Професійне зростання вихователя закладу дошкільної освіти – основа якісної та конкурентоспроможної освіти в Україні

Про матеріал
У надзвичайно складних умовах сьогодення, в умовах воєнного стану в Україні, роль педагога, зокрема педагога-дошкільника, є визначальною у формуванні особистості дитини, у її успішному розвитку та соціалізації. Особливого значення набувають питання якісної організації освітньо-виховного процесу, створення комфортного середовища як для педагогічних працівників, так і для вихованців закладу.
Перегляд файлу

Комунальний заклад 

«Наталинський ліцей Наталинської сільської ради  Красноградського району Харківської області»

 

Адреса: буд.34, вул. Промислова, с. Наталине, Красноградський район, Харківська область, 63343

Е-mail:  кr-natal05@ukr.net 

Сайт: https://sunnyrula.wixsite.com/natalnvk

 

Тема досвіду: «Професійне зростання вихователя закладу дошкільної освіти – основа якісної та конкурентоспроможної освіти в Україні»

 

image                                                                                                                                           У      надзвичайно      складних      умовах

сьогодення, в умовах воєнного стану в Україні,  роль педагога, зокрема педагога-дошкільника, є визначальною у формуванні особистості дитини, у її успішному розвитку та соціалізації. Особливого значення набувають питання якісної організації освітньо-виховного процесу, створення комфортного середовища як для педагогічних працівників, так і для вихованців закладу. 

                                                                                                                                          Пріоритетним     завданням     методичної

роботи в Наталинському ліцеї є підвищення ефективності та якості професійної компетентності кожного педагога, акцентування уваги  на самовдосконаленні й  самореалізації, підготовка до прийняття та реалізації цілей дошкільної освіти, підвищення рівня педагогічної майстерності. 

 Наш ліцей – опорний заклад у громаді, тому особливе значення надається питанню вдосконалення фахової майстерності педагогічних працівників, їх професійному зростанню.  

Метою методичної роботи в нашому закладі є  розкриття ролі кожного педагога у формуванні власної професійної компетентності.

imageСучасний заклад дошкільної освіти покликаний бути розвивальним і охоронним із погляду фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я дитини. Для створення в ньому сучасного розвивального простору ми  підібрали різне обладнання (ігрове, навчальне, спортивне тощо), продумали його оптимальне розміщення. У всіх групах садочка є осередки для сюжетно-рольових ігор, дослідницької діяльності й експериментування, розвитку сенсорних здібностей, патріотичного виховання та куточки творчості. Також у кожній групі передбачено наявність місця для релаксації, «куточок усамітнення» і затишний куточок із м’якими меблями, завдяки чому постійно підтримується емоційний комфорт малюків. 

 Створення інноваційного простору передбачає активне       використання оригінальних       методик, інтерактивних технологій, що поліпшує якість освітньої діяльності в  закладі та сприяє вдосконаленню процесу розвитку дитини, формує у неї системні та глибокі знання про навколишній світ, розвиває самостійне та творче мислення.

 Так, вихователь групи раннього віку Олена Пакула використовує у своїй діяльності технологію Реджіо-садочків (середовище як третій вихователь), яка сприяє формуванню предметно-комунікативної компетентності дітей раннього віку, створенню в дошкільному закладі повноцінного розвивального предметно-ігрового середовища та забезпеченню відповідної позиції вихователя в організації діяльності

imageдітей, соціалізації кожної дитини, всебічному розвитку особистості. 

Технологія Sand play – ігри з піском в організації життєдіяльності дошкільнят, яку використовує вихователь Анастасія Титаренко, сприяє розвитку творчого потенціалу, уяви, фантазії, міжособистісним взаєминам, збереженню та зміцненню фізичного і психічного здоров’я дітей, розвитку пізнавальних процесів, тактильнокінетичної чутливості й сенсорики, розвитку мовлення та дрібної моторики рук, художніх здібностей, естетичного смаку, стабілізації психічноемоційного стану.  

Європейська технологія «Дошкільнятам –

освіта для  сталого  розвитку»  передбачає  засвоєння  дітьми

 (а через дітей і їхніми батьками) та самими педагогами надзвичайно важливих навичок екологічно, економічно та соціально доцільної поведінки. Цю технологію впроваджує вихователь Катерина Іванцова.

imageТехнологія «Стіни, стеля та підлога», у якій оточення  дитини «говорить», допомагає дошкільнику збагачувати власний рухливий досвід, самовдосконалювати фізичні якості, розвивати творчу рухову уяву. Стіни та підлога в групі заговорили розвивальними дошками, килимками, ляльками, машинками й конструкторами. Вихователька Наталія Передерій, яка впроваджує цю технологію, вважає, що саме в такому просторі доцільно виховувати й розвивати дошкільників. Використання вихователем Наталією Мухою альтернативної програми «STREAMосвіта, або Стежинки у Всесвіт» дає змогу залучати дітей до експериментальнодослідницької діяльності (ігри-

експериментування з водою, піском, глиною), сприяє створенню умов для  оволодіння науковими знаннями та вміннями з метою формування в дітей  культури інженерного мислення. 

Застосування  Квест-технології як засобу пізнавального розвитку дошкільників дає змогу:

вихователям –  підвищувати мотивацію дітей до вивчення різних навчальних предметів; задіяти одночасно інтелект учасників, їх фізичні здібності, уяву, творчість; реалізувати проєктну та ігрову діяльність; 

вихованцям – проявити кмітливість, спостережливість, винахідливість; закріпити набуті знання; взаємодіяти в колективі однолітків; учитися домовлятися між собою, розподіляти обов’язки, діяти разом, допомагати.

 Успішно використовує цю технологію вихователька  Оксана Буряк.

Мнемотехніка – це сукупність прийомів і способів, які спрощують запам’ятовування та збільшують обсяг пам’яті завдяки впорядкуванню інформації у вигляді комплексних візуальних образів. Вона допомагає дітям спростити процес запам’ятовування, розвинути асоціативне мислення та уяву, підвищити уважність, збагатити словниковий запас і сформувати зв’язне мовлення. Технологію мнемотехніки успішно застосовує Тетяна Кайда.

imageКерівник гурткової роботи Анна Чала використовує нетрадиційні техніки  малювання, що здатні викликати в дошкільників інтерес до образотворчої діяльності, бажання долучатися до прекрасного: 

-         із застосуванням творчих розчинів – техніка «Ебру», малювання свічкою  та фарбою, мильними бульбашками, клеєм ПВА, граттаж, зображення масляною пастеллю і акварельними фарбами; 

-         бризки   за       допомогою зубної         щітки, живопис із розлитих фарб, малювання зім’ятим папером,    повітряними        кульками,             відбитки

малюнка зі скла чи пластмаси,  зображення пір’ям, рельєфні малюнки, малювання спонжем, ватними дисками, паличками, губкою чи поролоном, долоньками; 

-         техніки  «Фроттаж», пуантилізм, соляні візерунки, акватипія, монотипія. 

Нетрадиційний метод фізичного виховання – йогу  для дітей – практикує   інструктор із фізичної культури Людмила Водницька. Йога для дітей – це своєрідна гімнастика, яка допомагає опанувати своє тіло, покращує поставу, кровообіг, гармонійно розвиває м’язову й опорно-рухову систему, поліпшує координацію, увагу, заспокоює та вчить концентрації. Це  прекрасний спосіб для всебічного розвитку дитини: фізичного, інтелектуального, емоційного, творчого, а також для подолання гіперактивності.  

imageУчитель-логопед Тетяна Коновод використовує в роботі з розвитку мовлення логопедичний      конструктор.        Це     корекційновідновлювальна робота, коли складаються в  ціле частини педагогічних  форм і методів, з яких будується  якісний освітній процес. За допомогою логопедичного конструктора  впроваджуються  інноваційні підходи до організації та змісту навчання дітей із  порушеннями мовлення, з особливими          освітніми    потребами, де застосовуються  традиційні та нетрадиційні методи впливу вчителя-логопеда на вихованців. 

Спільна робота фахівців дошкільного закладу щодо реалізації освітньої програми (заступник директора з навчальновиховної роботи, практичний психолог, керівник гурткової роботи, музичний керівник, інструктор з фізичної культури, старша медична сестра) забезпечує педагогічний супровід сім’ї на всіх етапах дошкільного дитинства, робить батьків дійсно відповідальними учасниками освітнього процесу. 

Особливо активно залучаємо батьків наших вихованців до участі у творчих освітніх проєктах, найцікавішими та найдієвішими з яких стали проєкти «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Гра дитини», «Дитина у світі мистецтва», «Історія нашого роду», «Чим хата багата». Кожен  проєкт закінчується проведенням свят, розваг, тематичних занять. Разом із дітьми та їхніми батьками ми організовуємо й проводимо різноманітні природоохоронні акції: «Первоцвіт», «Посади своє дерево», «Стежинами свого городу». Наші батьки – активні  учасники анімаційних свят, розваг, шоу. Вихователями закладу налагоджена ефективна партнерська співпраця з кожною родиною. Така спільна діяльність згуртовує дитячий, батьківський та педагогічний колективи. 

Педагогічні надбання вихователі дошкільного підрозділу Наталинського ліцею поширюють на засіданнях педагогічної ради, під час заходів територіальних методичних об’єднань, творчих груп, на семінарах, що проводяться як у закладі, так і на рівні громади. Так, протягом 2021 – 2022 років  проведено :

засідання педагогічної ради «Інноваційні технології та креативні підходи до організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти» (березень 2021 року);

image«Упровадження роботи щодо формування культури інженерного мислення з дітьми старшого дошкільного віку» (листопад 2021 року);  семінари-практикуми «Літературне       кафе. Творча гра для вихователів» (жовтень 2021 року); «STREAM-освіта: розвиваємо критичне мислення дошкільнят» (жовтень 2021 року); колективний перегляд «Дошкільнятам – освіта

для сталого розвитку» (березень 2021 року); семінари-тренінги «Квест-технологія: гра, пошук,          дослідження»       (грудень     2021 року); «Тимбілдинг: як перетворити колектив на команду» (січень 2022 року);

Тиждень педагогічної майстерності. Авторське крісло «Мій педагогічний досвід» (лютий 2022 року); майстер-клас «Експериментування як засадничий метод роботи за

альтернативною програмою «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт».

Педагоги ліцею представили свої виступи на засіданнях ТМО вихователів дошкільних груп: image «Метод проєктів у закладі дошкільної освіти як інноваційна педагогічна технологія»(Передерій Н.В.); «Про використання проєктування в освітній діяльності закладу дошкільної освіти» (Іванцова К.І.); «Розвиток пізнавально-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку» (Муха Н.О.). 

У 2022 році з метою обміну ефективним педагогічним досвідом педагоги закладу взяли участь в обласному фестивалі «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують». Роботи представили: Коновод Т.В., учитель-логопед, «Логопедичний конструктор як засіб подолання мовленнєвих вад у дітей дошкільного віку» (Диплом ІІІ ступеня);  Водницька Л.М., інструктор з фізичної культури, «Нетрадиційні методи суглобної гімнастики для дітей дошкільного віку» (Диплом ІІІ ступеня); Муха Н.О., вихователь, «Використання інноваційних технологій для логіко-математичного розвитку дошкільників» (Диплом лауреата); Іванцова К.І., вихователь, «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» (Диплом лауреата).

Педагоги розмістили власні розробки виховних заходів, свят, розваг, конспектів занять на сайтах «На Урок», «Всеосвіта», у фахових журналах.

 Вихователі Пакула О.А., Передерій Н.В., Титаренко А.О., інструктор з фізичної культури Водницька Л.М. презентують свої методичні напрацювання на освітніх порталах. 

Результатом роботи педагогів закладу щодо підвищення рівня фахової майстерності, професійного зростання є присвоєння за наслідками чергової атестації кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» (Муха Н.О., Передерій Н.В.), педагогічного звання «вихователь-методист» (Іванцова К.І., Мужевська Н.О., Пакула О.А.) та отримання вихователями грамот, подяк, дипломів, сертифікатів. 

Наш висновок: професійне зростання вихователя закладу дошкільної освіти, підвищення його професійної компетентності має бути  пріоритетним завданням, бо саме  від цього залежить успіх роботи як кожного педагога, так і закладу в цілому.  Ми впевнені: якими будуть результати праці вихователів на сьогодні – таким буде наше суспільство завтра.

image

Директор ліцею Олена Гаврилова            Заступник директора з НВР Олена Макогон 

pdf
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку