Проект з патріотичного виховання на тему: «Герої посеред нас».
Автор: учнівський парламент.
Консультант проекту: педагог-організатор Мельник Наталія Володимирівна.
Цільова група:
Проблема та її актуальність: Виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визнані проблемами загальнодержавного масштабу.
У Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та інших документах як стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.
Патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі. Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».
Актуальність проекту доведена самим життям. З 2014 року до сьогодення триває війна на Сході України. Станом на кінець жовтня 2017 року офіційно загинуло 3194 захисники України, зокрема 89 – з Івано-Франківської області. А скільки мирних жителів загинули на окупованих Росією територіях Луганської та Донецької областей невідомо.
Десятки тисяч патріотів нашої держави знаходяться зараз на передовій, захищаючи від терористів свободу, незалежність та територіальну цілісність України. Підготовка інформації, збір матеріалів про героїчні подвиги українських солдат, віртуальні подорожі, акції, тематичні виставки – дозволять по-особливому розкрити значення слова «батьківщина», підвищать цінність національних традицій та колориту, пропустивши їх через серце кожного учасника. Цим проектом автори намагаються привернути увагу дітей і молоді до подій сьогодення та долучитися до вшанування життєвого подвигу захисників України.
Характеристика проекту за такими кваліфікаційними параметрами:
Мета: сформувати ціннісне ставлення у дітей та учнівської молоді до подвигу героїв Небесної Сотні та воїнів-учасників АТО – жителів регіонів Прикарпаття.
Завдання:
Опис проекту. Група авторів вважає, що виконати поставлені в проекті завдання можливо через чітке планування всіх етапів роботи над проектом та систему відповідних заходів, а саме: теоретичну підготовку учасників проекту, зацікавленість учнів майбутнім проектом, навчання й набуття учнями досвіду активної діяльності, прогнозування наслідків діяльності, визначення плану дій, спрямованих на вирішення проблеми, пошук можливих шляхів фінансування, матеріальної підтримки.
Під час практичного етапу важливим є реалізація плану дій, спрямованих на вирішення проблеми, зокрема, реалізація міні-проектів. Головним є узагальнюючий етап роботи над проектом. Це презентація результатів діяльності перед учнями школи, представниками громади, батьками про проведені заходи.
Термін: з 01 вересня 2020 р. по 15 травня 2021 р.
Етапи реалізації проекту:
Передбачувані (очікувані) результати:
Критерії оцінки ефективності проекту:
Механізм реалізації проекту (план дій)
№ |
Етапи реалізації |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Виконавці |
Ресурси |
|
матеріа-льні |
люд-ські |
|||||
1. |
Підготовчий |
1.Формування творчої групи.
2. Визначення мети, завдань проекту.
3. Визначення тематики міні- проектів.
4. Опитування та анкетування учнів: “Як ви розумієте патріотичне виховання?” “Я – громадянин України” «Чи вважаєте ви себе патріотом рідної землі?» (опитування) |
з 01 по 20 вересня 2020 р. |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування
Соціальний педагог, практичний психолог, члени учнівського самоврядування |
|
9 осіб |
2. |
Моделюю-чий
|
Розробка технологічного паспорта для міні-проектів: інформаційно-пошукові матеріали (включаючи відео- сюжети, спогади очевидців, особисті речі), оформлення альбомів, фотоколажів з пошуковими матеріалами, оформлення стіннівки для загальношкільної експозиції «Герої посеред нас». Створення карти-схеми з нанесенням місць встановлених меморіальних дощок та музеїв героям Небесної Сотні і учасників АТО на Прикарпатті.
Створення дайджесту та компакт-диску з інформаційними та пошуковими матеріалами по темі. |
Вересень 2020 р.
Жовтень
|
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування
Вчитель географії
Вчитель інформатики |
|
|
3. |
Практичний |
Збір інформаційного, науково-документального матеріалу (статті, відео- сюжети, презентації тощо). |
1, 2-й тиждень листопада |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування |
|
|
Акція “Герої посеред нас” (організація пошукової діяльності учнів: збір та узагальнення матеріалів). |
Листопад-лютий |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування |
|
|
||
Виховні та інформаційні години. Уроки Пам'яті, уроки Мужності. |
Впродовж навч. року |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування |
|
|
||
Зустрічі з учасниками Революції Гідності. |
Листопад, лютий |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування, волонтери |
|
|
||
Історичне краєзнавство (відвідування музеїв Небесної Сотні у Богородчанах та Івано-Франківську). |
Впродовж року |
Педагог-організатор, класні керівники, учнівське самоврядування, батьки |
|
|
||
Реалізація міні-проектів в класних колективах. Міні-проект «Україні – мир!» |
Листопад-березень |
5-А клас |
|
|
||
Міні-проект «Україна – територія гідності та свободи» |
-//- |
5-Б клас |
|
|
||
|
|
Міні-проект «Революція Гідності: маємо пам’ятати» |
-//- |
6-А |
|
|
Міні – проект «Ми за мир!» |
-//- |
6-Б |
|
|
||
Міні-проект «Україна – країна гідності і свободи» |
-//- |
7 |
|
|
||
Міні-проект «Світла пам’ять загиблим у боротьбі за вільну Україну» |
-//- |
8 |
|
|
||
Міні-проект «Україна єдина!» |
-//- |
9 |
|
|
||
Міні-проект «Революція Гідності-2013» |
-//- |
10 |
|
|
||
Міні-проект «Ніколи не забудемо!» |
-//- |
11 |
|
|
||
Міні-проект «Герої не вмирають» ( військослужбовці нашого краю,які загинули в АТО та війні. Андрій Карабінович) |
-//- |
Учнівське самоврядування
|
|
|
||
Міні-проект «Учасники АТО – випускники нашої школи» |
-//- |
Педагог-організатор |
|
|
||
Диктант національної єдності, присвячений відзначенню Дню рідної мови та річниці Революції Гідності. Флеш-моби «Повертайся живим», «Україна – єдина!» |
09 листопада
21 листопада, 18 лютого |
Вчитель української мови, хореографії, 9–11 класи |
|
|
||
Конкурс відеороликів соціальної реклами «Врятувати від забуття». Поширити в соціальних мережах відеоролик переможця конкурсу, учениці 11 кл. Є. Шатохіної у соцмережах, зокрема на сторінці школи у фейсбуці. |
17 листопада
|
Педагог-організатор, вчитель інформатики, учнівське самоврядування
|
|
|
||
|
|
Встановлення на школі меморіальних дощок на вшанування пам’яті загиблих воїнів-героїв - випускників школи. |
виконано |
Сільський голова |
|
|
4. |
Заключний
|
Випуск дайджесту та компакт-диску, до якого увійдуть всі матеріали, зібрані учасниками проекту.
|
Квітень 2021 |
Педагог-організатор, вчитель інформатики, учнівське самоврядування |
5 компакт-дисків- 40грн |
|
Створення мультимедійної презентації . |
-//- |
Педагог-організатор, вчитель інформатики, учнівське самоврядування |
|
|
||
Створення колажів, папок, альбомів. |
-//- |
Класні керівники |
Папки, фото, файли- 80-100 грн |
|
||
Створення виставкової експозиції з учнівських стіннівок «Пам’ять вічна у наших серцях» |
08 травеня 2021 |
Педагог-організатор, учнівське самоврядування
|
Кольоровий друк-100-120 грн, ватмани-80 грн |
|
Кінцевий результат:
Додаток 1. Мультимедійна презентація. Дайджест та папка на Гугл-диску з матеріалами, зібраними учасниками проекту.
Додаток 2. Альбоми та фотоколажі з пошуковими матеріалами.
Додаток 3. Виставкова експозиція з учнівських стіннівок «Пам’ять вічна у наших серцях».
Аналіз силового поля (за 10-бальною шкалою):
Підтримка |
Бал |
Опір |
Бал |
Адміністрація |
8 |
Адміністрація |
2 |
Практичний психолог |
8 |
Практичний психолог |
2 |
Учителі-предметники |
9 |
Учителі-предметники |
1 |
Педагог-організатор |
10 |
Педагог-організатор |
- |
Учні |
9 |
Учні |
1 |
Батьки |
8 |
Батьки |
2 |
ВИСНОВОК: цей проект має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаємо його життєздатним у подальшому впровадженні.