Проект з профорієнтації школярів ЧАС ОБИРАТИ

Про матеріал
Проведення профорієнтаційної роботи з молоддю є одним із надзвичайно важливих шляхів реалізації політики зайнятості в регіоні та сприяє ефективному вирішенню проблеми збереження трудового потенціалу країни та зменшенню професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці. Проект розрахований на учнів загальноосвітніх навчальних закладів та інших зацікавлених осіб з числа молоді.
Перегляд файлу

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29

Запорізької міської ради Запорізької області

 

 

 

Проект профорієнтації школярів

ЧАС

ОБИРАТИ

Осознание и принятие выбора.

 

 

 

Запоріжжя, 2019

ЗМІСТ

  1. Паспорт проекту………………………………………………………………....3
  2. Актуальність і значимість проекту………………………………………….….6
  3. Цілі і завдання проекту………………………………………………………….7
  4. Етапи реалізації проекту………………………………………………………..8
  5. План реалізації проекту…………………………………………………….…..9
  6. Очікувані результати……………………………………………………………10
  7. Література………………………………………………………………………..12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Паспорт проекту

Координатор проекту

Заступник директора з навчально-виховної роботи Юрченко Людмила Дмитрівна

Відповідальний за реалізацію проекту

Класний керівник Бадя Оксана Русланівна

Учасники проекту

Учні 9-А (8-А) класу

Підстави для розробки проекту

Постанова Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2008 року № 842 «Про затвердження Концепції державної системи професійної орієнтації населення»  та Плану заходів з реалізації Концепції державної системи професійної орієнтації населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2012 року № 1069 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 561 від 01.07.2020
Розпорядженням КМ № 1278-р від 21.10.2020; постанова Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 148 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2016 - 2020 роки», Програма державної служби зайнятості щодо професійної   орієнтації на 2017 - 2020 роки, затвердженої постановою правління Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття від 07.09.2017 №145, План реалізації Програми “Основні завдання та механізм реалізації Програми державної служби зайнятості щодо професійної орієнтації  на 2017-2020 роки”, Розпорядження «Про затвердження Основних напрямів реалізації державної політики у сфері зайнятості населення та стимулювання створення нових робочих місць на період до 2022 року» від 24 грудня 2019року.

Мета проекту

Формування відповідальних відносин і усвідомленого вибору освітньої та професійної траєкторії через розширення меж самопізнання відповідно до бажань, здібностей, індивідуальних особливостей кожної особистості і з урахуванням соціокультурної і економічної ситуації в країні, регіоні, місті; створення системи профорієнтаційної роботи для школярів, профілактика безробіття серед молоді, допомога учням у виборі майбутньої професії та у підготовці до виходу на ринок праці.

Завдання проекту

1. Розширення уявлення про світ професій.

2. Інформування учасників Проекту про можливості навчання, працевлаштування.

3. Формування відповідального ставлення до вибору професії,  приведення уявлень про бажану професію та прийнятну роботу у відповідність до особистих психофізіологічних якостей, професійних нахилів та здібностей, існуючого попиту та вимог роботодавців; допомога у професійному самовизначенні; інформування про онлайн ресурси для проходження профорієнтаційного тестування;

4. Інформування про  освітні послуги, які надають навчальні заклади та  професії, актуальні на ринку праці України.

5. Мотивація до продуктивної зайнятості, отримання перспективних та  актуальних професій, легального працевлаштування.

6.  Формування позитивної самооцінки, впевненості у власних можливостях, відпрацювання вмінь подолання перешкод на шляху до досягнення цілей шляхом проведення семінарів та тренінгів відповідної  тематики.

7. Огранізація проведення масових заходів і конкурсів з професійної орієнтації школярів.

8. Організація  інформаційної роботи з батьками школярів і консультативна допомога психолога.

Напрями проекту

  1.               Професійна просвіта (профінформація та профпропаганда).
  2. Професійна діагностика.
  3. Професійна консультація.
  4. Професійна адаптація.

Етапи реалізації проекту

І етап. Організаційний (проектний) 2018-2019 н.р.

ІІ етап. Діяльнісний (практичний) 2019-2021 н.р.

ІІІ етап. Заключний (аналітичний) 2021-2022 н.р.

