Професійне самовдосконалення викладача це - право чи обов’язок?Це – право. Кожен педагог здатний свою майстерність і донести її до здобувачів освіти. Це – обов’язок, адже без педагогічної майстерності неможливо виховати обдаровану особистість. Це – талант, це – щохвилинна праця, це – постійний творчий пошук, це – бажання стати майстром.
Основні завдання викладача. Постійне вдосконалення професійно значущих якостей особистості: розширення світогляду, збереження і зміцнення професійного здоров'я, підвищення рівня методичної підготовки, формування своєї духовної культури, педагогічного мислення, творчості. Розвиткові цих якостей сприяє професійне самовиховання та самовдосконалення викладача
Професійне самовдосконалення. Професійне самовдосконалення викладача – це свідома діяльність в системі неперервної освіти, яка спрямована на підвищення фахового рівня, професійну самореалізацію, і є феноменом, що відображає якісно нову характеристику функціонування педагогічної системи.складові самовдосконалення: покращення володіння фаховими компетенціями самоосвіта
Самоосвіта педагога. Педагогічні та науково-педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність загальну культуру. Закон України “Про освіту”Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників, їх професійне самовдосконалення – важлива умова модернізації освіти. Національна доктрина розвитку освіти
Самовдосконалення. Науково-теоретична підготовка Закони України«Про освіту» від 23.05.1991р. №1060-ХІІ (зі змінами і доповненнями)«Про професійно-технічну освіту» від 10.02.1998р. №103/98-ВР«Про загальну середню освіту» від 13.05.1999 № 651-XIV (зі змінами) Укази Президента України«Про Національну доктрину розвитку освіти» від 17.04.2002р. №347/2002 Положення. Положення про організацію навчально-виробничого процесу в професійно-технічних навчальних закладах (наказ МОН України від 30.05.2006р. №419, {Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки№ 731 від 05.08.2008 № 1019 від 10.11.2008 № 746 від 10.07.2015})Положення про методичну роботу в професійно-технічних навчальних закладах (наказ МОН від 12.12.2000р. №582)Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, (наказ МОН від 07.11.2000р. №522) Журнал «Профтехосвіта». Педагогічна рада. Вивчення ППД. Психолого – педагогічні семінари.
Участь в обласних конкурсах. Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації від 16.11.2021 Nº 99 «Про організацію і проведення обласного конкурсу на кращий дистанційний курс з професії, навчального предмета» отримала диплом за ІІІ місце («Кращий дистанційний курс з предмета загальноосвітньої підготовки» - історія України). Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації від 27 червня 2022 Nº86 отримала диплом за І місце в обласному конкурсі на кращий дистанційний курс з предмета «Історія України».
Участь в обласних конкурсах. В рамках реалізації заходів обласного проєкту «З Україною в серці», відповідно до наказу Департаменту освіти і науки обласної військової адміністрації від 10.05.2023 №89 «Про організацію і проведення обласного конкурсу на кращу відеопрезентацію «Герої нескореної України» здобувачі освіти на чолі з викладачем історії Рітою Сікалюк створили проєкт «Герої нескореної України: працівники та учні ЛПЛ», за що отримали диплом ІІ ступеня.
Сікалюк Р. В. виступала на Всеукраїнській історико-краєзнавчій конференції за Міжнародною участю «Україна у сучасному геополітичному просторі» за напрямком: Історико-краєзнавча та пошукова робота в закладах професійної (професійно-технічної) освіти, з питанням: "Формування мотивації та навиків історико-краєзнавчої та пошукової роботи здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти" та має публікацію з цим досвідом роботи. Була спікером Всеукраїнського вебінару на тему "Формування професійних компетентностей освіти під час вивчення загальноосвітніх дисциплін».
Ключові компетентностіОсновні (або ключові) компетентності (англ. key competences) — це ті, які необхідні всім громадянам для особистої реалізації та розвитку, активного громадянського життя, соціальної єдності та можливості працевлаштування. Викладання курсу історії – складного, проблемного, нового, цікавого передбачає творчу ініціативу у виборі форм і методів роботи, які забезпечують зацікавлення здобувачів освіти, сприяють формуванню ключових компетентностей.
Викладачка на уроках історії розвиває такі компетентності: Просторову– передбачає вміння здобувачів освіти орієнтуватися в історичному просторі; хронологічну– передбачає вміння здобувачів освіти орієнтуватися в історичному часі; логічну – передбачає вміння визначати та застосовувати теоретичні поняття, положення, концепції для аналізу й пояснення історичних фактів, явищ, процесів;мовленнєву – передбачає вміння будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей та історичної теорії; інформаційну– передбачає вміння працювати з джерелами історичної інформації:; аксіологічну– передбачає вміння формулювати оцінки і версії історичного руху й розвитку.
Робота з обдарованою молоддю. Викладачка з Майгуром Андрієм учнем І курсу, 16 група взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, відділення Історія, тема роботи: "Зниклі в буревії голоду…" По завершенню конкурсу викладач поділилася досвідом на онлайн-засіданні «Науково-дослідницька діяльність здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти», з питанням «Основні вимоги до написання оформлення та представлення учнівських науково-дослідницьких робіт».
Робота з обдарованою молоддю. На постійній основі викладачка зі здобувачами освіти бере участь у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості, присвяченому Шевченківським дням. Найкраще розкритий індивідуальний підхід в роботах: «З Україною в серці. Кость Левицький» Вінцевич Олександри, учениці 6 групи; «Aндpeй Шeптицький - дуxoвний будiвничий укpaїнcькoї нaцiї» Цвiгуна Мaкcима, учня 15 групи; « Якщо ми згуртуємося, ми виживемо. Будемо в єдності сильнішими…» Харчишина Даніїла, учня 15 групи.