Поглибити знання учнів з теми «Технологія обробки деревинних матеріалі(ДВП, фанера)», навчити прийомам пиляння деревини і фанери, ознайомити з послідовністю виготовлення годівниць для птахів; розвивати вміння та навички по обробці деревини і фанери, уважність у роботі,творче мислення;виховувати любов до природи, птахів, почуття відповідальності.
Урок з трудового навчання та технологій (6 клас)
Тема: Проектування та виготовлення виробів з фанери та ДВП. Виготовлення годівниці.
Мета: поглибити знання учнів з теми «Технологія обробки деревинних матеріалі(ДВП, фанера)», навчити прийомам пиляння деревини і фанери, ознайомити з послідовністю виготовлення годівниць для птахів; розвивати вміння та навички по обробці деревини і фанери, уважність у роботі,творче мислення;виховувати любов до природи, птахів, почуття відповідальності.
Тип уроку: практичний
Об’єкти праці: годівниця для птахів
Дидактичні засоби: готовий виріб, роздатковий матеріал (технологічні картки по виготовленню годівниць).
Обладнання, інструменти і матеріали: дерев’яні бруски, масив дерева і шматки фанери; столярні інструменти; саморізи; мотузка; металеві кільця для кріплення .
План уроку
Хід уроку
І. Організація класу. Перевірка відвідування, наявності необхідних матеріалів для практичної роботи, спецодягу.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання для учнів
ІІІ. Пояснення нового матеріал
Вчитель. З приходом холодів братам нашим меншим стало важче добувати собі їжу. Під товстим шаром снігу пернаті не можуть знайти насіння і коріння і змушені голодувати. Допомогти їм перезимувати можемо ми з вам. На уроці ми з вами будемо виготовляти годівнички. А для чого вони потрібні?
(відповідь учнів).
Вчитель. Взимку птахам не вистачає їжі. Тому люди їх підгодовують, насипаючи їжу в годівнички, виготовлені власноруч (демонстрування годівниць), і цим допомагають крилатим друзям перезимувати.
Чи знаєте ви, які птахи зимують в нашій місцевості?
(відповідь учнів).
Вчитель. Отже, сьогодні на уроці ми разом з вами будемо виготовляти годівнички. Подивіться на представлені моделі (демонструються моделі годівниць).
Тож – до роботи!
IV. Вступний інструктаж по виготовленню годівниці (метод-інструктування, який супроводиться демонструванням правильного виконання трудових прийомів).
Для роботи знадобиться:
Етапи виготовлення:
Годівниця буде мати вигляд прямокутного будиночка з трикутним дахом, а значить для неї буде потрібно виготовити підстава, покрівлю та стійки. Можна накидати ескіз майбутньої їдальні для пернатих на папері, щоб наочно побачити, як вона буде виглядати.
З дерев’яного масиву вирізати основу з розмірами 40х30 див.
З фанери вирізати заготовку з такими ж параметрами, яка буде виконувати роль даху.
Стійки нарізати з тонкого бруса довжиною 30 см, але зробити дві дещо коротші, щоб дах мала невеликий скат і не набиралася водою.
Прикріпити стійки на підставу саморізами, встановлюючи їх не строго по кутах, а змістивши трохи вглиб конструкції.
За допомогою тих же саморізів закріпити дах.
Тепер залишиться вмонтувати в неї металеві кільця і закріпити на гілці дерева, насипавши на дно корм.
Правила техніки безпеки
1. Працювати пилкою або ножівкою треба без ривків.
2. Не можна спрямовувати полотно пилки пальцем.
3. Не можна тримати ліву руку близько до полотна пилки.
4. Стружки із столярного верстака потрібно прибирати щіткою.
5. Працювати тільки справним інструментом, використовувати його треба точно за призначенням.
6. Не можна залишати столярний молоток на краю верстата.
7. Не можна стояти за спиною людини, яка працює молотком.
8. Молоток під час роботи необхідно тримати на відстані 20-30 мм до кінця ручки.
V. Практична робота. Поточний інструктаж
VI. Заключний інструктаж
VIІ. Екскурсія до шкільного парку
Розвішування годівниць.