Очікувані результати

  1.               Підвищення мотивації до праці.
  2.               Навчання підлітків основним принципам побудови професійної кар’єри.
  3.               Формування в учасників Проекту реального уявлення про перспективи власної зайнятості, сприяння розвитку підприємницької ініціативи серед молоді.
  4.               Розширення уявлення учасників Проекту про світ професій, можливості їх отримання, спрямування на навчання за даними професіями.
  5.               Підвищення конкурентоспроможності молоді шляхом оволодіння додатковими вміннями, знаннями та компетенціями.

 

 

 

 

 

 

  1. Актуальність і значимість проекту

Проведення профорієнтаційної роботи з молоддю є одним із надзвичайно важливих шляхів реалізації політики зайнятості в регіоні та сприяє ефективному вирішенню проблеми збереження трудового потенціалу країни та зменшенню професійно-кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці. 

Проект розрахований на учнів загальноосвітніх навчальних закладів та інші зацікавлені особи з числа молоді.

В ході реалізації даного Проекту учасники ознайомляться зі світом професій, професіями майбутнього, основними підходами щодо їх вибору, тенденціями на ринку праці, сучасними техніками пошуку роботи, можливостями набуття професій, відкриття власної справи, отримання додаткових вмінь та компетенцій. Вони візьмуть участь в різноманітних профорієнтаційних заходах: семінарах та тренінгах, презентаціях та екскурсіях, заходах та конкурсах інтелектуально-ігрового та змагально-мотиваційного характеру, роботі молодіжних студій кар’єрного розвитку, тестуванні з метою визначення сфери професійної діяльності та професійної спрямованості, підприємницького потенціалу,  професійно важливих  якостей тощо.

Продовжують залишатися актуальними ряд проблем, які відчуває сучасна молодь при виборі професії. Часто випускники шкіл, вибудовуючи свою подальшу траєкторію освіти, керуються модою на ту чи іншу професію, гарним її звучанням, успішним прикладом кар'єрного росту знайомих, а іноді просто вступають в середній або вищий навчальний заклад за компанію з подругою, тощо. При цьому вони не вникають в суть професії, не знайомляться з її позитивними і негативними сторонами, з вимогами до фізичних, психологічних якостей майбутнього фахівця. Наслідок: працевлаштування не за спеціальністю диплома, перепідготовка.

Основні форми з профорієнтації:

- профорієнтаційні уроки;

- екскурсії;

- класна година з профорієнтації;

- зустрічі з фахівцями;

- батьківські збори з профорієнтаційної тематики.

3. Цілі і завдання проекту

Цілі проекту: формування відповідальних відносин і усвідомленого вибору освітньої та професійної траєкторії через розширення меж самопізнання відповідно до бажань, здібностей, індивідуальних особливостей кожної особистості і з урахуванням соціокультурної і економічної ситуації в країні, регіоні, місті; створення системи профорієнтаційної роботи для школярів, профілактика безробіття серед молоді, допомога учням у виборі майбутньої професії та у підготовці до виходу на ринок праці.

Завдання проекту:

1. Розширення уявлення про світ професій.

2. Інформування учасників Проекту про можливості навчання, працевлаштування.

3. Формування відповідального ставлення до професійного вибору,  приведення уявлень про бажану професію та прийнятну роботу у відповідність до особистих психофізіологічних якостей, професійних нахилів та здібностей, існуючого попиту та вимог роботодавців; допомога у професійному самовизначенні; інформування про онлайн ресурси для проходження профорієнтаційного тестування;

4. Інформування про  освітні послуги навчальних закладів та  професії, актуальні на ринку праці.

5. Мотивація до продуктивної зайнятості, отримання перспективних та  актуальних професій, розвитку власного бізнесу, легального працевлаштування.

6.  Формування позитивної самооцінки, впевненості у власних можливостях, відпрацювання вмінь подолання перешкод на шляху до досягнення цілей шляхом проведення семінарів та тренінгів відповідної  тематики.

7. Огранізація проведення масових заходів і конкурсів з професійної орієнтації школярів.

8. Організація  інформаційної роботи з батьками школярів і консультативна допомога психолога.

 

 

 

 

4.Етапи реалізації проекту

І етап. Організаційний (проектний) 2018-2019 н.р.

Мета: підготовка умов для профорієнтації.

Завдання:

1. Вивчити нормативну базу з профорієнтаційної роботи.

2. Розробити, обговорити і затвердити проект з профорієнтації «Профорієнтація школярів «Час обирати».

3. Проаналізувати матеріально-технічні, педагогічні умови реалізації проекту.

4. Підібрати діагностичні методики щодо основних напрямів проекту.

5. Скласти план по реалізації проекту і ознайомити з ним учасників.

ІІ етап. Діяльнісний (практичний) 2019-2021 н.р.

Мета: реалізація проекту «Профорієнтація школярів« Час обирати».

Завдання:

1. Відпрацювати зміст діяльності (заходи, конкурси і т.д.), найбільш ефективні форми і методи виховного впливу.

2. Надання профорієнтаційної підтримки учням  в процесі вибору профілю навчання і сфери майбутньої професійної діяльності.

3. Сприяння професійному самовизначенню, вироблення у школярів свідомого ставлення до праці.

4. Розробити методичні рекомендації з профорієнтації.

5. Проводити моніторинг реалізації проекту.

6. Приймати участь в екскурсіях.

ІІІ етап. Заключний (аналітичний) 2021-2022 н.р.

Мета: аналіз підсумків реалізації проекту.

Завдання:

1. Узагальнити результати з профорієнтаційної роботи.

2. Провести корекцію труднощів в реалізації проекту.

3. Спланувати подальшу роботу по профорієнтації з урахуванням отриманих результатів.

 

 

5. План реалізації проекту

1 етап

Зміст роботи

Термін

1

Справа твого життя. Анкетування

 

2

Оформлення класного куточку «Куди піти навчатися…»

 

3

Батьківські збори «Роль батьків при виборі майбутньої професії»

 

4

Розробка профорієнтаційних заходів

 

ІІ етап

1

Відеолекторій «Світ професій»

 

2

Екскурсії на підприємства

 

3

Захист проекту «Моя майбутня професія»

 

4

Аналіз ринку праці в місті

 

5

Індивідуальні консультації батьків та дітей

 

6

Батьківські збори

 

7

Тренінги

 

8

Використання Інтернет-ресурсів

 

9

Практичний павільон «Марафон професій»

 

10

Декада Профорієнтації

 

ІІІ етап

1

Проведення аналізу результатів профорієнтації

за 2019 - 2022 роки (питання працевлаштування випускників в професійні навчальні заклади або вузи)

 

2

Корекція труднощів в реалізації проекту

 

3

Планування подальшої роботи з профорієнтації  з урахуванням отриманих результатів.

 

4

Узагальнення і поширення досвіду з

профорієнтаційної роботи протягом року

 

 

 

  1. Очікувані результати

 Однією з найважливіших умов реалізації проекту є прогнозування і аналіз його результативності та ступінь ефективності. Діагностичні дослідження дозволяють зафіксувати початковий рівень, поточні зміни в ході реалізації освітніх, виховних і розвиваючих завдань, а також прогнозувати результат і вчасно вносити коригування в технології освоєння професійного вибору і орієнтації.

Очікувальні результати:    

  • активізація інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці; оволодіння інструментами для свідомого і відповідального вибору професійної діяльності у житті.
  • формування усвідомленого ставлення учнів до дослідження і вирішення проблеми самостійного вибору майбутньої професії: самооцінка індивідуальних можливостей і їхнє співвідношення з вимогами різного типу професійної діяльності на ринку праці;
  •  навчання підлітків основним принципам побудови професійної кар'єри; орієнтованість учнів на реалізацію власних задумів в реальних соціальних умовах; орієнтованість випускника в поле можливостей професійного вибору в умовах реального і потенційного ринку праці України;
  • сформованість особистості, наявність розвинених інтересів, нахилів та здібностей; професійне самовизначення випускника школи.
  • формування мотивів усвідомленого і цілеспрямованого вибору майбутньої професії; виявлення рівня готовності до навчання, впевненості у виборі професії; виявлення співвідношення інтересів, нахилів та здібностей учнів;
  • формування навичок знаходження і використання інформації про вибір професії для навчання; вивчення психолого-педагогічної літератури з даної проблеми; ознайомлення з різними видами професій;
  •  створення учнями «професійного портфоліо», «карток професій»;
  • розширення роботи з батьками з професійного самовизначення дітей.

 Однак, абсолютної профпридатності бути не може тому, що всі люди різні, одні і ті ж якості мають різні відтінки, будучи властивими різним людям, і професій теж безліч. Все в руках людини, тому що при бажанні й ретельності вона може домогтися всього. Завдання ж профорієнтації допомогти дитині хоча б тим, щоб визначити якості, які людині потрібні для даної професії, які якості в нього вже є, а які йому доведеться розвинути. Необхідно допомогти школяру вибрати саме ту професію, щоб вимоги, які вона висуває до працюючого, збігалися з його особистісними якостями і можливостями.

 У профорієнтації (як і в інших напрямках психології) гостро стоїть проблема співвідношення кількісних і якісних показників ефективності.

  Кількісні показники:

- кількість проконсультованих за певний час;

- питома вага тих чи інших форм роботи (індивідуальні консультації, масові опитування, скільки «охоплено» іграми і т.п.);

- кількість учнів, що послідували рекомендаціям психолога;

- кількість учнів, які вибрали професію (самовизначилися) від загального числа учнів класу;

- різні характеристики особистої професійної перспективи (стійкість, обґрунтованість професійних планів);

 В умовах українського ринку, на перший план виходять такі кількісні показники:

- престижність, яку також можна оцінити кількісно, ​​наприклад, скільки відсотків учнів оцінюють дану професію як престижну;

- величина передбачуваного заробітку, наприклад, чим більше (у відсотках) орієнтуються на високооплачувані професії, тим більше вони впевнені в своїх професійних здібностях.

 Якісні показники (істотні зміни, які відбулися у свідомості школяра (в його ставленні до життя, до самого себе і до свого місця в суспільстві).

- поява нових ціннісних орієнтацій і смислів вибору професії (або зміцнення існуючих ціннісних орієнтацій);

- формування внутрішньої готовності самостійно здійснювати вибір;

- готовність працювати в режимі взаємодії (співпраця з консультантом).

 Складність проблеми визначається тим, що реальна ефективність може бути оцінена тільки через багато років, коли стане ясно, наскільки успішно людина реалізував себе в обраній професії.

 Діагностичний інструментарій проекту: тест для відстеження ефективності

освоєння учнями освітньої діяльності за проектом, тест М.Ф. Шевченко «Визначення темпераменту»; методика Дембо-Рубінштейн «Самооцінка»; методика Т. Елерса «Мотивація до успіху, мотивація до уникнення невдач »; тест-опитувальник Шмішека «Виявлення акцентуацій»; особистісний опитувальник Г. Айзенка, методика А.П. Чернявська «Готовність до вибору професії ».

 

  1. Література.

1. Бендюков М.А. Що ти повинен знати про вибір професії та пошуку роботи/Є.І. Горбатого. І. Л. Соломін. – СПб.: Вид-во В«МоваВ», 2000. – 203с.

 2. Гвоздикова І.Д. Вікова і педагогічна психологія/ – М.6 – 1994. – 262с.

 3. Бондарів В.П. Технологія професійного успіху: Експериментальний підручник для 10-11 класів природничо-наукового профілю / С.Н. Чистякової, А.В. Гапоненко, Л.А. Зінгер, П.С. Лернер та ін – М.: Просвещение, 2001. -506с.

 4. Гальперин П.Я. Актуальні проблеми вікової психології /А.В. Запорожець, С.М. Карпова. – М.: Педагогіка, 1998. – 543с.

 5. Климов Е.А. Як вибирати професію: Посібник для педагогів і психологів./– М.: В«КонтурВ», 2000. – 159 с.

 6. Рогов Є.І. Вибір професії: Становлення професіонала. /Є.І. Рогов – М.: ВЛАДОС-ПРЕС, 2003.

 7. Шевченко М.Ф. Як стати успішним? Програма занять для
старшокласників //СПб, 2007, 208 с

8. Климов, Е.А. Введение в психологию труда: Учебник / Е.А. Климов. – М.: ЮНИТИ, 1998. – 350 с.

9. Зеер Э.Ф. / Психология профессий. – Екатеринбург: Деловая книга, 2003

10. Захаров Н.Н. “Профессиональная ориентация школьников: учебное пособие для студентов”. - М.: Просвещение, 1988 - 272 стр.

1

 

docx
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку