Проєкт з енергозбереження "Збережи Україну"

Про матеріал

Презентація екологічного Проєкту з енергозбереження з використанням скрайбінг-технологій

Перегляд файлу

D:\Пользователь\Desktop\ОснПроектЧЕРНОВИК.jpg

 Відмінний  проєкт      надихаючі  результати          талановиті  учасники

                                                                                        

                                                                                          

 

 

 

 

                                                          Підготувала: вчитель початкових класів

                                                                                  Тихенко Лілія Миколаївна

                                                                                                                        3 клас

 

 

 

 

 

                                                 Запоріжжя

                                                        2020

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\2стр.jpg

Ключові  message  проєкту  оформлено з  використанням скрайбінг-технологій

 

                          Екологічний проєкт «Збережи Україну»

Девіз:   «Україна починається з тебе»

                                                                  Якщо ти хочеш  змін  в  майбутньому –

                                                                  стань цією зміною  в сьогоденні.

                                                                                 

                                                                   Почніть  міняти  в  собі те,

                                                                   що ви  хочете змінити навкруг..

                                                                                                       Махатма  Ганді

 

                                                         Вступ

Вистачає не там, де нескінченно багато, а там, де є раціональний та розумний господар, якому не байдуже його майбутнє. Навчитись жити на цій землі, де ти народився, без якої ти себе не уявляєш, розуміти все, що на ній відбувається і що з цим робити – ось що означає «бути справжнім громадянином своєї країни».

Діти – майбутнє країни, яка потребуватиме від них правильних рішень. Цей досвід повинен розпочатись ще в школі, а в дім до своїх близьких і рідних треба приносити розуміння, поради – і все це буде складати надійну систему, впливати на формування ментальності. Від цього залежить майбутнє незалежної, фінансово спроможної, екологічно - чистої України.

З вересня по грудень на уроках з природознавства працювали над розділом «Нежива природа. Енергія». На протязі місяця учасники проекту (діти та батьки) шукали відповіді на низку питань в залежності від того, до якої групи експертів вони відносяться, використовуючи отримані знання, звернувшись по допомогу до найрізноманітніших джерел інформації ( від звичайних опитувань оточуючих, спостереження за роботою побутових приладів, огляду теплооснащення приміщень до ознайомлення з конкретними відео та статтями). Для отримання запланованого результату найдоцільніше було обрати інтерактивну технологію (кооперативну форму організації діяльності – робота в малих групах).  Шляхом жеребкування учасники проекту розділились на чотири експертні групи: «Екологи» («Чиста енергія – шлях до довголіття»), «Профспілка гірників» («Енергетично  незалежна країна»), «Інженери-електрики» («Розумно споживай – про майбутнє дбай»), «Економісти» ( «Тепло у моєму домі – рахуємо правильно»). Групи одержали завдання різного змісту, які висвітлюють подану проблему «Екологія + енергоефективність»  з різних сторін. Сформувавши банки даних,  кожна група аналізує  отриману інформацію та підсумковує. Звіти кожної зі сторін будуть представлені  на прес-конференції, на якій відбудеться рецензування, доповнення та сформується остаточний варіант.

Актуальність даного проекту.  Пошук нових шляхів до енергозбереження - є актуальною проблемою для нашої країни. Кожна людина повинна замислитися над тим, як зменшити споживання електроенергії, тепла і води, при цьому не позбавляючи себе можливості комфортного існування. Адже наше життя не можливе без побутової техніки, теплої води і тепла в наших оселях. Але, ресурси нашої планети постійно зменшуються зі стрімкою швидкістю. Неефективне використання електричної енергії є головною причиною існуючих на Землі екологічних проблем, одна із яких зміна клімату.

Задача: створити покрокові інструкції: що саме робити кожному українцю, який бажає допомогти собі і країні стати багатшими і почати будувати економічну і енергетичну незалежність України своїми власними руками, подбавши про її екологічний стан.

Мета:  підвищувати рівень обізнаності учасників проєкту в галузі енергозберігаючих технологій , які складають основу захисту та впливу на довкілля; розвивати екологічно грамотні погляди та вміння висловлювати свою думку; сприяти залученню учасників до дискусії, практичної діяльності в групах, яка спрямована на пошуки шляхів раціонального збереження природних ресурсів, зменшення споживання електроенергії; заохочувати дітей до активних дій у сфері підвищення енергоефективності, виховувати економічну культуру в побуті, громадянську позицію стосовно проблематики енергозбереження – свідому особистість громадянина України, яка дбайливо ставиться до природних ресурсів; формувати  творчий підхід до розв'язання нестандартних завдань..

Тип проєкту: дослідницько-пошуковий, короткотривалий

Учасники: здобувачі освіти, вчитель, батьки дітей

Методи реалізації: пошук інформації, спостереження, опитування, огляд, фінансові підрахунки та оцінювання ефективності, групова взаємодія, дослідницька робота, аналіз інформації та попередні висновки, практична робота з проявом творчих навичків

Завдання проєкту: сформувати банки даних та розповсюдити агітаційні листівки з енергозбереження; визначити систему ефективних, екологічно

обґрунтованих  енергозберігаючих технологій.

Популяризація ідеї енергозбереження ( дбайливе  ставлення та ефективне використання енергоресурсів), практичне застосування в повсякденному житті.

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\4стр.jpg

Оформлення з допомогою скрайбінгу методів реалізації проєкту

 

                                      Етапи реалізації проєкту

 

І  етап. Підготовчий.

Визначення  теми, мети, терміну тривалості. Вивчення проблеми, обговорення напряму роботи. Формування груп учасників та направленості з подальшим розподілом  завдань.

ІІ етап. Основний.

Учасники проєкту проводять дослідницько-пошукову роботу, формують банки даних,  аналізують отриману інформацію та підсумовують у вигляді  звітів. Виготовлення агітаційних листівок.

ІІІ етап. Прес-конференція. Узгодження підсумків колективної роботи – інтерактивна технологія «Займи позицію».

 

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\5стр.jpg

                                

                                            Зміст   завдань  за  групами

 

   D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Групи\edbdd6fde93735fd0b41ae1bf2362992.jpg

 

Готували інформацію про використання паливних корисних копалин для здобування енергії: переваги та недоліки.                   

   D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Групи\1418046573.jpg 

Готували інформацію про використання альтернативних джерел  для здобування енергії: переваги та недоліки.

 

  D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Групи\img6.jpg

Готували інформацію про особливості користування побутовими приладами з позиції енергозбереження та розповідь про доцільність використання системи «Розумний дім»: переваги та недоліки. Виготовляли  агітаційні листівки  з допомогою батьків, використовуючи сучасні технології, які закликали б до збереження електро- та теплоенергії .

  D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Групи\tmp1008387370292084737.jpg

Готували інформацію про  доцільність використання державних програм («Теплі кредити» та монетизація  субсидій)  в питанні енергозбереження.

 

                                                  Зміст  проєкту

І. Вступне слово вчителя. Відгадування загадок.

1. Хто однаково всіх любить, всіх однаково голубить? Кожний скоса тільки гляне,  а обняти не дістане.  (Сонце)

2. Без рук, без ніг, а ворота  відчиняє.  (Вітер)

3. Під землею вогонь горить, а на плиті обід кипить. (Природний газ)

4. Мене не їдять, і без мене не їдять.  (Сіль)

5. Нам показує вікно: спорт, новини і кіно.  (Телевізор)

6. Крихкий, легкий, бурого кольору. Використовується як паливо або добриво.  (Торф)

7. В нас живе пан білий кіт: він прив’язаний за дріт, день і нічку муркотить, в животі  мороз  сидить.  (Холодильник)

- На які групи можна розбити ці відгадки? (Побутова техніка, нежива природа, паливні корисні копалини; «сіль» - зайве слово).

- Доповніть утворені групи. Який стосунок  ці слова мають до енергії?

- За паливні корисні копалини у нас відповідає група «Профспілка  гірників», за альтернативні джерела  - «Екологи», за побутову техніку – «Інженери-електрики», за фінансові питання – «Економісти».

D:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\1.jpgІІ. Прес – конференція.   Виступ  першої  групи.

       

Готували інформацію про використання паливних корисних копалин для здобування енергії: переваги та недоліки.  

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\11стран.jpg

 Виготовили  лепбук «Паливні корисні копалини».

   D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\7стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\18стр.jpg               Переваги:              Паливні  корисні  копалини               Недоліки:                                                                       

Надійне    джерело                               видобування забруднює  екологію                              

стабільне                                               використання забруднює екологію          

                                                               втягують країну в енергозалежність

                                                               вичерпні, коштовні

Виступ другої групи

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Групи\1418046573.jpg Готували інформацію про використання альтернативних джерел  для здобування енергії: переваги та недоліки.

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\7cnhfy.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\10стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\11стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\12стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\13стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\2.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\3.jpg

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\68стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Енергія зі сміття (2).jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\30стр.jpg

Переваги:            Альтернативні  джерела  енергії                 Недоліки:

Безкоштовна                                             сонячні ЕС займають великі площі

Поновлюється                                        шкідливі речовини в фотоелементах

Невичерпна                                                                         не завжди присутня                                                 

Імпортні  закупівлі  не  потрібні                                  гучні  вітрогенератори  Не  шкодить людям, довкіллю                                    повільно  окуповується                    

Загальнодоступна

Здатна замінити викопні КК

Не прискорює глобальне потепління

Найнадійніше альтернативне джерело енергії – біоенергетика (використання біопалива з біологічно відновлювальної  речовини органічного походження, що зазнає біологічного розкладу - відходи  рослинництва і тваринництва, органічна частина промислових та побутових відходів , енергія довкілля):

сировина  завжди є в наявності, сприяє боротьбі з відходами; біогазом  можна заправляти автомобіль – це не шкодить екології;


Пропонуємо старт міського проекту «Тваринні  справи» : виставити в місті бартерні автомати, в які можна було б завантажувати в пакеті послід домашнього улюбленця – а у відповідь отримувати сухий корм.  Цей послід передаватимуть на переробку в якості сировини для отримання біогазу. Таким чином, ми отримуємо екологічно  чисте безкоштовне додаткове джерело енергії, знижуючи екологічне навантаження на навколишнє середовище.

Готували інформацію про особливості користування побутовими приладами з позиції енергозбереження. D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\43стр.jpg

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\45стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\49стор.jpgГотували  розповідь про доцільність використання системи «Розумний дім»: переваги та недоліки.

                            Виготовляли  агітаційні листівки  з допомогою батьків, використовуючи сучасні технології, які закликали б до збереження електро- та теплоенергії .

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\51стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\52стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\53стр.jpgD:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\58стр.jpgЕнергозберігаючі лампочки, датчики руху дають змогу на 70% економити електроенергію. Ощадливе використання води, тепла, електроенергії в побуті - ще одна можливість економити енергію (особливості користування побутовими приладами з позиції енергозбереження – в тексті листівки).

Система "Розумний будинок" -  об'єднання пристроїв в одну мережу і керування ними за допомогою центра, вони зможуть обмінюватися даними, а управляти ними можна за допомогою смартфону. Система дозволяє стежити за роботою всіх приладів і оперативно реагувати, якщо щось пішло не так; труби опалення не луснуть через перепад температур -підтримується їх оптимальна температура; електрика витрачається водночас оптимально і економно: світло включається, коли власники входять в кімнату, а якщо їх там немає - світло вимикається. "Розумний будинок" може відрегулювати опалення таким чином: щоб подача тепла зменшувалася вночі і у той час, коли в будинку нікого немає, і включалася за годину до повернення господарів. Ця новітня система може регулювати положення штор та жалюзі, щоб не включати в автоматичному режимі освітлення в сонячний день; дозволить налаштовувати і зберігати мікроклімат  будинку постійним; може повідомляти за допомогою SMS про проблеми з електрикою або опаленням.

Пропонуємо створити в місті ресурсний центр для популяризації ідей з енергозбереження.

D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Использ\1_oschadbank_dim.jpgГотували інформацію  про доцільність використання державних програм («Теплі кредити», «Монетизація  субсидій») в питанні енергозбереження. D:\Пользователь\Desktop\ЭкоКартинки\Презентації\БІОГАЗ\36577783-energy-efficiency-concept-with-energy-rating-chart-and-a-house-with-red-bobble-hat.jpg Розумне споживання («Економ – отримай гроші»), теплоаудит, утеплення, встановлення індивідуальних теплових пунктів та лічильників («Гроші на модернізацію») - дасть змогу економити  50%, за кілька років повернути державі кошти, що пішли на субсидії, адже люди платитимуть менше за рахунок технічних заходів. Українці споживають енергії в 3 рази більше, ніж європейці - треба навчитися економити, модернізувавши свої будинки. Тепер є можливість утеплити будинки до зими, замінити старий газовий котел на ефективніший (на біопаливі), замінити старі вікна на склопакети, встановити лічильник на воду чи опалення та регулятор на радіатор за кошти держави – завдяки Урядовій програмі з енергоефективності, яка в народі отримала назву «Теплі кредити» ( допомога населенню – виділення додаткових коштів на місцеві програми співфінансування). Ця безповоротна грошова державна допомога населенню дозволяє зменшити енергоспоживання та підвищити енергоефективність оселі. Ще одна державна програма - «Монетизація субсидій» – створення  прозорого механізму надання житлових субсидій і стимулювання громадян до ощадливого споживання. Залишки невикористаної субсидії, які утворюються за рахунок економного споживання води, теплової енергії, газу і електроенергії, одержувачі субсидії зможуть використати на власні потреби.                                                                     Пропонуємо  відкрити в інституті на бюджетному фінансуванні нову  спеціальність енергоменеджер, який консультуватиме в питаннях енергоаудиту, ефективного використання енергоносіїв, застосування альтернативних джерел енергії .                                                            F:\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\50стор.jpgD:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\2.jpg                          ІІІ. Підведення підсумків. Інтерактивна технологія «Займи позицію» - підводимо загальні підсумки.    Результати.  Провели  власне “розслідування” теми енергозбереження - змінили свої погляди на використання енергоресурсів, питання утеплення та економії. Для задоволення своїх потреб, які постійно ростуть, активно використовуються вичерпні джерела енергії, заклади яких формувалися на Землі протягом мільйонів років, супроводжуючи цей процес тотальним забрудненням навколишнього середовища. Тепер гостро постало питання використання відновлюваних (альтернативних) енергетичних ресурсів та скорочення обсягів використання вичерпних. Ми замислюємося над неминучістю екологічних та енергетичних катастроф, що спонукає нас  до створення нового енергетичного простору за рахунок активного впровадження альтернативних видів енергії, використання такої кількості енергії, яку можна отримати від сил природи та космосу, та у приведенні навколишнього середовища у динамічну рівновагу. Пропонуємо збалансовану енергетику, яка включає в себе економію паливних корисних копалин, що передбачає використання нових технологічних рішень - енергозберігаючих технологій, використання альтернативних джерел енергії, поступова заміна викопного палива на паливо, одержуване з біоенергетики, енергії довкілля, участі в державних програмах «Теплі кредити» та «Монетизація субсидій», розумне користування побутовими приладами.  Економне споживання електроенергії зменшує шкідливий вплив на довкілля, захищає майбутнє наступних поколінь, зменшує ризики природних катастроф, підвищує безпеку держави. Для екосистем енергоефективність означає скорочення шкідливих викидів у довкілля.

