Урок для 6 класу на тему "Вирівнювання та підготовка дроту до розмічання й обробки. Прийоми розмічання заготовок із дроту."

Про матеріал

Мета: Навчальна: ознайомити з пристроями та інструментом для обробки дроту; дати поняття про контактне зварювання та паяння деталей з дроту, контроль якості готового виробу, оздоблення виробів з дроту. Розвиваюча: Сприяти розвитку наступних фізичних і фізіологічних якостей: координації і точності рухів рук, окоміру, зорової та слухової реакції. Виховна: Виховувати у учнів працелюбність, культуру праці, відповідальне ставлення до власності.

Перегляд файлу

Урок 11-12                                                      Трудове навчання                                                6 клас

 

Тема: Вирівнювання та підготовка дроту до розмічання й обробки. Прийоми розмічання заготовок із дроту.

 

Мета: Навчальна: ознайомити з пристроями та інструментом для обробки дроту; дати поняття про контактне зварювання та паяння деталей з дроту, контроль якості готового виробу, оздоблення виробів з дроту. Розвиваюча: Сприяти розвитку наступних фізичних і фізіологічних якостей: координації і точності рухів рук, окоміру, зорової та слухової реакції. Виховна: Виховувати у учнів працелюбність, культуру праці, відповідальне ставлення до власності.

 

Тип: комбінований

 

Хід уроку.

I.      Організаційний момент  

 

II.   Актуалізація опорних знань

 

Бесіда

  • Які ви знаєте види дроту?
  • Де він більше всього застосовується? Чому?
  • Який дріт найчастіше використовується в електротехніці? Чому?
  • В якій послідовності виконується підготовка дроту до розмітки?
  •  Яких правил потрібно дотримуватись при розмітці дроту?
  • Як правильно організувати робоче місце?

 

III. Мотивація навчальної діяльності

     

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Підготовка дроту до роботи. 

Дріт, діаметром більше 2 мм, випрямляють дерев’яним або гумовим молотком. Для цього на стільницю верстата кладуть дерев’яну підставку, розміщують на ній дріт випуклостями вгору і наносять легкі удари по викривленнях. Щоб досягти прямолінійності — заготовку періодично повертають. Вирівнювання розпочинають із середини заготовки, спочатку до крайнього дальнього кінця, а потім беруть за кінець вирівняної частини і виконують таку ж операцію з другою частиною. М’який дріт з міді, алюмінію діаметром до 3 мм можна випрямляти за допомогою дерев’яних брусків, переміщенням дроту навколо циліндричної стальної оправки або з допомогою спеціально сконструйованих пристроїв. 

  1. Конструювання виробів з дроту. 

Після вирівнювання заготовки, приступають до конструювання виробу. Цей процес складається з таких же основних етапів, що й конструювання виробів з деревини та тонколистового металу. Насамперед, визначається призначення виробу, його форма, розміри конструктивних елементів та виробу в цілому, матеріал з якого передбачається його виготовлення. Форму, розміри виробу, інші дані, які необхідні для виготовлення виробу та його контролю зображають на ескізі, технічному рисунку або іншому графічному документі.

Після виконання креслення добирають необхідні матеріали, інструменти та пристосування, відрізають заготовку із припуском на обробку і приступають до виготовлення виробу.

  1. Різання дроту. 

Відрізання заготовки виконують кусачками або пасатижами. При цьому необхідно слідкувати, щоб після відрізання заготовки, лінія розмітки залишалась на ній. Не можна відрізати сталевий дріт слюсарними або важільними ножицями, тому що він має підвищену твердість. В такому випадку дріт розрізають ножівкою слюсарною або надпилюють ребром напилка на ½ - 1/3 діаметра а потім ламають в лещатах. Під час ламання необхідно бути обережним.

  1. Згинання дроту. 

Щоб надати заготовці з дроту потрібної форми, її згинають з допомогою плоскогубців. Плоскогубцями затискують і згинають дріт під потрібним кутом. Елементи криволінійної форми виготовляють з допомогою круглогубців. Для виготовлення виробів, що мають складну форму застосовують металеві оправки.

Для згинання заготовки під прямим кутом, її затискують між губками лещат, прикладають до неї дерев’яний брусок (щоб не пошкодити заготовку) і з допомогою молотка згинають.

Вироби складної форми із м’якого дроту можна виготовляти за кресленням виконаними згідно натуральних розмірів виробу. Для цього необхідно розрахувати довжину заготовки з урахуванням припуску на згинання та обробку, розмітити та відрізати заготовку. Далі способом її накладання на креслення та застосування круглогубців або плоскогубців виконують згинання окремих елементів. При цьому необхідно постійно контролювати щоб елементи виробу при накладанні їх на креслення співпадали між собою за формою. 

  1. Правила безпечної праці. 

Відрізаючи заготовку, не можна підносити дріт близько до обличчя. Працювати можна тільки справним інструментом. Не можна тримати руку близько до місця згинання дроту. При виконанні робіт з допомогою оправки, вона повинна бути надійно закріплена в слюсарних лещатах.

 

V.     Закріплення нового матеріалу

 

Запитання:

 

  • Який інструмент для обробки дроту ви знаєте?
  • В чому основна відмінність між плоскогубцями та пасатижами?
  • Який спосіб з¢єднання дроту на вашу думку є найбільш раціональним?
  • Перерахуйте правила безпечної роботи при роботі з дротом?

 

VІ.   Вступний інструктаж до виконання практичної роботи. Мотивація навчальної діяльності.

 

Тема практичної роботи «Прийоми розмічання, різання, з’єднання та виготовлення виробів з дроту.»

 

  • Перш ніж приступити до розмітки потрібно виконати операцію правки дроту, після цього відкладаємо визначений розмір лінійкою і позначаємо його рисувалкою.
  • Пропоную виконати операцію правки та розмічання.
  • Перевіряю відкладений учнями розмір.
  • Звертаю вашу увагу на те, що відкушувати дріт слід дуже обережно. Один кінець його треба тримати, а другий спрямувати на сітку або стінку, щоб відлітаючи він не заподіяв кому небудь шкоди.
  • Після цього пропоную учням кусачками відкусити дріт.
  • Показати прийоми згинання гачка з дроту за допомогою круглогубців і пояснити, що так можна виготовити гачок лише з м’якого   дроту.
  • Згинання гачка ділиться на такі прийоми.
  1. Спочатку згинаємо круглогубцями на 180 градусів сам гачок. (Учні виконують цей прийом.)
  2. Демонстрація гнуття заготовки плоскогубцями на 90 градусів, щоб гачок зайняв правильне положення. (Учні  повторюють цей прийом.)
  3. Зігнути протилежний кінець заготовки.
  • Пам’ятаємо про дотримання правил безпеки праці.

 

VIІ.     Самостійна практична робота учнів.

 

  Зміст роботи учнів: виконання вправ по правці, розмітці та гнуттю дроту, виготовлення гачка для віконної рами.

 

VIІI.        Узагальнення і систематизація набутих знань, вмінь і навичок.

 

 Запитання:

 

  • Який інструмент для обробки дроту ми використовували на практичній роботі?
  • Який вигляд мають плоскогубці?
  • Яким способом ми з’єднували дріт?
  • Перерахуйте правила безпечної роботи при роботі з дротом?

 

VIII.   Підведення підсумків практичної роботи

 

  • Повідомлення оцінок за якість виробів кожного учня.
  • Відзначення кращих робіт і їх демонстрація.
  • Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів.

 

IX. Домашнє завдання

 

Вивчити параграфи 14-15 з підручника.

 

Х. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.

 



 

 

docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
6056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку