Проєктна діяльність на уроках англійської мови

Про матеріал

Для формування та розвитку комунікативної компетентності учнів на уроках англійської мови досить ефективним є використання методу проєктів, адже в наш час назвичайно важливим стає не наявність у дитини певного багажу знань, особистих якостей та здібностей, а здатність застосовувати ті чи інші компетентності у житті.

Перегляд файлу

 

 

                                                                                                                 

 

 

 

       

      

 

                                     

                         

 

                                                                  

                                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З М І С Т

 

Вступ……………………………………………………………………….

 

Розділ І          ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ ПРOЄКТІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНЯ……………………………

Розділ  ІІ  ПРОЄКТИ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 8 КЛАСІ   

 ( ЗА ПІДРУЧНИКОМ АЛЛИ НЕСВІТ)…………………………………………

Шкільна газета  «Школа моєї мрії»… ( School of my dream)

Шкільна газета  «У світі книг» …… ( In the World of books)

Шкільна газета  «Натхнення»… (Inspiration)

Шкільна газета  « Відкриваємо Британію »…(Discover Britain)

 

Додатки…………………………………………………………………………

Висновки……………………………………………………………………….

Література……………………………………………………………………...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

Сьогодні у світовій освітній практиці провідними є діяльнісний, особистісно орієнтований та компетентнісний підходи , тому важливим стає не наявність  у дитини певного багажу знань, особистих якостей та здібностей, а здатність застосовувати  ті чи інші компетентності в житті.

 Головною  метою навчання іноземної мови в сучасній школі є розвиток особистості школяра, здатного використовувати іноземну мову як засіб спілкування в діалозі культур.

 Гадаю, практичного результату навченості іноземної мови можна досягти передусім у процесі особистісно - комунікативного навчання, яке передбачає й вирішення завдань, пов’язаних з освітою, вихованням та розвитком особистості.

Для формування комунікативної компетентності учнів на уроках англійської мови можна досить ефективно використовувати метод проектів.

Мета даного посібника   познайомити вчителів англійської мови з технологією поетапної роботи над проектами  у 8 класі за підручником Алли Несвіт.

У посібнику вміщено матеріали по використанню проектної методики на уроках англійської мови,  алгоритм  поетапної роботи над проектами до тем, запропонованих у підручнику  у формі шкільної газети . Розкриваються етапи виконання проекту: від формулювання проблеми, її структури, створення мікрогруп через формування мовленнєвих навичок і умінь для роботи з інформацією, її збором та систематизацією, презентація проекту, обговорення та оцінювання.

   У методичному посібнику  представлені методичні та практичні матеріали щодо організації та проведення проектної роботи.

  

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ І        Використання методу проектів на уроках англійської мови як один із шляхів формування комунікативної компетенції учня

Сучасне суспільство диктує свої правила, воно вимагає, аби освіта, якщо вона хоче залишатися якісною освітою, удосконалювалася так само, як удосконалюється світ довкола нас.

Важливою проблемою для педагогічної теорії та практики залишається питання урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів.  Сучасним учням доступні найрізноманітніші джерела інформації, але часто саме наявність готової інформації сприяє розвитку пасивності. Зникає прагнення до пошуку, пізнання, творчості, тобто діяльності. Навчальний матеріал може здаватися учням "сухим" і нецікавим, тому завдання вчителя – зацікавити їх. Це можна зробити за допомогою інформаційних технологій, наприклад,  засобами мультимедійної презентації, навчальних відео фільмів, Інтернету,  інтерактивних вправ, за допомогою залучення учнів до проектної діяльності. За Ф. Діствергом, будь-який метод поганий, якщо привчає учня до пасивності, і гарний, якщо пробуджує в ньому самодіяльність.

Сьогодні використання освітніх технологій – одна з умов успішного вивчення іноземної мови. Тому вчитель іноземної мови повинен, окрім ґрунтовної фахової підготовки, володіння сучасною комунікативною методикою, використовувати інноваційні технології на всіх етапах навчання – це вимога часу. Сучасні  технології мають бути ефективним інструментом, який полегшить засвоєння знань, зробить навчання інтерактивним, комунікативно спрямованим, цікавим, наочним, індивідуальним  . 

 Останнім часом помітно зростає інтерес до навчальних проектів як ефективного засобу навчання іноземної мови. Його використання    підтверджує вимогу сьогодення:  важливим є не наявність в людини певного багажу знань, а здатність застосовувати ті чи інші компетентності в житті.       

Однією з головних особливостей проектної діяльності є орієнтація на досягнення конкретної практичної мети – наочне  представлення результату. Метод проектів передбачає поєднання технології створення освітніх ситуацій, у яких учень ставить та розв'язує власні задачі, з техно­логією супроводу самостійної діяльності учня. Метод проектів є ефектив­ним, оскільки стимулює практичну проектну діяльність школярів та дозво­ляє формувати весь набір компетентностей. Суть проектної методики полягає у тому, щоб стимулювати інтерес до певних проблем, спонукаючи оволодіння певною сумою знань через проектну діяльність, яка передбачає розв’язання однієї або цілої низки проблем, показати практичне застосування одержаних знань.  Крім того, ціль навчального проекту і способи її досягнення повинні визначатися власне учнем на основі його інтересів, індивідуальних особливостей, потреб, мотивів, здібностей. Внаслідок цього, особистісно-орієнтоване навчання, що лежить в основі проектної методики, передбачає зміну традиційної схеми взаємодії учитель-учень, суб’єкт-об’єкт на схему партнерства суб’єкт-суб’єкт .

Навчити учнів виконувати проекти, писати проектні звіти, презентувати результати проектних досліджень, що є нагальною потребою дня, поступово входить до переліку необхідних навчальних умінь учнів.

          У процесі проектної діяльності  розрізняють роль учителя та учня.  Робота вчителя як організатора проектної діяльності учнів є набагато складнішою в порівнянні із традиційною педагогічною діяльністю. Дуже важлива роль учителя полягає і в тому, щоб він міг мотивувати учнів до проектної діяльності,  важливо пояснити, що виконуючи навчальні проекти учні набудуть життєво необхідних у майбутньому дорослому житті знань та навичок планувати складні справи, доводити свою точку зору, уміння працювати в групі. Для вчителя англійської мови при роботі з проектами важливо  не нав’язувати власні ідеї, а запропонувавши їх , бути готовим до того, що учні запропонують своє бачення вирішення проблеми. Під час підготовки проектів учитель ви­конує роль диригента. Він націлює учнів, дає орієнтовні завдання, стежить за підбо­ром інформації, визначає рівень готовності учнів до публічних виступів. Педагог не виправляє уч­нів, не нав'язує їм своєї точки зору, а лише сте­жить, щоб вони не відхилялись від теми, і влуч­ними запитаннями підводить їх до формулювання висновків.

           Для вчителя, який використовує проектну методику на уроках важливо, щоб учні не лише навчилися здобувати інформацію та використовувати її в писемному мовленні, але щоб вони могли спілкуватися по даних проблемах.

      Вчитель повинен не лише добре знати свій предмет, а й бути компетентним в інших галузях науки, бачити точки їх зіткнення. Для нашого предмету актуальними є знання з географії, історії, літератури, мови, екології … До того ж вчитель повинен добре знати своїх учнів, їхні можливості, інтереси бажання.  Психологічна гармонійність і компетентність вчителя вкрай важливі для організації проектної діяльності учнів. Вчитель має бути комунікабельним, толерантним.

Учень свою роботу усвідомлює так: «Все, що я пізнаю, я знаю, для чого мені потрібно і де я можу ці знання застосувати». Успіх застосування методу проектів залежить від того, наскільки учні захочуть самостійно чи спільними зусиллями вирішувати проблему, застосовувати необхідні знання, отримувати реальний і відчутний результат.

 Проектна методика розвиває творчу думку та навички роботи з джерелами інформації, навички спілкування, допомагає  розв’язати проблеми й практично зорієнтованих учнів, яким нелегко виявити себе на уроках, а реалізуючи проекти, вони виявляють найрізноманітніші здібності.

 Позитивним у використанні проектної технології є те, що робота над проектом дає можливість об’єднати зусилля учнів  у  практичній діяльності та спілкуванні, сприяє обміну досвідом, інформацією, вияву своєї творчості та оригінальності. Виконання проектних завдань дозволяє школярам бачити практичну користь від вивчення іноземної мови, слідством чого є підвищення інтересу до цього предмету.

Крім того, метод проектів вирішує  багато педагогічних завдань:

  •                     Розвиває творчу думку та навички роботи з джерелами інформації, навички спілкування, допомагає  розв’язати проблеми й практично зорієнтованих учнів, яким нелегко виявити себе на уроках.
  •                     Метод проектів є тим середовищем, в якому учні набувають сил, упевненості, а ситуація успіху може стати відправною точкою подальшого усвідомленого зростання.

Розробляючи будь-який проект, я чітко дотримуюсь таких вимог :

  • мета проекту (які вміння розвиває);
  • організація (місце, час, склад учасників);
  • врахування психолого - вікових особливостей дітей та їхніх інтересів;
  • забезпечення необхідними матеріалами ;
  • можливі варіації.

         Проектна методика, активно розвиваючи інтегровані вміння та знання, ініціативу, співробітництво і взаємну відповідальність,  справедливо поєднує на практиці фундаментальні принципи  формування комунікативної компетенції учнів в процесі навчання мови із загальними завданнями і цінностями національної і європейської освіти.

   Використання методу проектів на уроках англійської мови допомагає не тільки розвивати в учнів мовленнєві навички та уміння, а й формувати в них інтелектуальні і мовленнєві здібності. Важливо створити дружню атмосферу, заохотити учнів до спілкування англійською мовою під час обговорення і здійснення проекту. Досвід проектної діяльності знадобиться учням не лише в їх самоосвіті та самореалізації, а й  у житті загалом.

Проектна робота дає нам широкий спектр діяльності, яка невичерпна, як невичерпна творчість, тому ця методика буде завжди актуальною.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  ІІ    Проекти на уроках англійської мови у 8 класі       

                                  ( За підручником Алли Несвіт)

Проектні роботи у 8 класі запропоновані автором підручника А. Несвіт  спрямовані на створення  газети ( вісника). Здійснення цього проекту допоможе підготувати учнів до створення шкільної газети або до роботи в уже існуючій. Така форма проектів досить цікава , так як у реальному житті учні  нашої школи випускають шкільну газету українською мовою. Працюючи над  газетою на уроках англійської мови  та в позаурочний час учні вчаться діяти самостійно, досягаючи конкретних результатів на кожному етапі проекту. Вони вчаться визначати і роз -          в’язувати важливі проблеми, вагомі для підліткового віку, складати схему шкільної газети, планувати оформлення, підбирати ілюстрації та фотоматеріал, писати статті до газети, брати інтерв’ю. 

 Розвиваючи комунікативну компетенцію учнів  засобом методу проектів, підводжу учнів до думки, що сучасне суспільство надає молодій людині багато можливостей стати успішною людиною, але для цього потрібні знання, інтелект, уміння спілкуватися не тільки рідною мовою, але й іноземною.

  Щоб ефективно застосовувати метод проектів необхідно враховувати вікові особливості восьмикласників, їх інтереси та потреби. 

Проектна діяльність має бути спланована та вплетена в урок або цикл уроків за темами таким чином,  щоб стати її логічним продовженням. У процесі навчання мовлення від формування мовних навичок до розвитку мовленнєвих умінь іде опрацювання вправ та завдань, підпорядкованих проблемі, що досліджується у проекті .

      Підручник Алли Несвіт для 8 класу включає вивчення таких розділів (Unit ):

  • Mass Media: the Press
  • School life
  • Books and writers
  • Listening to Music
  • Countries, People, Lifestyle: the UK  and Ukraine

Кожен розділ включає 13, а останній -  16 уроків. Дванадцятий урок пропонує проектну роботу за наступною схемою:

Name of the newspaper_________________________________________________

Target readers_________________________________________________________

                                                ( class, the entire school, parents, teachers)

The motto of the issue__________________________________________________

Editor –in-chief________________________________________________________

Copy Editors__________________________________________________________

Production ( Design Decision) ___________________________________________

Number of pages______________________________________________________

Number of columns____________________________________________________

Type of production_____________________________________________________

Editorial Decision______________________________________________________

Type of news section___________________________________________________

Journalists assigned____________________________________________________

Interviews____________________________________________________________

Art/ Design Decisions___________________________________________________

Designers assigned_____________________________________________________

Locate or design art of stories____________________________________________

Deadlines____________________________________________________________

Date news and feature stories must be completed____________________________

Date article will be prepared for printing__________________________________

Date newspaper will be distributed_______________________________________

        Враховуючи викладену автором підручника схему роботи над проектом та спираючись на власний досвід роботи ( 27 років педагогічного стажу) внесла певні корективи в планування проектної роботи на своїх уроках, у тому числі і в 8 класі.

        Роботу над проектами в своїй педагогічній практиці використовую досить тривалий час і вважаю її ефективною.

         Плануючи проекти ставлю за мету:

          1. Поглибити знання учнів з  англійської мови під час вивчення тематичного матеріалу.

2. Розвивати комунікативну компетенцію учнів на базі соціокультурних, соціолінгвістичних знань, умінь і навичок.     

 3.  Розвивати мовленнєві здібності та особистий творчий потенціал учнів, уміння самостійно планувати свої дії, прогнозувати можливі варіанти вирішення проектних                                                          

завдань.

4.  Розвивати навички самоосвіти та особистої самореалізації, планування конкретних результатів на кожному етапі проекту. 

Перш за все необхідно визначити  разом з учнями мету і завдання, форми підсумкового контролю проектів, роль учителя як керівника проекту, а також скласти  так звану карту – план    ( Додаток ),  вказати назву проекту, тип, тематичний матеріал для опрацювання, кількість годин, кінцевий продукт і вміння, які діти розвивають і набувають, виконуючи проект.    Кожен учень може виразити себе та реалізувати свої здібності через проектну діяльність.

 Проектна робота забезпечує можливості реального використання перекладу. Для виконання проектів учням треба мати доступ до відповідної літератури, Інтернету. Учнів слід заохочувати збирати і приносити до класу власні матеріали.

Плануємо проектну роботу відповідно основних етапів роботи над проектом:                      

Изображение 012Планування в класі      Учні за участю вчителя обирають тему проекту з обов'язковим урахуванням активності, зацікавленості, практичної доцільності. Обговорюють зміст та характер проекту; спосіб збору необхідної інформації (статті, ілюстрації, інтерв'ю,ін.); формують групи, визначають лідерів, складають план проекту. У курсі англійської мови метод проектів може використовуватися  практично по будь-якій темі, але головне - сформулювати проблему, над якою учні будуть працювати.

Виконання проекту Зазвичай на цьому етапі діяльність учнів виходить за рамки класної кімнати. Учні беруть інтерв'ю, роблять аудіозаписи,  збирають друкований матеріал, підбирають ілюстративний матеріал. Головна задача на цьому етапі – збір інформації. Роль учителя: допомогти учням в організації даного процесу (поради, де можна знайти відповідну інформацію, як опрацювати її, як презентувати індивідуально зібраний матеріал членам групи, скорегувати та оформити матеріал як проект групи).  Слід пам’ятати, що вчитель має допомагати дитині, не виконувати роботу замість неї.

Оформлення проекту   На цьому етапі учні оформляють свою проектну роботу. Кінцевим результатом виконання проекту  є газета.

Презентація проекту Спосіб презентації залежить від виду кінцевої роботи. Однак, користь для учнів очевидна. Вони працювали над цікавою темою, використовуючи вже засвоєні знання та додатково вивчаючи ще те, що необхідно у зв'язку з поставленою

задачею. Під час підготовки до усної презентації, учням потрібно допомогти справитись із труднощами, попередити помилки. Кожна група сама вирішує, як підготувати презентацію свого продукту, призначаючи доповідачів та розподіляють ролі. По закінченню презентації решта учнів аналізують проект, вносять свої пропозиції. Важливо, щоб учні побачили позитивний досвід у процесі презентації. Роль учителя на даному етапі: доброзичливо сприймати все, що готували учні. Це важлива умова в подальшій творчій праці,  дійове джерело мотивації, засіб виховання впевненості в собі.

Контроль Оцінка проектної роботи – справа нелегка. Способи оцінювання її іноді вступають у протиріччя з офіційною процедурою виставлення оцінки за роботу учня. Під час оцінювання варто врахувати не лише лінгвістичні знання, але й об'єм виконаної роботи, рівень виявленої творчості, чіткості презентації. Необхідно дуже обережно підходити до виправлення помилок у кінцевому варіанті проекту. З однієї сторони, учні краще запам'ятають помилки, відмічені у проектній роботі, а з іншої – учні доклали багато зусиль і виправлення можуть негативно вплинути на мотивацію учнів до подібної роботи. Тому краще скоригувати кінцевий варіант роботи до самої презентації.

Роль учителя при виконанні проектів вбачаю у тому, щоб допомагати, надихати, заохочувати до дії, а не домінувати над учнями.

  Під час підготовки проектів  пропоную учням свої ідеї згідно зі змістом їхнього видання, висуваю свої пропозиції щодо оформлення газети. Разом з учнями визначаємо критерії оцінювання кінцевого результату проекту: вживання активної лексики;  естетичне оформлення;   оригінальність задуму;  зміст;  презентативність.

Підготовка, виконання і презентація займають багато часу. Це не один урок.  Частина учнів працює з великим інтересом і намагається створити таку роботу, якою вони могли б дійсно пишатися. Зрозуміло, що діти говорять рідною мовою під час роботи над проектом. Це природно і немає потреби сприймати це як проблему. Головне, щоб кінцевий результат був представлений англійською мовою.

       Працюючи над шкільною газетою  учні повинні навчитися  самостійно вирішувати , які матеріали їм знадобляться для виконання завдань проекту й де вони їх можуть знайти, для якого кола читачів буде цікавою ця газета. Необхідно передбачити, які матеріали зацікавлять потенційних читачів. Щоб газета англійською мовою знайшла свого читача важливо зробити рекламу, яку можна розмістити в загальношкільній газеті ( у школі випускається щомісячна газета «Шалена Бджілка»). Крім того, кожен випуск  тематичної шкільної газети англійською мовою закінчується анонсом наступного випуску.

         Переконана, що  це досить ефективна форма проектної роботи, бо відзначається високий рівень мотивації в учнів,  коли їм надається  можливість використання найновіших технологій, а саме комп’ютера, мультимедіа, Інтернету. Під час проектування газети учні використовують такі засоби як текст, графіка,  цифрові фотографії. Щоб правильно організувати роботу ми складаємо орієнтовний перелік статей. Учні  проводять дослідження, аналізують отримані дані, пишуть статті, коментарі, рецензії, анонси статей, проводять соціологічні опитування, беруть інтерв’ю .     

Плануючи проектну роботу ми визначаємо разом з учнями мету і завдання, форми підсумкового контролю проекту, роль учителя як керівника проекту, а також складаємо  так звану карту – план, де вказуємо назву проекту, тип, тематичний матеріал для опрацювання, кількість годин, кінцевий продукт і вміння, які діти розвивають і набувають, виконуючи проект.

        Слід відмітити, що створення проектів у формі газети дає можливість учням проявляти свої творчі здібності не тільки в мовознавчій, а й в інших видах діяльності.  Частина учнів працює з великим інтересом і намагається створити таку роботу, якою вони могли б дійсно пишатися.

 Хочу зазначити , що над проектом учні працюють не лише під час уроку, на уроці ми тільки з’ясовуємо деякі незрозумілі моменти. Основну роботу вони виконують вдома, в комп’ютерному класі

        На презентацію проектів зазвичай виділяю цілий урок. Після чого проходить колективне обговорення , оцінювання зусиль кожного,  використані можливості, творчий підхід.

     Оцінку за проект ставимо всі разом, дотримуючись розроблених критеріїв готовності проекту. Учні завжди хочуть почути відгук про свій проект від учителя та однокласників. Надзвичайно важливо, на мою думку, щоб робота учнів оцінювалася не тільки з точки зору лінгвістичної правильності. Необхідно відзначити , наскільки творчою й оригінальною є робота і як багато зусиль було докладено для її виконання.

Важливо не виправляти помилки в кінцевому варіанті проекту. Це краще робити це в чорновому варіанті.

Звичайно, не кожен учень спроможний виконати на високому та достатньому  рівні проектну роботу, але більшість моїх учнів самі пропонують  теми проектних робіт і з задоволенням їх виконують.

         Працюючи над проектом, готуючись до презентації, учень не один раз ставить перед собою запитання, шукає і знаходить на них відповіді, тим самим формуючи та розвиваючи свої життєві компетенції.          

       Звичайно, не кожен учень спроможний виконати на високому та достатньому  рівні проектну роботу, але більшість моїх учнів самі пропонують  теми проектних робіт і з задоволенням їх виконують.

Це спонукало мене розробити методичний посібник по виконанню проектних робіт у 8 класі у формі газети.

 

             

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

     Рівень володіння англійською мовою:  А 1

Вік учасників проекту:   13-14 років ( 8 клас)

Тип проекту :  творчий  груповий

Цілі:

формувати лінгвістичні та мовленнєві компетенції в межах тематики ситуативного спілкування "Newspaper", "School life", повторити лексику  цієї тематики, закріпити вміння вживати граматичні часи ;

розвивати навички критичного мислення: планувати, складати семантичну карту  (асоціативний кущ), демонструвати здатність корегувати свою роботу;

розвивати вміння вільно висловлювати свої думки в письмовій та усній формі;

формувати зацікавленість у покращенні шкільного життя.

Очікуваний результат ( кінцевий продукт ): створення газети «Школа моєї мрії».

Учитель заздалегідь готує: роздавальний матеріал, зразки проектів, зразки англійських газет “English”,  “Digest”,”Oxford”.

Коментарі: для оформлення проекту слід використовувати комп’ютерний набір. Підібрати фотографії з життя школи.

Р е к о м е н д а ц і ї:

1. Підготовчий етап.

1.1 Виконати завдання, повторити лексику за темою .

1.2 Розповісти про свої уподобання , використовуючи такі вирази: I prefer, I am fond of, I don’t like….

Учні також мають виробити правила щодо поводження під час роботи над проектом.

1.3 Скласти семантичну карту .

 Очікуваний результат етапу: учні зосереджують увагу на тематиці проекту, складають семантичну карту; створюється дружня атмосфера.

 Створення газети « Школа моєї мрії ».

2. Ідеї для проекту

2.1 Визначити та обґрунтувати проблему, на розв’язання якої буде спрямовано проект та тематику, що цікавить учнів.

2.2 Зібрати ідеї для проекту шляхом мозкового штурму: якою має бути газета, що саме буде в ній висвітлюватися, основна мета, назва, тощо. Структурувати ідеї.

 

Орієнтовна структура

 

2.3 Показати зразки виконаних проектів.

Очікуваний результат етапу: зібрані ідеї для проекту, створено схему проекту; учні вчаться  відбирати потрібні ідеї та систематизувати їх.

3.  Планування.

 3.1 Створити чітку структуру проекту. Газета, що складається з 4 – 6 сторінок.

 визначити обов’язкові рубрики: school rules, activities, teachers and pupils, what do you like about school and what do you like to chaпge;

  додаткові частини учні визначають самостійно;

  скласти структуру проекту;

  3.2 Зробити макет газети.

  3.3 Скласти план виконання проекту.

 Зразок плану

  • Doing a model of  a newspaper.
  • Writing articles.
  • Illustrating.
  • Writing signs.
  • Consulting with a teacher.
  • Correcting.
  • Designing the project.
  • Preparing a speech.
  • Presentation.

 3.4  Визначити, що необхідно для проекту.

 3.5  Ознайомити учнів з критеріями оцінювання проекту.

4. Основна робота за проектом.

4.1 Виконати в зошитах  письмові завдання ( статті, заголовки)

4.2 Підібрати фотографії, малюнки та підписи до них.

        Очікуваний результат етапу: учні вчаться висловлювати свої думки щодо шкільного життя в письмовій формі.

          5. Консультації вчителя та коригування роботи.

   5.1  Відповіді на запитання, поради, допомога у розв’язанні проблем, пов’язаних з  побудовою висловлювань, окремих речень, заохочення до подальшої роботи,  відстеження  ходу роботи над проектом.

       Очікуваний результат етапу: скоригована робота за проектом.

6. Створення остаточного варіанта проекту.

6.1 Написання остаточних варіантів статей до газети.

6.2 Оформлення двох   групових проектів.

  Очікуваний результат етапу: учні оформляють групові проекти – газету  «Школа моєї мрії».

7.  Підготовка і проведення презентації групових проектів.

7.1 Дати анонс статей газети «Школа моєї мрії», звернути увагу на редакторську статтю, прорекламувати свою газету.

7.2 Презентувати газету в класі, запросити учнів 5-9 класів, адміністрацію школи.

7.3 Вивісити газету для огляду, ознайомлення.

   Очікуваний результат етапу: учні розповідають про статті, вміщені в газеті, висловлюють своє бачення школи майбутнього, школи, в якій вони хотіли б навчатися.

8. Підбиття підсумків.

8.1 Загальна оцінка роботи учнів над проектами.

8.2 Обговорення роботи, планів на майбутнє.

8.3 Оцінка роботи кожного учасника групи за критеріями.

 Робота за проектом

 Максимальний бал

 Прізвище учня

Виконання завдань підготовчого етапу.

2

 

Оформлення газети

2

 

Зміст газети

3

 

Презентація

4

 

Заохочувальний бал

1

 

Загальний бал

12

 

 

 

D:\Мои рисунки\Мои рисунки\12616823.jpg12892995111.jpg

         Рівень  володіння англійською мовою: середній.

Вік учасників проекту:   13-14 років ( 8 клас)

Тип проекту :  творчий   індивідуальний

Цілі:

розвивати соціокультурну,   лінгвістичні та мовленнєві компетенції в межах тематики ситуативного спілкування «Books and authors», повторити лексику  цієї тематики, закріпити вміння вживати граматичні часи ;

розвивати інтерес до читання та навички самостійного читання, описувати книгу та автора книги за схемою;

розвивати навички критичного мислення: планувати, складати семантичну карту  (асоціативний кущ), демонструвати здатність корегувати свою роботу;

        навчити письмово викладати власні думки щодо прочитаного, виділяти головне;

 самостійно аналізувати інформацію;

формувати зацікавленість у   читанні книжок;

розвивати вміння презентувати газету та уважносте жити за інформацією, що подається.

Очікуваний результат ( кінцевий продукт ): створення газети                                               « In the World of books ».

Учитель заздалегідь готує: роздавальний матеріал, приклад проекту, зразки англійських газет “English”,  “Digest”.

Коментарі: Проект здійснюється під час вивчення  теми «Books and authors». Учням пропонується індивідуально обрати улюбленого автора та книгу для роботи над проектом. Для оформлення проекту використовується комп’ютерний набір, Інтернет-ресурси.

         Рекомендації:

1.Підготовчий етап.

Створення атмосфери та залучення учнів до проекту.

Виконати завдання, повторити лексику за темою .

Скласти семантичну карту .

2.  Ідеї для проекту.

2.1 Ми пропонуємо створення газети  « In the World of Вooks ».

2.3 Зібрати ідеї для проекту шляхом мозкового штурму. Скласти схему ідей проекту (самостійно або під керівництвом учителя).

2.4 Показати зразки виконаних проектів.

Очікуваний результат етапу: зібрані ідеї для проекту, створено схему проекту; учні вчаться  відбирати потрібні ідеї та систематизувати їх.

3.  Планування.

3.1. Створити чітку структуру проекту. Газета, що складається з 2- 4 сторінок.

 визначити обов’язкові рубрики: your  attitude to reading activities, favourite books and authors, what do you like about reading and what do you like to chaпge;

  додаткові частини учні визначають самостійно;

  скласти структуру проекту;

 3.2  Зробити макет газети.

 3.3  Скласти план виконання проекту.

 3.4  Визначити, що необхідно для проекту.

 3.5  Ознайомити учнів з критеріями оцінювання проекту. 

4. Основна робота за проектом.

4.1 Вибрати і прочитати книгу. Детально познайомитися з біографією автора.

4.2 Описати її за сфемою.

4.3Виконати в зошитах  письмові завдання ( статті, заголовки).

4.4 Підібрати фотографії, малюнки та підписи до них.

. 5.  Консультації вчителя та коригування роботи.

   5.1 Відповіді на запитання, поради, допомога у розв’язанні проблем, пов’язаних з  побудовою висловлювань, окремих речень, заохочення до подальшої роботи,  відстеження ходу роботи над проектом.

 Очікуваний результат етапу: скоригована робота за проектом.

6.  Створення остаточного варіанта проекту.

6.1 Написання остаточних варіантів статей до газети.

6.2 Оформлення індивідуальних проектів.

Очікуваний результат етапу: учні оформляють індивідуальні  проекти    – газету           « In the World of books ».

7. Підготовка і проведення презентації групових проектів.

7.1 Дати анонс статей газети «У світі книжок”, звернути увагу на редакторську статтю, прорекламувати свою газету.

7.2 Презентувати газету в класі та серед  учнів 7-9 класів.  Надати один екземпляр для ознайомлення адміністрації школи.

7.3 Вивісити газету для огляду, ознайомлення.

Очікуваний результат етапу: учні розповідають про статті, вміщені в газеті, висловлюють своє  ставлення до читання книжок, говорять про улюблені твори та авторів.

8. Підбиття підсумків.

8.1 Загальна оцінка роботи учнів над проектами.

8.2 Обговорення роботи, планів на майбутнє.

8.3 Оцінка роботи кожного  виконавця проекту  за критеріями.

Додаток 1

Project ideas tree

 

 

 

 

 

 

11111111

Рівень володіння англійською мовою: середній.

Вік учасників проекту:   13-14 років ( 8 клас)

Тип проекту :  творчий  індивідуальний \  груповий

Цілі:

формувати лінгвістичні та мовленнєві компетенції в межах тематики ситуативного спілкування "Listening to music” , повторити лексику  цієї тематики, закріпити вміння вживати граматичні часи ;

розвивати навички критичного мислення: планувати, складати семантичну карту  (асоціативний кущ), демонструвати здатність корегувати свою роботу;

розвивати вміння вільно висловлювати свої думки в письмовій та усній формі;

формувати зацікавленість у покращенні шкільного життя.

Очікуваний результат ( кінцевий продукт ): створення газети «Inspiration».

Учитель заздалегідь готує: роздавальний матеріал, приклад проекту, зразки  газет “English”,  “Digest”, “Oxford”.

Коментарі: для оформлення газети слід використовувати комп’ютерний набір, Інтернет.  Підібрати фотографії з життя музикантів, співаків, кольорові ілюстрації для своїх проектів.

Рекомендації:

1. Підготовчий етап.

           Виконати завдання, повторити лексику за темою "Listening to music”.

          Скласти семантичну карту . 

 Очікуваний результат етапу: учні зосереджують увагу на тематиці проекту, складають семантичну карту.

2. Ідеї для проекту.

Ми пропонуємо створення газети " Inspiration ".

Зібрати ідеї для проекту шляхом мозкового штурму. Скласти схему ідей проекту (самостійно або під керівництвом учителя).

Показати зразки виконаних проектів.

Очікуваний результат етапу: зібрані ідеї для проекту, створено схему проекту; учні вчаться  відбирати потрібні ідеї та систематизувати їх.

3.  Планування.

3.1. Створити чітку структуру проекту. Газета, що складається з 2- 4 сторінок.

 визначити обов'язкові рубрики: music everywhere, pop styles, what do you like about music, and what do you like to chaпge; the most popular singers and musicians.

 додаткові частини учні визначають самостійно;

 скласти структуру проекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3.2  Зробити макет газети.

 3.3  Скласти план виконання проекту.

 3.4  Визначити, що необхідно для проекту.

 3.5  Ознайомити учнів з критеріями оцінювання проекту.

4. Основна робота за проектом.

4.1 Виконати  письмові завдання ( статті, заголовки).

4.2 Підібрати фотографії, малюнки та підписи до них.

5.  Консультації вчителя та коригування роботи.

  5.1  Відповіді на запитання, поради, допомога у розв’язанні проблем, пов’язаних з  побудовою висловлювань, окремих речень, заохочення до подальшої роботи,  відстеження ходу роботи над проектом.

 Очікуваний результат етапу: скоригована робота за проектом.

6. Створення остаточного варіанта проекту.

6.1 Написання остаточних варіантів статей до газети.

6.2 Оформлення  індивідуальних  проектів .

 Очікуваний результат етапу: учні оформляють  індивідуальні  проекти – газету 

« Inspiration ».

7. Підготовка і проведення презентації  індивідуальних проектів.

7.1 Дати анонс статей газети « Натхнення», звернути увагу на редакторську статтю, прорекламувати свою газету.

7.2 Презентувати газету в класі, серед учнів 6-9 класів.

7.3 Вивісити газету для огляду, ознайомлення.

7.4 Надати один екземпляр газети  адміністрації школи.

7.5 Познайомити з проектами батьків.

   Очікуваний результат етапу: учні розповідають про статті, вміщені в газеті, висловлюють своє ставлення до сучасної музики.

8. Підбиття підсумків.

8.1 Загальна оцінка роботи учнів над проектами.

8.2 Обговорення роботи, планів на майбутнє.

8.3 Оцінка роботи  виконавців проектів за критеріями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Рівень  володіння англійською мовою: середній.

Вік учасників проекту:   13-14 років ( 8 клас)

Тип проекту :  творчий   індивідуальний  або ж груповий

Цілі:

опрацювати тему в межах особистісної сфери спілкування (розповідь про Британію, традиції та звичаї країни);

формувати лінгвістичні та мовленнєві компетенції в межах тематики ситуативного спілкування , повторити лексику до теми « Countries, People, Lifestyle: the UK  and Ukraine» , закріпити вміння вживати граматичні часи ;

розвивати навички критичного мислення: планувати, складати семантичну карту  (асоціативний кущ), демонструвати здатність корегувати свою роботу;

розвивати вміння вільно висловлювати свої думки в письмовій та усній формі;

       Очікуваний результат ( кінцевий продукт ): створення двох газет   «Discover Britain  »  та «Meet Ukraine ».

Учитель заздалегідь готує: роздавальний матеріал, приклад проекту, зразки англійських газет “English”,  “Digest”. Рекомендує використати сайт www. Project Britain.

Коментарі: для оформлення проекту використовується комп’ютерний набір, Інтернет-ресурси.  Проект « Discover Britain » спрямований на створення  країнознавчої газети. Здійснення цього проекту допоможе учням, батькам та вчителям поглибити знання про країну, мову якої вивчаємо, поглибити інтерес до вивчення англійської мови. Особливістю цього проекту є те, що учні працюють в групах та самі обирають рубрики для газети.

         Рекомендації:

  1. Підготовчий етап.

         Очікуваний результат: створення дружньої атмосфери, зосередження уваги учнів на тематиці проекту, опрацювання літератури, Інтернет – ресурсів. Скласти семантичну карту .

2.  Ідеї для проекту.

2.1 Ми пропонуємо створення газети " Discover Britain».

2.3 Зібрати ідеї для проекту шляхом мозкового штурму. Скласти схему ідей проекту (самостійно або під керівництвом учителя).

2.4 Показати зразки виконаних проектів.

Очікуваний результат етапу:визначено проблему,  зібрані ідеї для проекту, створено схему проекту; учні вчаться  відбирати потрібні ідеї та систематизувати їх.

3.  Планування.

3.1. Створити остаточну концепцію газети, що складається з  4-6 сторінок.

 визначити обов'язкові рубрики: known and unknown Britain, traditions, national symbols, places  of interest.

  додаткові частини учні визначають самостійно;

  скласти структуру проекту;

 3.2  Зробити макет газети, обговорити назву газети.

 3.3  Скласти план виконання проекту.

 3.4  Визначити, що необхідно для проекту.

 3.5  Ознайомити учнів з критеріями оцінювання проекту.

 3.6 Розподілити обов’язки .

4. Основна робота за проектом.

4.1 Виконати в зошитах  письмові завдання ( статті, заголовки)

4.2 Підібрати фотографії, малюнки та підписи до них

. 5.  Консультації вчителя та коригування роботи.

   5.1 Відповіді на запитання, поради, допомога у розв’язанні проблем, пов’язаних з  побудовою висловлювань, окремих речень, заохочення до подальшої роботи,  відстеження ходу роботи над проектом.

 Очікуваний результат етапу: скоригована робота за проектом.

6.  Створення остаточного варіанта проекту.

6.1 Написання остаточних варіантів статей до газети.

6.2 Оформлення індивідуальних  чи групових проектів.

Очікуваний результат етапу: учні оформляють   проекти    – газету

  « Discover Britain».

7. Підготовка і проведення презентації  проектів.

7.1 Дати анонс статей газети «Відкриваємо Британію”, звернути увагу на редакторську статтю, прорекламувати свою газету.

7.2 Презентувати газету в класі, запросити учнів 5-9 класів.

7.3 Вивісити газету для огляду учнів,учителів, адміністрації школи.

Очікуваний результат етапу: учні розповідають про статті, вміщені в газеті, висловлюють своє  ставлення до читання книжок, говорять про улюблені твори.

8. Підбиття підсумків.

8.1 Загальна оцінка роботи учнів над проектами.

8.2 Обговорення роботи, планів на майбутнє.

8.3 Оцінка роботи кожного  виконавця проекту  за критеріями.

 

 

 


                                                                                     Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EPSN0088

                                                                                                                       Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 


 


My favorite book

 

 


                                                                                                                Додаток 3

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

  Додаток 4G:\Scan-140407-0001.jpg

 

 

 

C:\Users\PC\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Scan-140407-0002.jpg

 

 

G:\Scan-140407-0006.jpg

 

 

G:\Scan-140407-0003.jpg

 

 

 

G:\Scan-140407-0004.jpg

 

 

 

 

C:\Users\PC\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Scan-140407-0005.jpg

 

 

 

C:\Users\PC\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Scan-140407-0007.jpg

 

 

 

 

C:\Users\PC\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Scan-140407-0008.jpg

 

Кожен учитель володіє власним унікальним стилем викладання, але, згідно з принципами комунікативно орієнтованого викладання мов, його роль повинна бути достатньо гнучкою: учитель має постійно вести і підтримувати учнів, але не домінувати над ними.

        Ефективним у вивченні англійської мови, формуванні високого рівня володіння комунікативною компетенцією є використання  проектної роботи.

 

Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Ефективність їх застосування визначається специфікою конкретного процесу навчання. Універсальних рекомендацій щодо складу і застосування методів навчання не існує. Педагог самостійно приймає рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, врахування особливостей учнів з метою максимальної ефективності процесу навчання.

       Переконана, що застосування на заняттях з англійської мови   проектної методики має позитивний вплив на оволодіння учнями комунікативною  компетенцією.

Стійка динаміка якості знань учнів є підтвердженням ефективності впровадження досвіду та обґрунтовує доцільність її використання .

Навчальні заняття для мене та моїх учнів — постійний пошук,  спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат. 

       Позитивним результатом  роботи  можна вважати такі досягнення учнів:

  • помітне підвищення якості знань учнів;
  • рівня мотивації до вивчення  англійської мови;
  • покращення рівня комунікативних навичок та умінь;
  • підвищення рівня адаптації щодо публічних виступів;
  • вміння збирати інформацію, працювати з додатковими джерелами.

        Учні школи є неодноразовими переможцями ІІ (районного) етапу олімпіади з англійської  мови та учасниками і призерами ІІІ ( обласного) етапу . Щороку беруть участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської  мови «Гринвіч» та «Пазл».

     Багато випускників продовжують вивчення англійської мови  та є конкурентоздатними, успішними у подальшому навчанні та обраній професії.

   Звичайно, метод проектів,  чи відео метод,  інформаційно - комп’ютерні технології , які використовую на своїх уроках не є абсолютними речами. Вони не дають відповіді на всі запитання, які виникають перед учителем та учнями у процесі навчання, але вони є хорошими інструментами, які в умілих руках учителя  значно полегшують процес навчання.

Нас оточують постійні зміни. Щоб жити повноцінним життям потрібно навчитися швидко і правильно реагувати на ці зміни. Потрібно навчитися самому змінювати своє життя.

 

 


 

 

 

Л І Т Е Р А Т У Р А

 

  1. Цимбал О.М. Проектна технологія  в основній та старшій школі в процесі викладання англійської мови. Критичне мислення. Громадянська освіта. –Х.: Вид.група «Основа», 2008.-173
  2. Проектна робота з англійської мови учнів старшої школи  //  Іноземні мови.- 2003. – № 2.
  3. Метод проектів: іноземна мова // Завуч. – 2016. - № 9
  4. Корш Н.В. Метод проектів як один із засобів розвитку соціокультурної компетенції школярів // Англійська мова та література .- 2020.-№30
  5. Проектна технологія в  основній та старшій школі в процесі викладання англійської мови // Х.: Вид. група «Основа», 2018.
  6. Іноземна мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.
  7. Яковлєва Т.В. Використання інноваційних технологій при вивченні англійської мови / Т.В. Яковлєва. - Режим доступу: http://osvita.ua.
  8. Активізація_мовної_взаємодії_учнів_у_процесі_навчання_іншомовного_спілкування http://uareferat.com/

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку