Профілактична година «Збережемо планету чистою»

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про живу й неживу природу; проаналізувати вплив природних чинників на здоров’я людини; виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення охороняти її.
Перегляд файлу

                           

 

 

 

 

Профілактична година

      

«Збережемо планету чистою»

 

 

C:\Users\Користувач\Desktop\БЖ в побуті фото\зображення_viber_2023-04-06_09-07-10-383.jpg

 

                                                                                        Підготувала та провела

                                                                                        педагог-організатор

                                                                                        Фініва Світлана Владиславівна

                                                       

Мета: поглибити знання учнів про живу й неживу природу; проаналізувати вплив природних чинників на здоров’я людини; виховувати дбайливе ставлення до природи, прагнення охороняти її.
Обладнання: макет глобуса; стікери, паперові смужки, скотч; схема; висловлювання про природу.
        Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Робота в групах
Об’єднання учнів у три групи і відповіді на запитання за складеними вдома

пам’ятками.
Група 1: «Як правильно поводитися, коли залишаєшся вдома сам?»
Група 2: «Як поводитися надворі без дорослих?»
Група 3: «Як і до кого можна звернутися в разі потреби по допомогу?»
— Назвіть живі та неживі природні складові.
— Які складові природного середовища впливають на життя і здоров’я людини?
— Яке значення природи у вашому житті?
Гра «Природні явища»
Учень тримає в руках макет глобуса і каже: «Якби я був (ла) природним явищем, я був (ла) би літнім дощем (ураганом, снігом, інеєм, веселкою)…» Пояснює, чому. Потім передає іграшку іншому учню, який висловлює свою думку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя з елементами бесіди
У ч и т е л ь. Віддавна Україна славилася своїми природними ресурсами. Внаслідок науково-технічних досягнень змінилася природа України.
— Назвіть національні природні багатства.
— Як вплинула науково-технічна революція на природу України?
— Що називають «Червоною книгою»?

             Природа — джерело життя на Землі.
Природне середовище: об’єкти природного походження (ґрунт, повітря, водоймища, рослини, звірі, птахи, мікроорганізми) і створені ними екологічні системи (поля, ліси, гори, ріки, озера, моря, океани, континенти). Вплив космічних об’єктів на природу.
Природні чинники впливу на людину: температура і вологість повітря, вітер, атмосферний тиск, склад ґрунтів, фон радіоактивності. Стихійні лиха. Позитивні і негативні зміни в природі, які спричиняють люди внаслідок багаторічної

господарської діяльності Шляхи забруднення джерел водопостачанняЗагартування природними чинниками — важливий крок до зміцнення здоров’я.
ІV. Валеологічна пауза
Руханка «Ящірка»
Для цієї руханки вам знадобляться весела мелодія, стікери або паперові смужки і скотч.
Учні об’єднуються в групи по три особи.
Із трійок утворюються «ящірки». Для цього учні стають один за одним, кладуть руки

 на плечі тим, хто попереду. На спину останнього прикріплюють стікер або паперову смужку (хвіст «ящірки»).
Правила гри.

У ч и т е л ь. Якщо ви спробуєте зловити ящірку за хвіст, вона втече, залишивши хвіст у руках. У цій грі ви будете одночасно і «ящіркою», і «мисливцем». Ваше завдання — відірвати якомога більше хвостів у інших «ящірок».
Відриває той, хто стоїть попереду. «Ящірка» без хвоста виходить з гри. Переможуть

 ті, хто зірве найбільше хвостів, поки їхній хвіст на місці.
        Рекомендації
Наголосіть, що в реальному житті не можна полювати на ящірок, завдавати цим тваринам шкоди, тим більше, відривати їхні хвости.
Учні відповідають на запитання вчителя.
— Назвати щонайменше чотири небезпеки природного походження.
— Які правила загартування природними чинниками ви знаєте?
  Робота з висловлюваннями про природу
Учитель. На нас у навколишньому середовищі впливають різноманітні природні чинники, які постійно змінюються. Здорова людина здатна швидко пристосуватися до цих змін. З кожним роком посилюється негативний вплив природних чинників. Загартування організму — ефективний засіб протистояння цьому негативному впливу. Важливою проблемою збереження життя людини є дбайливе ставлення до навколишнього світу.
VІІІ . Релаксація
Ритмічна вправа «Осінній дощ»
Учні об’єднуються у дві групи за датами народження. Перша — весна-літо, друга — осінь–зима. Перша група стежить за правою рукою вчителя, а друга — за лівою. За сигналом учителя перша група починає тупотіти ногами, а друга — плескати руками

по колінах. Рука вчителя опущена — тиша; на рівні плеча — середня гучність; рука піднята вгору — максимальна гучність За сигналами вчителя групи відтворюють шум дощу, виконуючи ритмічні рухи: «Починає накрапати осінній дощик… Перші краплі падають на землю…
Дощ перетворюється на зливу… Починається град… Раптом стихає… Тихіше… Ще тихіше… Дощ закінчився». Дякую всім.

                     

 

 

 

C:\Users\Користувач\Desktop\БЖ в побуті фото\зображення_viber_2023-04-06_09-07-06-816.jpgC:\Users\Користувач\Desktop\БЖ в побуті фото\зображення_viber_2023-04-06_09-07-10-455.jpg

C:\Users\Користувач\Desktop\БЖ в побуті фото\зображення_viber_2023-04-06_09-07-10-620.jpg

docx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку