Виховна година "У чому виявляється милосердя"

Про матеріал
Виховна година для 5 - 7 класів на тему "У чому виявляється милосердя". У конспекті звертається увага на поняття „милосердя”, „альтруїзм”, „егоїзм"
Перегляд файлу

                                           Виховна година

                           «У чому виявляється милосердя».

Мета: учні мають зрозуміти зміст поняття „милосердя”, „альтруїзм”, „егоїзм”; виховувати повагу до людей, формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших;

Підвести дітей до розуміння однієї з найважливіших умов життя в суспільстві – уміння проявляти милосердя, бути альтруїстами;

Формувати внутрішню потребу бути чуйними, людяними;

Викликати у дітей співчутливе ставлення до знедолених, немічних, стареньких, прагнення їм допомогти.

Обладнання: малюнки – ілюстрації, роздатковий матеріал із тестовими завданнями 

                                                   Хід роботи

  1. Активізація уваги учнів, підготовка до сприймання теми уроку.

Робота з картиною Т. Г. Шевченка „Байгуші”.

Завдання. Роздивіться картину Шевченка, написану під час перебування художника на засланні. На ній зображено дітей – жебраків, яких киргизи називали байгушами. Які почуття втілено в картині? Чому ви так думаєте? Якою ідеєю просякнута картина?

  1. Повідомлення теми та мети

Мотивування навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя. Людяність, милосердя, добро. Такі знайомі нам ці слова. Все частіше ми говоримо про них, а чи кожна душа відкрита для добра? Чомусь сьогодні наше суспільство заражене вірусом егоїзму, зла й жорстокості. Зачерствіли людські серця, заросли ряскою байдужості до чужого горя, чужої біди, яких у нашому житті дуже багато.

З давніх – давен закономірно вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитись шматком хліба, дати притулок знедоленому, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи слабкого. Хотілося б, щоб ви, діти, після уроку збагатили свої серця любов’ю до людей, своїх рідних, щоб назавжди викоренили із своїх душ зло, жорстокість, ненависть, бо тільки у світі добра панує любов і повага, мир і спокій.

Будьмо ж милосердними до тих, хто плаче і страждає, до тих, хто потребує нашої уваги.

  • Як пов’язані милосердя і безкорисливість?

Статистична довідка.

Сьогодні в Україні проживає 2 млн. Одиноких людей, 15 тисяч в будинках престарілих, у злиднях живе 1 млн. 150 тисяч, багато на вулицях бездомних, безпомічних. Усі вони потребують нашої уваги, теплого слова, нашої допомоги, підтримки.

  1. Літературний монтаж (виступ дітей)

1 – й учень.

Живе одинока людина,

Чого ж ми проходимо мимо?

Живе одинока людина,

Ніким у житті не любима.

2 – й учень

І серце у неї відкрите

Для ласки людської й привіту,

Печальним льодком оповите,

Віддалене горем від світу.

3 – й учень

Нам легше, бо ми не самотні,

Ходімо ж до неї в світлицю,

І серце людини з безодні

Полине над нами, як птиця.

4 – й учень

Робить добро мене навчає мати

І чисту совість не віддам за шати.

Благословенний мамин заповіт

Ніхто в мені не зможе поламати.

5 – й учень

НЕ говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах вітаєш,

Забувши про чужу біду.

6 – й учень

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово,

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

7 – й учень

Кажімо більше ніжних слів

Знайомим, друзям, одиноким.

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

8 – й учень

Лікуймо наші зболені серця,

Лікуймо наші душі зачерствілі,

Несімо правди непогасний стяг,

І кривда в нашу долю не поцілить.

9 – й учень

Воскресайте, камінні душі!

Розчиняйте серце і чоло,

Щоб не сказали про вас грядущі:

Їх на Землі не було.

Висловлюємо власну думку.

  1. Гра „Мікрофон”
  • Чим, по – вашому, вимірюється милосердя?
  • З якими якостями несумісне милосердя?
  • У яких якостях утілено милосердя?
    • Обміняймося думками.
  • Які приклади милосердя вам доводилося спостерігати?
  • Кого називають альтруїстом, а кого – егоїстом.
  • Чи можна твердити, що допомагаючи іншим, людина допомагає собі?
  • Чи можна милосердя вважати проявом альтруїзму?
    • Вчить народний досвід.
  • Прокоментуйте прислів’я: „Робиш комусь зло – зло повернеться до тебе у сім разів більше, а робиш добро – добро повернеться семикратно”, „Коли людина перестане думати про власне задоволення, а житиме для інших, то вона високо підніметься душею”, „Все те, що робиш комусь, робиш собі”.
  1. Набуття практичних умінь та навичок.
    • Послухаємо та поміркуймо.

Учень розповідає легенду про те, як син наказав відвезти стареньку матір та вкинути у шахту.

Підсумок: діти, певно кожен із нас хоче, щоб до нього ставились із добротою та любов’ю. То й ви з любов’ю та добром ідіть до людей.

*Робота у групах.

Працюючи в групах, оберіть ситуацію складіть таке її продовження, щоб персонажі засвідчили милосердне ставлення одне до одного.

Ситуація 1.

Василь та Микита – вигадливі на розваги. Одного разу Микиті спало на думку пожартувати з мешканцями будинку, полякавши їх іграшковим пістолетом. Саме тоді сусідка Орися Миколаївна поверталася з магазину. Микита причаївся за дверима...

Ситуація 2.

Марічка чергувала у класі. У кабінеті біології їй потрібно було полити квіти. Коли дівчинка заходила в приміщення з повною лійкою, вона перечепилася за чийсь рюкзак, упала, розхлюпавши воду, розбила коліно. Ще й скинула найбільший вазон – розкішна лілея з поламаним листям навряд чи додала б настрою вчительці. Шестикласники, які розважалися на перерві...

 

  1. Рефлексія.

Милосердя – це прояв любові до ближнього. Так пишуть у багатьох книгах. Але ближні – це не тільки родичі і друзі, це абсолютно всі люди, які вас оточують. Необов’язково проявляти «любовні» почуття, достатньо елементарної поваги до оточуючих. І тоді світ для вас перетвориться. І ви зрозумієте, що бабуся-сусідка не така вже й противна, і з продавцями на ринку можна нормально розмовляти. Несіть добро у світ. Ще можна сказати, що милосердя – це свого роду доброзичливість, бажання допомогти, нічого не вимагаючи натомість. Ці якості притаманні кожній людині, просто потрібно знайти їх в собі.

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку