"Профілактика булінгу на уроках фізичної культури засобами рухливих ігор".

Про матеріал
Урок спрямований на розвиток взаємоповаги, довіри, дружби, толерантного ставлення в дитячому колективі, розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля. Основна мета уроку, навчити дітей працювати в команді, разом вирішувати завдання різної складності.
Перегляд файлу

Модуль Рухліві гри. Урок спрямований на розвиток  взаємоповаги, довіри, дружби, толерантного ставлення в дитячому колективі, розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля. Категорія здобувачів освіти 5-6 класи.

Тема: Профілактика булінгу на уроках фізичної культури засобами рухливих ігор.

Тип уроку: Розвиток умінь та навичок.

Мета: навчити дітей працювати в команді, разом вирішувати завдання різної складності, підвищувати взаємодію довіри, надавати взаємодопомогу та підтримку розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля.

Задачі уроку:

Освітні: навчити володіти необхідними навичками та вміннями профілактики булінгу, які можна використовувати в повсякденному житті.

Виховні: Виховувати почуття взаємодопомоги, колективізму.

Оздоровчі: сприяти зміцненню здоров’я.

Розвиваючі: швідкісно-силові якості, спритність, швідкість, координацію рухів.

Очікувані результати: Наприкінці заняття учні:

  • Розуміють, що таке булінг;
  • Відрізняють булінг від піддражнювання;
  • Знають, до кого звертатися за  допомогою в разі небезпеки;
  • Уміють грати в рухливі ігри.

 

№ з.п

Вид роботи

Час, хв

 

Ресурсне забезпечення

 

Підготовча частина – 10 хв

1

Привітання

5 хв

 

Клубок ниток

2

Вимірювання ЧСС

10 сек

 

Секундомір

3

Інформаційне повідомлення  «Булінг»

5 хв

 

Продемонструвати ролік Булінг You Tube

 

Основна частина – 26 хв

4

Гра «Молекула»

3 хв

 

 

5

Гра « Дай руку»

3 хв

 

 

6

Гра «Захисти товариша»

5 хв

 

Волейбольний м’яч

7

Анкетування на закріплення знань

5 хв

 

Папір А4 6 аркушів

8

Гра «Хвіст»

5хв

 

Стрічки

9

Гра «Лисичка» і «зайчик»

5 хв

 

 

9

Вимірювання ЧСС

10 сек

 

Секундомір

 

Заключна частина – 10 хв

10

«Скринька безпеки»

5 хв

 

Скринька, олівці, папір, ватман, маркер.

11

Зворотній зв’язок

4 хв

 

Вияснити, чи навчились учні відрізняти  піддражнювання від булінгу

12

Вимірювання ЧСС

10 сек

 

Секундомір

13

 Гарні побажання від вчителя

50 сек

 

 

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

 

 

Осн.

Підг.

СМГ

 

1. Підготовча частина -10 хв.

1.

Шикування  в коло, привітання, повідомлення завдань та мети уроку.

2хв

2 хв

2 хв

Перевірити наявність спортивної форми. Передаючи  клубок із ниток, здобувачі освіти говорять один одному слова привітання та побажання. Коли клубок потрапляє до останнього учасника, він передає його тому, від кого отримав і теж говорить слова привітання у зворотному порядку, поки клубок не повернеться до того здобувача освіти, який починав гру.

 

Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ

30 с

30 с

30 с

Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ

2

Вимірювання ЧСС

10 с

10 с

10 с

Учитель запитує про самопочуття учнів.

3.

Інформаційне повідомлення вчителя про наслідки булінгу  та його уникнення.

D:\Мои документы\Мои рисунки\Телефон\IMG_20130905_102532.jpg

 

 

1 хв.

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

Булінг – це агресивна поведінка, що повторюється систематично, а піддражнювання є поодиноким випадком і немає мети заподіяти шкоду. Якщо хтось став свідком булінгу чи його жертвою, обов’язково потрібно намагатися припините це, а якщо не вдається – повідомити дорослим.

4.

Переглянути відео

C:\Users\ldofcl\Desktop\изображение_viber_2020-04-04_13-57-01.jpg

6 хв

6 хв

6 хв

 https://www.empatia.pro/5-multfilmiv-yaki-dopomozhut-zapobigty-bulingu-sered-ditej/    Після перегляду мультфільму проаналізувати, чи справедливе було ставлення інших до кошеняти? Чи розумно будувати відносини з оточуючими, ґрунтуючись на їхніх вроджених особливостях чи зовнішності?

2.Основна частина – 27 хв

5.

Рухлива гра «Молекула» .

3хв

3хв

2хв

Здобувачі освіти пересуваються  ігровим майданчиком у хаотичному порядку, але дивляться на вчителя, якщо він показує на пальцях цифру від 1 до 10, гравці повинні об’єднатись  у зазначену цифру. Наприклад, якщо 3- по троє, якщо 2- по двоє і тощо. Хто залишився без пари, не вибуває, а продовжує грати до кінця гри.

 

6.

 

 

Рухлива гра «Дай руку».

 

2хв

2хв

2хв

Перед грою встановлюють територію, за межі якої не можна вибігати. Обирається один ведучий – «Салка», інші гравці вільно пересуваються майданчиком. «Салка» починає ловити гравців, які втікають від нього, при цьому гравці намагаються взятися за руки з найближчим гравцем. Взявшись за руки, вони зупиняються обличчям один до одного. У цьому випадку «Салка» не має права їх «всалити». Якщо «Салка» наздогнав  гравця, вони міняються ролями.

 

7.

Рухлива гра «Захисти товариша».

 

 

D:\Мои документы\Мои рисунки\Телефон\2019\IMG_20181220_131440.jpg

5хв

5хв

 

Гравці утворюють   широке коло, у середину кола стають два учні, попереду захисник, другий, за спиною захисника - товариш, якого потрібно захистити. Діти намагаються попасти волейбольним м’ячем у товариша, вони можуть передавати м’яч швидко один одному, щоб попасти в гравця, а захисник відбиває всі м’ячі. Якщо товариша вибивають, пару змінюють: той хто влучив, має право обирати собі партнера. СМГ допомогають слідкувати за грою.

 

8.

Анкетування. Додаток 1. D:\Мои документы\Мои рисунки\Телефон\IMG_20130905_103533.jpg

6хв

6хв

6хв

Здобувачі освіти об’єднуються у коло, вчитель роздає аркуші із запитаннями і пропонує відповісти на запитання, для того, щоб зрозуміти, чи можуть вони відрізнити булінг від піддражнювання. Додаток 1 http://llt.multycourse.com.ua/public_html/files_uploaded/files/8%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%20%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B3%203_%20%D0%A1%D1%82%D0%BE%D0%BF%20%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3.pdf

9.

Гра «Хвіст».

C:\Users\ldofcl\Desktop\гш.jpg

5хв

5хв

 

Кожному, крім одного гравця дають стрічку, яку він повинен зробити, у вигляді хвоста позаду себе, але не зав’язувати. За сигналом учителя всі гравці розбігаються по майданчику, а ведучий їх  наздоганяє. Виграє той ведучий, хто за одну хвилину, зірве найбільше стрічок. СМГ допомагають вчителю слідкувати за грою – рефері.

 

10.

«Безхатченко зайчик».

 

Русские народные игры

5хв

4хв

4хв

Здобувачі освіти об’єднуються в дві трійки і стають на майданчику. Двоє з кожної трійки, взявшись за руки, утворюють «кущ», а третій, присівши в середині «куща»  - «зайчик». Крім того, є ще два скаути, а саме «зайчик» і «лисичка», які закінчують гру. «Лисичка» ловить «зайчика» . Той утікає і може сховатися в «кущі». Тоді той «зайчик», який сидів у «кущі», втікає, і його ловить «лисичка». Якщо «лисичка» зловить «зайчика» (торканням долоні), тоді вони міняються ролями. В «кущі» ловити не дозволяється!

(О.В.Погонцева, В.В.Деревянко, І.Р. Захарчук, О.М. В’яла, О.С. Трофімов «Спорт заради розвитку» навчально-методичний посібник для вчителів загальносвітніх навчальних закладів.)

 

 

11.

 

Вимірювання ЧСС

10с

10с

10с

Учитель запитує про самопочуття учнів.

  1. Заключна частина – 8-9 хв

12

Шикування в шеренгу

 

1хв

1хв

1хв

Запитати, що таке булінг і піддражнювання,  отримати відповіді. Отримати зворотній зв’язок.

 

13

«Скринька безпеки»

C:\Users\ldofcl\Desktop\Без названия.jpg

 

 

5хв

5хв

5хв

Учитель записує на ватмані деякі рекомендації запропоновані здобувачам освіти. Додаток 2.

Здобувачі освіти беруть маленькі заздалегідь підготовлені  аркуші. На яких потрібно написати:

1. Як захистити себе від булінгу?

2. Що повинна зробити дитина в ситуації булінгу?

Озвучивши свої рекомендації, вкинути їх у «скриньку безпеки».

 

14

Вимірювання ЧСС

10 с

10 с

10 с

Учитель запитує про самопочуття учнів.

15

Домашнє завдання

1хв

1хв

1хв

Переглянути мультфільми та проаналізувати. https://www.empatia.pro/5-multfilmiv-yaki-dopomozhut-zapobigty-bulingu-sered-ditej/   

16

Організований вихід

30сек

30сек

30сек

Подякувати за урок. Побажати учням успіху, здоров’я, гарних друзів, подякувати за урок.

 

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Прочитай твердження на наступній сторінці. Запищіть у колонку «Булінг» ті твердження, які містять ознаку булінгу, а в колонку «піддражнювання» - дружніх піддразнювань. http://llt.multycourse.com.ua/public_html/files_uploaded/files/8%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81_%20%D0%A2%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B3%203_%20%D0%A1%D1%82%D0%BE%D0%BF%20%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3.pdf

 

Булінг

Піддражнювання

Тобі не подобається ця людина, у вас погані стосунки

Ти та інша людина-добрі друзі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це трапляється регулярно, приміром щодня

 

 

Ти відчуваєш страх, образу

 

 

Слова чи дії цієї людини не ображають тебе

 

 

Людина припиняє дражнитися, коли ти просиш про це

 

 

Смішно усім, зокрема і тобі

 

 

Це трапляється зрідка

 

 

Людина намагається зачепити твої почуття

 

 

Людина не зупиняється, коли ти просиш

 

 

Смішно всім, крім тебе, тобі це неприємно

 

 

Інша людина сильніша за тебе

 

 

Ти та інша людина рівні

 

 

Ти почуваєш себе в безпеці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

1.Зберігай спокій, дій хоробро та обійди ситуацію.

2. Стримуй гнів.

3. Говори спокійно і впевнено – дай агресору можливість зупинитися.

4.Звернись по допомогу до дорослого, якому довіряєш.

5.Повідом про булінг когось із дорослих анонімно.

6. Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!

 

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку