Проект з природознавства "Осінні явища в житті рослин"

Про матеріал

Проект з природознавства. Подана технологічна карта навчального проекту.Тип проекту - інтегрований. Вид - інформаційно-дослідницький. Тривалість - 2 тижні. Провідна проблема - дослідження осінніх явищ життя рослин.

Перегляд файлу

Гришаєнко Анна Анатоліївна

Вчитель початкових класів

Бобрицькаької загальноосвітньої

школи І – ІІІ ступенів

Броварського району

Київської області

 

Проект з Природознавства у 2 класі

«Осінні явища у житті рослин»

Тривалість проекту: 2 тижні

Красивые фотографии осенней природы                       

                                                                     Участники проекту:

                                                                                                                        Вчитель, батьки,

                                                                                                                          учні 2 класу

 

2016 рік

 

 

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТА НАВЧАЛЬНОГО   ПРОЕКТУ

 

          Тема:  Осінні явища у житті рослин

          Мета:  збагачувати знання учнів про сезонні зміни рослинного світу, а також активний словниковий запас учнів; пробудити інтерес до вивчання рослинного світу; вчити застосовувати набуті теоретичні знання на практиціі, розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість; спонукати до творчої та пошукової  діяльності;  виховувати естетичні почуття, бережне ставлення до природи, до рослин рідного краю.

 

Тип проекту:  інтегрований.

Предмети, що інтегруються: природознавство, трудове навчання, образотворче мистецтво, літературне читання.

Вид проекту: інформаційно-дослідницький.

Провідна проблема: дослідження осінніх явищ життя рослин

Спосіб розв`язання проблеми: пошук наукового та літературного матеріалу (наукова інформація, вірші, загадки, прислів’я, цікаві енциклопедичні дані), освоєння  різних практичних технологій.

Тривалість проекту:  2 тижні.

Кінцевий продукт:  Презентація,виставки, свято, стінгазети.

Керівники проекту: вчитель

Учасники проекту:  вчитель, батьки, учні.

 

 

 

 

П Л А Н      В И К О Н А Н Н Я     П Р О Е К Т У

І.Організація проекту

Формування основної проблеми та мети.

 

ІІ. Планування проектної діяльності:

  1. Проведення циклу уроків природознавства, трудового навчання, образотворчого мистецтва, літературного читання.
  2. Обирання учнями запропонованих учителями завдань.
  3. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.
  4. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет, відвідування екскурсій.
  5.  Проведення циклу виставок, пов`язаних із темою проекту, оформлення стінгазет.

 

ІІІ. Робота на уроках

 

Природознавство

1. Знайти інформацію про «Осінні явища в житті рослин» та вивчити її.

2. Дослідити життя рослин восени.

3. Знайти цікаві енциклопедичні факти про осінній рослинний світ.

4. Провести екскурсію до сільського парку.

 

          Літературне читання.

  1. Дібрати вірші, легенди, оповідання, приказки, пісні, загадки про рослини восени.

         Образотворче мистецтво

  1. Намалювати малюнки на тему: « Рослинний світ восени».
  2. Оформити виставку малюнків.

 

Трудове навчання

  1. Виконати творчі роботи з засушених рослин та листя.
  2. Оформити виставку плодів городніх рослин.
  3. Оформити  зібраний, на попередніх уроках, цікавий, досліджений  матеріал «Осінні явища в житті рослин» у стінгазети.

 

        .ІV. Презентація проекту

Проведення свята, мультимедійна презентація та підведення підсумків.

 

 

Сценарій свята

                                (Свято для учнів 1-4 класів.)

Тема: Осінні  рослини.

Мета:   збагатити знання учнів про осінні зміни в рослинному світі ;

ознайомити учнів з історією квітів, з городними рослинами; розвивати спостережливість, виховувати естетичні почуття в дітей, їх дбайливе ставлення  до рослин, природи, повагу до людської праці.

 

Біля сцени композиції осінніх квітів, виставки виробів з овочів та фруктів,дитячої творчості, стінгазети.

 

Вчитель.Доброго дня! Настала осінь… Сьогодні ми проводимо свято осінніх рослин. Діти, а які осінні квіти ви знаєте? ( чорнобривці, хризантеми, жоржини, айстри, гладіолуси…) А хто назве овочі та фрукти які збирають восени? ( картопля, морква, буряки, яблука, виноград. Сьогодні ми з вами познайомимось з історією квітів, легендами, квітами-символами України, сезонними змінами які відбулися з городніми рослинами.

 

1–й учень  
Ой, який чудовий день!
Сонце ясне як горить!
Тільки смуток у квіток
У очах чомусь бринить.


2-й учень
Зажурились квіти неспроста,
Вранці роси випадають білі.
Вже надходить осінь золота,
Жовкне листя у садку на гіллі.


 

3-й

Все коротшає день щодоби

Глянь, берізки уже злотокосі,

І в дубів багряніють чуби.

Лиш не хочуть ялини та сосни

Вічно свіже міняти вбрання

Не беруть їх тумани та роси,

Холодніші щоночі, щодня.

 

4-й

Не пустою прийшла до нас осінь

В неї повно достатку в мішку

Покосили вже гречку та просо,

І отави в стогах на лужку...

Що є краще осінньої тиші?

Хоч і любимо всі ми її,

Та щоранку усе холодніше,

Облітають ліси і гаї.

 

5-й

Саме груші солодкі поспіли,

Пахнуть яблука, наче в меду,

Повен соку – янтарної сили,

Виноград золотіє в саду.

(На сцену піднімаються дари саду).

Пізні ягоди спіють, гляди-но,

Так буває лише восени –

Червоніє шипшина, калина,

Повні кетяги горобини.

 

6-й

Вже у теплі краї відлетіли

Сонцелюби дзвінкі – журавлі

Не страшні їм тепер заметілі

На далекій південній землі

Клишоногий ведмідь вже потроху

У барлозі готує тепло.

Білка тягне гриби і горіхи

У своє потаємне дупло.


Ведучий 1. Сьогодні тепло своїх сердець і душ ми будемо дарувати квітам. У сиву давнину квіти обожнювали, вважали їх уособленням найніжніших почуттів. На острові Таїті й досі всіх дітей до 6-річного віку звуть «гіті», що означає «квітка». У нас дітей часто порівнюють з квітами. У різні часи і в різних народів на честь квітів часто влаштовують свята.

Ведучий 2. На Землі сила силенна квітів! Але у кожного народу є найулюбленіші — це квіти рідного краю.

3-й учень.
Тут гладіолуси розкішні,
Барвисті айстри - аж горять.
А серед них гвоздики пишні
Яскравим цвітом майорять.
 

4-й учень.
І чорнобривці, і жоржини
До сонця тягнуться у вись.
В їх пелюстки у день осінній
Всі барви райдуги злились.
 

5-й учень.
Квітів, як піску у морі,
Листя у зеленім борі.
Щоби їх перелічити,
Треба двісті років жити.

Ведучий 1.
Звідки ж узялися квіти на Землі?
З давніх-давен, коли Земля мала тільки сіре та зелене вбрання, Веселка піднялася дуже близько до Сонця і почала танути. Її кольорові краплі пролилися вниз — так з'явилися на Землі квіти, кущі, трави. А оскільки барвистих відтінків веселки було дуже багато, то і кольорове розмаїття квітів виявилося дивовижним. Прслухайте пісню, яку нам приготували учні.

( Звучить пісня у виконанні 2 класу)

6-й учень.
Ти приведи мене в осінній сад,
Де диво-казку творить зорепад.
Там осінь чарівниця у танку,
Земля у різнобарвнім килимку.

7-йучень.
Осінь захоплює, осінь вражає
Дивом-красою і барвами квіт.
То вона щедре тепло посилає,
То умивається дощиком світ.

 

8-й учень.
Осінь на землю тихенько спускається,
В небі летить, наче птах.
Крилами-хмарами небо вкривається,
Літо веселе співоче минається,
Спокій стає на землі.

Ведучий 2. Люди дуже люблять квіти. Багато легенд, казок, віршів, пісень складено про них. Послухайте легенду про Айстру.

 

 Учень 1. На нічному небі виблискувала різними кольорами велика зірка. Її звали Айстрою. Люди дивились на неї і милувались, бо вона освітлювала землю своєю яскравістю. Пришла осінь. Сонце світило слабше, дні стали коротшими, ночі довшими та холодними. Почало жовкнути та опадати листя. І людям стало сумно. Айстра дивилась на в’янучу природу і на засмучених людей. Зірка захотіла втішити їх, зірвалася, впала на землю, розсипаючи дрібні іскринки по землі. Маленьки вогники вмить проросли квітами, схожими на зірочки. Їх назвали Айстрами.

Ведучий 2.Зараз учні зачитають вам загадки про рослин, а ви відгадайте.
 

1. В капелюшок пишний вбрався
 

І морозу не злякався.
 

Невеличкий цей сміливець
 

Золотавий... (Чорнобривець)
 

 

2. Без очей, без рук, а лізе на дрюк.

(Квасоля)

 

3. Товстий Гнат –

При землі, не впізнать.

 

4.А як вирвеш, борщик звариш,

Тоді й похвалиш.

(Буряк)

5.Що то за коні стоять на припоні:

Довгасті, голчасті, зеленої масті

Нікого не возять, лише солі просять.

(Огірки)

 

6.Сидить дівка в коморі,

А коса її на дворі.

(Морква)

 

7.Сидить Марушка в семи кожушках,

Хто її роздягає, той сльози проливає.

(Цибуля)


Ведучий 1. Квіти — постійні супутники нашого життя. Вони на клумбах, на газонах, у кімнаті. Вони на рушниках, скатертинах, серветках. Ними розмальовують печі, стіни оселі. 

Ведуча 2. А зараз ми вам розповімо про деякі квітки які зростають на Україні.

Учень2.Є на Україні такі квіти як чорнобривці. Це квіти материнства, доброти, щедрості. Де б ви не були, куди б не закинула вас доля, але якщо у вас під вікном буде рости кущик чорнобривців, ви завжди будете пам'ятати і рідну домівку, і свою матір, і рідний край. Тому, мабуть, недаремно ці квіти дуже любив В. Сухомлинський. Любив квіти, до душі була й пісня.

Учень3.Розквітають чорнобривці

              У пахучім листі

              Темно-бурими квітками,

              В жовтому намисті.

               І такі вже дуже пишні,

               Чарівні, духмяні!

               Усміхаються привітно

                Дівчинці Уляні.

Учень4.Чорнобривці чорноброві
              Квітнуть в тиші вечоровій.
              Чорнобривці чарівні
              Так і просяться в пісні.
 

(Пісня про чорнобривці)
 

Ведучий 1. Послухайте легенду про квітку, яка є символом України.

Учень 5. Це було в той час, коли на Русь напали татарські орди. Одного разу в селі було весілля. На нього прийшло дуже багато вродливих молодих дівчат. І коли завойовники побачили цих красунь, почали їх ловити, щоб продати в Царгороді. Дівчата, щоб не потрапити в неволю, почали тікати на болота і там потопились. На тому місці, де загинули дівчата-зірки, виросло дуже багато кущів калини. І з того часу дівочу вроду порівнюють із калиною.

(Виконується пісня про калину)
 

 

Учень 6. Щедра осінь ходить садом

             Діточок малих скликає.

             Пригощає виноградом

             В кошик яблук насипає.

Ведучий. Осінь щедра не тільки квітами, а й ще дарами урожаю, дарунками саду й городу. Шикуйтесь в рядочок,  милі сини й дочки! Розкажіть гостям, чого ви варті.

(В рядок стають: Картопля, Помідор, Морква, Часник, Груша, Яблуко)

Картопля:

Куштуйте усі бараболю,

Варіте і смажте із сіллю й без солі,

Сто страв господиня з картоплі зготує,

Картопля, як хліб, вона – всіх нагодує.

 

Помідор:

Беріть помідори, вони – пречудові

До вашого столу хоч зараз готові.

 

Морква:

Я морква, під сонечком щедрим зросла.

Земелька водою мене напувала

Тому-то я завжди смачна й соковита

Морквяного соку всім треба попити.

 

Часник:

Хто гострого хоче – часник хай придбає –

Він всякі мікроби вогнем випікає!

 

Груша:

Скуштуйте цю грушку солодку, духмяну,-

У роті, немовби медок, вона тане.

 

Яблуко:

Лоточків із яблуками не минайте,

Які до смаку вам, такі вибирайте.

Сортів тут багато, усі вони – різні.

Ось яблука ранні, ось – яблука пізні.

 

Осінь:

Пан город серед городу

Лад дає своєму роду.


 

Ведучий 2. А зараз наші дівчатка виконають танець до пісні Ніни Матвієнко

 « Квітка-душа»
 

Ведучий 1. Всі ми любимо квіти і свою любов до них виражаємо в наших  композиціях.

 (Демонстрація композицій з квітів.)

 

Ведучий 2.Також ми не байдужі до годних рослин. дитяча фантазія не має меж…

 

(Демонстрація композицій з овочів і фруктів)
 

Ведуча 2. Наші учасники свята підготували вам презентацію проекту  «Осінні зміни рослин.» Увага на екран…

(Показ слайдів)
 

Вчитель.Закінчилось наше свято,
Хай біда і горе обходить ваш дім
Доброго здоров’я зичимо вам всім. 

 

DSC01514

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
2878
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку