Дослідницька діяльність. Для формування ключових компетентностей необхідно вибрати таку технологію навчання , при якій учні більшу частину часу працюють самостійно . Вчаться планувати. Організовувати, контролювати та оцінювати свою навчальну діяльність. Уроки - дослідження – це така навчальна форма, в якій домінує дослідницький метод вивчення матеріалу. Важливо створити умови для формування і розвитку дослідницьких вмінь здобувачів освіти. А цьому сприяє проєктно-дослідницька діяльність.
Завдання для 6 груп 1. Зміни в живій і неживій природі . Прикмети зими. 2. Життя птахів. 3. Життя тварин. 4. Зміни в життя людей. 5. Які назви у місяців? Чому вони мають такі назви? 6. Приказки, прикмети, прислів’я, загадки. ( Це природа, біологія, зоологія, географія, мова та література)
Досліджуємо вишиванку1 група. Вишиванка – святиня чи звичайний одяг. Чому її передають з роду в рід, зберігають як реліквію. 2 група. Що символізує вишивка на одязі, рушнику? Які символи вишивали і їх значення.3 група. Чи однакові символи у різних куточках України? Особливості бойківської , гуцульської, полтавської вишивки.1. Об’єкт дослідження: вишиванка.2. Мета: дослідити чи однакові візерунки на вишиванці в різних частинах України . З’ясувати, чому вишиванку та рушник передають у спадок?3. Завдання: показати природу української вишивки, особливості полтавської, бойківської , гуцульської вишивки. Що символізує вишивка на одязі. Чому вишита сорочка та рушник це оберіг?4. Презентація проєкту. Оцінка своєї роботи та роботи інших учасників.5. Навчальні предмети : Я досліджую світ, читання, мистецтво, географія, історія.
План проведення екскурсїїВидатний український педагог В. О. Сухомлинський говорив: « Ведіть дітей у ліс, до річки , на луки. Дуже важливо , щоб мислення учнів грунтувалося на дослідженні, пошуках, аналізу, зіставленню і порівнянню фактів ». 1. Ознайомлення з об’єктами неживої та живої природи. 2. Спостереження за весняними змінами в неживій та живій природі.3. Досліджуємо зв’язок між змінами в живій та неживій природі. Як це впливає на об’єкти живої природи?4. Екскурсія на о. Хортиця5. Оформлення результатів ( малюнки).6. Заключний етап. Презентація робіт.
Уроки в природі:1. Формують уявлення про зміни в живій та неживій природі.2. Розвивають вміння проводити спостереження за живою і неживою природою ( це перший крок до пізнання природи).3. Вчать розвивати здатність встановлювати найпростіші зв’язки і залежності в живій і неживій природі. 4. Виховують любов, дбайливе ставлення до природи.5. Розвивають увагу, мислення, творчість (малюнки за своїми спостереженнями, фото)( Взаємозв’язок предметів ЯДС , біологія , зоологія, географія, фізика, мистецтво та дизайн і технології)
Проєктно-дослідницька діяльність-вчить ставити та вирішувати проблеми-розкриває особисті якості-підвищує самооцінку, мотивацію, інтерес до навчання-допомагає почувати себе впевнено у нестандартних ситуаціях-розвиває творчі здібності , критичне мислення, уміння узагальнювати, аналізувати, робити висновки.