Проектування та виготовлення виробів з фанери та ДВП. Виготовлення годівниці.

Про матеріал

Поглибити знання учнів з теми «Технологія обробки деревинних матеріалі(ДВП, фанера)», навчити прийомам пиляння деревини і фанери, ознайомити з послідовністю виготовлення годівниць для птахів; розвивати вміння та навички по обробці деревини і фанери, уважність у роботі,творче мислення;виховувати любов до природи, птахів, почуття відповідальності.

Перегляд файлу

Урок з трудового навчання та технологій (6 клас)

Тема: Проектування та виготовлення виробів з фанери та ДВП. Виготовлення годівниці.

Мета: поглибити знання учнів з теми «Технологія обробки деревинних матеріалі(ДВП, фанера)», навчити прийомам пиляння деревини і фанери, ознайомити з послідовністю виготовлення годівниць для птахів; розвивати вміння та навички по обробці деревини  і фанери, уважність у роботі,творче мислення;виховувати любов до природи, птахів, почуття відповідальності.

 

Тип уроку: практичний

 

Об’єкти праці: годівниця для птахів

 

Дидактичні засоби: готовий виріб, роздатковий матеріал (технологічні картки по виготовленню годівниць).

 

Обладнання, інструменти і матеріали: дерев’яні бруски, масив дерева і шматки фанери; столярні інструменти; саморізи; мотузка; металеві кільця для кріплення .

 

План уроку

  1. Організація класу (2 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань (8 хв.)
  3. Пояснення нового матеріалу (15 хв.)
  4. Вступний інструктаж. Правила безпечної праці під час пиляння та роботи з молотком (15 хв.)
  5. Практична робота (поточний інструктаж) (45 хв.)
  6. Заключний інструктаж. Оцінювання робіт. Підбиття підсумків (3-5 хв.)
  7. Екскурсія до шкільного парку.

 

 

 

Хід  уроку

І. Організація класу. Перевірка відвідування, наявності необхідних матеріалів для практичної роботи, спецодягу.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Запитання для учнів

  1. Чим відрізняється фанера від ДВП?
  2. Для чого розмічають деталі?
  3. Як можна при розмічанні деталей виробів зменшити кількість відходів деревини?
  4. Які інструменти призначені для різання деревини? Що в них спільного?
  5. Як треба пиляти фанеру й ДВП ножівкою?
  6. Для чого й чим обпилюють і зачищають вироби з деревини?

ІІІ. Пояснення нового матеріал

Вчитель. З приходом холодів братам нашим меншим стало важче добувати собі їжу. Під товстим шаром снігу пернаті не можуть знайти насіння і коріння і змушені голодувати. Допомогти їм перезимувати можемо ми з вам. На уроці ми з вами будемо виготовляти годівнички. А для чого вони потрібні?

(відповідь учнів).

Вчитель. Взимку птахам не вистачає їжі. Тому люди їх підгодовують, насипаючи їжу в годівнички, виготовлені власноруч (демонстрування годівниць), і цим допомагають крилатим друзям перезимувати.

Чи знаєте ви, які птахи зимують в нашій місцевості?

(відповідь учнів).

Вчитель. Отже, сьогодні на уроці ми разом з вами будемо виготовляти годівнички. Подивіться на представлені моделі (демонструються моделі годівниць).

Тож – до роботи!

IV. Вступний інструктаж по виготовленню годівниці (метод-інструктування, який супроводиться демонструванням правильного виконання трудових прийомів).

 

 

Для роботи знадобиться:

  • дерев’яні бруски, масив дерева і шматки фанери;
  • столярні інструменти;
  • саморізи;
  • мотузка;
  • металеві кільця для кріплення;
  • корм.

Етапи виготовлення:

Годівниця буде мати вигляд прямокутного будиночка з трикутним дахом, а значить для неї буде потрібно виготовити підстава, покрівлю та стійки. Можна накидати ескіз майбутньої їдальні для пернатих на папері, щоб наочно побачити, як вона буде виглядати.

Годівниця для птахів своїми руками — оригінальні та прості варіанти

  З дерев’яного масиву вирізати основу з розмірами 40х30 див.

  З фанери вирізати заготовку з такими ж параметрами, яка буде виконувати роль даху.

  Стійки нарізати з тонкого бруса довжиною 30 см, але зробити дві дещо коротші, щоб дах мала невеликий скат і не набиралася водою.

  Прикріпити стійки на підставу саморізами, встановлюючи їх не строго по кутах, а змістивши трохи вглиб конструкції.

  За допомогою тих же саморізів закріпити дах.

  Тепер залишиться вмонтувати в неї металеві кільця і закріпити на гілці дерева, насипавши на дно корм.

 

 

Правила техніки безпеки

1. Працювати пилкою або ножівкою треба без ривків.

2. Не можна спрямовувати полотно пилки пальцем.

3. Не можна тримати ліву руку близько до полотна пилки.

4. Стружки із столярного верстака потрібно прибирати щіткою.

5. Працювати тільки справним інструментом, використовувати його треба точно за призначенням.

6. Не можна залишати столярний молоток на краю верстата.

7. Не можна стояти за спиною людини, яка працює молотком.

8. Молоток під час роботи необхідно тримати на відстані 20-30 мм до кінця ручки.

 

V. Практична робота. Поточний інструктаж

  1. Вчитель обходить робочі місця з метою проведення індивідуального інструктажу.
  2. Проводить контроль за організацією робочих місць, дотриманням учнями правил безпеки праці, наявністю спецодягу.
  3. Слідкує за правильністю виконання робочих рухів під час різання і з'єднання.

VI. Заключний інструктаж

  • Демонстрування кращих виробів.
  • Аналіз виробів і роботи кожного учня, оцінювання навчальних досягнень учнів.
  • Завдання додому.
  • Прибирання робочих місць.

VIІ. Екскурсія до шкільного парку

Розвішування годівниць.

SDC11749.JPG

doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
5456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку