Профілактичний захід до Дня безпечного Інтернету «Інтернет: можливості та небезпеки»

Про матеріал

Мета: розвиток безпечної поведінки під час користування Інтернетом

Завдання:

  • розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет;
  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті;
  • формувати навички безпечної поведінки під час користування Інтернетом; розвивати вміннязахищати себе від небезпеки в Інтернеті;
  • виховувати інформаційну культуру учнів;
  • розвивати логіку, причинно-наслідкове мислення, спостережливість, увагу, пам'ять мовленнєві навички;
Перегляд файлу

Профілактичний захід до Дня безпечного Інтернету

«Інтернет: можливості та небезпеки»

Мета: розвиток безпечної поведінки під час користування Інтернетом

Завдання:

  • розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет;
  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті;
  • формувати навички безпечної поведінки під час користування Інтернетом; розвивати вміннязахищати себе від небезпеки в Інтернеті;
  • виховувати інформаційну культуру учнів;
  • розвивати логіку, причинно-наслідкове мислення, спостережливість, увагу, пам’ять мовленнєві навички;

 

Обладнання: Соціальні ролики про безпечний Інтернет, ПК, екран, мультимедійний проектор.

Хід заходу

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово психолога

Сьогодні наш захід присвячується явищу, яке зовсім недавно, але дуже міцно увійшло внаше життя. Це цікавий та захоплюючий світ без якого сьогодні не уявляє свого життя, напевно, половина населення нашої країни і світу.

  • Що ж це я явище? Відгадайте загадку. Учень1 Алексей

Есть такая сеть на свете 
Ею рыбу не поймать. 
В неё входят даже дети, 
Чтоб общаться, иль играть. 
Информацию черпают, 
И чего здесь только нет! 
Как же сеть ту называют? 
Ну, конечно ж, (Интернет)

Ролик о можливостях Інтернету(Ролик № 1)

ІІІ. З історії Інтернету (виступає учень 8-а класу) Учень  2 Катерина

  • А хто знає, скільки років Інтернету?

Інтернет з'явився в результаті секретного дослідження, яке проводило Міністерство оборониСША в середині 20-го століття на випадок війни. Агентство (англ. DARPA) запропонувало розробити для цього комп'ютерну мережу. Розробка булу доручили Каліфорнійському університету Лос-Анджелеса.

Перший сервер ARPANET було встановлено 1 вересня 1969 року у Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі. Комп'ютер мав всього 12 кілобайт оперативної пам'яті.

У 1969 році здійснюється перший зв'язок між двома комп'ютерами, встановленими вКаліфорнійському університеті. На відстані 5 метрів було передано слово LOGIN (тодівдалося передати всього дві літери)

До 1971 року була розроблена перша програма для відправки електронної пошти мережею, котра відразу стала дуже популярною.

У 1973 році до мережі через трансатлантичний кабель були підключені перші іноземні організації з Великобританії та Норвегії — мережа стала міжнародною.

У 1970-х роках мережа загалом використовувалась для пересилки електронної пошти, тоді ж з'явилися перші списки поштових розсилок, групи новин та дошки оголошень. Але в ті часи мережа ще не могла легко взаємодіяти з іншими мережами, котрі були побудовані на інших технічних стандартах.
Сьогодні у світі 2,5 мілиарда людей користуються Інтернетом. Це - приблизно 35% населення планети. Найбільш активно використовують Інтернет в Ісландії. Тут більш ніж 80% жителів країни користуються Інтернетом. Найменша кількість користувачів проживають у Північній Кореї.

Історія Українського Інтернету починається з 1990 року. Саме тоді з'являється перша мережав нашій країні.
Сьогодні в Україні налічується близько 18 млн. користувачів Інтернету. Це більше третини населення країни.

(Демонстрація і аналіз діаграми «Розповсюдження Інтернету в Україні»)

  • Так скільки років Інтернету? ( 47 років)

 

ІY. Підсумки анкетування щодо використання Інтернету у нашому навчальному закладі.(учні 6а класу)

 

Психолог: А що ж відбувається в нашому інтернаті? Готуючись до заходу ми провели соцопитування дорослих і дітей нашої школи. І ось що у нас вийшло.

(Виступи учнів-соціологів з підсумками анкетування)

(Демонстрація діаграми «Підсумки анкетування»)

  1. Чи користуєшся ти Інтернетом?
  2. Скільки часу на добу ти знаходишся у Інтернеті?

( Інтерв’ю "Що приваблює тебе в Інтернеті")

  1. Як ти використовуєш Інтернет частіше?
  2. Чи існує небезпека під час користування Інтернетом?

Психолог: Як бачите, більшість учнів вважають Інтернет, майже, небезпечним. Тому наш сьогоднішній захід дуже актуальний.

 

Y. Небезпечний Інтернет.

Психолог : Як будь-яке явище, Інтернет має позитивні та негативні риси. І наше завданнясьогодні визначити які небезпеки приховує в собі Інтернет і як поводитися безпечно.

Мі з'ясували, більша частина учнів нашого інтернату використовують Інтернет для спілкування в соціальних мережах. Крім можливості спілкування соцмережі відкриваютьперед нами й інші можливості.

  • В якій мережі ви зареєстровані? Хто з вас прочитав повністю умови реєстрації вашої мережі? 15 аркушів дрібним шрифтом?
  • Чи знаєте ви, що вся інформація, викладена вами в мережі, є загальнодоступною? ЇЇ може використовувати будь-яка людина на свій розсуд.

Крім того, за розміщення деякої інформації можна отримати кримінальну відповідальність.

Ми повинні пам'ятати, що є у нас такий документ, який називається "Кримінальний кодекс" і ми зараз познайомимо вас з дуже цікавими статтями.

 

Виступ учня 9-го класу з аналізом статтей Криминального кодексу України  Учень Анастасия

Стаття 109. Дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади

2. Публічні заклики до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або до захоплення державної влади, а також розповсюдження матеріалів із закликами до вчинення таких дій, - караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк.

  • Ни в коєму разі не потрібно писати ЩО треба зробитм з передставниками влади, аже якщо ві обурені їх діями.

Стаття 129. Погроза вбивством

Погроза вбивством, якщо були реальні підстави побоюватися здійснення цієї погрози, -карається арештом на строк до шести місяців або обмеженням волі на строк до двох років.

  • Іноді пустощі та необдумані слова і вчинки могут стати поводом до притягнення до кримінальної відповідальності.

Стаття 295. Заклики до вчинення дій, що загрожують громадському порядку

Публічні заклики до погромів, підпалів, знищення майна, захоплення будівель чи споруд, насильницького виселення громадян, що загрожують громадському порядку, а також розповсюдження, виготовлення чи зберігання з метою розповсюдження матеріалів такого змісту - караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.

  • Ніколи нікого не закликайте до хуліганських дій та порушення порядку.

Стаття 301. Ввезення, виготовлення, збут і розповсюдження порнографічних предметів

Ввезення в Україну творів, зображень або інших предметів порнографічного характеру..., або їх збут чи розповсюдження, …- караються штрафом від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, з конфіскацією порнографічних предметів та засобів їх виготовлення і розповсюдження.

  • Перш, ніж викласти в мережі фото, або відео - поміркуйте, чи не підпадає воно під характеристику «порнографія»

Таким чином, перше правило користування Інтернетом:

  1. Перше ніж викласти інформацію у мережі подумай, чи хочеш ти, щоб з цією інформацією познайомились ВСІ люди!

Ролик про правила поведінки в соціальних мережах №2

 

Психолог: Коли ми потрапляємо до Соціальної мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже. Іноді люди ці зовсім несхожі на тих, що ми бачимо на фото.

А ось ще одна історія: Вірш про віртуальну любов (читає учениця 9 класу)

Учень 1 Алексей

В Интернете всё возможно... 
Чьи-то роли мы играем. 
И влюбиться так не сложно 
В тех, кого совсем не знаем. 
Рассыпаясь в комплиментах, 
Виртуальные букеты 
Дарят юные Ромео 
И наивные Джульеты. 
Ты рисуешь образ милый, 
Идеал твоих мечтаний: 
Принц богатый и красивый, 
Исполнитель всех желаний. 
Но однажды день настанет, 
Что иллюзию разрушит... 
 

Учень 3 Анастасия

Пред тобою он предстанет, 
Ужасом наполнит душу: 
Вот он, толстый и пузатый, 
Лысый, страшный - пред тобою. 
Узнаёшь, что он женатый, 
У него детишек двое... 
Ты спешила на свиданье, 
И не знала, что так лживы 
Все его в любви признанья, 
Что писал тебе красиво. 
Он писал тебе от скуки, 
На работе дурью маясь. 
Взять себя не можешь в руки, 
От обиды задыхаясь..

Іноді, під чужою маскою ховається від нас людина, яка дуже сильно відрізняється від свого віртуального образу. Іноді під чужим фото і шляхетним образом може ховатися злочинник.

Учень 1 Алексей  бувають і веселі історії:

Замужней дамы скромный быт 
Давно наскучил мне. 
Развлечься не мешало бы... 
Но не на стороне! 
Нарваться можно на скандал, 
Когда узнает муж. 
А чем не выход- виртуал 
Для всех душевных нужд? 
И вот пока мой муж сидит, 
Уткнувшись молча в комп, 
Я с телефона по сети 
Иду на сайт знакомств. 
Встречаю там мечту свою: 
Общителен, умён! 
Мне в чате пишет:"I love you!" 
Рисует смайлы он! 
Совсем привычек нет плохих. 
Однако, одинок... 
Он посвящает мне стихи! 
(Не то, что муженек! 
Тот ни романтик, ни поэт. 
Умрешь с ним от тоски) 
Какое счастье-интернет! 
Хоть тут есть мужики! 
И мой вот-принц из светлых снов! 
Он истинный мужик! 
Так виртуальная любовь 
В мою ворвалась жизнь. 
Общались год. Эмоций шквал! 
"Принц" стал настолько смел, 
Что фото мне своё прислал 
Однажды на"е-мейл"!... 
И с глаз упала пелена. 
Всё было, как во сне... 
Узнала я, что он женат. 
Причем, женат на...мне

 

Але не завжди історії віртуальних знакомств закінчуються весело.

Ролик «Вовки» № 4

Таким чином, ми можемо сформувати друге правило безпеки:

 

  1. Не треба довіряти всієї інформації соціальних мереж. Інформація може бути не тільки недостовірною, а й небезпечною.

Учень 2 Катерина

Психолог: Як і в реальному житті, ми можемо потрапити в Інтернеті на шахраїв. Хто знає що таке шахрайство? Згідно чинного законодавства України:

Шахрайство - Заволодіння чужим майном або придбання права на майно шляхом обману чи зловживання довірою (шахрайство)

Шахрайство карається штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.

Нажаль, дуже часто, як і в реальному житті, в Інтернеті йде полювання за нашими грошима.

Ролик «Шахраї» № 5

А ми з вами можемо сформулювати наступне правило Інтернет-безпеки:

  1. Ніколи і нікому не повідомляй своїх особистих даних: адресу, школу, де ти навчаєшся, номера банківських карток тощо. Пом’ятайте, безкоштовний сир буває тільки у мишоловці!

Психолог: І на останнє. Нажаль, крім користі Інтернет приніс нам і таку проблему як погіршення здоров’я. Я не хочу розповідати про погіршення зору чи скривлення хребту. Найгірше те, що сьогодні лікарі діагностують нову хворобу, що пов’язана з користуванням Інтернетом. Це – Інтернет-залежність.

Повідомлення учениці : «Види Інтернет-залежності»

Учень 1 Алексей  Види інтернет-залежності

На сьогоднішній день можна виділити декілька видів інтернет-залежності:
1. Найпоширенішим видом інтернет-залежності вважається потреба та необхідність вбезперервному спілкуванні. Це можуть бути форуми, соціальні мережі та різні чати.
До даної групи ризику залежних від Інтернету відносяться люди, які відчувають проблеми у спілкуванні. Відсутність соціальних і комунікативних навичок занурює їх у віртуальний світ, який заміняє їм коло друзів.
2. Інформаційна інтернет-залежність (онлайн серфінг), або непереборна потреба впостійному потоці інформації, змушує людину нескінченно подорожувати по Мережі.
Нав'язливий веб-серфінг передбачає невпорядкований пошук інформації, позбавлений будь-якої мети і сенсу. Людина блукає по сайтах, базах даних, одну за одною читає статті, замітки, коментарі до них, нескінченно переходить за посиланнями ...
3. Наступний вид інтернет-залежності - ігрова залежність. Це коли людина підсаджуєтьсяі не може відірватися від онлайн ігор.
Чому люди починають грати в онлайн ігри? Хтось прагне заповнити порожнє місце, що утворилося в його житті, хтось просто від нудьги. А є люди, які намагаються домогтися переваги, не витрачаючи на це великих зусиль. Стати першим на змаганнях з легкої атлетики буде складно, а от у грі «Танчики» - цілком навіть можливо.
Багато ігроманів навіть витрачають реальні гроші, щоб якось поліпшити своїхперсонажів і домогтися уявної переваги. Отримуючи величезне задоволення, коли досягли25-го рівня, в той час як їх найближчий конкурент не добрався ще й до 22-го, вони продовжують грати дні безперервно і в процесі цієї гонки стають інтернет-залежними.
        Перелік основних видів залежностей від інтернету можна розширити, додавши туди: хакерство; тягу до покупок речей на інтернет-аукціонах і в онлай-магазинах;нескінченне скачування з торрент трекерів відео і аудіо матеріалів з метою створеннявласної бази і т.д.

Э випадки, коли тривала гра приводила до трагічних наслідків. Наприклад, багатогодиннийонлайн-сеанс гри в World of Warcraft, в жовтні 2005 року довів китайську школярку до виснаження організму і смерті. А в 2011 році американська домогосподарка, захопившись грою в ту ж Warcraft, забула про свою трирічну доньку, яка померла від недоїдання ізневоднення.

Інтернет-залежність відноситься до аддіктивної поведінки і може визвати ломку, як і при справжньої наркоманії.

Ролик про Інтернет-залежність № 6

Учень 3  Анастасия Перші симптоми цієї хвороби людина може самостійно побачити. До них відносяться:

1. Постійне нестримне бажання бути онлай.
2. Дратівливість і агресивність при неможливості увійти в Інтернет
3. Втрата почуття часу.
4. Відмова від їжі, нерегулярне харчування.
5. Нехтування особистою гігієною
6. Відмова від спілкування в реальному житті
7. Втрата інтересу до всього, крім Інтернету
8. Готовність вкладати в Інтернет всі вільні гроші.

А ми з вами сформулюємо останнє наше правило:

  1. Слідкуйте за часом. Якщо Інтернет став для вас найважливішим у вашому житті, знайдіть сили відмовитись від нього на деякий час, або звертайтесь за допомогою.

YI. Підсумок  Учень 2 Катерина

  • А зараз, коли наш захід підходе до кінця, я хочу вас попросити підняти руку тих, хто вважає, що Інтернет має свої небезпеки.

Добре, в порівнянні з результатами анкетування обізнаних про інтернет-небезпеки значно збільшилося. Таким чином ми готувалися не зря.

А ще я хочу вам нагадати, що наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт, як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного. Але натуральне завжди коштує дорожче ніж штучне. А реальне життя – воно справжнє.

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, Сценарії
Інкл
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
499
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку