як хоче зміни,
Хай холодами б’є,
Хай спекою пече,
Ми будем тим, чим є,
Ми – діти України,
Бо українська кров у нас тече.
(Музична заставка «Я люблю Україну»).
Ведучий. Наше інтелектуальне свято «Я люблю Україну» продовжується, і ми переходимо до наступного раунду «Люби і знай свій рідний край», який присвячений українським традиціям та обрядам. Для кожної команди правильна відповідь на запитання, принесе 1 бал.-Команди готові?
Ведучий.13 грудня ми святкували день Святого Андрія Первозванного. З усіх свят річного календарного циклу день Св. Андрія Первозванного є одним із найтаємніших, найцікавіших. Цього дня відбуваються гадання дівчатами майбутнього, ритуали з калитою та інші ворожіння.
Одним із найпоширеніших способів ворожіння є випікання балабушок (маленькі тістечка круглої форми з білого борошна). Дівчата пекли балабушки, кожна позначала своє тістечко, на підлогу стелили чистий рушник, на нього розкладали балабушки. Потім до дому пускали голодну собаку та слідкували, чию балабушку з’їсть пес першою, та дівчина першою вийде заміж.
(Музична заставка «Я люблю Україну»).
Учень. Коли ще немовлям була,
Матуся колискової співала.
Нічого ще не розуміла я,
Але усе душею відчувала!
Бо коротесенький рядок
Сповитий мудрістю мого народу.
Для нього це страждань клубок,
Для мене ж – України врода!
Пісні – менталітет людей.
Живу в колисці їх до нині.
І буду кожному співать
Пісні моєї Батьківщини.
Ведучий. Ми розпочинаємо «Музикальний раунд»
Кожній команді буде запропонована музична композиція. Команда повинна відгадати назву пісні і заспівати. Правильна відповідь принесе команді 1 бал.
Для команди «Жовтих» пісня «Солов’їна» (слова В. Куровського, музика Р. Квінта).
Для команди «Синіх» пісня «Пам’ятай про Україну» (автор О. Карнафель)
(Музична заставка «Я люблю Україну»).
Ведучий. Переходимо до наступного раунду «Вірю не вірю».
Кожній команді будуть запропоновані твердження, на які вони повинні відповісти «так» чи «ні». За кожну правильну відповідь команда отримає 1 бал.
Запитання для команд:
Чи вірите Ви що, …
1.Дніпро є найдовшою річкою України? (Так).
2. Козаки варили юшку у дерев’яних відрах? (Так).
3.Наше село колись називалося Калинівка? (Ні).
4. Національною стравою України є суші? (Ні).
5.Без цибулі не обходиться жодна страва, за винятком молочних (Так).
6.Дятел, лікар лісу буде стукати на дереві, яке здорове? (Ні).
(Музична заставка «Я люблю Україну»).
Ведучий .І останній раунд який називається «Народні символи».
У народних символах розкривається духовне багатство українців, їх моральна краса, любов до рідної землі.
Запитання для обох команд. Яка команда підніме перша прапорець, та й буде відповідати.
1.Яке дерево – символ України закріпилось у назві великого релігійного свята? (Верба. Вербна неділя).
2.Язичницьким богом добра і зла був – Лель. Якого птаха українці назвали на його честь? (Лелеку).
3.Цю українську квітку на Американському континенті називають французькою гвоздикою. Що це за квітка? (Волошка).
Ведучий. Скільки не співати , а кінчати час.
Може, ще зіграємо, тільки в інший раз.
Хай промінці історії засяють над нами.
Рідну землю пізнавати будем разом з вами.
Тож давайте цю пісню,яка як справжня українська душа, супроводимо таночком.
Танок (пісня «Перлина – Україна» слова і музика О. Вінник)
1 учень. Прапор – це державний символ
Він є кожної держави;
Це для всіх - ознака сили,
Це для всіх – ознака слави.
2 учень. Синьо-жовтий прапор маєм:
Синє – небо, жовте – жито;
Прапор цей оберігаєм,
Він – святиня, знають діти.
3 учень. Прапор свій здіймаєм гордо,
Ми з ним дужі і єдині,
Ми навіки вже – народом,
Українським, в Україні.
4 учень. Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
Ведучий. На цьому наш пізнавально-розважальний проект «Я люблю Україну» закінчується і ми бачимо переможців, які довели, що справді люблять Україну. (Нагородження переможців і переможених призами).
Музичний фон до кінця.
(Пісня «Моя Україна» сл.Ю.Рябчинського, муз.М. Петраша)
Література:
1. Коваль А. П. Крилаті вислови в українській літературній мові. – К. : Вища шк., 1975. – 336 с.
2. Рафальська О.Д. З Україною в серці: подорож/ О. Д. Рафальська // Класному керівнику. Усе для роботи.– 2011 . - № 7 (31). – С. 22-26.
3. Микитюк Л. Я люблю Україну! :конкурсно-ігрова програма. 5-6-ті класи / Л. Микитюк // Шкільний світ . - 2015 . - № 20 . - С. 7-17
4. Овсянникова О.В. Я люблю Україну! : виховний захід / О.В. Овсянникова // Класному керівнику. Усе для роботи .- 2015 .- № 5 .- С. 32-38
6. Колода В.І. Гра для учнів «Я люблю Україну» [Електронний ресурс]/ В. Колода//Персональний сайт – 22.09.2012. – Режим доступу:
http://valyakodola.com.ua/publ/klasnomu_kerivniku/scenariji_svjat/ja_ljublju_ukrajinu_gra_dlja_uchniv/21-1-0-817
|
|