Пропонуємо реалізувати проект «Тваринні справи», створити ресурсний центр, відкрити в вишах спеціальність «енергоменеджер».

Енергозбереження – один за найважливіших напрямків, який допоможе Україні стати енергонезалежною. Головне - свідомо ставитись до свого майбутнього, яке вимагає розуміння сьогоднішньої ситуації у державі та можливостей для її змін.

                                             

                                                                                                                    Додаток              

                                                 Магічні   квадрати

F:\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Слайд1.JPGF:\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Слайд4.JPGF:\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Слайд6.JPGF:\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Слайд10.JPG

 

                                                  Мій побут

                                 

                       Виготовлення   лепбуку  «Енергія»

D:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\Леп1.jpgD:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\леп2.jpg

D:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\леп3.jpgD:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\леп4.jpg

D:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\леп5.jpgD:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\леп6.jpg

D:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\Новая папка\флтл2.jpg

D:\Пользователь\Desktop\Проєкт ЗОШ№5 Тихенко\фото.jpg

Корисні  посилання

https://uare.com.ua/novyny/472-chomu-varto-rozvivati-vidnovlyuvanu-energetiku.html

Люди важливі https://www.youtube.com/watch?v=RmMqA0AfI0c

Чисте майбутнє https://www.youtube.com/watch?v=Q0vPbvpwX-s

Відновлювальна енергетика https://www.youtube.com/watch?v=fEDMV_eLlgc

Розвиток зеленої енергетики https://www.youtube.com/watch?v=zKZfvstaO68

Зелений тариф – як отримувати гроші, встановивши сонячні батареї https://www.youtube.com/watch?v=Kx9D2JjFi5c

Перехід на альтернативні джерела https://www.youtube.com/watch?v=UQsAymxQouw

Енергія з біомаси https://uabioconf.org/

Науково – технічний центр «Біомаса» тhttp://biomass.kiev.ua/

Біоенергетична асоціація України UABIO http://www.uabio.org/

Аукціони – це державна система підтримки відновлюваних джерел енергії http://www.uabio.org/news/61-uabio-news/4260-uabio-press-conference-tarrifs-2019

Збережи тепло https://www.youtube.com/watch?v=ujs6n0RFecE

СП «Збережи своє тепло» https://www.youtube.com/watch?v=z5MBV8gFtSo

ЗТ – утепли будинок https://www.youtube.com/watch?v=NiUVw7uZn-s

ЗТ – встанови лічильник тепла https://www.youtube.com/watch?v=SH7snfKCjRo

ЗТ разом з сусідами – програма з енергоефективності https://www.youtube.com/watch?v=o8GTEZuO4fo

ЗТ- квартира молодої сім`ї https://www.youtube.com/watch?v=x3XwZ6yNeFE

Енергозбереження в побуті https://www.youtube.com/user/SvoeTeplo

Розумний будинок https://lady.tochka.net/ua/62168-chto-takoe-umnyy-dom/

Термомодернізація житлових будинків https://thermomodernisation.org/esco/

Собачі  справи https://www.youtube.com/watch?v=fAbltL4cTdw

Центр досліджень енергетики  eircenter.com

Портал zhytlo.in.ua  zhytlo.in.ua

Портал “Своє тепло” svoeteplo.org

Портал Україна комунальна jkg-portal.com.ua

Використання та збереження  тепло- та електроенергетики energy-evolution.wix.com/main

Екоклуб: охорона довкілля та енергетики ecoclubrivne.org

Енергозбереження та енергоефективність ecotown.com.ua

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гусак Наталя Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
3813
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку