Проектування та озеленення приміщень (території) Урок 5 – 6 Тема: Вибір теми для проекту.

Про матеріал
Конспект уроку можна використати для вивчення модуля "Технологія вирощування рослин" для 5-8 класів
Перегляд файлу

Розділ 2: Проектування та озеленення приміщень (території)

Урок 5 – 6

Тема: Вибір теми для проекту.

Мета: навчальна: ознайомити учнів з основними етапами проектно-технологічної   діяльності; засвоєння учнями основних етапів проведення аналізу потреби в озелененні квітами;

 розвивальна: розвивати в учнів логічне мислення, уміння аналізувати та спів ставляти;

 виховна:  виховувати почуття прекрасного, відповідальність за виконання проекту.

Матеріали: зразки проектів минулих років, ілюстрації журналів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Перевірка наявності учнів та готовності їх до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Чи доводилося вам  зустрічатися з поняттям «проект»? Назвіть їх.
  2. Що таке «проект»?
  3. Які вміння та навички  необхідно мати для виконання проекту?
  4. Які риси характеру формує така робота?
  5. Чи знадобляться вам отримані знання під час виконання проекту в подальшому житті?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 По телебаченні ми  зустрічаємося з різними видами проектів: «Україна має талант», «Майданс» та інші.  На уроках трудового навчання виконання творчих проектів вимагає поєднання вивченого теоретичного матеріалу і практичних робіт. Ви самі будете вибирати  тему проекту, визначати вимоги до об’єкту,  умови для квітів, складати план роботи з виконання проекту, обиратимете технологію вирощування  квітів, розробляти схему розташування квітів, форму квітника, висаджувати їх, а в кінці – захищати проект.

(Якщо це урок  у 6 класі, то  учні згадують про особливості виконання проекту,  який вони виконували у 5 класі).

IV. Повідомлення теми та мети уроку

 (Учитель записує на дошці тему уроку і повідомляє завдання для учнів).

  • Учні повинні знати етапи проектно-технологічної  діяльності; вміти визначати завдання для виконання проекту, шукати моделі-аналоги,  вибирати кращі ознаки, щоб використати їх для створення ескізу власного   об’єкту.

V. Вивчення нового матеріалу

 План.

  1. Визначення потреб в озелененні квітами приміщень, пришкільної території.
  2. Етапи проектно-технологічної діяльності.
  3. Можливі теми творчих проектів. Обговорення з вчителем.
  4. Планування роботи  з виконання проекту.
  5. Практична робота: « Вибір теми проекту з урахуванням умов вирощування та догляду за квітами, його обґрунтування».

Учитель. Спілкування з природою, дотик до неповторної краси зелених насаджень необхідний всім нам. Великий казкар Г.К. Андерсен говорив: «Щоб жити, потрібно сонце, воля і маленька квітка». А українська народна мудрість каже: «Хто вирощує квіти, той приносить радість собі і людям».

Життя українців тісно пов’язане з природою, з чудесним світом квітів: вони зустрічають нас при народженні, з ними йдемо до школи, відвідуємо друзів, святкуємо іменини, пам’ятні дати.

Протягом усієї своєї  історії, людство змінювало й удосконалювало світ, що його оточував.

Сьогодні надзвичайно популярним є озеленення та благоустрій земельних ділянок. Важко уявити міський пейзаж, заміський двір, дачне селище без гарних і доглянутих галявин, клумб, декоративних  насаджень.

Красиво обладнана ділянка допомагає відволіктися від важкої роботи й одноманітності життя, покращує настрій і викликає позитивні емоції. Тому ми вирішили створити таку красу  чи в класі чи на території своєї школи.

Починати свою роботу потрібно з планування. Розглянемо етапи проектної діяльності.

 І. Організаційно-підготовчий

  • Пошук проблеми
  • Добір об’єкта проектування
  • Формування вимог до об’єкту проектування
  • Добір оптимального вибору
  • Складання плану майбутнього об’єкту

        ІІ. Конструкторський  

  • Складання ескізу
  • Виконання креслення
  • Добір матеріалів, інвентарю та пристосувань
  • Підготовка до роботи: вирощування садильного матеріалу
  • Економічне та екологічне обґрунтування

ІІІ. Технологічний

  • Оформлення класного приміщення чи пришкільної території
  • Самоконтроль
  • Дотримання правил безпеки праці та санітарно-гігієнічних умов, технологічної і трудової дисципліни
  • Оцінювання роботи

IV. Заключний

  • Коригування виконаної роботи
  • Самооцінювання проекту
  • Оформлення
  • Аналіз підсумків
  • Захист проекту

Учитель пропонує  можливі теми проектів. Кожен проект обговорюється, визначаються особливості виконання, визначаються труднощі, що можуть виникнути під час виконання

Теми проектів:

  1. Вирощування кімнатних квітів для класної кімнати:
  1. на підвіконня;
  2. на підлогу;
  3. на стіни;
  4. на підставку.
  1. Вирощування квітів для квітників пришкільної території.

Планування роботи

 І етап – підбираємо тему проекту, визначаємо мету і завдання, аналізуємо літературу

 ІІ етап – розробляємо ескіз об’єкту, оформляємо документацію, вирощуємо садильний матеріал

 ІІІ етап – висаджуємо кімнатні квіти чи квіти на квітнику

 IV етап – оформлюємо пояснюючу записку, формуємо портфоліо.  Захист проекту – презентація власних робіт.

VII. Формування практичних умінь та навичок

  Практична робота 

Вибір теми проекту  з  урахуванням умов вирощування та догляду за квітами, його обґрунтування

  1. Об’єднання учнів у групи, пари, індивідуальна робота ( враховуючи той факт, що у сільських школах в класах мала кількість учнів, діти працюють індивідуально).
  2. Кожен учень вибирає для себе тему проекту, уточнюючи зі вчителем вимоги до їх вирощування  (додаток)
  3. Формулювання теми та  мети проекту, визначення завдань.
  4. Складання плану проекту.

VIII. Підбиття   підсумків   уроку

  1. З якими етапами проектно-технологічної діяльності ви ознайомилися?
  2. Яку тему для виконання ви обрали? Чому?
  3. Як ви думаєте, чи справитися ви із покладеними завданнями?

VIII.  Домашнє  завдання

 Підготувати інформацію про рослини, які будете вирощувати:  особливості розмноження, вирощування, догляду.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

Розміщення на підвіконні

На підвіконні рослини зазвичай розташовують люди, які ставляться до них, як до домашніх тварин. Це не означає, що професійний декоратор не став би використовувати підвіконня для розміщення рослин, але акуратний ряд розставлених  на підвіконні  горщиків захоплюючим видовищем не назвеш. З точки зору зовнішнього ефекту краще використовувати одиночну рослину, найкраще    низьку та кущувату, якщо вона розташовується посередині  вікна, або високу й вузьку при асиметричному розміщенні. Вибирати слід  таку рослину, у якої краса листя підкреслювалася б світлом, що падає або просвічується крізь неї.  Наприклад,  гіпеаструм, примулу, сенполію, глоксинію, цикламен, орхідею.  Безумовно, слід підібрати такий вид, який гармоніював би з навколишнім оточенням - маленьке непоказна рослина на великому вікні навряд чи буде виглядати красиво. Південне вікно влітку необхідно притіняти. Треба частіше перевіряти, чи не пересохла земля — сонце влітку  й батареї центрального опалення взимку можуть змусити нас без кінця поливати рослину. Якщо вид вікна для  не важливий і не потрібно багато світла, слід подумати, чи не повісити над рослиною, що стоїть на підвіконні, ще й підвісне кашпо.

Розташування на підлозі

Підлога    найкраще місце для розміщення великої самотньої рослини, адже великий горщик на столі чи деінде буде виглядати громіздко. Зазвичай, рослини на підлозі із привабливою формою крони, але можна вибрати і інші види рослин. Добре виглядають  при одиночному розташуванні високі квітучі рослини або високі ліани з великими листками (філодендрон, монстера, фікус). Дизайнери обожнюють такі високі одиночні рослини. Дві однакових рослини по обидва боки дверей надають просторій кімнаті симетричності. Квітковий горщик, що стоїть біля дверей у сад, немовби продовжує сад у кімнату. Слід ретельно підбирати  одиночну рослину. Високі вузькі рослини візуально піднімуть стелі, низькі та широкі створять протилежний ефект. Майте на увазі, що горщик з рослиною може пошкодити килим, тому треба підкладати  під нього дощечку або коркову пластину.

Розміщення на підставці

Деякі кімнатні рослини з довгими стеблами виглядають непривабливо, якщо розташовані на тумбочці або на підвіконні. Такі рослини слід встановити на спеціальну високу підставку або помістити в підвісний кошик. Якщо у  приміщенні  старовинні меблі, можна придбати антикварну або стилізовану під антикварну підставку, але якщо сучасні меблі, дуже просто виготовити дерев’яну підставку з прямими стінками. Можна купити металеву або бамбукову підставку й розмістити на ній кілька горщиків.  Рекомендовані рослини    бегонія поникла, зігокактус, колумнея,  нефролепіс, дзвіночки рівно листяні.

Розміщення на стіні

На стінах зазвичай розміщують кімнатні квіти,  щоб оживити кольором гладку світлу стіну(хлорофітум, традесканція)  або ліани для оформлення вікон. Оскільки горщики при цьому, як правило, використовують маленькі, то рослину слід поливати частіше, але коли вони розташовані так високо, важко визначити, коли їм потрібен полив. Тож при такому способі розміщення рослин треба вибрати міцні ємності з досить великим і глибоким піддоном.

Вирощування у відкритому ґрунті

Дуже важливо правильно підібрати асортимент рослин в залежності від того, на яку сторону  розміщені квітники.

Південь, південний схід і південний захід: агератум, вербена, гвоздика, календула, левкой, маргаритка, настурція, пеларгонія, петунія, сальвія, флокси, троянди.

Північний схід і північний захід:  агератум, вербена, бегонія, календула, левкой, маргаритка, настурція, пеларгонія, петунія, тютюн пахучий, горошок духмяний, імопея.

Північ: барвінок, бегонія, незабудки, примули, тютюн пахучий.

Для всіх квітників: троянди, бузок, нарциси, тюльпани, хризантеми, іриси, лілії, примули, жоржини, гладіолуси, канни, фуксія, агератум, бегонія, пеларгонія, вербена, самшит вічнозелений, туя західна.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Диба Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Гасяк Галина
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
2640
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку