Профорієнтаційне заняття "Твій шлях - твій вибір"

Про матеріал
Заняття розроблено для дітей з особливими освітніми потребами. Метою даного заняття є отримання уявлень про професійне майбутнє учнів; стимулювання пізнавального інтересу учнів до професійної діяльності; вироблення навичок прийняття самостійних рішень.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Профорієнтаційне заняття                              

 «Твій шлях – твій вибір»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                   

 

 

 

 

 

 

                                                     Підготувала:

                                                                соціальний педагог

                                                           КЗ «Куп’янська

                                                                          спеціальна школа» ХОР                       

                                                                                    Гармаш Марина Миколаївна

                             

 

«Твій шлях – твій вибір»

           Мета: отримання уявлень про професійне майбутнє кожного учня; забезпечення інформаційної обізнаності зі світом професії; стимулювання пізнавального інтересу учнів до професійної діяльності; розвивати комунікабельність, сприяти формуванню рис характеру: діловитості, сміливості, поваги до інших; вироблення навичок прийняття самостійних рішень.

Хід заняття:

  1. Привітання.

Доброго дня шановні старшокласники!

  • У світі тисячі професій! Як зорієнтуватись у такій їхній кількості? Як обрати серед них ту, з якої розпочнеться трудовий шлях? Зробити правильний вибір – значить знайти своє місце в житті.

Мабуть, кожен із нас спостерігав, як дружно працюють мурахи, бджоли, як будують свої гнізда птахи,  заготовляють на зиму запаси білки та їжачки, які складні операції можуть виконувати мавпи. Чи можна різноманітні дії наших «братів меньших» називати трудовою діяльністю?

Як відомо, в основі дій тварин перебуває певний генетичний код кожного покоління й вони мають пристосовницький характер. У процесі робрти людина навчилася змінювати навколишнє середовище з метою якнайповнішого задоволення своїх потреб, створювати щось нове. 

Казка про Час

    Це був Час… Він не пам’ятав, коли з’явився, коли зробив свій перший крок… Але це було не так і важливо… Час пішов.

-- Часе! Зупинись! Я – воїн! Я не завоював усього, чого хотів. Я ще багато можу зробити. Зупинися!

   Час зробив крок.

-- Часе! Зупинись! Я – мати! Я не виростила всіх дітей. Будь ласка, зупинися!

   Час зробив крок!

-- Часе! Зупинись! Я – люблячий! Я не любив усіх, кого міг! Усіх тих, хто хотів, щоб його любили!

   Час зробив крок.

-- Часе! Зупинись! Я – той, хто прагне! Я не досяг усього, чого міг! Зупинися!

    Час зробив крок.

    Щось з’явилося… Мовчання…

-- Ти хто? – запитав Час.

-- Ніхто.

-- Що ти тут робиш?

-- Не знаю.

-- Що ти хочеш?

-- Нічого.

-- Як ти потрапило сюди?

-- Так вийшло.

   Час здивувався й зупинився.

Обговорення: - Як ви зрозуміли казку?; - Кого з героїв казки можна назвати успішним?

Час плине дуже швидко, так крок за кроком ви піднімались сходинками у доросле життя. Ще крок – і ви потрапите у це доросле життя – життя, коли потрібно приймати самостійні рішення. Людина щоденно знаходиться перед необхідністю певного вибору, однак вибір професії – є одним з найважливіших, оскільки від нього залежить ваше майбутнє. Наша зустріч не є випадковою, оскільки визначити своє місце в житті і не помилитися, знайти відповіді на запитання: «ким бути?», «де працювати?», «з ким працювати?», – надзвичайно складно. Звичайно готових рецептів вам ніхто не дасть, оскільки їх просто не існує. Кожна людина є ковалем власного щастя. Але певні поради та рекомендації можуть стати вам у нагоді.

  1. Вправа «Доповни»

     Учні мають доповнити прислів’я та приказки про працю.

  • По роботі майстра…(пізнають);
  • Не одяг прикрашає людину, а…(добрі діла);
  • Праця людину годує, а лінь…(марнує);
  • Під лежачий камінь…(вода не тече);
  • Землю сонце красить, а людину…(праця).
  1. Вправа «Шифр»

  Ви маєте код, що є ключем для розшифровки назв професій. Перелік цих професій у зашифрованому вигляді вам  потрібно розшифрувати назви професій і скласти їх список.

А – 5

Г – 0

Ж – 1

П – 15

К – 17

Н – 8

Т – 20

Х – 22

Щ – 25

Б – 9

Д – 7

Л – 2

Р – 14

О – 10

С – 12

У – 13

Ц – 18

Ю – 24

В – 3

Є – 6

І – 77

Ф – 16

Ш – 19

Ь – 66

Я – 26

Е – 23

И – 21

  Зашифровані професії:

         16,10,20,10,0,14,5,16 – фотограф; 5,3,20,10,12,2,24,12,5,14 – автослюсар; 15,14,10,7,5,3,23,18,66 – продавець; 9,77,9,2,77,10,20,23,17,5,14 – бібліотекар; 15,12,21,22,10,2,10,0 – психолог; 15,10,1,23,1,8,21,17 - пожежник.

  1. Притча про селянина, в якого зламався трактор.

     Мета: навчити учнів об’єктивно оцінювати професію.

Соціальний педагог: У селянина зламався трактор. Усі спроби полагодити машину були марними. Нарешті він покликав фахівця. Той оглянув трактор, спробував, як діє стартер, підняв капот і все ретельно перевірив. Потім узяв молоток, один раз ударив по мотору і привів його у дію. Мотор заторохтів, начебто і не був зіпсований. Коли майстер подав селянину рахунок, той здивовано поглянувши на нього, обурився:

«Як, ти хочеш 1000 гривень  тільки за один удар молотком!?»

«Дорогий друже, - сказав майстер, - за удар молотком я порахував тільки одну гривню, а 999 гривень я повинен взяти з тебе за мої знання, завдяки яким я зміг зробити цей удар по потрібному місцю».

      Висновок: кожна людина повинна бути на своєму місці. Лише знаходячись на «своєму» місці людина є корисною не тільки собі, а й оточенню.

Четверте правило кодексу – дізнатись про попит обраної професії на ринку праці; знання коштують дорожче ніж диплом, який можна купити.

  1. Вправа «Чорний ящик».

     Обладнання: три закриті коробки, в одній з яких знаходяться яблуко, у другій – цибулина, в третій – пляшка з водою. Коробки різні за розміром та за кольором (червоний, чорний, білий).

     Завдання: трьом учасникам пропонується обрати для себе один із трьох «ящиків», який їм найбільше подобається (за кольором, розміром). Учні класу можуть підказувати, який із «ящиків» обрати, але ніхто не знає про їхній зміст. Коли учні зроблять свій вибір починається обговорення:

 - Чому ви обрали саме цей ящик?;

 - Що ви відчували, коли відкрили ящик?;

 - Чого не вистачало для прийняття правильного рішення?

     Висновок: вибір професії – не гра в лотерею, не обирайте професію за компанію, не керуйтесь лише власною інтуїцією та порадами оточуючих. Розраховувати тільки на власні знання, досвід, інтереси, бажання та можливості батьків.

Підведення підсумків

    Вибір професії – це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в чому визначає вашу долю. Кожна окремо взята професія – це цілий світ, цікавий і незвичайний. Існує багато різних спеціальностей, тому вибір професії – це задача з багатьма невідомими. Я бажаю, щоб кожен з вас в житті знайшов свій шлях та ключі від щасливого майбутнього!

 

 

docx
Додав(-ла)
Гармаш Марина
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку